Støjforurening
Fra : Rane

Dato : 01-09-06 08:22

Jeg ville lige høre hvad folks holdninger til støjforurening i
byområderne er.

Siden vi fik vores søn, som nu er 6mdr, er jeg blevet mere opmærksom
på problemet. Specielt fordi vi bor et meget centralt sted i byen hvor
folk tilsyneladende mener de skal agere Brian og gasse op for fuld
hastighed - og når dermed ofte de 60-80km/t. Det er ofte
motorcyklerne der når op på de +100db og flere gange har de simpelthen
vækket den bette kl. 20-23 om aftenen så han er i chok og ikke falder
til ro foreløbigt.

Det har efterhånden overbevist mig om, at der bør være love og regler
indenfor dette område. Først og fremmest er det røv-irriterende og
farligt (så sent som for 2 dage siden skete der en ulykke 50m fra
vores bygning) at folk når op på 80km/t på en vej hvor der bor en del
børn. Noget andet er, at larmen nogengange simpelthen er forfærdelig
og forstyrrende. Her henviser jeg først og fremmest til motorcyklerne
og de knallerter som vist ikke er helt lovlige.

Bør man egentlig ikke kunne få en bøde for den slags støjforurening?
Jeg mener....det er vel kun et spørgsmål om tid før en ældre dame får
et chok så stort at hendes hjerte ikke kan klare det.

Rane

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-09-06 08:23

"Rane" <ranemandenSLET@gmaildotcom> skrev i en meddelelse

> Det har efterhånden overbevist mig om, at der bør være love og regler
> indenfor dette område.

Der er skam regler for det og man kan sagtens få en bøde.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 09:23

On Fri, 1 Sep 2006 09:23:22 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Der er skam regler for det og man kan sagtens få en bøde.

I så fald mener jeg, at der bør afsættes flere midler af til at
overholde de regler. Smid en fartmåler op (hehe, Svendsen ;))

Tvivler stærkt på at strisserne frivilligt vil arbejde mellem 20-23
for at fange ekstremt støjende billister/motorcyklister.

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-06 09:28

Rane wrote:

> [...]
>
> Tvivler stærkt på at strisserne frivilligt vil arbejde mellem 20-23
> for at fange ekstremt støjende billister/motorcyklister.

Politiet er på 24/7 i Kbh. så hvad er problemet, udover du åbenbart hellere
ser de fanger støjsyndere end forbrydere.

--
Allan Riise

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 10:05

On Fri, 1 Sep 2006 10:28:14 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Politiet er på 24/7 i Kbh. så hvad er problemet, udover du åbenbart hellere
>ser de fanger støjsyndere end forbrydere.

Nu bor jeg i Haderslev, som langt fra oplever samme mængde
kriminalitet som i Kbh. Og problemet er vel bare at der ikke er nok
politi på gaderne i aftentimerne?

Desuden så er støjsyndere i dette tilfælde også de farlige der kører
for stærkt - og som også er dem der forårsager de største støjchok
(modsat en laangsom knallert som man kan høre i god tid).

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-06 10:14

Rane wrote:

> [...]
> for stærkt - og som også er dem der forårsager de største støjchok
> (modsat en laangsom knallert som man kan høre i god tid).

Måske er jeg ufølsom eller hvad du ellers vil kalde det, men kan man ikke
tåle at bo i en by, med det der hører med, så må man flytte.
Og jeg mener nok at jeg kan tillade mig at skrive dette, da jeg selv er
flyttet fra Kbh. til Holme Olstrup netop fordi vi skulle have børn.

--
Allan Riise

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 10:21

On Fri, 1 Sep 2006 11:13:38 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>Og jeg mener nok at jeg kan tillade mig at skrive dette, da jeg selv er
>flyttet fra Kbh. til Holme Olstrup netop fordi vi skulle have børn.

Nu ved jeg ikke om det indirekte fremgik af mit oprindelige indlæg
eller ej, men jeg er først blevet opmærksom på problemet efter vi fik
vores søn i marts måned

Det har hidtil ikke generet os synderligt men jeg vurderer også at
problemet er blevet større i den tid vi har boet her. Derfor mener jeg
også at der må gøres en indsats for at minimere problemet; også fordi
at støjen næsten altid kommer af at folk kører for vildt og for
hurtigt.

Og planen er da også at flytte ud i en mindre by engang i 2007.

