Artikel i BT i dag
Fra : Praxis©

Dato : 21-06-01 08:00

Læste lige denne artikel i BT-online
http://www.bt.dk/Forside.pl?c=left&aid=57897
--
Venlig hilsen
Praxis©

"Tænk hvis der blev krig
-Og ingen mødte op!!"

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-06-01 08:53

Godt man har katte, men det bliver vel det næste.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-06-01 09:40

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse news:9gs90m$25gn$1@news.cybercity.dk...
> Godt man har katte, men det bliver vel det næste.

<> mener da helt bestemt at katte også i nogle lande står på menukortet ...

havengoddaghils fra Ami

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 21-06-01 12:14

Hm... havde det vildeste skænderi med min tidligere boss. Han havde på en
ferie (kan ikke huske i hvilket land) spist kat. Og han gjorde et stort
nummer ud af at fortælle mig, hvor lækkert det var. Argh........ Ikke nok
med det, men han kunne til enhver tid finde på at gøre det herhjemme også.

Joan

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 21-06-01 08:54

peng@city.dk,Ny-Internet writes:
>Læste lige denne artikel i BT-online
>http://www.bt.dk/Forside.pl?c=left&aid=57897

For det første kan jeg ikke se der er noget galt i at spise hunde, ligesom
jeg ikke kan se der er noget galt i at spise svin, okser eller lam. Så
længe dyrene bliver behandlet anstændigt, så er der ikke noget forargeligt
i det. Det er nu engang husdyrs lod, at stå til rådighed for mennesker
enten med deres arbejdskraft eller som føde.

Bortset fra det, så tror jeg, det er en and. Hvorfor skulle man gå ud og
bruge 80.000,- kr. på en unghund, når man kan få hunde til 2-3.000,- kr. i
Den Blå Avis.

Hilsen
Poul Erik Rise

Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du, at recipienten
er uden familiaritet med den pågældende ekspression.

Fra : Christian Andresen

Dato : 21-06-01 13:42

Jeg er nu også overbevist o at det må være en and (som man jo
egentligt også kan spise), hvem kunne finde på at give 80.000 for en
avlshan.

Mht. spisekvaliteten af hundene kan det vel være stort set ligegyldigt
med kvaliteten af forældrene, bare hvalpene vokser hurtigt.

Jeg synes det er forkert at spise hunde, da vi i DK bruger dem som
kæledyr/brugshunde, men hvad man gør i andre kulturer skal jeg ikke
gøre mig til dommer over. Jeg kunne dog ALDRIG finde på at spise min
hund (Der er nu heller ikke meget kød på en flat).

mvh

christian

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-06-01 18:12

Hej Christian

I 70'erne fik en af mine bekendte tilbudt 100.000,- DM for en voksen
hanhund.

Når du tænker på prisen 80.000 må du også tænke på at hanhunde nok kommer
til at parre en ny hunhund hver dag hele dens liv.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : x Vuf x

Dato : 21-06-01 20:09

Thu, 21 Jun 2001 19:11:33 +0200, Nina El Falaki wrote:

> [...]

>Når du tænker på prisen 80.000 må du også tænke på at hanhunde nok kommer
>til at parre en ny hunhund hver dag hele dens liv.

Jeg har endnu ikke mødt en hanhund, der gad dét!
Han parrer morgen og aften i 3 dage, og så skal
han hvile i mindst 3 dage.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Aino

Dato : 21-06-01 15:12

\"Poul Erik Rise /SID\" wrote:

> [...]
> jeg ikke kan se der er noget galt i at spise svin, okser eller lam. Så
> længe dyrene bliver behandlet anstændigt, så er der ikke noget forargeligt

Enig! Selvfølgelig spiser man ikke sin egen kælehund, men var den
'opdrættet' eller 'fanget vildt' kan jeg ikke se nogen forskel på en
hund og andre dyr, vi gladeligt sætter tænderne i. En ko med store brune
øjne er faktisk også ret sød, for ikke at tale om et lille lam.

> Bortset fra det, så tror jeg, det er en and. Hvorfor skulle man gå ud og
> bruge 80.000,- kr. på en unghund, når man kan få hunde til 2-3.000,- kr. i
> Den Blå Avis.

Du har sikkert ret. Men det bliver nok ikke sjovt for de såkaldte
'skævøjne', der i den kommende tid måtte ønske sig en (kæle-)hund, jvf.
artiklens ordlyd.

> [...]
>
> Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du, at recipienten
> er uden familiaritet med den pågældende ekspression.

Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Fru Bufas

Dato : 21-06-01 18:36

Hej !

Ja... hva skal jeg sige ???

Jeg synes det er OK så længe, at de ikke spiser min hund !

Ja, de vil ikke spise køer eller grise "derovre" sååå jeg kan nu ikke se
forskellen !

Bare min mening....

Fru Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Fru Bufas

Dato : 22-06-01 00:22

Hej igen...

Fandt lige en opskrift på nettet... med Appenzeller !

http://home4.inet.tele.dk/k-arvid/smbr/sm27.htm

Vær'se'go og spis ! ! !

Mange hilsner

Fru Bufas

(-som godt ved at Appenzeller er en ost *ROFLOL*)

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 22-06-01 10:31

feca@edb.dk,Ny-Internet writes:
>I 70'erne fik en af mine bekendte tilbudt 100.000,- DM for en voksen
>hanhund.

I midten af 70'erne tjente jeg lidt under 25,- kr. i timen. Timelønnen i
dag for en der starter på samme niveau er 94,- kr. Dvs. at der er sket en
stigning på omkring 375 %. Det vil svare til at han ville få 375.000,- DM
for hunden i dag eller hvad der svare til knapt 1,5 mio. kr.

Hvis der var nogen der bød mig det for min hund, så tror jeg nok jeg
solgte

>Når du tænker på prisen 80.000 må du også tænke på at hanhunde nok kommer
>til at parre en ny hunhund hver dag hele dens liv.

Bemærk lige Nina, at der er for det første tale om en unghund, og for det
andet, at den skal bruges til at avle "fødevareprodukter" og ikke
udstillingshunde.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-06-01 11:35

""Poul Erik Rise /SID"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> skrev i en
meddelelse news:fc.0073fb6b0342d98a3b9aca000db73d00.342dcab@net.dialog.dk...

> [...]
> stigning på omkring 375 %. Det vil svare til at han ville få 375.000,- DM
> for hunden i dag eller hvad der svare til knapt 1,5 mio. kr.

Ja det var skam også mange penge

> Hvis der var nogen der bød mig det for min hund, så tror jeg nok jeg
> solgte

Ejeren af hunden afslog

> Bemærk lige Nina, at der er for det første tale om en unghund, og for det
> andet, at den skal bruges til at avle "fødevareprodukter" og ikke
> udstillingshunde.

Jeg ved det, men så vidt jeg er orienteret, er hundekød en meget dyr
delikatesse i Østen, noget i retning af den fineste ægte kaviar. Det er
bestemt ikke fattigmandsspise.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats