Kattes magt!!
Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-09-06 18:31

Skrev for et stykke tid siden om de 2 mislinger der skulle flytte ind, -de
har nu boet her en måned og er uden tvivl Kong Spooky og Dronning Easy af
huset! Gamle Tinne-mis har fuldt ud accepteret dem og de står side-om-side
og spiser alle 3 - men altså planen med at de primært skulle være ude er
gået lidt i vasken... Hundelemmen står altid åben så de og hundene kan komme
ind og skulle den være lukket, så går der på den korte side af 30 sekunder
før de hænger på døren og kigger ind imens de skriger, men for nu at sætte
det lidt kort op...

Plan: De skal være muse-fangere, må gerne komme i huset, men skal primært bo
ude.
Praksis: De har deres egen katte-miljø i stuen, bor' primært inde! (99% af
tiden!!)

Plan: De skal ikke ha' nogen kattebakke, de må lære at gå ud!
Praksis: De kommer ind og gør på kattebakken når de skal!

Plan: De skal fodres i havestuen, der altid står åben så de kan komme ind i
den!
Praksis: De bliver fordret i vindueskarmen i stuen ved siden af
katte-miljø'et

Plan: De skal sove i gangen!
Praksis: De sover ved os... Under dynen!!!

Akkeja, hvad kan man konkludere af det...?
Éen gang katte-elsker, altid katte-elsker!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-06 18:40

R. Ilsøe wrote:
> Akkeja, hvad kan man konkludere af det...?
> Éen gang katte-elsker, altid katte-elsker!

ROFL

Og, så er der dem der vover at påstå, at katte ikke er specielt kloge,
de har sikkert aldrig haft nogen selv !!!!!!!!!!

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-09-06 21:16

> ROFL
>
> Og, så er der dem der vover at påstå, at katte ikke er specielt kloge, de
> har sikkert aldrig haft nogen selv !!!!!!!!!!

De er i hvert fald dybt manipulerende! *GG*

Rinnie

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-09-06 21:13

Tove Krieger skrev:

> Og, så er der dem der vover at påstå, at katte ikke er specielt kloge,
> de har sikkert aldrig haft nogen selv !!!!!!!!!!

Jeg har nu truffet et par katte, der afgjort ikke havde stået forrest,
da der blev delt katteintelligens ud. Men resten må jeg medgive har
været nogle skarpe hoder - også (MIAV, sagde hun lige) Svedsken, somjeg
har nu.
Øh, gad i grunden vide, hvem der har hvem...

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tina

Dato : 01-09-06 21:16

> Og, så er der dem der vover at påstå, at katte ikke er specielt kloge,
> de har sikkert aldrig haft nogen selv !!!!!!!!!!

100% enig

Andy elsker musik, og han har fanget, at når der er lys i anlægget, så er
der musik på vej. (Mit anlæg er slukket ved stikkontakten når det ikke er i
brug.) Anlægget står lige ved spisebordet. Når han vil høre musik, så piller
og dimser han ved anlægget - det han han jo set at jeg gør, og dermed
tryller musik frem. *G*

For et par dage siden sad han lige foran det helt slukkede anlæg, da jeg
tændte på kontakten og satte radio på via fjernbetjeningen, uden han lagde
mærke til hvad jeg lavede. Jubel i kattens øjne, for der var jo musik.

Dagen efter sad han en halv time og stirrede stift på det helt slukkede
anlæg, inden han fandt noget andet at tage sig til. Det kunne jo være, det
tændte igen helt af sig selv, hvis han stirrede længe nok. *GGGG*

Katte er kloge, lærenemme væsener, og så er de sindsygt gode til at opdrage
på deres mennesker.

Tina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-09-06 21:40

Som jeg også skriver på min hjemmeside:
Planer kan ændres .... som regel af kattene

Og forresten:
Man ejer en hund. Katte har personale!
Hunden ser op til dig. Katten ser ned på dig!

Har I flere?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-09-06 08:40

Hanne Engermann wrote:
> [...]
>
> Og forresten:
> Man ejer en hund. Katte har personale!
> Hunden ser op til dig. Katten ser ned på dig!