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-06 10:23

Rane wrote:

> Nu ved jeg ikke om det indirekte fremgik af mit oprindelige indlæg
> eller ej, men jeg er først blevet opmærksom på problemet efter vi fik
> vores søn i marts måned

Sådan er det tit, jeg så heller ikke ret mange køretøjer som mine, førend
jeg havde købt dem

> [...]
> også at der må gøres en indsats for at minimere problemet; også fordi
> at støjen næsten altid kommer af at folk kører for vildt og for

Gør opmærksom på det til politiet hvis det er noget der sker jævnligt på
bestemmte tidspunkter, andet kan du ikke gøre, ellers lig lillemanden ind i
et værelse der vender væk fra gaden, indtil i flytter.

> Og planen er da også at flytte ud i en mindre by engang i 2007.

God idé.

--
Allan Riise

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-09-06 11:28

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er jeg ufølsom eller hvad du ellers vil kalde det, men kan man ikke
> tåle at bo i en by, med det der hører med, så må man flytte.

Jeg er helt enig. Det tuderi må snart høre op.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 11:49

On Fri, 1 Sep 2006 12:27:35 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er helt enig. Det tuderi må snart høre op.

Læs lige mit svar på Allans indlæg først. Men det kan være du er én af
Brian'erne?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-09-06 12:11

> Læs lige mit svar på Allans indlæg først. Men det kan være du er én af
> Brian'erne?

Nix, min bil kører med org. udstødning - siger ca. det samme som en
neddroslet symaskine, så den generer næppe nogen. Motoren snakker lidt, men
det er også en række-6'er.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Egon Stich

Dato : 01-09-06 13:45

> [...]
> Og jeg mener nok at jeg kan tillade mig at skrive dette, da jeg selv er
> flyttet fra Kbh. til Holme Olstrup netop fordi vi skulle have børn.

Har jeg uret, når jeg har opfattelsen af, at du selv netop er een af disse
ulidelige smålovovertrædere, der interesserer dig for at få knallerten til
at køre for hurtigt?
Og er skide lige glad med generne for andre?
Samt ikke er klar over, at din ansvarsforsikring i sådanne tilfælde ikke har
gyldighed?

Og så mener du:
"De kan bare flytte".
Javel, og lade småt begavede terroprister bestemme?

Du erda vist røget på røven uden styrthjælm, og har beskadiget grundlaget
for matrikelnummeret?

MVH
Egon

Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 09:56

Rene wrote:

> Du kunne ikke se ironien?

Kan du mon se både ironien og det selvmodsigende i argumenationen ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 10:16

Rene wrote:

> Er du mon motorcykel ejer?

Ja. Jeg har en lækker maskine. Det fremgår af teksten

> Mener du at køb af motorcykler er vigtigere end familieforøgelse? For
> jeg vil mene at valg af familieforøgelse er væsentlig mere interessant
> for samfundets fremtid end hvis man vælger at købe en luksus-ting som
> en motorcykel tildels nok hører ind under.

Familieforøgelse kan forløbe på mange måder. Der er en lang række
forældre, som
hovedsageligt whiner og klynker om børnefaliliers ringe vilkår.
Om andres støj, selvom de måske generer mindst ligesåmeget og
ligesåmange.

Dertil en lang række forældre, som ikke magter at opdrage deres
unger, til eksempelvis et ikke høreskadende niveau. Eller værre
endnu. Som koster samfundet betydelige summer på
døgninstitutionsområdet.

Dertil kan vi bidrage på flere måder til samfundets
fremtidsinteresser. Enhver kegle kan finde ud af at få unger

> Du svarede ikke om du selv havde børn. Det har du tydeligevis ikke
> udfra ovenstående udtalelser :)

Det er et paradoks, at du udbeder dig svar, og ikke selv svarer
En selvmodsigende tilgang.
Dertil kan det undre, at du sætter fokus på min person, ( har du
børn - har du mc )
Og således forhindrer digselv i at svare/argumentere.

> Men for at få det på det rene....jeg er da også generelt imod de mange
> afgifter på køretøjer generelt. Men du whiner sgu da lige så meget som
> jeg gør, når du brokker dig over at motorcyklister betaler ååh så
> mange afgifter som lige præcis går til børnefamilier osv.

Nej. Jeg svarer en whiner. Svarer på tiltale. Gør opmærksom på, at
ulemperne
der tilføres andre er gensidige. Og at motorcykel hobby, formentlig er
langt mindre
ulempebelagt, end interesser ud i formering.
Jeg sætter ikke tråde op, hvor jeg beklager børns skråleri. Og jeg
klager ikke over min naboers Bettemænds skrig og skrål eller mine
ovenboers gå og løbetræning.
Jeg svarer en person som klynker over motorcykler, der kører gennem
gaden i ny og næ.

