Min mors kat kravlede ind i en fre
Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 01-09-06 16:55

Da billen andkom til greve slap katten ud, min mor kørte til greve samme
aften (Torsdag) for at lede efter den, men uden held, så der er ikke
meget håb om at vi kan finde hinde selv.

http://www.lix-world.net/~dragon/20051224_IMG_0041.JPG

Jeg poster lige øremærket senere og vejen hvor den slap ud.

Nogen ide om hvordan man leder efter en kat der er blevet væk på denne måde?

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 17:29

"Steen Eugen Poulsen" <sep@lix-world.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg poster lige øremærket senere og vejen hvor den slap ud.
>
> Nogen ide om hvordan man leder efter en kat der er blevet væk på denne

Næ men her kan i se hvor den bor, ja hvis den er tilmeldt
http://www.katteregister.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 17:38

> [...]
>

> Jeg poster lige øremærket senere og vejen hvor den slap ud.
>
> Nogen ide om hvordan man leder efter en kat der er blevet væk på denne

Poster på tlf pælene med et billede af katten.
..
Og med sådan nogle rive af tlf dimser.

Det var det første jeg ville gører

Nu har du flyttet katten?
det er ikke så godt

Så sedler der ligner med det samme. op på tlf stolperne. for det er fremmed
kvarter for katten.

Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-09-06 18:22

> [...]
>

> Jeg poster lige øremærket senere og vejen hvor den slap ud.
>
> Nogen ide om hvordan man leder efter en kat der er blevet væk på denne måde?

Sedler med nøje beskrivelse, evt. billede, af katten samt dens øremærke.
Sæt dem på lygtepæle og i de omkringliggende butikker (husk tlf.nr. til
at rive af).
Tag til Greve, stem dørklokker i nærheden af, hvor den smuttede ud,
kontakt de omkringliggende dyrlæger og sidst, men ikke mindt vigtigt:
snak med kvarterets børn og udlov en dusør. Det får sådan nogle
størrelser til at lukke glukkerne ekstra op.

Endelig kan I se på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk under
fremlysninger. Det kunne jo være, nogen har taget den ind eller set den.
Samme sted kan I selv efterlyse den, evt. med billede.

Pøj, pøj!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 01-09-06 21:41

øremærket kan også forsøges spores hér:
http://www.danskkatteregister.dk
Bemærk, at dette gratis register har døgnvagt! samt at informationerne om
katten/ejer er offentligt tilgængeligt
Modsat Kattens Værns betalingsregister, der har "kontortid" og er lukket
hele weekenden, samt at informationer om katten/ejer KUN er synlig, hvis man
har givet skriftlig tilladelse. Har man ikke det, er informationerne ikke
tilgængelige før kontoret åbner mandag formiddag.
Dét kan man kalde dårlig service af Kattens Værn, modsat Inges Kattehjem,
hvor en medarbejder altid har nødtelefonen på sig
Jeg forstår ikke hvorfor nogen betaler for en så dårlig service, men ok, det
er jo et frit land, man kan jo bruge sine penge som man vil.
Alternativt kan man skynde sig at tilmelde sig til regisret under Inges
Kattehjem, de er ret hurtige til at oprette, specielt hvis katten er
forsvundet :)

Håber katten bliver fundet!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : gitte

Dato : 02-09-06 06:38

Steen Eugen Poulsen skrev:
> [...]
>

> Jeg poster lige øremærket senere og vejen hvor den slap ud.
>
> Nogen ide om hvordan man leder efter en kat der er blevet væk på denne

Du har fået et par gode råd kan jeg se. Da jeg læste din "historie" kom
jeg i tanke om en neutraliseret hunkat jeg havde for længe siden. Hun
havde gjort det samme, smuttet ind i en lastbil, der skulle fra midtfyn
til Nyborg. Jeg fandt aldrig katten igen.

Men ... 1 1/2 år senere kom hun hjem tynd og forhutlet, men hjem kom
hun, og jeg kan ikke forestille mig andet end at hun selv er gået hele
vejen hjem igen, for hun så noget slidt ud. Gensynsglæden var stor, hun
blev 18 år, døde mæt af alder.

gitte

Fra : Sune Christesen

Dato : 02-09-06 13:30

> [...]
> hun, og jeg kan ikke forestille mig andet end at hun selv er gået hele
> vejen hjem igen, for hun så noget slidt ud. Gensynsglæden var stor,
Det imponerer mig gang på gang at høre om kattes utrolige evner til at finde
hjem :)
Sune

Fra : gitte

Dato : 03-09-06 07:15

Sune Christesen skrev:
> Det imponerer mig gang på gang at høre om kattes utrolige evner til at
> finde hjem :)

ja også mig, jeg fortalte også lige så meget historien for at fortælle
at nogle katte godt kan finde hjem igen, hvis de vil

gitte

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 03-09-06 14:06

Steen Eugen Poulsen wrote:
> Nogen ide om hvordan man leder efter en kat der er blevet væk på denne
> måde?

Takker for svarene, jeg mente nu fysisk at lede ved at rende rundt og
gøre det.

Men problemet er at katten enten kan finde hjem også er halvejs fra
Greve til Solrød (Det er ikke så lang en tur, så man kan da håbe), eller
den er så forviret at den bare render og render og der ikke rigtigt er
nogen muglighed for at søge udfra bilens placering.

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 03-09-06 17:37

I kan også kontakte en clairvoyant som kan hjælpe med at se hvor katten
befinder sig. Det kan de faktisk gøre pr. fjern. Kan varmt anbefale
http://www.mettemia.dk

Held og lykke med at finde katten.

venlig hilsen
Inger Kaya