| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvilke værkstedsbesøg har i haft på jeres ~ Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  26-07-06 08:02 |  
  |   
            Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 biler i de sidste 6 måneder.
 
 Jeg har en Renault Gran Scenic 1,9 dCi med 130 HK fra November 2005 og
 har i de sidste 6 måneder været på værksted 4 gange:
 
 1) efter ca 1.000 km lægde jeg mærke til at vinden hen over glastaget
 larmede for meget, hos Renault fik de isoleret glastaget fornuftigt på
 et par timer. Omkostningerne blev dækket af garantien.
 
 2) Revision efter 15.000 km - der blev skiftet noget olie og nogle
 filtre. pris 130 Euro
 
 3) Efter 18.000 km måtte den en tur til mekkeren fordi en søjle i min
 garage ganske uventet flyttede sig 20 CM til venstre netop som jeg var
 ved at parkere. Det resulterede i lidt skrabet maling som de hos
 renault ordnede på et par dage. Pris ukendt da det blev betalt af
 forsikringen.
 
 4) efter 19.000 km knækkede det ophæng der holder ruden i
 chaufførens side oppe. Det blev ordnet på et par timer hos Renault.
 Omkostningerne blev dækket af garantien.
 
 Så alt i alt syntes jeg at det er en rimelig problemfri bil. Nummer 1
 og 4 var da irriterrende, men det er dog små fejl.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Rise Christen~ (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Rise Christen~ | 
  Dato :  26-07-06 08:05 |  
  |   
            
 >"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse 
 >news:1153897310.095224.38380@m79g2000cwm.googlegroups.com...
 >Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 >biler i de sidste 6 måneder.
 
 Peugeot 106 1,5D - 145.000 km eftersyn - det er det eneste.
 
 -- 
 Mvh,
 
 Martin (K)Rise Christensen
 Work is for people that don't know how to ski 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Fruergaard (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  26-07-06 08:09 |  
  |  
 
            Lars Hoffmann wrote:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 Toyota Supra Turbo:          Ingen
 Nissan Patrol:                    Ingen
 Jeep Grand Cherokke:      Udskiftning af pakdåse ved aut. gear, pris ? kr.
 Styart Taylor Yamaha R1: Udskiftning af motor søndag sidst i juni på Ring 
 Djursland, pris 1 motor, 4 L olie og et filter, tid: ca. 3 timer.   
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard -  www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
 Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
 Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-07-06 08:12 |  
  |  
 
            Rigtige mænd kører ikke deres biler på værksted, de laver dem selv   
Galant V6 E54a 150000km:
 På det sidste halve år har den fået:
 6 nye tændrør (koster MESTER slanten men kan holde over 100000km)
 Tændkabel sæt.
 Tandrem + hjul.
 Vandpumpe.
 Kommende reps i denne eller næste mdr:
 Nye bærekugler. (eller hvad det er får hjulene til at rasle når man kører 
 over kanter)
 Monteret nye dæk og fælge.
 Sporing.
 Efterfyldt klima.
 Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian S Jensen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian S Jensen | 
  Dato :  26-07-06 08:40 |  
  |   
            
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse 
 news:1153897310.095224.38380@m79g2000cwm.googlegroups.com...
 Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 biler i de sidste 6 måneder.
 
 Lars Hoffmann
 
 
 Hej Lars
 
 BMW 528iA E39, årg.96, km.128.000 - Olieskift + filter, pollenfiltre skiftet
 
 Toyota Previa 2.4i, årg. 97, km.161.000 - Olieskift + filter - komplet 
 udstødning
 inkl. kat - pris. ca. 8.000,- er ikke imponeret over at sådan noget ikke kan 
 holde
 længere. Og den originale bagerste lyddæmper er så dyr (ca. 3000,-) at 
 Toyota
 Danmark vælger at levere en uoriginal (ca. 1100,-) - faktisk uden at man 
 spørger
 
 Mvh.
 Brian S Jensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  26-07-06 09:00 |  
  |   
            
 Lars Hoffmann skrev:
 
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 >
 Fronten rettes ud da BMW'en foran bremsede bedre. Olieskift ved samme
 lejlighed. Til gengæld er automatisk kørelys begyndt at virke igen.
 
 /Martin
 
 Honda Accord 2.0, 1994, 330000km
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  26-07-06 09:18 |  
  |   
            
Lars Hoffmann wrote:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 Remskiven slidt, det er en kendt svaghed på Peugeots HDi motorer, min
 skulle skiftes da bilen havde kørt ca. 210.000 km. Jeg ved ikke om det
 er 1. gang.
 Så det må betegnes som en sliddel.
 I søndags skiftede jeg bremseskiver og klodser foran, igen sliddel.
 Så der har ikke været andet de sidste 6 mdr.
 > Så alt i alt syntes jeg at det er en rimelig problemfri bil. Nummer 1
 > og 4 var da irriterrende, men det er dog små fejl.
 Peugeot 306'eren er den bedste bil vi har haft indtil nu.
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  26-07-06 10:18 |  
  |  
 
            Lars Hoffmann skrev:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 Jeps, de fleste herinde er så mærkeloyale, at deres biler er tæt på perfekte 
  
Golf 3 TDI fra '97 der har kørt 30000 det senste ½ år, og nu står på 
 220000Km
 1. Pitstop: Skiver+klodser, generatorren, multirem(?) + alm. stort service
 2. Pitstop: Ny starter + tændingsbundstykke
 3: Pitstop: Bagerste hjullejer skiftet
 4: Pitstop: Vandpumpe, termostat + lille service
 5: Pitstop: Nye bøsninger i bagbroen, ny kobling, nye støddæmper hele vejen 
 rundt.
 Udover det, blev der smidt nye dæk på den i foråret.
 Alt i alt en dyr dame   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  26-07-06 10:32 |  
  |   
            