Børnefamilieområdet koster kassen, Rene. Jeres fritidshobby ud i
skrål og gylp
koster os andre penge. Det er ganske simpelt. I nasser på andre.

Med den sum, jeg betaler i skat og afgifter, har jeg forlængst betalt
for min ældrepleje.
Og adskillige ungers børnecheks Formentlig også til en del "
pædagogiske høreværn " til personalet, inden de høreskades af
skrigende unger.

Best regards Bruun

Fra : Rane

Dato : 04-09-06 07:41

On 3 Sep 2006 02:15:34 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>hovedsageligt whiner og klynker om børnefaliliers ringe vilkår.
>Om andres støj, selvom de måske generer mindst ligesåmeget og

Ligesom du klynker over afgifter på din motorcykel, er der familier
der klynker over ringe vilkår. Begge støjer et vist niveau men jeg har
hele tiden henvist til en speciel form for overdrevet støj, der NEMT
kan undgås af den enkelte motorcyklist og som udelukkende gør det for
blære-effekten (og samtidig overtræder hastighedsgrænsen).

>Dertil en lang række forældre, som ikke magter at opdrage deres
>unger, til eksempelvis et ikke høreskadende niveau. Eller værre
>endnu. Som koster samfundet betydelige summer på
>døgninstitutionsområdet.

Jamen så kan jeg vel også sige at der er en lang række
motorcykel-ejere der ikke magter at "opdrage" deres motorcykler til at
tie stille i ovennævnte situationer?

>Dertil kan vi bidrage på flere måder til samfundets
>fremtidsinteresser. Enhver kegle kan finde ud af at få unger

Jaa...men kan de også finde ud af at være gode forældre så? Det er
der, udfordringen er. :)

> [...]
>børn - har du mc )
>Og således forhindrer digselv i at svare/argumentere.

Nu skal du nøde snakke, <indsæt-dit-navn-her>. Du svarede ikke om du
havde børn men stilte til gengæld et modspørgsmål så du er vist ikke
meget bedre. Grunden til at jeg stilte det spørgsmål var for at prøve
at sætte dig ind i hvor MEGET sådan en motorcykel kan skræmme ens
børn.

Iøvrigt startede du selv med at sætte fokus på mig og børnefamilier
generelt og pludselig høvler os ned. Så må du også finde dig i, at jeg
skriver noget negativt om motorcyklister efterfølgende.

> [...]
>ovenboers gå og løbetræning.
>Jeg svarer en person som klynker over motorcykler, der kører gennem

Jeg betragter nu dine gentagne kommentarer om bettemænds støjniveau og
forældrenes manglende opdragelse....som whineri. Når børn er under 1
år kan du ikke opdrage dem til at tie stille. Det kan godt være at du
ikke starter tråde om børns skråleri men du benytter sandelig
lejligheden til at whine over det i denne tråd.

And for the record....du svarer en person som brokker sig over
motorcykler der OVERDREVENT "bryder lydmuren" og bryder
hastighedsgrænserne i et børnerigt område. Jeg har aldrig klynket
over generelle "motorcykler der kører gennem gaden i ny og næ".

Men siden du nu er motorcykel-ejer, kan du måske fortælle mig hvorfor
det er ok at en motorcykel kører SÅ stærkt og skal gasse SÅ meget op
så tæt på et børnevenligt kvarter?

>Børnefamilieområdet koster kassen, Rene. Jeres fritidshobby ud i
>skrål og gylp
>koster os andre penge. Det er ganske simpelt. I nasser på andre.

Sådan har det altid været. Fremtidens mænd og kvinder skal jo ind i
verdenen, så de kan tage sig af de gamle (deriblandt dig på et
tidspunkt). Det er tydeligt at du er af den type der bare hader børn
og børnefamilier - og dine ytringer kan jeg kun ryste på hovedet af da
de simpelthen er for egoistiske og for umenneskelige.

> [...]
>Og adskillige ungers børnecheks Formentlig også til en del "
>pædagogiske høreværn " til personalet, inden de høreskades af

Jep, man må jo håbe at du til den tid er mere eller mindre døv, så du
slipper for at høre på de børn der kommer og besøger dit plejehjem.

Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 10:21

Rene wrote:

> Nej tak. Jeg tager mine chancer derhjemme og vil hellere risikere at
> drukne i gylp end at køre galt med et så kraftfuldt og tildels
> ubeskyttet køretøj som en motorcykel er.

Det lyder somom du vil have godt af det, Rene. Ud og lege rigtig mand.
Hvad med et psykokursus hos Karl Mar Møller ?

