Ældrepejen:
Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-06 13:23

På:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/08/31/233958.htm>

kan man se at Københavns overborgmester Ritt Bjerregaard mener, at
ældreplejen ikke mangler ressourcer, men at de eksisterende ressourcer
blot skal bruges mere hensigtsmæssigt. Mindre minuttælleri og mere tid
sammen med de ældre.

Det er i øvrigt også min fornemmelse, efter at jeg som stud.polit. for
år tilbage i en sommerferie arbejdede som hjemmehjælper, og efter at jeg
har snakket med en del der har med hjemmehjælpen at gøre. Min mor var i
øvrigt kursusleder på hjemmehjælperuddannelsen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 01-09-06 13:38

> [...]
> har snakket med en del der har med hjemmehjælpen at gøre. Min mor var i
> øvrigt kursusleder på hjemmehjælperuddannelsen.

Kort sant:
Man skal blot fjerne de DJØFere, der tror alt bliver bedre efter en tur i
regnearket.
De kunne passende sættes tiil at vaske gulvene på plejehjemmene.
Da vil deres skadelige indflydelse minimeres, de vil gøre gavn, og der
hygiejnen vil hæves maget.
Forudsat, naturligvis, de er bedre til at vaske gulv, end til at gennemskue
regnskaber.

MBH
Egon