Brian wrote:
 > Lars Hoffmann skrev:
 > > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > > biler i de sidste 6 måneder.
 >
 > Jeps, de fleste herinde er så mærkeloyale, at deres biler er tæt på perfekte
 >   
>
 > Golf 3 TDI fra '97 der har kørt 30000 det senste ½ år, og nu står på
 > 220000Km
 >
 > 1. Pitstop: Skiver+klodser, generatorren, multirem(?) + alm. stort service
 > 2. Pitstop: Ny starter + tændingsbundstykke
 > 3: Pitstop: Bagerste hjullejer skiftet
 > 4: Pitstop: Vandpumpe, termostat + lille service
 > 5: Pitstop: Nye bøsninger i bagbroen, ny kobling, nye støddæmper hele vejen
 > rundt.
 >
 > Udover det, blev der smidt nye dæk på den i foråret.
 >
 > Alt i alt en dyr dame   
Hold da op, VW Ha Ha Ha
 Jeg har også kørt 30.000 km på de 6 mdr og som skrevet remskive og
 bremseskiver+klodser.
 Og det er en fransk bil !!!!!!!!!!!!!!!
 Så du det Klaus ????
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  26-07-06 10:49 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen skrev:
 > Hold da op, VW Ha Ha Ha
 Det er da fint du kan more dig over mine udgifter   
> Jeg har også kørt 30.000 km på de 6 mdr og som skrevet remskive og
 > bremseskiver+klodser.
 Jeg synes også det er lige i overkanten til at det er sjovt. Især starteren
 og vandpumpen, var svære at sluge.
 Det hører så også med, at jeg får bilen ordnet så snart der er det mindste.
 > Og det er en fransk bil !!!!!!!!!!!!!!!
 > Så du det Klaus ????
 Min dyt er ihvertfald bevis på at ikke alt der starter på V og slutter på W 
 er guld. Jeg ved at bilen er blevet top vedligeholdt igennem hele dens 
 "karriere" da jeg har alle regninger fra aut. værksted + fuld servicebog fra 
 VW.
 På den anden side kan jeg stadig få mere for bilen ved salg, end hvad jeg 
 har givet for den - desuden er kombinationen VW og TDI helt fantastisk til 
 at holde prisen   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kent Glerup (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  26-07-06 11:54 |  
  |   
            On Wed, 26 Jul 2006 11:49:06 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 
 >Min dyt er ihvertfald bevis på at ikke alt der starter på V og slutter på W 
 >er guld. Jeg ved at bilen er blevet top vedligeholdt igennem hele dens 
 >"karriere" da jeg har alle regninger fra aut. værksted + fuld servicebog fra 
 >VW.
 
 At man har en stak regninger og stempler fra SMC, er IKKE en garanti
 for at skidtet er ordentlig vedligeholdt... Taler af bitter erfaring!
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  26-07-06 12:02 |  
  |  
 
            Kent Glerup skrev:
 > At man har en stak regninger og stempler fra SMC, er IKKE en garanti
 > for at skidtet er ordentlig vedligeholdt... Taler af bitter erfaring!
 SMC har ikke fingrene i kagedåsen i Tyskland, hvor min bil er hentet   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Kent Glerup (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  26-07-06 12:05 |  
  |  
 
            On Wed, 26 Jul 2006 13:01:59 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 >Kent Glerup skrev:
 >
 >> At man har en stak regninger og stempler fra SMC, er IKKE en garanti
 >> for at skidtet er ordentlig vedligeholdt... Taler af bitter erfaring!
 >
 >SMC har ikke fingrene i kagedåsen i Tyskland, hvor min bil er hentet   
Det var da altid noget :)
 /Kent Glerup
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Q (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Q | 
  Dato :  26-07-06 11:00 |  
  |   
            
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 news:1153897310.095224.38380@m79g2000cwm.googlegroups.com...
 Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 biler i de sidste 6 måneder.
 *********************************************************
 Hiace 2.4D fra sidst i 96, 275kkm and still going strong..
 - Skiftet slange til servostyringen.. Pris på aut. Toyota værksted: ca.
 900,-
 2* Olieskift incl. filter: ca. 600,- pr gang hos den lokale
 Skiftet tandrem og remstrammere, bremser renset og checket hos den lokale:
 3000,-
 En håndfuld pærer rundt omkring
 Den trænger så småt til et par nye bagdæk - koster omkring en tusse/stk
 incl. mont. for mærkevaredæk
 Udover det bliver der nok noget rustarbejde - skærmkanter i bagenden - dem
 tager jeg dog først når synsmanden siger de skal laves   
/peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  26-07-06 11:02 |  
  |   
            
Brian wrote:
 > Christian B. Andresen skrev:
 >
 > > Hold da op, VW Ha Ha Ha
 >
 > Det er da fint du kan more dig over mine udgifter   
Det var ikke personligt, mange herind morer sig jo over franske biler
 og deres værkstedsbesøg.
 >
 > > Jeg har også kørt 30.000 km på de 6 mdr og som skrevet remskive og
 > > bremseskiver+klodser.
 >
 > Jeg synes også det er lige i overkanten til at det er sjovt. Især starteren
 > og vandpumpen, var svære at sluge.
 De bliver jo til en sliddel når km tallet stiger.
 > Det hører så også med, at jeg får bilen ordnet så snart der er det mindste.
 Det samme gør jeg, det er nok billigst i længden.
 > > Og det er en fransk bil !!!!!!!!!!!!!!!
 > > Så du det Klaus ????
 >
 > Min dyt er ihvertfald bevis på at ikke alt der starter på V og slutter på W
 > er guld. Jeg ved at bilen er blevet top vedligeholdt igennem hele dens
 > "karriere" da jeg har alle regninger fra aut. værksted + fuld servicebog fra
 > VW.
 >
 > På den anden side kan jeg stadig få mere for bilen ved salg, end hvad jeg
 > har givet for den - desuden er kombinationen VW og TDI helt fantastisk til
 > at holde prisen   
Det er rigtigt, og nogle gange virker det som om det er det rene guld
 folk forsøger at sælge.
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  26-07-06 11:11 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen skrev:
 > Det var ikke personligt, mange herind morer sig jo over franske biler
 > og deres værkstedsbesøg.
 Jaja, tog det heller ikke personligt.
 >> Jeg synes også det er lige i overkanten til at det er sjovt. Især
 >> starteren og vandpumpen, var svære at sluge.
 >
 > De bliver jo til en sliddel når km tallet stiger.
 Vandpumpen burde holde samme intervaller som tandremmen - det var pumpen 
 bare ikke enig i.
 >> På den anden side kan jeg stadig få mere for bilen ved salg, end
 >> hvad jeg har givet for den - desuden er kombinationen VW og TDI helt
 >> fantastisk til at holde prisen   
>
 > Det er rigtigt, og nogle gange virker det som om det er det rene guld
 > folk forsøger at sælge.
 Jeps... men lad endelig illusionen holde, indtil jeg har fået skudt min af 
  
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  26-07-06 11:18 |  
  |   
            
Brian wrote:
 > Christian B. Andresen skrev:
 >
 > > Det var ikke personligt, mange herind morer sig jo over franske biler
 > > og deres værkstedsbesøg.
 >
 > Jaja, tog det heller ikke personligt.
  
> >> Jeg synes også det er lige i overkanten til at det er sjovt. Især
 > >> starteren og vandpumpen, var svære at sluge.
 > >
 > > De bliver jo til en sliddel når km tallet stiger.
 >
 > Vandpumpen burde holde samme intervaller som tandremmen - det var pumpen
 > bare ikke enig i.
 Det vil jeg give dig ret i.
 > >> På den anden side kan jeg stadig få mere for bilen ved salg, end
 > >> hvad jeg har givet for den - desuden er kombinationen VW og TDI helt
 > >> fantastisk til at holde prisen   
> >
 > > Det er rigtigt, og nogle gange virker det som om det er det rene guld
 > > folk forsøger at sælge.
 >
 > Jeps... men lad endelig illusionen holde, indtil jeg har fået skudt min af
 >   
HA HA LOL   
-- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-07-06 11:21 |  
  |  
 
            On 26 Jul 2006 00:01:50 -0700, "Lars Hoffmann"
 <lars@intercambiodvd.com> wrote:
 >Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 >biler i de sidste 6 måneder.
 >
 <...>
 04 Citroen Xsara Weekend HDi - nu med 47 kkm på klokken.
 2 forlygtepærer og et 40 kkm eftersyn.
 Indtil videre tøffer den bare derudaf uden slinger i valsen, men den
 er jo også først ved at være kørt til. Her i sommerheden er den også
 blevet utroligt nøjsom - 20 km/l. Så skal der nok være nogle
 Golf/Octavia-ejere der kører længere, det er fair nok, jeg ved godt,
 HDi'erne ikke er berømte for at leve op til normforbruget.
 -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
 kun hunden er chippet   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Glerup (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  26-07-06 12:02 |  
  |   
            On 26 Jul 2006 00:01:50 -0700, "Lars Hoffmann"
 <lars@intercambiodvd.com> wrote:
 
 >Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 >biler i de sidste 6 måneder.
 
 Fabia 1,4 16V, km stand 88000:
 
 Olieskift med filter (spændt fast denne gang :))
 Skiver/klodser foran (sliddel. De gamle holdte fint min kørsel taget i
 betragtning..)
 Én pære bagi sprang, alle skiftet.
 Motor renset med BellAdd Servicerens 2+4 (mest pga beskidt gasspjæld)
 
 Skal laves:
 Stort service snart:
 Rep. af forhjulsophæng.. (det snakker lidt rigeligt)
 Nye forlygtepærer.
 
 
 Opel Zafira 1,9 CDTI 150HK, km stand 23000:
 
 En eller anden ventil i turbosystem skiftet, garanti (0 ladetryk = 0
 sjov)
 Slæbering til førerairbag smurt.
 
 Skal laves ved næste service:
 Periodisk defekt nummerpladelys.
 Raslende plastik ovenpå instrumentbordet. (alle vore 3 Zafira'er har
 dette).
 Let defekt handskerumsklap.
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  26-07-06 14:52 |  
  |   
            
 >"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 news:1153897310.095224.38380@m79g2000cwm.googlegroups.com...
 >Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 >biler i de sidste 6 måneder.
 
 Felicia, '97, 112000 km.
 
 Skiftet udstødning - that's it.
 
 - Lars
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  26-07-06 15:34 |  
  |  
 
            Lars Hoffmann brought next idea :
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 Købte bilen i slutningen af januar:
 Udskiftning af nøglefjernbetjening - garanti
 Udskiftning af katalysator (møgdyrt "metalrør")
 Nye hjul med sommerdæk (ikke rigtig værkstedbesøg, ved det godt)
 Sporing og skift af bremseklodser
 Skift af bremseskiver foran + ny afbalancering af forhjul.
 Udskiftning af anhængertræk (aftageligt træk, rustet fast) - garanti
 Skift af pære i baglygte
 Servicebesøg
 Repareret/udskiftet aircondition anlæg - garanti
 Og i dag har den så igen fået skiftet kondensor og tjekket 
 airconditionanlægget efter - den den holdt nemlig kun ca. 20km efter 
 sidste reperation.
 Desuden har den tilbragt 7 døgn hos en maler efter en gut åbnede en dør 
 lige foran mig (hvilket iøvrigt gik værst ud over hans bil...)
 Alt ialt syns jeg nok den firehjulede har tilbragt alt for meget tid på 
 værksted - og den skal snart igen for udskiftning af en smadret 
 tågelygte :(
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Basil (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  26-07-06 15:31 |  
  |   
            Lars Hoffmann formulerede onsdag:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 >
 > Jeg har en Renault Gran Scenic 1,9 dCi med 130 HK fra November 2005 og
 > har i de sidste 6 måneder været på værksted 4 gange:
 >
 > 1) efter ca 1.000 km lægde jeg mærke til at vinden hen over glastaget
 > larmede for meget, hos Renault fik de isoleret glastaget fornuftigt på
 > et par timer. Omkostningerne blev dækket af garantien.
 >
 > 2) Revision efter 15.000 km - der blev skiftet noget olie og nogle
 > filtre. pris 130 Euro
 >
 > 3) Efter 18.000 km måtte den en tur til mekkeren fordi en søjle i min
 > garage ganske uventet flyttede sig 20 CM til venstre netop som jeg var
 > ved at parkere. Det resulterede i lidt skrabet maling som de hos
 > renault ordnede på et par dage. Pris ukendt da det blev betalt af
 > forsikringen.
 >
 > 4) efter 19.000 km knækkede det ophæng der holder ruden i
 > chaufførens side oppe. Det blev ordnet på et par timer hos Renault.
 > Omkostningerne blev dækket af garantien.
 >
 > Så alt i alt syntes jeg at det er en rimelig problemfri bil. Nummer 1
 > og 4 var da irriterrende, men det er dog små fejl.
 >
 > Med venlig hilsen
 > Lars Hoffmann
 
 D.D er Liana 1.6 2004, ca. 20000 km., til service.
 Ud over alm. service skulle aircon reppes, der var et eller andet galt, 
 ud over påfyldning af kølemiddel.
 Ellers ingen udgifter i de sidste 6 måneder (eller i de sidste 24 
 måneder).
 Kai
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  26-07-06 15:41 |  
  |  
 
            Lars Hoffmann skriver:
 > 
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 Skifte mellem vinter og sommerdæk hjemme i garagen. Kostede lidt tid og
 lidt fedt.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  26-07-06 15:41 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten Feddersen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  26-07-06 16:12 |  
  |  
 