> Desuden så foretrækker jeg altså heller ikke gylp, skrål og bæ....det
> er noget der desværre hører med til en familieforøgelse.

Jamen så klynk ikke over dit valg, please

> Men jeg kan da betro dig, at de positive stunder med ens søn opvejer
> alle de negative stunder med 10000 %. Måske trænger DU til at opleve
> disse lykkelige stunder? Så ville jeg måske overveje en køretur

Hvad som er lykkesagelige stunder er ganske subjektivt. Og et valg,
Rene.
Jeg har som haft mange herlige stunder med børn.
Eksempelvis har jeg levet af det i mange år Så jeg har et
sammenligningsgrundlag.
Det har du tydeligvis ikke

Regards Bruun

Fra : Rane

Dato : 04-09-06 07:49

On 3 Sep 2006 02:20:50 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det lyder somom du vil have godt af det, Rene. Ud og lege rigtig mand.
>Hvad med et psykokursus hos Karl Mar Møller ?

Jeg har ikke samme behov for dig for at lege machomand på et forurenet
køretøj. Det går helt fint på den ugentlige poker- og whisky aften.

>Jamen så klynk ikke over dit valg, please

Formuler dig lidt bedre. Jeg klynker ikke over mit valg af
familieforøgelse. Jeg brokker mig over folk der bryder loven og ikke
tager hensyn - ligesom du vistnok også gør mht. indvandrere, har jeg
ret?

> [...]
>Rene.
>Jeg har som haft mange herlige stunder med børn.
>Eksempelvis har jeg levet af det i mange år Så jeg har et

Jeg behøver ikke at have prøvet en motorcykel for at konkludere om det
er en positiv eller negativ ting.

Derimod undrer jeg mig lidt over dine svar. Først "hader" du skrålende
børn med alt hvad der dertil hører af bæ, gylp, bleskift osv....og nu
har du haft herlige stunder med børn.

Tillad mig at spørge....hvad gik der galt, der gør at du nu er så
meget imod småbørn og børnefamilier?

(fordi børnefamilierne kan jo ikke gøre for at regeringer gennem tiden
har givet dem så meget)

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 10:52

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Rane" <ranemandenSLET@gmaildotcom> skrev i en meddelelse

> Der er skam regler for det og man kan sagtens få en bøde.

Men den er pt. meget meget lav. En lille bitte plovmand er hvad det kan
blive til. Hvor mange Brian´er tror at det afskrækker ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 10:58

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Men den er pt. meget meget lav. En lille bitte plovmand er hvad det kan
> blive til. Hvor mange Brian´er tror at det afskrækker ?

Jeg tænkte naturligvis kun på de ulovlige udstødninger.

Med hensyn til fart sker der jo helt andre ting men motorcykler går jo som
regel altid fri i det sammenhæng. De automatisk fartmålere tager foto af
nummerplade og fører når en bil overskrider fartgrænserne. Det samme sker
ikke for motorcykler, da de jo ikke har nummerplade foran og ofte kan man på
grund af integralhjelm heller ikke se førerens ansigt. Sådanne tages kun i
manuelle fartkontroller.

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 11:48

On Fri, 1 Sep 2006 11:57:57 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]
>grund af integralhjelm heller ikke se førerens ansigt. Sådanne tages kun i

Ja og det er jo groteskt. Det er dem der støjer allermest, når de
gasser op og når de 80km/t. Mon en lov-ændringer der kræver
nummerplader foran (eller andet genkendelses-objekt) og en fartmåler i
midtbyen vil være realistisk engang i den nærmeste fremtid? I doubt
it :/

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-09-06 12:12

> [...]
> nummerplader foran (eller andet genkendelses-objekt) og en fartmåler i
> midtbyen vil være realistisk engang i den nærmeste fremtid? I doubt

Næ, det må man da ikke håbe

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 12:32

On Fri, 1 Sep 2006 13:12:02 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Næ, det må man da ikke håbe

Ved godt det er en drastisk tankegang, men prøv du at have et barn,
der vågner i skrigende chok når en Kawazaki motorcykel drøner forbi
med 80-90km/t. Kan godt garantere dig at så er du beskæftiget den
næste time

Men du har måske en bedre løsning, der kan stoppe disse fartbøller i
at tonse igennem en befærdet børnebeboet vej med 80-90km/t ?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-09-06 12:34

> Ved godt det er en drastisk tankegang, men prøv du at have et barn,
> der vågner i skrigende chok når en Kawazaki motorcykel drøner forbi
> med 80-90km/t.

