Hvad ville i havde gjort med en lille kat
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 01:02

Ja her den anden dag, Tirsdag, fandt jeg min kat Rocke, i vild poteleg med
en rigtig sød killing, på den anden side af hegnet.
Killingen lignede en MCO men hvad ved jeg, øre tufer og langpelset taby,
brun med hvide sokker.

Nå tænkte jeg , der er nok en der på vejen der har fået ny kat.

Og med pote leg mener jeg , uden kløer

Det fik de ca 3 timer til at gå med. Den lille løb inde i hækken, bag
hegnet. Og Rocke løb i haven.
Jeg tjeckede for øremærke og halsbånd. men det havde han ikke på.

Rigtig sød killing Ca 2 kg, ja da jeg løftede ham ud af mit hus.

Så jeg vil skyde på 18 uger gammel.
Alt for ung til at komme ud her.

Da jeg har indhegnede katte vil jeg ikke have fremmede katte i mit hus.
Ja mine er vaxineret mod noget, men ikke alt. og loppefri
Og sådan en lille ny fætter ved man intet om
Så han blev ude.

Senere på aftenen var der kraftig regn, Og der skulle jeg hente noget i
bilen.
Så lillemiv løb ud fra under bilen og ind i mit bryggers. Der var lukket af
til mine katte, men der er en kattebakke derude.
Den løb han straks op på og brugte.
Dererfter smed jeg ham ud. Så derfor Ca 2 kg.

Dagen efter kom først min nabo og kom med katten til mig. For det måtte jo
være min. Den lignede mine.

Derefter kom kom genboen med den, og klagede over at den havde sprunget ind
i deres soveværelse,vindue gentagangangede, ja, helele natten. Og hun var
lidt sur på mig.

Jeg måtte jo sige at det ikke var min, Men at jeg ville gøre noget.

Så jeg sagde at jeg ville sætte et brugt halsbånd på ham ´Hvor der står (
hvem er jeg og hvor bor jeg, for jeg spiser og kommer på adrs, Tlf.)

Nu havde jeg ikke lige nogle brugte halsbånd, men tænkte at jeg kunne købe
nye til mine mivere.

Så jeg kørte på tur, jeg kørte lige forbi min Dyrlæge.
Eller jeg stoppede der.
Der spurte jeg om der var en kat der var savnet, med den beskrivelse, det
var der desværrer ikke . Men jeg fik et gratis halsbånd til katten.
God dyrlæge.
Da jeg kom hjem var lille miv væk. ÆV
Dagen efter blev der ringet til mig, Det var en der havde fået mit nummer
fra Dyrlægen.
Den passede perfekt på beskrivelsen. Men katten var væk
Så kom Genbokonen og sagde at, de havde gået tur, og katten havde fulgt dem
som en hund, Er det ikke sjovt sagde hun.
Jo sagde jeg.
Men hun sagde hvor den blev væk fra dem. ca 1000 M fra mig.
Og ca 3000 M fra hvor han bor.

Fuck det var et langt indlæg

Sæt dog halsbånd på jeres katte.

Nå dem der har holdt ud og har læst det hele
Hvad ville i gøre med sådan en løs kat?

Det var til at se at han var på springtur.
Men tager man ham ind er man tyv, For det kan jo være meningen at han skal
løbe fri.

Fra : Siri

Dato : 02-09-06 07:58

> Allan skrev:
> Sæt dog halsbånd på jeres katte.

Ja, gerne, men jeg læser i diverse kattebøger og sites, at de skal være
elastiske (og ikke som dem a la hund, man ser hos dyrehandleren) - og at
det derfor er bedst at sy dem selv af bred elastik og så skrive tlf osv
på med permanent stof-tusch. Jeg har skam symaskinen klar, men hvor løst
og hvor stramt skal sådan et halsbånd være?? Jeg savner praktiske råd og
en klub med praktisk orienterede medlemsaftner - måske skulle jeg (min
kat er perser) bare melde mig ind i MCO-klubben, hvis de har sådan
noget....
Har du - eller I andre - nogen tips mht halsbånds-størrelse - eller skal
jeg bare spørge min dyrlæge, når misser skal vejes på mandag (de har
åben, gratis rådgivning om kost m m).