            Hej
 Lars Hoffmann wrote:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 Første besøg er i marts.
 1) Bilen er på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen og for at 
 få løst startproblemer
 2) Bilen kommer igen på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen 
 og for at få løst startproblemer fordi værkstedet ikke lavede noget som 
 helst efter to dages ophold første gang
 3) Bilen kommer på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen og 
 for at få løst startproblemer fordi værkstedet skiftede alt andet end 
 det de skulle og jeg kunne pege ned i motorrummet og sige: "Se der 
 kommer røg ud af motoren"
 4) Bilen kommer på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen og 
 for at få løst startproblemer fordi værkstedet ikke kunne løse det ved 
 tredje besøg
 ..... 6 uger senere ....
 5) ABS lampen lyser og værkstedet mente ikke at bilen skulle på 
 værksted, men efter et bremsesvigt fik de den alligevel for at klippe 
 ABS'en fra
 6) Denne gang fik de bilen for at fikse bremsesystemet - jeg tog den 
 aldrig med hjem igen.......
 Det blev til 114500km i en Fiesta 1,4 TDCi....
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob Buus Smidt (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt | 
  Dato :  27-07-06 12:22 |  
  |   
            >
 > 6) Denne gang fik de bilen for at fikse bremsesystemet - jeg tog den 
 > aldrig med hjem igen.......
 >
 > Det blev til 114500km i en Fiesta 1,4 TDCi....
 >
 >
 
 Interessant beretning.
 
 Hvordan gik det med at få dem til at overtage bilen? Gav de en OK pris, 
 eller måtte du "give rabat" for at slippe af med den? Eller fik du måske 
 ligefrem en god pris pga. de problemer, du har haft med den?
 
 -- 
 Jacob 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Karsten Feddersen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  27-07-06 17:02 |  
  |  
 
            Hej
 Jacob Buus Smidt wrote:
 >> 6) Denne gang fik de bilen for at fikse bremsesystemet - jeg tog den 
 >> aldrig med hjem igen.......
 >>
 >> Det blev til 114500km i en Fiesta 1,4 TDCi....
 >>
 > Interessant beretning.
 Ork, den er meget længere. Den ligger et eller andet sted (google 
 groups). Det har var bare de sidste 6 måneder.
 > Hvordan gik det med at få dem til at overtage bilen? Gav de en OK pris, 
 > eller måtte du "give rabat" for at slippe af med den? Eller fik du måske 
 > ligefrem en god pris pga. de problemer, du har haft med den?
 Da jeg afleverede den ved punkt 5 overfusede jeg nærmest en sælger. Jeg 
 pegede på en Mazda 6 som jeg ville have "...og så skal du bare give med 
 en ordenligt pris på den grønne gang lort der står derude...". Han 
 spurgte hvad jeg havde forestillet mig, at jeg skulle have for bilen, 
 hvorefter jeg forlangte, at han først slog den op på sit system og så 
 kunne han give en pris uden noget forhandlen. Det gad jeg slet ikke 
 bruge tid på. Jeg havde jo allerede en ide og da han så oplyste prisen, 
 så mente jeg jo ikke det var nogen hurrapris. I hvert fald ikke noget 
 jeg gad belæmre min bankmand med (selvom han allerede var clearet). Så 
 hev han 10.000 mere af og jeg lovede ham svar efter weekenden.
 Weekenden blev brugt til at køre rundt til de nærmeste Mazda forhandlere 
 og de var i byttepris mellem 5-10.000 fra prisen. Vel at mærke _uden_ at 
 kende til min bils forhistorie. De sagde faktisk direkte, at jeg skulle 
 tage det bud da de ikke under nogen omstændigheder ville handle til den 
 pris.
 Jeg snuppede så lidt ekstra udstyr uden beregning, så hvis hele 
 regnestykket skal gøres op, så kan jeg hilse og sige, at jeg har fået 
 mere for Fiesta'en end den står til salg til nu. Selvom jeg modregner 
 den rabat alle kan få på en Mazda 6 magen til min, så ligger brugtprisen 
 stadig 10.000 højere end det højeste bilpriser/bilbasen kom med.
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             BJ (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  27-07-06 17:06 |  
  |   
            
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44c8e343$0$13942$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 KLIP
 > Jeg snuppede så lidt ekstra udstyr uden beregning, så hvis hele 
 > regnestykket skal gøres op, så kan jeg hilse og sige, at jeg har fået mere 
 > for Fiesta'en end den står til salg til nu. Selvom jeg modregner den rabat 
 > alle kan få på en Mazda 6 magen til min, så ligger brugtprisen stadig 
 > 10.000 højere end det højeste bilpriser/bilbasen kom med.
 Du skulle nu være gået over på den anden side af vejen .... og købt en 
 Volvo..  
PS: Tillykke med den nye potte.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Karsten Feddersen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  27-07-06 17:16 |  
  |  
 
            Hej
 BJ wrote:
 > Du skulle nu være gået over på den anden side af vejen .... og købt en 
 > Volvo..  
Nu ville jeg bare have 2,3'ren fra Mazda og 170hk'eren i Volvo koster jo 
 100.000 mere end min i en S60 hvis størrelserne bare nogenlunde skal 
 matche. Den var skam i tankerne, men den blev for dyr. Alternativt 
 overvejede vi kort en S80 som lettere brugt, men ville i sidste ende 
 alligevel hellere have en ny. Måske næste gang   
> PS: Tillykke med den nye potte.
 Tak   
-- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               BJ (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  27-07-06 17:33 |  
  |   
            
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44c8e693$0$13942$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 KLIP
 > Nu ville jeg bare have 2,3'ren fra Mazda og 170hk'eren i Volvo koster jo 
 > 100.000 mere end min i en S60 hvis størrelserne bare nogenlunde skal 
 > matche.
 Kan det gøre det, for Volvo er svinedyr, hvis du blot skal have lidt mere 
 end standard.
 En S40(n) 2.4i som konens koster næsten det samme som en Mazda6 MPS og den 
 nye C70 T5 jeg lånte koster i den udgave 835.000 kr.
 Volvo er svine dyr ... takkket være vore registreringsafgifter.
 > Alternativt overvejede vi kort en S80 som lettere brugt, men ville i 
 > sidste ende alligevel hellere have en ny. Måske næste gang   
Det er jo svært at sammenligne en S80 og en Mazda6. Det er 2 helt 
 forskellige biler.
 Hvis ikke jeg springer på en lettere brugt S80 V8 Sumnum med tiden, går jeg 
 nok efter en S60 R...  
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Karsten Feddersen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  27-07-06 18:20 |  
  |  
 
            Hej
 BJ wrote:
 > En S40(n) 2.4i som konens koster næsten det samme som en Mazda6 MPS og den 
 > nye C70 T5 jeg lånte koster i den udgave 835.000 kr.
 MPS'eren koster nu >600.000, så jeg håber ikke det er så galt med Volvo.
 > Volvo er svine dyr ... takkket være vore registreringsafgifter.
 Ja og det er alle de andre også   
> Det er jo svært at sammenligne en S80 og en Mazda6. Det er 2 helt 
 > forskellige biler.
 Jep, det var også derfor den var et alternativ. Hvis vi skulle have en 
 brugt bil, så skulle det i hvert fald være en klasse større og bedre end 
 en splinterny 6'er.
 > Hvis ikke jeg springer på en lettere brugt S80 V8 Sumnum med tiden, går jeg 
 > nok efter en S60 R...  
Jeg håber vores 6'er kommer til at holde nogle år i, for så ligger der 
 nok andre projekter i støbeskeen end en ny "hverdagsbil"   
-- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 BJ (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  27-07-06 21:55 |  
  |   
            
 "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44c8f586$0$13942$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > MPS'eren koster nu >600.000, så jeg håber ikke det er så galt med Volvo.
 