Hvis de kører 90 hvor man må køre 50, så er støjen da det mindste problem.
Hvad gør du når der kører et andet larmende køretøj forbi eller når der er
støjende vejarbejde? Det larmer altså at bo i byen og sådan er dét

> Kan godt garantere dig at så er du beskæftiget den
> næste time

Se DET betvivler jeg ikke og jeg kan sagtens se at det er irriterende.

> Men du har måske en bedre løsning, der kan stoppe disse fartbøller i
> at tonse igennem en befærdet børnebeboet vej med 80-90km/t ?

Mon ikke politiet tager sig af det? Når det gælder bødekroner er de som
regel fremme i skoene.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rane

Dato : 01-09-06 12:46

On Fri, 1 Sep 2006 13:34:17 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Hvis de kører 90 hvor man må køre 50, så er støjen da det mindste problem.
>Hvad gør du når der kører et andet larmende køretøj forbi eller når der er
>støjende vejarbejde? Det larmer altså at bo i byen og sådan er dét

Det er både støjen og hastigheden der er problemet. Men i og med at de
ofte "bare" gasser op til de 80-90km/t og derefter hurtigt drosler ned
igen...så er det mest støjen der bliver fokuseret på fra min side.
Larmende køretøjer og vejarbejde er vi egentlig vant til, så det er
ikke der jeg "brokker" mig. Det er i de specielle Brian-tilfælder
hvor det virkelig er ekstremt...at bægeret flyder over og der kræves
handling. :)

>Mon ikke politiet tager sig af det? Når det gælder bødekroner er de som
>regel fremme i skoene.

Tjoo..man ku da godt prøve at henvende sig til dem. Men jeg tror
egentlig bare at jeg får et "det tager vi til efterretning" svar
tilbage som sikkert er ensbetydende med "det er ikke så vigtigt som
vores øvrige opgaver så det gider vi ikke gøre noget ved".

Rane

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 13:00

> [...]
> tilbage som sikkert er ensbetydende med "det er ikke så vigtigt som
> vores øvrige opgaver så det gider vi ikke gøre noget ved".

Nemlig, lige præcis, det er politiet i en nøddeskal.

Borgerne er til for politiets skyld, ikke omvendt.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-06 00:51

"Rane" <ranemandenSLET@gmaildotcom> wrote in message

> [...]
> tilbage som sikkert er ensbetydende med "det er ikke så vigtigt som
> vores øvrige opgaver så det gider vi ikke gøre noget ved".

Billige elektroniske lyd-detektorer kunne hurtigt tilkalde et par
politibiler, hvor asociale motorcyklister spiller smart med ulovlig
lyd, og det kunne give bødemillioner meget let og er vigtiger end at
bødestraffe mænd der tisser forkerte steder - hvad politiet elsker

Politiledelse elsker ulovlighed, der letter trykket hos oprørske
mænd - de elsker muslimer, autonome, rockere, hundejere og
visse fartsyndere. Øv. Foghregeringen kan gøre sit job bedre

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 12:58

> [...]
>
> Se DET betvivler jeg ikke og jeg kan sagtens se at det er irriterende.

> Mon ikke politiet tager sig af det? Når det gælder bødekroner er de som

På vestegnen af København er politiet nærmest ikke-eksisterende men de er
vel udlånt til Christiania. Inde i Jægersborgsgade bliver hash handlet på
åben gade under trusler hvis nogen tillader sig at ytre sig negativt eller
filme det. Politiet kan kun give pjatbøder på 600 kr. for det og det
skræmmer ikke narkotikasælgerne væk. Politiet patruljerer heller ikke i
Jægersborgsgade, de render rundt ude på Christiania i stedet for. Det bliver
mere og mere tragikomisk med den af regeringen afledede politi-indsats eller
snarere mangel på samme.

Summa summarum er at knallertbøller (med op imod 100 km/t på stisystemet) og
fartglade bilister/MC har fine vilkår på vestegnen af København, de kan gøre
helt som det passer dem og det gør de. Det er det rene vilde vesten og som
sagt politiet er der jo heller ikke.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-09-06 13:41

> [...]
> Jeg mener....det er vel kun et spørgsmål om tid før en ældre dame får
> et chok så stort at hendes hjerte ikke kan klare det.

Det kan man.
Se under det man kalder:
"Støj til ulempe."

I mange tilfælde, er det nemmere at få strisserne til at reagere på en sådan
anmeldelse, end på en om ulovlige køretøjer.