> Nå dem der har holdt ud og har læst det hele

Tak for et godt langt indlæg! Dejligt at læse om den skønne lille kat -
og slemt, at den forsvandt - håber, at den enten er dukket op igen (lad
høre!), kommet hjem, eller blevet taget ind af andre katte-venner!
> Hvad ville I gøre med sådan en løs kat?
1) Tage den ind og passe godt på den! Så bliver ejeren, når og hvis de
dukker op, rigtig glade, og jeg ville så kunne holde min samvittighed
ud...
2) Ringe rundt til områdets dyrlæger (flertal) og fortælle - beskrivelse
og mærkning osv
3) Maile diverse sites - KV, Inges Kattehjem (begge har katteregistre!)
plus diverse katte-debatfora (det bedste er jo det her - men der er
flere, felisforum, katteinfo, katteforum m m)
4) Ringe til lokalavisen om de vil fremlyse denne tydeligt meget tamme
og velopdragne - og derfor påskønnede og savnede - ungkat.
5) Få min printer til at virke og lave et opslag - eller med tusch og
evt min Nettos kopimaskine - og smække et passende antal op
iøjnefaldende steder, også i lokalbutikkerne.
Flere ideer?? Og har jeg overset noget selvfølgeligt, så lad mig det
vide

> Det var til at se at han var på springtur.

Den lille slemrik! Nogen prøver nok at gøre ham til inde-kat, men det
lykkes jo desværre ikke altid, som man kan se på vildkat.dk (også et
sted at fremlyse ham)

> Men tager man ham ind er man tyv,

Nej, du er ej, du passer bare godt på den lille flugtartist, når du
samtidig melder det ud til højre og venstre og alle vegne, at han er hos
dig, og kan afhentes af rette ejermand (dokumentation, tak - det kunne
jo være en af de skurke, man læser om, der sælger gratis katte til
forsøg og hvad ved jeg af uhyrlige historier, som jeg er for blød til at
læse færdig). Hvis det var min lille Gia (øremærket!), der var stæset
af, og jeg så et opslag, så ville jeg aldrig kalde dig tyv, men bage en
stor lækker kage til dig til tak for at du havde reddet hende og passet
godt på hende! Selvom jeg så så dig med hende 1/2 år efter (kat væk, oh
skræk! og jammer...) - så ville jeg være glad for at få hende igen, og
stadig være taknemmelig for, at der var blevet passet på hende (og at
hun ikke var død!).

> For det kan jo være meningen at han skal
> løbe fri.

Nej, så ville han være mærket - og efterlyst mindst på enhver telefonpæl
i kvarteret i løbet af no time!
Så hvis den lille Houdini dukker op igen, så luk ham ind og gå igang med
at finde ejeren - det er mit råd - der er sikkert andre, mere erfarne,
der også har et par fif.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Vibeke

Dato : 02-09-06 08:41

> Ja, gerne, men jeg læser i diverse kattebøger og sites, at de skal være
> elastiske (og ikke som dem a la hund, man ser hos dyrehandleren) -

Det er noget vrøvl at dem man laver selv er bedst. Man kan få udemærkede
halsbånd i dyrehandleren og også i supermarkeder. Der er så et stykke
elastik i den ene ende af halsbåndet. Og de fungerer fint.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 10:59

> [...]
> skrive tlf osv på med permanent stof-tusch. Jeg har skam symaskinen
> klar, men hvor løst og hvor stramt skal sådan et halsbånd være??

Buster har et halsbånd, som jeg har købt hos dansk dyreværn. Det er ren
elastik, og så med en "bæltelukning". Da jeg havde lukket det om hans hals
første gang, og vidste at det passede, tog jeg og syede halsbåndet, og
klippede det overskydende stykke af, så der ikke ar noget der blafrer...
I halsbåndet er der naturligvis et "hundetegn" med navn, adresse og
telefonnummer.

Buster er fritgående, og jeg ville ikke turde at lade ham gå ud uden
halsbånd, også selvom jeg ved at han maks går 100 meter væk.

For ja, Buster er født uden GPS, han kan ikke finde hjem hvis han går
længere væk... Men han går af hele stien foran haven, den er ca 100 meter,
og vi bor lieg midtpå, og er der nogle steder undervejs hvor han kan gå ind
og hilse på, har jeg fundet ud af at han gør det.
Men kun steder hvor der er kat. Dvs jeg ved at der er 2 steder ialt han gå¨r
ind, det inde er ved naboen, det andet er ved noget der har indekat..

