Uge xx
Fra : sfk

Dato : 21-06-01 10:13

Hejsa...

Har lavet en ugeplan hvor ugen jo selvfølgelig skal skrives på...
Nuværende uge nr henter jeg således :
DatePart("ww", now,2,2)
og det virker fint.

Næste uge's uge nummer 'laver' jeg på denne måde :
DatePart("ww", now,2,2)+1
men det holder jo ikke i længden, for når vi kommer til uge 52 eller 53 vil
den jo skrive uge 54 for næste uge.

Hvad gør jeg ??
Hvad står 2,2 for i DatePart("ww", now,2,2) ?

På forhånd tak
/Erik

Fra : Bo Overgaard

Dato : 21-06-01 12:10

Kan du ikke lave noget med

if x<52
DatePart("ww", now,2,2)+x
x++
else
x=1
end

bare et forslag...

mvh Bo Overgaard

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-06-01 12:13

> [...]
> DatePart("ww", now,2,2)+1
> men det holder jo ikke i længden, for når vi kommer til uge 52 eller 53

Brug istedet (fx):

DatePart("ww",DateAdd("d",7,now),2,2)

> Hvad står 2,2 for i DatePart("ww", now,2,2) ?

Det ved du vel når du har skrevet det?

Det første 2-tal betyder at vi regner med, at mandag er ugens første dag.
Det andet 2-tal betyder at årets uge nummer 1, er den første uge i året med
minimum 4 dage.

mvh
Kim Jensen