Clearwire erfaringer efterlyses
Fra : Poul E Madsen

Dato : 02-09-06 13:53

Jeg overvejer at prøve clearwire i Århus.
Er der nogen der har erfaringer med : driftsikkerhed, kundeservice eller
hastighed fra dem.
Alternativt vil jeg prøve Stofanet, eller?

Poul Erik Madsen
E-Mail: pelm@post4.tele.dk
Homepage: http://www.snejbjerg-motion.dk
@( o o )@
...............................o00...(_)...00o...............

Fra : Blip

Dato : 03-09-06 14:22

Poul E Madsen skrev:
> Jeg overvejer at prøve clearwire i Århus.
> Er der nogen der har erfaringer med : driftsikkerhed, kundeservice eller
> hastighed fra dem.
> Alternativt vil jeg prøve Stofanet, eller?

Hvis du tænker på internet, så virker det som regel udemærket, dog
kan der være en hvis træghed omkring 17-20, men det kører ellers
rimeligt stabilt.
Bemærk at Clearwire ikke giver garanti på den betalte forbindelse,
så den kan sagtens være lavere, uden du kan reklamerer over dette -
men som regel kører det ok.

Hvis du tænker på VoIP, så virker det mindre godt, faktisk vil jeg
ikke tilråde Clearwire, hvis dine ønsker går i den retning. Årsagen
er at du ikke kan anvende G.711 codec, som sikrer mulighed for
anvendelse af eks. fax og en ordentlig lyd.

Desværre er der ikke udsigt til, at Clearwire åbner for spærringen
på G.711 codec.
G.729 codec som anvendes er hårdt komprimeret og giver desværre en
række problemer.

/Blip

Fra : John Doe

Dato : 03-09-06 14:49

Poul E Madsen wrote:
> Jeg overvejer at prøve clearwire i Århus.
> Er der nogen der har erfaringer med : driftsikkerhed,

Driftsikkerheden er meget høj, har aldrig oplevet en afbrydelse.

>kundeservice

Ser ud til at være meget god, de har i hvert fald svaret hurtigt på
spørgsmål via email.

> hastighed fra dem.

Jeg har en 256/128 kilobit/s forbindelse men målinger med TPTEST viser som
regel 360/190 kilobit/s.

Bemærk at Clearwire har et forbrugsloft på 10 Gigabytes/måned så hvis du er
storforbruger skal du nok ikke satse på Clearwire.

Fra : Poul E Madsen

Dato : 03-09-06 19:06

"Poul E Madsen" <pelm@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at prøve clearwire i Århus.
> Er der nogen der har erfaringer med : driftsikkerhed, kundeservice eller
> hastighed fra dem.
> Alternativt vil jeg prøve Stofanet, eller?

Tak for tilbagemeldingerne, jeg tror jeg bestiller hastigheden 256/128 med
leje af Wimax boksen, da jeg synes prisen er rigtig, og dækkende for et
almindeligt internet behov.