 Desværre er det, når den er stort set mit alles drum und dran.
 
 Regner jeg listeprisen ud på en sprit ny (fruens er købt 23 mdr. gammel), 
 løber den op i siger og skriver 570.000 kr.
 
 Det ganske enkelt rablende vanvittigt.
 
 Desuden skal du være opmærksom på, den danske version i eks. Sumnum, IKKE er 
 så vel udstyret som eks. den svenske eller tyske.
 
 Vi må som vanlig nøjes med noget skrabet, da registreringsafgiften knalder 
 igennem, se blot på prisen for RTI (navigation).
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Xerox Business Servi~ (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Xerox Business Servi~ | 
  Dato :  27-07-06 12:43 |  
  |  
 
            Et godt råd til dig:
 Skift værksted!
 Eller er det mig der er strid?
 Peter
 "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
 news:44c78618$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Lars Hoffmann wrote:
 > > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > > biler i de sidste 6 måneder.
 >
 > Første besøg er i marts.
 >
 > 1) Bilen er på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen og for at
 > få løst startproblemer
 >
 > 2) Bilen kommer igen på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen
 > og for at få løst startproblemer fordi værkstedet ikke lavede noget som
 > helst efter to dages ophold første gang
 >
 > 3) Bilen kommer på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen og
 > for at få løst startproblemer fordi værkstedet skiftede alt andet end
 > det de skulle og jeg kunne pege ned i motorrummet og sige: "Se der
 > kommer røg ud af motoren"
 >
 > 4) Bilen kommer på værksted for at få fjernet diesellugt i kabinen og
 > for at få løst startproblemer fordi værkstedet ikke kunne løse det ved
 > tredje besøg
 >
 > .... 6 uger senere ....
 >
 > 5) ABS lampen lyser og værkstedet mente ikke at bilen skulle på
 > værksted, men efter et bremsesvigt fik de den alligevel for at klippe
 > ABS'en fra
 >
 > 6) Denne gang fik de bilen for at fikse bremsesystemet - jeg tog den
 > aldrig med hjem igen.......
 >
 > Det blev til 114500km i en Fiesta 1,4 TDCi....
 >
 >
 > -- 
 > Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 > Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Karsten Feddersen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  27-07-06 17:07 |  
  |  
 
            Hej
 Xerox Business Services Ran wrote:
 > Et godt råd til dig:
 > 
 > Skift værksted!
 > Eller er det mig der er strid?
 Du er ikke spor strid. Jeg skal aldrig mere sætte mine fødder hos dem.
 Den eneste grund til at jeg handlede bil hos dem igen var, at de gav den 
 bedste pris og desuden havde jeg det lidt godt med at de fik den gamle 
 bil tilbage. Så kunne de da ikke sige at de ikke vidste hvad de fik ind   .
 Uanset om det garanti, service, rep, mere udstyr eller lignende, så 
 kører jeg til en anden by for at få det gjort.
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Regnar Bang Lyngsø (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø | 
  Dato :  26-07-06 18:08 |  
  |   
            Lars Hoffmann wrote:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 
 Citroën Xsara 2,0 VTS, 2003, 82.000 km
 
 1. Skift af pærer foran
 2. PAVA-behandling.
 3. Skift vinterdæk-til-sommerdæk.
 4. Skift af tårnlejer og fjedre foran efter et fjederknæk - og derefter 
 skift fra sommerdæk-til-vinterdæk da det ene fordæk døde i forbindelse 
 med fjederknæk.
 5. Reklamation over klonklyde og skævkørsel efter 4.
 6. Reklamation over klonklyde efter 5.
 
 Kommende ting:
 7. Reklamation over klonklyde efter 6.
 8. Få fikset larmende blæser (på et andet værksted end det der har 
 udført 4+5+6+7).
 9. Sommerdæk.
 
 Knus
 Regnar
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 18:31 |  
  |   
            
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 
 >Jeg har en Renault Gran Scenic 1,9 dCi med 130 HK fra November 2005 og
 har i de sidste 6 måneder været på værksted 4 gange:
 
 ___SNIP___
 
 Det var ikke så lidt :(. Hvis det var min ville jeg overveje at køre den i 
 havnen, inden det bliver værre ;).
 -97 Octi, rudeoptræk gav op efter 9½ års tjeneste, sidst set et værksted for 
 5 år siden, hvor den fik ny tandrem, vandpumpe. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  28-07-06 08:58 |  
  |  
 
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 >
 > Det var ikke så lidt :(. Hvis det var min ville jeg overveje at køre
 > den i havnen, inden det bliver værre ;).
 > -97 Octi, rudeoptræk gav op efter 9½ års tjeneste, sidst set et
 > værksted for 5 år siden, hvor den fik ny tandrem, vandpumpe.
 Hey, hvis det er det der tæller, så har jeg (eller rettere mine biler) kun 
 været på værksted én gang på knap 25 år   
-- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Masser af bil videoer 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jørgen M. Rasmussen (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  28-07-06 09:25 |  
  |   
            
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:3sjyg.14
 > Hey, hvis det er det der tæller, så har jeg (eller rettere mine biler) kun 
 > været på værksted én gang på knap 25 år   
>
 Og jeg skiftede pollen, kabinefilteret i går. OH hvor en udgift, 69,- ;). 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  26-07-06 18:42 |  
  |   
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 
 > Det var ikke så lidt :(. Hvis det var min ville jeg overveje at køre den i
 > havnen, inden det bliver værre ;).
 
 1 gang pga selvforskyld skrabning af maling, 1 gang pga service, reelt
 var kun to af gangene pga fejl på bilen og begge blev ordnet på en
 lille eftermiddag, så jeg syntes ærlig talt det er helt ok.
 