Men stadigvæk ikke nemt

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 01-09-06 15:01

On Fri, 01 Sep 2006 09:22:17 +0200, Rane <ranemandenSLET@gmaildotcom>
wrote:

>Jeg ville lige høre hvad folks holdninger til støjforurening i
>byområderne er.

at det er en del af charmen ved at bo i en by,

folk som ikke mener fordelene opvejer ulemperne kan bare flytte ud af
byen

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Rene

Dato : 02-09-06 08:56

On Fri, 01 Sep 2006 16:00:52 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>at det er en del af charmen ved at bo i en by,
>
>folk som ikke mener fordelene opvejer ulemperne kan bare flytte ud af
>byen

Jeg er faktisk enig med dig - men der må gå en grænse et sted og den
er i den grad overskredet der hvor vi bor. Og tro mig, vi vil
hjertens gerne flytte ud af byen men økonomien tillader det bare ikke
pt. Men derfor overtræder disse "bøller" (med fare for at lyde som en
gammel knotten mand ;)) alligevel loven og det er vel ikke iorden?

Fra : Search an destroy

Dato : 01-09-06 19:11

Rane wrote:

> [...]
> hurtigt.
>
> Og planen er da også at flytte ud i en mindre by engang i 2007.

Helt ærligt. Jeg syntes du skal tænke på at motorcykelister betaler
langt større afgifter,
oveni deres skat, end eksempelvis bilister for ikke at nævne
cykelister.

På den måde, kan man sige, at Bettemanden bliver medforsørget af de
motorcykelister, som kører gennem din gade, i form af diverse
børnecheks og tilskud til institutioner mv
børnesygeplejesker, fødeklinikker osv.

Samtidig er jeg ret sikker på, at disse småbørnefamilier tilsvarende
irriterer, når deres unger vræler, så det kan høres af naboer og
uskyldige foripasserende. Når der skal ammes, gylpes, bøvses og
skiftes ble. osv i det offentlige rum.

Thor

Fra : Rene

Dato : 02-09-06 08:55

On 1 Sep 2006 11:10:36 -0700, "Search an destroy"
<Den_klogeste@yahoo.dk> wrote:

>Helt ærligt. Jeg syntes du skal tænke på at motorcykelister betaler
>langt større afgifter,
>oveni deres skat, end eksempelvis bilister for ikke at nævne
>cykelister.

Jeg er (undskyld sproget) skide ligeglad med om de betaler større
afgifter. Det har intet med sagen at gøre, når de overtræder loven og
reglerne for støjforurening.

>På den måde, kan man sige, at Bettemanden bliver medforsørget af de
>motorcykelister, som kører gennem din gade, i form af diverse
>børnecheks og tilskud til institutioner mv
>børnesygeplejesker, fødeklinikker osv.

Dvs. du synes det er iorden at de overtræder hastighedsbegrænsningerne
og dermed bringer disse børn og deres familie i fare, så længe
motorcyklisterne er med til at betale? For sådan lyder det altså.

> [...]
>irriterer, når deres unger vræler, så det kan høres af naboer og
>uskyldige foripasserende. Når der skal ammes, gylpes, bøvses og

Børn overtræder ingen love og regler når de vræler og gylper. Prøv
igen.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-06 09:57

"Rene" <ranemandenDELETE@DELETEgmail.com> wrote in message

> Børn overtræder ingen love og regler når de vræler og gylper. Prøv
> igen.

Det fri marked afgør bedst om det kan betale sig at gøre restaurant
til børnefri zone, hvor der udvises når forældre skal drille de
barnløse ved at skifte ble midt på middagsbordet.

Elektronik kunne gøre private villaveje fri for larmende
motorcyklister, ved at opkrævning af vejafgift justeredes efter om det
var en asocial larmer, der skal drøne på urimelige tidspunkter
- sÅ FÅR HAN EKSTRAREGNING

Indtil sådanne nemme billige fremskridt vinder indpas, bør politiet
med minimalt resourceforbrug give nogle kæmpebøder til de
støjforurenende motortrafikanter

dERUDOVER BØR STATEN BLANDE SIG MEGET LIDT I HVAD IKKE ER
LEGEMSBESKADIGENDE, MEN HUSLEJEKONTRAKTER og foreningsvedtægter BØR
MULIGGØRE HURTIG UDSMIDNING AF BEBOER, DER IKKE KAN SKRUE NED,
VEDVARENDE OG DOKUMENTERBART.

Fra : Jesper

Dato : 01-09-06 19:45

> [...]

> Jeg mener....det er vel kun et spørgsmål om tid før en ældre dame får
> et chok så stort at hendes hjerte ikke kan klare det.

Du må have været klar over at sådan er det at bo i en storby da du
flyttede ind hvor du bor nu.

Før i fik børn nød i sikkert meget cafélivet, men så kom Lille Dutter og
han kan ikke sove med al den trafik, så bliver farmand sur og klager.

Måske skulle i helllere se jeg om efter et landsted hvor i kan holde
høns og en pruhest i stedet!
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Rane

Dato : 04-09-06 08:04

On Fri, 1 Sep 2006 20:45:25 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>han kan ikke sove med al den trafik, så bliver farmand sur og klager.
>
>Måske skulle i helllere se jeg om efter et landsted hvor i kan holde

Jeg forstår godt hvorfor I har ovenstående opfattelse. Men er der
nogen grund til at være så nedladende? I omformulerer jo bare hele
situationen så den ser bedre ud i jeres kritik.

Facts:

1. Trafikken er blevet meget slemmere siden vi flyttede ind
2. Det er enkelte "bøller" der laver ekstraordinær larm (altså udover
det normale bytrafik støjniveau)
3. Hastigheden er inkluderet i kritikken da den er direkte livsfarlig
4. Der er faktisk grundlag for klager, både over det støjmæssige og
hastigheden - begge er der love og regler for
5. Indrømmet: Tråden blev startet som en slags frustrationsindlæg
efter en støj-episode, men i og med den kom online, må jeg jo også
forsvare mine holdninger når folk kommer med kritik af den.
6. Indrømmet: Vi foretrækker at bo i mindre byer og havde der været
penge da vi fik den bette, havde vi da også flyttet.

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 11:58

Rene wrote:

> Jeg er (undskyld sproget) skide ligeglad med om de betaler større
> afgifter. Det har intet med sagen at gøre, når de overtræder loven og
> reglerne for støjforurening.

Der er altid omkostningsfrit at forfølge minoriteter. Det ses så
sandelig på afgifterne der trækkes ned over motorcykler. På de H. D.
cykler der er solgt i år, ca 95 indtil videre, skovler staten små 10
millioner ind i afgift.

Der betales rigeligt til bettemandens forsørgelse, jeg må give Search
and destroy ret.
Måske skulle Bettemanden belægges med en 200% afgift, sådan at egen
forsørgelse er sikret. Og motorcyklernes ejermænd kan slippe lidt
billigere.

Specielt med den utaknemmelighed forældrene her demonstrerer. Bare en
af de Harley`er
der kører i gaden forsørger Bettemanden gennem flere af sine første
leveår.

> Dvs. du synes det er iorden at de overtræder hastighedsbegrænsningerne
> og dermed bringer disse børn og deres familie i fare, så længe
> motorcyklisterne er med til at betale? For sådan lyder det altså.

Nu skrev du om støjgener. Ikke om hastighedsbegrænsninger. Hvorfor
flytter du fokus?

> Børn overtræder ingen love og regler når de vræler og gylper. Prøv
> igen.

Jeg er ganske sikker på, at sætter jeg en dbmåler op i min baggård,
er der en betragtelig larm fra børnefamilierne, der. Ungerne render
rundt og råber, skriger hele sommeren indtil ganske sent om aftenen.
Dertil en ubehagelig grillstank til midt på aftenen.

Min nabo har indtil flere Bettemænd, der vågner vrælende midt om
natten, sådan at jeg vågner. Min ovenbo har et par Bettemænd, som er
blevet større, og derfor tramper og løber rundt, i timer, tiltider.

Skrig og skrål. Måske skal jeg klage ofte og promte, så de flytter
til mindre skadende
områder...

Jeg vil mene, forældre, skal være lidt mere ydmyge omkring, dels
offentlige tilskud, der skal financieres af andre. Dels gener
vedrørende larm.

I institutioner får gode pædagoger høreskader af unger som larmer,
da forældre har forsømt den del af social hensyntagen, generelt.

Og så kommer du her og whiner. Mand dog.

Måske skal der netop en lovgivning til, når forældre ikke magter at
opdrage deres unger til et ikke høreskadende støjniveau?

Politi rundt i gader med en dbmåler for at dele bøder ud til
vrælende børnefamilier, NU !

Således vil underskud på børnefamilier kunne nedsættes
betragteligt.

Hele sommeren har børneværelse vinduer stået åbne, med deraf
følgende vræleri ud i offentligt rum. Jeg har kunne høre vrælende
unger på gaden.
Frygteligt. Støjen er vedvarende, og ikke som en motorcykel, der
kører gennem gaden i ny og næ.