Men Siri, du kan roligt købe et standardhalsbånd til Gia, for de kan stort
set altid justeres i omkredsen...

Louise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 02-09-06 10:12

Ingen tvivl for mit vedkommende - Jeg havde taget killingen ind!
Den hører helt givet til et sted, er måske anskaffet for nylig (tyder
alderen og vægten på) og smuttet ud ved en fejltagelse. Derfor kan den
ikke finde tilbage og prøver så på at komme ind, hvor det er muligt..

Som sagt havde jeg ikke kunnet nænne at sætte sådan en bitte pjevs ud
igen og slet ikke i det vejr. Så kunne du have taget det derfra mht.
fremlysning af den.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 02-09-06 10:36

Lige et eksempel:

www.dyrenettet.dk står under 'Efterlysninger' dette indlæg:

Ann.nr: 50466
Dyreart:
Race: maine coon

Alder: 15 uger
Køn: hun

Hejsa.
I fredags mistede jeg min elskede killing.
Havde kun haft hende en 14 dages tid. Hun var den sødeste lille kat og
rigtg flot. Hvid på maven og benene. Mens på ryggen og hovedet en
blanding af røde orange og sorte farver. Hun har en lidt lang pels, så
ment at se sådan en kat ikke skal løbe frit. hun hedder mille, og
lystrer lidt på det. Hun forsvandt fra danmarksgade 10 første sal. I
struer, vestjylland. Hvis i finder hende bliver jeg virkelig glad... "

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 12:12

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som sagt havde jeg ikke kunnet nænne at sætte sådan en bitte pjevs ud
> igen og slet ikke i det vejr. Så kunne du have taget det derfra mht.

Nu må du vide at her hvor jeg bor, er det helt normalt at katte løber fri.
Så det kunne nemt være 4 huse væk han boede i.

Tænk at der er så mange løse katte i Hundested

Mvh Allan

Fra : Leyna

Dato : 02-09-06 10:45

On Sat, 2 Sep 2006 02:01:49 +0200, "Allan"
<allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote:

>Hvad ville i gøre med sådan en løs kat?
>
>Det var til at se at han var på springtur.
>Men tager man ham ind er man tyv, For det kan jo være meningen at han skal
>løbe fri.

Det er svært at afgøre, når nu der er flere ting der spiller ind, men
når der er checket for øremærke og det ikke forefindes, så er man lidt
på herrens mark. Jeg ville nok ringe til dyrlægen og spørge hvad jeg
skulle stille op med sådan en lille krabat, og havde jeg mulighed for
det ville jeg tage den ind til den evt. blev afhentet af de retmæssige
ejere.

Nu har jeg heller ikke lige muligheden for at tage en fremmed kat ind.
jeg har 3 katte i forvejen og 2 store hunde, så det tager noget tid at
få et nyt dyr introduceret.

Men i ved da i hvert fald i hvilket område katten sidst er set, og nå
den er så fortrolig med mennesker, så skal der nok være nogen der
finder den igen. Så må det være op til ejerne selv at efterlyse den.
Jeg synes du har gjort hvad du kunne.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 12:56

> [...]
klip en masse gode ord.
> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Tak skal du have, ja jeg var jo den enste der gjorde noget.
Så noget er gjort for den lille mis
Om det er nok får jeg desværre aldrig at vide.
Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-09-06 13:22

Allan wrote:

> Tak skal du have, ja jeg var jo den enste der gjorde noget.
> Så noget er gjort for den lille mis
> Om det er nok får jeg desværre aldrig at vide.
> Mvh Allan

Det *kunne* da også være at han har fundet hjem. Man har da lov til at
være optimist. Lad os håbe at det kun var en springtur han var på.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 14:03

> Det *kunne* da også være at han har fundet hjem. Man har da lov til at
> være optimist. Lad os håbe at det kun var en springtur han var på.
>
> Med venlig hilsen
> Tove :)

Det vælger jeg så at tro på

Tak skal du have

Mvh Allan

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 03-09-06 00:28

Hej Allan

Gider du ikke nok lige at " smide " en bemærkning af her i gruppen hvis du
hører nyt om killingen....så man måske kan få lidt ro i sjælen