 > -97 Octi, rudeoptræk gav op efter 9½ års tjeneste, sidst set et værksted for
 > 5 år siden, hvor den fik ny tandrem, vandpumpe.
 
 I 5 år har du ikke skiftet hverken olie, filtre eller andre lignende
 ting? Det var jo også den slags jeg tog med.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 18:53 |  
  |   
            
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 
 I 5 år har du ikke skiftet hverken olie, filtre eller andre lignende
 ting? Det var jo også den slags jeg tog med.
 
 Det skal jeg ikke bruge et værksted til, kan selv, reelt heller ikke til 
 rudeoptrækket. Men havde booket tid inden omfanget gik op for mig, og til 
 280,- timen, what the fu.. ;). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Niels Bengaard (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Bengaard | 
  Dato :  26-07-06 19:01 |  
  |   
            > I 5 år har du ikke skiftet hverken olie, filtre eller andre lignende
 > ting? Det var jo også den slags jeg tog med.
 >
 > Det skal jeg ikke bruge et værksted til, kan selv, reelt heller ikke til 
 > rudeoptrækket. Men havde booket tid inden omfanget gik op for mig, og til 
 > 280,- timen, what the fu.. ;).
 
 Tror tråden skal opfattes som enten dit eget værksted eller et i byen. Eller 
 kan man jo slet ikke sammenligne vedligeholdet.
 
 Niels 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 19:15 |  
  |   
            
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Tror tråden skal opfattes som enten dit eget værksted eller et i byen. 
 > Eller kan man jo slet ikke sammenligne vedligeholdet.
 >
 Tror du?. Jeg er mere interesseret i at høre om egentlige reparationer pga. 
 defekter. Enhver ved at biler skal vedligeholdes, frisk olie, nye dæk etc. 
 etc. ... . Den er blevet vedligeholdt "efter bogen", ja mere end det, for 
 jeg skifter fx. olie, filtre, bremser langt tiere end anbefalet. det kan man 
 tillade sig når løn-udgiften er 0,-. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  26-07-06 19:28 |  
  |   
            Jørgen M. Rasmussen skrev:
 
 > Tror du?. Jeg er mere interesseret i at høre om egentlige
 > reparationer pga. defekter. Enhver ved at biler skal vedligeholdes,
 > frisk olie, nye dæk etc. etc. ... . Den er blevet vedligeholdt "efter
 > bogen", ja mere end det, for jeg skifter fx. olie, filtre, bremser
 > langt tiere end anbefalet. det kan man tillade sig når løn-udgiften
 > er 0,-.
 
 90% af alle rep. kan jo koges ned til vedligehold. Det interessante må være, 
 hvor ofte/hurtigt man skal skifte sliddele.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Klaus D. Mikkelsen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  26-07-06 19:27 |  
  |  
 
            Brian skriver:
 > 
 > 90% af alle rep. kan jo koges ned til vedligehold. Det interessante må være,
 > hvor ofte/hurtigt man skal skifte sliddele.
 Arrrh, jeg tror at lidt mere end 10% skyldes "buleudretning".
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 19:50 |  
  |   
            
 "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
 
  Det interessante må være,
 > hvor ofte/hurtigt man skal skifte sliddele.
 >
 Og når jeg nu skifter før end påkrævet, safty first, skal jeg så /2 ? ;). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  26-07-06 19:07 |  
  |   
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 
 > Det skal jeg ikke bruge et værksted til, kan selv, reelt heller ikke til
 > rudeoptrækket. Men havde booket tid inden omfanget gik op for mig, og til
 > 280,- timen, what the fu.. ;).
 
 Ja ok, det er selvfølgelig en fordel hvis man kan. Uanset om jeg kan
 vedligeholde bilen selv eller ej skal jeg dog køre den på en renault
 værksted hver 15.000 km hvis jeg vil gøre mig håb om at beholde
 garantien.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Glerup (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  26-07-06 19:19 |  
  |   
            On 26 Jul 2006 11:06:52 -0700, "Lars Hoffmann"
 <lars@intercambiodvd.com> wrote:
 
 >Jørgen M. Rasmussen wrote:
 >
 >> Det skal jeg ikke bruge et værksted til, kan selv, reelt heller ikke til
 >> rudeoptrækket. Men havde booket tid inden omfanget gik op for mig, og til
 >> 280,- timen, what the fu.. ;).
 >
 >Ja ok, det er selvfølgelig en fordel hvis man kan. Uanset om jeg kan
 >vedligeholde bilen selv eller ej skal jeg dog køre den på en renault
 >værksted hver 15.000 km hvis jeg vil gøre mig håb om at beholde
 >garantien.
 
 Næhh.. Garantien bortfalder ikke hvis aut. værksted servicerer bilen..
 Den løsning valgte jeg heldigvis :)
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  26-07-06 19:19 |  
  |  
 
            Kent Glerup skriver:
 > 
 > Næhh.. Garantien bortfalder ikke hvis aut. værksted servicerer bilen..
 Øøøh, mangler der ikke et ord der ?
 > Den løsning valgte jeg heldigvis :)
 Reglerne kan være anderledes der nede i "søndereuropa", hvor Lars bor.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kent Glerup (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  26-07-06 20:29 |  
  |   
            On Wed, 26 Jul 2006 20:18:57 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
 <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 
 >Kent Glerup skriver:
 >> 
 >> Næhh.. Garantien bortfalder ikke hvis aut. værksted servicerer bilen..
 >
 >Øøøh, mangler der ikke et ord der ?
 
 Ups....
 
 >> Den løsning valgte jeg heldigvis :)
 >
 >Reglerne kan være anderledes der nede i "søndereuropa", hvor Lars bor.
 
 Var ikke lige klar over at han var "ekstern" :)
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 19:45 |  
  |   
            
 "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Næhh.. Garantien bortfalder ikke hvis aut. værksted servicerer bilen..
 > Den løsning valgte jeg heldigvis :)
 >
 Iflg. DK. købelov bortfalder garantien ikke hvis det er en reg. mekker, fx. 
 Automester, kun div. ekstra garantier, mobilitetsservice. Som forøvrigt ikke 
 er meget værd, den lokale Skoda-pusher gad ikke hjælpe, da den holdt i 
 indkørslen med startspærren i "baglås" :((. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 19:35 |  
  |   
            
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 
 > Uanset om jeg kan
 vedligeholde bilen selv eller ej skal jeg dog køre den på en renault
 værksted hver 15.000 km hvis jeg vil gøre mig håb om at beholde
 >garantien.
 
