Zionisme blev fordømt i 1975 af FN som en ~
Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 15:50

Ved nogen på hvilken baggrund FN fordømte zionismen ?

Best regards Bruun

Fra : @

Dato : 02-09-06 16:26

On 2 Sep 2006 07:49:56 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Ved nogen på hvilken baggrund FN fordømte zionismen ?

"politisk korrekt" bestillingsarbejde

zionisme er ikke spor racistisk

det er derimod muhamedanismen i allerhøjeste grad, blot er det ikke
"politisk korrekt" at påpege dette faktum

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-09-06 17:08

@ skrev:

> "politisk korrekt" bestillingsarbejde
>
> zionisme er ikke spor racistisk
>
> det er derimod muhamedanismen i allerhøjeste grad, blot er det ikke
> "politisk korrekt" at påpege dette faktum

FN er som bekendt en organisation af *stater* hvoraf en hel del
er udemokratiske arabiske regimer. Det hører med i billedet når
man skal vurdere FN's autoritet, synes jeg.

Men i lige bestemt det her spørgsmål, er de samme arabiske
regimer nok på linje med holdningen i den brede befolkning i
de pågældende lande? Det kan så være udtryk for en leflen for
befolkningen, der ligesom ikke koster regimet noget. Det jeg
mener er, at disse regimer er mere motiveret af at blive siddende
på magten selv - mere end af en ærlig bekymring over, hvordan
palestinenserne og de israelske arabere bliver behandlet.

Derfor er det også et godt spørgsmål, at spørge om hvad
*baggrunden* for den pågældende FN-resolution er. Beskylder man
nogen for racisme, må man også kunne dokumentere det med noget
mere konkret. En simpel fordømmelse *kan* lige så godt være
udtryk for fordomme eller politisk opportunisme.

Dermed ikke være sagt, at det er tilfældet her. Det ved jeg ikke,
men det er nok interessant at kigge nærmere på...

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

-- To hell with religious rhetoric in politics! --

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-09-06 16:41

Patruljen skrev:

> Ved nogen på hvilken baggrund FN fordømte zionismen ?
>
> Best regards Bruun

Jeg har kun lige kunnet finde:

http://tinyurl.com/syda7

Men den side havde du måske i forvejen?
Den fortæller heller ikke noget om baggrunden, som du efterlyser.

Godt spørgsmål alligevel - jeg vidste det slet ikke, må jeg nok
indrømme.

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 17:01

Mogens Michaelsen wrote:

> Men den side havde du måske i forvejen?
> Den fortæller heller ikke noget om baggrunden, som du efterlyser.
>
> Godt spørgsmål alligevel - jeg vidste det slet ikke, må jeg nok
> indrømme.

Nej. Mange er ikke klar over dette faktum. Isigselv let besynderligt.

Den side kender jeg. Men som du selv påpeger, er baggrunden ikke
beskrevet.

Hilsen Bruun