Hilsen fra Majbritt

Fra : Siri

Dato : 03-09-06 12:14

> Majbritt Hågensen skrev:
> Hej Allan
>
> Gider du ikke nok lige at
> hører nyt om killingen....så man måske kan få lidt ro i sjælen
Ja, gør det, please - det ville jeg også blive glad for

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 12:14

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allan
>
> Gider du ikke nok lige at " smide " en bemærkning af her i gruppen hvis du
> hører nyt om killingen....så man måske kan få lidt ro i sjælen
>
> Hilsen fra Majbritt

Hej Majbritt
Kun for din skyld ringede jer lige før på det nummer jeg blev kontaktet
fra.
Ja man er jo lidt nysgerig.
Katten kom hjem, men var gået 500m længere væk.
Det var ikke en MCO men en blandingskat, ja det er jo svært at se, men sød
den var.
Og jeg fik at vide at imorgen bliver den kastreret og øretatoveret.
Så alle er glade
Den var lidt træt da de fik hentet ham hjem.
Den har haft halsbånd på, men har smidt 3 stk indtil nu.

Det var da en lykkelig slutning.

Desværrer er det helt normalt, her hvor jeg bor, at man får en 10 ugers
killing som man straks lukker ud.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-06 12:26

Allan wrote:
> Det var da en lykkelig slutning.
>
> Desværrer er det helt normalt, her hvor jeg bor, at man får en 10
> ugers killing som man straks lukker ud.

Der kan du bare se Allan, det hjalp at vi var optimistiske .

Det lyder lidt dystert, at det skulle være normalt at lukke små
killinger ud. Kan du ikke slå et slag for indhegning, hvis du taler
med nogle af de implicerede. Det er både synd og skam, hvis man skal
lære at passe på de små misser på "den hårde måde", det er jo så nemt
at være bagklog.

Godt at han kom hjem. Glæder mig meget.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 13:45

> [...]
> implicerede. Det er både synd og skam, hvis man skal lære at passe på de
> små misser på "den hårde måde", det er jo så nemt at være bagklog.

HeHe mere kræver mere

Nej nu kom lillemis hjem, Så nu hviler jeg på lauebærene en uges tid.

mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-06 14:30

Allan wrote:

> HeHe mere kræver mere
>
> Nej nu kom lillemis hjem, Så nu hviler jeg på lauebærene en uges
> tid.

Hej igen søde Allan.

Gik den så gik den. Man har da altid lov til at prøve, det gik jo lige
så godt :) og hvis "kun" det er en uges tid, så lad gå da. Jeg
lover, at hvis jeg kommer i samme situation som dig, så vil jeg
bestræbe mig på at klare sagerne lige så godt som du har gjort.

Med venlig hilsen og kram til misserne.

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 14:32

mvh Allan

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 03-09-06 23:36

Allan...du er min helt heeele ugen..Tak for dit svar, det bedste svar man
kunne ønske sig,,,puha, så blev der ro på igen..

Hilsen Majbritt

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 16:20

Ja lige for at slutte denne tråd.
Her lige før fandt jeg 'Rocke løbende uden for mit hegn Uden halsbånd.
Møgkat. Men han kunne ikke komme ind, den stakkel.
Han var godt nok glad da jeg hev ham ind på den rigtige side af hegnet.
Men det duer ikke, jeg må se hvor han er sluppet ud.

Mvh Allan

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-09-06 16:25

Allan skrev:
> Ja lige for at slutte denne tråd.
> Her lige før fandt jeg 'Rocke løbende uden for mit hegn Uden halsbånd.
> Møgkat.

Han har vel lært af legekammeraten, at det er sådan, man skal gøre

Venlig hilsen Dikte

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 16:37

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

> Han har vel lært af legekammeraten, at det er sådan, man skal gøre
>
> Venlig hilsen Dikte

Uh det håber jeg da ikke, Men det var nu min første tanke.
Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 03-09-06 18:10

> [...]
> Han var godt nok glad da jeg hev ham ind på den rigtige side af hegnet.
> Men det duer ikke, jeg må se hvor han er sluppet ud.

Han har nok ledt efter sin lille ven!
Jeg kan ikke huske: Har du kun Rocke? Hvis ja, tyder det på, han godt
vil have en kammerat på den rigtige side af hegnet.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar