bookmark sync and sort
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 02-09-06 14:43

Hej NG

Jeg har lige installeret udvidelsen bookmark sync and sort til firefox
https://addons.mozilla.org/firefox/2367/

Jeg bruger den til at synkronisere med en server.

Den er sat op til at downloade ved opstart.
Når dette sker, bliver jeg spurgt om hovedadgangskoden, til firefox.

Det irreterer mig at jeg skal indtaste kodeordet, når ved hver opstart.
Hvad kan man gøre, så min digital-signatur, stadigvæk er beskyttet af en
adgangskode, men ovenstående extension, får fri adgang til at skrive til
mine bogmærker?

På Forhånd tak
/Kasper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-06 15:22

Den 02-09-06 15.42 skrev Kasper Lindberg følgende:

> [...]
> Hvad kan man gøre, så min digital-signatur, stadigvæk er beskyttet af en
> adgangskode, men ovenstående extension, får fri adgang til at skrive til

Jeg kender ikke den pågældende udvidelse, men det er vel serveren, der
kræver kodeord, ikke udvidelsen? I så fald kan du måske slippe for
problemet, hvis serveren kan sættes op til ikke at ville have adgangskode.

Der er desværre kun to muligheder med adgangskoder i Firefox. Enten at
leve med besværet med at skulle indtaste hovedadgangskoden, første gang
en side skal bruge adgangskode, eller at slå adgangskoden fra.
Sidstnævnte kan ikke anbefales på grund af risikoen for misbrug af den
digitale signatur. Men reelt set er du ikke bedre beskyttet i
øjeblikket, for når først du har angivet hovedadgangskoden ved
programopstart, så er der også fri adgang til den digitale signatur,
indtil du lukker Firefox.

Fortsætter du med den nuværende virkemåde (hvis du ikke kan ændre
opsætning på serveren), så vil jeg anbefale, at du bruger udvidelsen
Master Password Timeout (https://addons.mozilla.org/firefox/1275/), der
automatisk logger af, så hovedadgangskoden skal indtastes igen. Det er
dog ikke brugbart, hvis bookmark sync and sort konstant kobler sig på
serveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 02-09-06 16:51

> Jeg kender ikke den pågældende udvidelse, men det er vel serveren, der
> kræver kodeord, ikke udvidelsen?

Jeg tror du har ret.
var ellers overbevist om at problemet skyldes en eller anden sikring af min
profil.

> I så fald kan du måske slippe for problemet, hvis serveren kan sættes op
> til ikke at ville have adgangskode.

til upload/download bruger jeg pt. ftp-protokollen, men udvidelsen kan svj.
kan se også bruge http.

Jeg vil prøve at lave et upload-script som min udvidelse kan bruge.

> [...]
> først du har angivet hovedadgangskoden ved programopstart, så er der også
> fri adgang til den digitale signatur, indtil du lukker Firefox.

Ja, det er også en af grundene til at jeg ikke vil indtaste kodeordet ved
opstart

> [...]
> automatisk logger af, så hovedadgangskoden skal indtastes igen. Det er dog
> ikke brugbart, hvis bookmark sync and sort konstant kobler sig på

kigger på den alligevel :)

Tak for hjælpen. Nu hvor jeg ved hvor problemet ligger, kan jeg måske også
løse det :D

/Kasper