 Jeg kørte til service de først 2 år der var garanti på, det er de mest lousy 
 penge jeg nogensinde har betalt :(, fik den eftr.flg.undervgns.beh. Og sagde 
 "kiss my butt" til Skoda, SMC, for der er så mange forbehold på den 
 rustgaranti, at det jeg spare, RIGELIGT dækker udsk. af det som evt. kunne 
 være betalt via en garanti. Den eneste grund til at de "opfinder" div. 
 garantier, mobilitetservices etc., er for at binde kunder til de 
 aut.værksteder, fabrikernes udgifter ifb. med dem er 0,-, hvis ikke et 
 overskud, indtægt?.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  26-07-06 19:26 |  
  |   
            Kent Glerup wrote:
 
 > Næhh.. Garantien bortfalder ikke hvis aut. værksted servicerer bilen..
 
 Det gør den hernede i Spanien - ikke kun for Renault, men for alle
 bilmærker. Hvis du tager en nyere bil til service på et uuautoriseret
 værksted advarer de som regel også om at du bør gå til et
 autoriseret for at sikre dig at du beholder garantien.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-07-06 20:48 |  
  |   
            
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse 
 news:1153897310.095224.38380@m79g2000cwm.googlegroups.com...
 Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 biler i de sidste 6 måneder.
 
 4 nye dæk (Michelin Energy)
 1 oliefilter
 frisk semi-syntetisk olie.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 21:11 |  
  |   
            
 "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
 
 > frisk semi-syntetisk olie.
 >
 Ja, der er ingen grund til at overdrive med en Fård-vogn ;). Seriøst, kun 
 fuldsynt er noget værd. Enhver "noname" overgår hvilkensomhelst semi, 
 sletikke-syntetisk. Kun veteranmotorer skal bruge mineralsk.
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-07-06 21:38 |  
  |   
            
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44c7cc1a$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
 >
 >> frisk semi-syntetisk olie.
 >>
 > Ja, der er ingen grund til at overdrive med en Fård-vogn ;). Seriøst, kun 
 > fuldsynt er noget værd. Enhver "noname" overgår hvilkensomhelst semi, 
 > sletikke-syntetisk. Kun veteranmotorer skal bruge mineralsk.
 Har ellers alle 'godkendelsesmærkerne', VW500-05, Mercedes osv. specs,
 og sågar til turbobiler...og jeg kører jo damen pænt så er sikker på det er
 helt iorden. Iøvrigt er det Quick-Pots Hydro-Texaco Valvoline Extra 10w-40.
 Den jeg kørte på, før jeg kendte til Quick-Pot som sådan.
 Og så fixer TEC2000 jo resten..for det er oliefilmen jeg hæfter mig mest 
 ved,
 og den er lige dårlig i en billig som en mega-dyr.  )
 Opslæmming af bad-sludge mv. og stadig være god er så en
 anden sag, men jeg kører ikke 30.000 pr skift..,o) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jørgen M. Rasmussen (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  26-07-06 21:51 |  
  |   
            
 "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
 
 > Og så fixer TEC2000 jo resten..for det er oliefilmen jeg hæfter mig mest 
 > ved,
 
 ÅHH nej, nu stopper du!!, Det burde ikke være nødvendigt at skifte olie med 
 det fluidum?. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jan@stevns.net (26-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  26-07-06 23:06 |  
  |   
            "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
 
 >ÅHH nej, nu stopper du!!
 
 <grin> 
 
 Og vi - der har været så flinke, så længe ......
 
 
 -- 
 Jan_stevns
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Uffe Ravn (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  27-07-06 00:35 |  
  |   
            
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev
 
 Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 biler i de sidste 6 måneder.
 
 Ingen værkstedsbesøg, men jeg har selv skiftet
 
 motorhjelmskabel
 olie
 oliefilter
 skift fra vinterdæk til sommerdæk
 bærekugle
 bærearm(bærekuglen sad fast)
 hjælpestyrearm
 2 styrekugler (det er nemmere at skifte 2 af gangen)
 En bagpotte.
 
 Vel for ca 950kr. i nyindkøbte stumper.
 
 Desuden er bremser adskilt og renset
 
 Opel Rekord stationcar 1984
 Mvh. Uffe Ravn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Uffe Ravn (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  27-07-06 00:49 |  
  |   
            
 "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev
 
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 >
 > Ingen værkstedsbesøg, men jeg har selv skiftet
 >
 > motorhjelmskabel
 > olie
 > oliefilter
 > skift fra vinterdæk til sommerdæk
 > bærekugle
 > bærearm(bærekuglen sad fast)
 > hjælpestyrearm
 > 2 styrekugler (det er nemmere at skifte 2 af gangen)
 > En bagpotte.
 
 2 bolte til kalibrene
 et McPeersonben grundet en knækket bremsebolt
 
 Vel for ca 968kr. i nyindkøbte stumper.
 
 > Desuden er bremser adskilt og renset
 
 Opel Rekord stationcar 1984 329000km.
 
 Mvh. Uffe Ravn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  27-07-06 08:58 |  
  |   
            
Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > "Christian B. Andresen" skriver:
 > >
 > > Så du det Klaus ????
 >
 > Ja, men du kender ej heller forhistorien på de andre ting   
Nej men stadig, man kan ikke sige at VW er toppen og går ikke i
 stykker etc. og at franske bliver altid går i stykker.
 Jeg ved godt at du ikke har udtalt det så firkantet     
-- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Landberg (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Landberg | 
  Dato :  27-07-06 16:04 |  
  |  
 
            > > Så du det Klaus ????
 >
 > Ja, men du kender ej heller forhistorien på de andre ting   
>
 >Nej men stadig, man kan ikke sige at VW er toppen og går ikke i
 >stykker etc. og at franske bliver altid går i stykker.
 >Jeg ved godt at du ikke har udtalt det så firkantet     
Til gengæld kan man sige, at VW ikke er en skid bedre kvalitet end andre 
 europæiske biler, herunder franske biler. Men noget tyder på, at det er lidt 
 mere i orden når en VW rykker svinghjulet i stykker, smadrer turboladeren, 
 går ild i eller tilsvarende end når det er en PSA. Mærkeligt. Men vi kan jo 
 se hvem der står stærkest om 5 eller 10 år. Som det udvikler sig i 
 øjeblikket er VW med faretruende hast på vej mod afgrunden.
 MVH
 Thomas Landberg 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  27-07-06 09:12 |  
  |   
            
 Jørgen M. Rasmussen skrev:
 
 > Ja, der er ingen grund til at overdrive med en Fård-vogn ;). Seriøst, kun
 > fuldsynt er noget værd. Enhver "noname" overgår hvilkensomhelst semi,
 > sletikke-syntetisk. Kun veteranmotorer skal bruge mineralsk.
 > >
 Seriøst, det er da noget vrøvl. Kommer da fuldstændig an på hvad du
 mener med "noget værd" og "veteranmotor".
 