Gl. kinesisk ordsprog:

"Hvis du ikke kan li' katte, var du sikkert mus i et tidligere liv"

Mvh Tove :)

Fra : Niels Pein

Dato : 04-09-06 22:18

"Hanne Engermann" skrev ...
> Man ejer en hund. Katte har personale!
> Hunden ser op til dig. Katten ser ned på dig!
>
> Har I flere?

Hunden kommer når du kalder. Katten tager imod besked, og kommer når det
passer den.

Katte efterlader poteaftryk i dit hjerte.

--
Mvh. Niels

Fra : Siri

Dato : 02-09-06 08:06

> [...]
> har nu boet her en måned og er uden tvivl Kong Spooky og Dronning Easy af
> huset! - men altså planen med at de primært skulle være ude er

Hii hii hii Den der med, at man kan træne katte til at være
inde-katte, og at det af og til mislykkes - den findes altså også med
omvendt fortegn! Ja, hvad katte ikke kan....

!
> Praksis: De sover ved os... Under dynen!!!

A'hva' - den havde jeg ikke hørt før - godt nok er min Giamis et
hule-dyr, men ligefrem sove under dynen uden at bli' kvalt - Ja, hvad
katte ikke kan....

Tak Rinnie, for et rigtigt godt grin og en dejlig katte-historie.

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS www.siamis.com er god for en masse sjove ordsprog og bon-mot's om
katte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 02-09-06 09:08

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> A'hva' - den havde jeg ikke hørt før - godt nok er min Giamis et
> hule-dyr, men ligefrem sove under dynen uden at bli' kvalt - Ja, hvad
> katte ikke kan....

Ja, netop den har også undret mig, -jeg har altid ønsket mig en rigtig
dyne-putter kat, men det er aldrig lykkedes og nu hvor jeg ikke ville ha'
det så ligger der to små krapyler bobler der langt det meste af natten...

Men helt ærlig, det er jo fantastisk hyggeligt!

Vi har været rigtig heldig med de 2 misser for de opdrager os virkelig
godt!

Rinnie

Fra : Siri

Dato : 02-09-06 09:17

> R. Ilsøe skrev:
to små krapyler bobler der langt det meste af natten...

Åh åh - krapyler - igen tak for stort grin....

> Men helt ærlig, det er jo fantastisk hyggeligt!

Jeg glæder mig virkelig til, at Gia bliver så vant til mig, at hun ikke
bare hopper op for at blive aet og kløet i halve timer - men også finder
sig et fast sovested (helst ved mine tæer...), men det skal nok komme,
når det bliver vinterkoldt :-/
> Vi har været rigtig heldig med de 2 misser

Nogen gange er man bare svineheldig, at den rigtige kat kommer til een
(jeg sender igen-igen de søde givere og vildkat.dk en varm takke-tanke!)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 10:47

> !
>
> A'hva' - den havde jeg ikke hørt før - godt nok er min Giamis et
> hule-dyr, men ligefrem sove under dynen uden at bli' kvalt - Ja, hvad
> katte ikke kan....

Buster har det rigtig godt under et tæppe jeg har bruger til "polstring" af
en lænestol...

Han har en enkelt nat kravlet under dynen og ligget der, men tror det var
fordi han vidste han havde gjort noget der ikke var så godt. For om morgenen
opdagede jeg at han havde brækket sig på gulvtæppet i havestuen..

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-09-06 11:00

Louise wrote:

> Buster har det rigtig godt under et tæppe jeg har bruger til
> "polstring" af en lænestol...

Mini ligger på et tyndt tæppe ved siden af min plads i sofaen. Det er
hendes lille paradis, når halvdelen af tæppet bliver lagt over hende
så hun er helt dækket. Hun kan ligge der i timevis.

Mivser sidder ved min mands lænestol og plager, når han synes at de
skal i seng. Han går med op i sengen, og ligger og bliver kælet i ca.
et kvarter, så synes han at have fået nok. Derefter går han ind og
smider sig på ryggen i fars lænestol, og der bliver han så

Mvh Tove :)