SSH og danske bogstaver
Fra : Bluemax

Dato : 21-06-01 08:03

Hej

Når jeg logger på hjemmemaskine(Mandrake 8.0,OpenSSH_2.9p1), udefra
via SSH og benytter fx. 'slrn' (newsreader) - er indlæg med danske
bogstaver(æ ø å), blevet til indlæg med underlige tegn (Ê ¯ Â).
Når jeg sidde hjemme foran maskinen er der ingen problemer.

Hvad mon der er galt ?

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 21-06-01 15:40

Bluemax:

> [...]
> bogstaver(æ ø å), blevet til indlæg med underlige tegn (Ê ¯ Â).
> Når jeg sidde hjemme foran maskinen er der ingen problemer.

Du har sikkert sat systemvariablen LC_CTYPE til noget andet end
da_DK.ISO8859-1.

Jacob
--
"Filer er rå!"

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-06-01 17:29

Bluemax wrote:

> [...]

> bogstaver(æ ø å), blevet til indlæg med underlige tegn (Ê ¯ Â).
> Når jeg sidde hjemme foran maskinen er der ingen problemer.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men jeg vil meget
gerne vide, hvordan
det er lykkedes dig at sætte SSH op. Hver gang jeg prøver at logge ind
udefra, får jeg beskeden: "connection refused".

-> Michael Knudsen

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-01 17:52

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> wrote:
> det er lykkedes dig at sætte SSH op. Hver gang jeg prøver at logge ind
> udefra, får jeg beskeden: "connection refused".

Du skal starte sshd foer du kan bruge den.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-06-01 21:55

Alex Holst wrote:

> Du skal starte sshd foer du kan bruge den.

Det har jeg prøvet...

-> Michael Knudsen

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-01 22:23

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> wrote:

> Det har jeg prøvet...

Ok. (Du maa taenke dig til min videre hjaelp da du ikke beskriver i detailer
hvad du har forsoegt og hvad der fejlede.)

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 22-06-01 07:27

In article <3B3220D3.7E69CB87@imf.au.dk>, "Michael Knudsen"
<knudsen@imf.au.dk> wrote:

> jeg vil meget gerne vide, hvordan
> det er lykkedes dig at sætte SSH op. Hver gang jeg prøver at logge ind
> udefra, får jeg beskeden: "connection refused".

Som Alex skriver, så vil det nok være en god idé at komme med lidt
fyldigere fejlmeddelelser, der eventuelt kommer ved opstart af sshd.

Har du prøvet at ssh'e til maskinen fra maskinen selv?

Det eneste, jeg lige kommer i tanker om, er at hvis man har valgt et højt
sikkerhedsniveau under installationen af Mandrake, kan den have lavet
heldækkende optegnelser i /etc/hosts.deny

--
Morten - http://www.sickhumor.dk/
I was going to buy a copy of The Power of Positive Thinking,

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-06-01 23:19

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> [...]
> det er lykkedes dig at sætte SSH op. Hver gang jeg prøver at logge ind
> udefra, får jeg beskeden: "connection refused".

Det kan være at din SSH checker /etc/hosts.(allow|deny). Prøv at
indsætte en linie med:
sshd: ALL

i din /etc/hosts.allow. Husk kun at give adgang til de maskine der
skal have SSH-adgang til din maskine, men de kan starte med at prøve
med ALL

--
Jacob
Give me a minute, and I'll come up with a better excuse ...

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...