Slatne bryster, der hales frem stort set alle steder. Gylperi, bøvseri
og bleskift burde ligeledes belægges med bøder, når det foretages i
det offentlige rum. Æstetisk kønt er det næppe. Barnevogne vi andre
ydmygt må kringle os omkring på fortorve og stræder.
Gener er der rigeligt af fra disse børnefamilier.

Best regards Bruun

Fra : Rene

Dato : 02-09-06 16:45

On 2 Sep 2006 03:57:40 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Måske skulle Bettemanden belægges med en 200% afgift, sådan at egen
>forsørgelse er sikret. Og motorcyklernes ejermænd kan slippe lidt

Nu mener jeg selv at forsørgelsen af de små bettemænd er en af de
vigtigste ting, der bør bruges penge på. Det er trods alt levende
individer. At købe en motorcykel er vel nærmest at betragte som
luksuriøst og er en material ting. Jeg kan ikke selv se noget
positivt ved motorcykler overhovedet og det er jeg sikker på at jeg
ikke er ene om.

>Specielt med den utaknemmelighed forældrene her demonstrerer. Bare en
>af de Harley`er
>der kører i gaden forsørger Bettemanden gennem flere af sine første
>leveår.

Folk vælger sgu selv om de vil købe en harley og betale de afgifter.
Det er jo ikke tvang. Hvis folk stoppede med at købe motorcykler,
tager man jo bare de forsørgelsespenge et andet sted fra.

Jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor I pludselig skal begynde at
forsvare motorcyklisterne på denne måde. Det er altså ikke afgifter
der er den primære problemstilling her.

>Nu skrev du om støjgener. Ikke om hastighedsbegrænsninger. Hvorfor
>flytter du fokus?

Flytter ikke fokus. Støj og hastighed følger med hinanden i denne
problemstilling. At jeg under tråden også involverer
hastighedsproblemet er vel en naturlig og mindst lige så alvorlig sag,
der stiller de pågældende i et endnu dårligere lys end før.

> [...]
>blevet større, og derfor tramper og løber rundt, i timer, tiltider.
>
>Skrig og skrål. Måske skal jeg klage ofte og promte, så de flytter

På samme måned som jeg bliver anbefalet at flytte til landet, så må
jeg da anbefale at du flytter et sted hen hvor der ikke er
børnefamilier som naboer, hvis du ikke kan klare det. Den store
forskel er bare at det ikke er ulovligt at børn vræler. Man kan jo
ikke "bare lige" få dem til at tie stille.

>I institutioner får gode pædagoger høreskader af unger som larmer,
>da forældre har forsømt den del af social hensyntagen, generelt.

Har du selv børn? Man kan altså ikke opdrage små børn til ikke at
vræle hvis de er utilpas. Men da jeg går ud fra at du mener større
børn i institutioner som børnehaver og skoler, er jeg tildels enig med
dig.

>Og så kommer du her og whiner. Mand dog.

Jeg whiner fordi støjen fra en 90km/t kørende Harley er væsentlig
dårligere for helbreddet og temli meget mere ulovlig end børn der
vræler. Og du ved jo selv, at man faktisk godt KAN få bøder af
støjende kørsel.

>Måske skal der netop en lovgivning til, når forældre ikke magter at
>opdrage deres unger til et ikke høreskadende støjniveau?

Det er væsentlig sværere at styre ens børn end det er at dæmpe støjen
fra motorcykler og lignende. Iøvrigt har jeg hele tiden snakket om
"opgassende støj" - hvorfor kan de ikke starte cyklen langsommere og
mere roligt, ligesom de fleste billister gør? (svar: fordi så er man
ikke sej mere)

> [...]
>unger på gaden.
>Frygteligt. Støjen er vedvarende, og ikke som en motorcykel, der

Ja, og vejarbejde støjer...og fly støjer...og naboens
stereoanlæg...og..og...

> [...]
>ydmygt må kringle os omkring på fortorve og stræder.
>Gener er der rigeligt af fra disse børnefamilier.

Ahh der har vi forklaringen på dit lidt hadske indlæg. :)

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 20:05

Rene wrote:

> Ja, og vejarbejde støjer...og fly støjer...og naboens
> stereoanlæg...og..og...

Og...og...og.. der kører en motorcykel gennem gaden en gang imellem

Thanks for making the point

Regards bruun

Fra : Rene

Dato : 03-09-06 08:33

On 2 Sep 2006 12:05:24 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Og...og...og.. der kører en motorcykel gennem gaden en gang imellem
>

>Thanks for making the point

Du kunne ikke se ironien?

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 20:15