Hanging process
Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-06-01 09:00

Har et program med to processer. Child processen indlæser og
klargør data fra en Oracle database. Dataene processeres af parent
processen mens child processen foretager read ahead af performance
hensyn. Signaleringen mellem processerne foregår med SIGUSR1 signaler
alene, og loggings viser at signalerne når frem mellem processerne.
Dette program kører i op til syv instanser (ihvertfald i flere instanser),
igen
for bedre performance.
Problemet er at under kørsel hænger een af processerne. Det sjove er
at sender man processen et signal kører det hele lykkeligt videre som
om intet var hændt.
Programmerne kører på en multi processor maskine.
Jeg skriver her for at høre om nogen kan pege på en UNIX opsætning
der kan forårsage dette. Vi udvikler selv systemet, og, tro mig, endnu tyder
intet på en software fejl.
mvh
Thomas

Fra : Kim Nielsen

Dato : 21-06-01 13:23

> Problemet er at under kørsel hænger een af processerne. Det sjove er
> at sender man processen et signal kører det hele lykkeligt videre som
> om intet var hændt.
Oracle overtager __alt__ signal håndtering så din signal håndtering bliver
slet ikke aktiveret .. Denne feature er vist ovenikøbet beskrevet på
Oracle's technet .. og jeg mener også de har en løsning .. kan huske
problemet kan bare ikke huske løsningen .. om det var via prefork eller ..

Mvh
Kim