PHP, Python, Ruby .... ?
Fra : Martin Larsen

Dato : 01-09-06 21:04

Hej NG

Jeg skal i gang med et stort projekt hvor man ikke er glad for at bruge
PHP fordi det ikke har en tilstrækkelig threading mekanisme. Der er en
hel masse jobs som skal køre samtidig.

Man vil helllere brug Python eller Ruby. Nu er det sådan at jeg er
rimeligt meget ekspert i PHP, men jeg kender ikke en disse til de to
andre sprog.

Er der nogen her som kender dem og ved, hvad der er nemmest at gå til,
hvis man kender PHP ? Eller som af andre årsager kan anbefale det ene
frem for det andet?

Jeg har aldrig haft brug for en masse samtidige jobs i PHP, så jeg ved
slet ikke om det er rigtigt med den (manglende) threading mekanisme. Er
det det?

Det er i øvrigt til en slags søgemaskinetjeneste.

Hilsen
Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-09-06 17:36

Er der slet ingen kommentarer?

<snøft>

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 04-09-06 17:45

Martin Larsen skrev:
> Er der slet ingen kommentarer?
>
> <snøft>

Det kommer an på hva du egentlig er ute etter. Vi kan se på følgende:

- Tråder
Både Ruby og Python støtter tråder.

- Syntaks
Ruby sin syntaks er til å rive seg i håret av for PHP-programmerere, men
Python er enda slakkere enn PHP sin syntaks men fortsatt til absolutt
til å rive seg i håret av.

Om du ser for deg å implementere en eller annen "søkemotortjeneste" i
noen av disse språkene ville jeg kanskje heller be deg vurdere et språk
som kompileres, til og med Java kan være greit da.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-09-06 20:35

Erlend Klakegg Bergheim wrote:

> Ruby sin syntaks er til å rive seg i håret av for PHP-programmerere, men
> Python er enda slakkere enn PHP sin syntaks men fortsatt til absolutt
> til å rive seg i håret av.

Tak for kommentarerne. Det lader til at jeg skal undgå Ruby

> Om du ser for deg å implementere en eller annen "søkemotortjeneste" i
> noen av disse språkene ville jeg kanskje heller be deg vurdere et språk
> som kompileres, til og med Java kan være greit da.

Ja, Java er også en mulighed...

Hilsen
Martin

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-09-06 17:44

Hej Martin!
"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Er der slet ingen kommentarer?

Jo da! Du kan lige få en fra mig - PASS!
Har ingen forstand på Python og Ruby, og kun en lille smule viden om PHP...
Beklager!

> <snøft>

Så, så bette ven - det ska' nok gå alt sammen...

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://munding-interieur.dk/, http://skovaa-munding.dk/,
http://mundings-memorial.dk/, http://eds-denmark.dk/

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 05-09-06 07:26

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> writes:

> Er der slet ingen kommentarer?

Hvad med at sprøge i news:dk.edb.programmering --- selvfølgelig efter
at have tjekket den på google groups for tilsvarende spørgsmål? Har du
kigget på ruby-lang.org og python.org?

Hjælper
http://www.google.com/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGGL_enDK177&q=write+search+engine+in+python+OR+ruby
?