 Mener du "ikke optimal" og "konstruktion fra før 2000", så har du nok
 ret.
 
 Men taler vi om en bare lidt ældre bil, med 10-15000km
 serviceintervaller som alligevel er rustet op før motoren er slidt,
 så holder det da ikke.
 
 Min gamle Pug 309er kørte glad og fro på Castrol GTX. Honda'en får
 fuldsyntetisk, men den drikker heller ikke af det. På en Sierra
 årgang 83 havde det været en dyr fornøjelse.
 
 /Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  27-07-06 09:51 |  
  |   
            
 "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 
 >Seriøst, det er da noget vrøvl. Kommer da fuldstændig an på hvad du
 mener med "noget værd" og "veteranmotor".
 
 Smørreegenskaber, holdbarhed etc. - fuldsynt olie kan fx. blive VARMT uden 
 at ødelægges. Det kan semi, mineralsk ikke, det "cracker", branker som 
 margarine på en varm stegepande. Derfor kan den bruges i kompressore el. 
 luftkølede motorer i stedet for SAE-olie. Med "veteran" mener jeg VETERAN; 
 gl. støbejernsblok uden forringer, ingen effektivt filter etc., for med 
 mineralsk bundfældes en del af urenhederne i bundkaret.. Mærket siger intet 
 om olien, læs hvilke normer den overholder, fx. API, så ved du hvad du får 
 for pengene. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  27-07-06 10:07 |  
  |   
            
 Jørgen M. Rasmussen skrev:
 
 > Smørreegenskaber, holdbarhed etc. - fuldsynt olie kan fx. blive VARMT uden
 > at ødelægges. Det kan semi, mineralsk ikke, det "cracker", branker som
 > margarine på en varm stegepande.
 
 Det ved jeg godt. Jeg har aldrig betvivlet at fuldsynt er bedre, men
 det gør ikke mineralsk ubrugelig. Har man en bil man regner med kan
 1-2 år mere er der ikke grund til at ofre fuldsynt, vel?
 
 Og er motoren konstrueret med en 25 år gl oliestandard (og dertil
 hørende serviceintervaller) for øje er jeg ikke sikker på hvor meget
 der vindes ved fuldsynt, der er måske ikke den samme brug for de gode
 egenskaber.
 
 Desuden, hvis alt andet end fuldsynt var ubrugeligt (vistnok dit
 udtryk), hvordan har ældre MB'er, Volvoer mv så klaret de enorme
 km-tal man af og til ser?
 
 /Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  27-07-06 12:14 |  
  |   
            
 "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 
 >Har man en bil man regner med kan
 1-2 år mere er der ikke grund til at ofre fuldsynt, vel?
 
 Det er min pointe, man ofre ikke noget, og får alle forbedringerne, hvis man 
 købet en billig "NoName" fuldsynt. olie, fremfor en "mærke" semi, mineralsk 
 olie til samme pris. Kun køretøjer >30-40 år kan måske kapere, udnytte den. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jørgen M. Rasmussen (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  27-07-06 19:03 |  
  |   
            
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 
 >>Har man en bil man regner med kan
 > 1-2 år mere er der ikke grund til at ofre fuldsynt, vel?
 >
 > Det er min pointe, man ofre ikke noget, og får alle forbedringerne, hvis 
 > man købet en billig "NoName" fuldsynt. olie, fremfor en "mærke" semi, 
 > mineralsk olie til samme pris. Kun køretøjer >30-40 år kan måske kapere, 
 > udnytte den.
 Der skal indsættes "ikke"  -------------------------------^,
 ellers står der ca. modsat af det jeg mener ;). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Tolbøll (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Tolbøll | 
  Dato :  27-07-06 21:48 |  
  |   
            Citroen Picasso 1.8 fra juli 2003.
 
 Ordinært 70 kkm eftersyn samt klargøring til syn, udført hos autoriseret 
 forhandler.
 
 1) Forreste klodser + skiver udskiftet (end-of-life)
 2) Mellemste + bagerste lydpotte (næsten end-of-life)
 3) Olie skiftet
 
 Dertil diverse dimser, pollenfiltre m.m. i forbindelse med ovenstående.
 
 Det var faktisk alt det seneste år
 
 Og så - gæt en værkstedspris: Hvad kan/skal sådan noget dog koste (husk: Det 
 er en autoriseret forhandler) ???
 
 /Per 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  27-07-06 22:09 |  
  |  
 
            On Thu, 27 Jul 2006 22:48:10 +0200, "Per Tolbøll"
 <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:
 >Citroen Picasso 1.8 fra juli 2003.
 >
 >Ordinært 70 kkm eftersyn samt klargøring til syn, udført hos autoriseret 
 >forhandler.
 >
 >1) Forreste klodser + skiver udskiftet (end-of-life)
 >2) Mellemste + bagerste lydpotte (næsten end-of-life)
 >3) Olie skiftet
 >
 >Dertil diverse dimser, pollenfiltre m.m. i forbindelse med ovenstående.
 >
 >Det var faktisk alt det seneste år
 >
 >Og så - gæt en værkstedspris: Hvad kan/skal sådan noget dog koste (husk: Det 
 >er en autoriseret forhandler) ???
 >
 5500,-?? Må da være minimum, hvis du kommer i nærheden af Ringsted   
-- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
 kun hunden er chippet   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (27-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  27-07-06 22:09 |  
  |   
            
 >"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse 
 >news:1153897310.095224.38380@m79g2000cwm.googlegroups.com...
 >Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 >biler i de sidste 6 måneder.
 
 - Ny håndbremse
 - Nyt håndbremsekabel til venstre side
 - Olieskift incl filter
 - Rustarbejde på bagklap
 - Male bagklap for 2. gang......er blevet sindsyg godt. Det ser ud som NYYYT
 - Skifte tændkabler for 3. gang. Den mondeo ÆDER bare de kabler
 - Købe ny dækplade til den ene sideskørt fordi jeg tabte den anden på 
 motorvejen
 - Hmmm så tror jeg ikke der var mere
 
 Den har også lige været inde i en dårlig periode med ting der skulle laves. 
 Ellers plejer ovenstående at være for 1 til 2 år.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  28-07-06 09:04 |  
  |  
 
            Lars Hoffmann wrote:
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 I år har jeg udført følgende på min gamle Sierra 
 ( http://www.perbeer.dk/sierra/sierra.htm):
1 stk motorskift tilbage i januar.
 Forreste bremseslanger, skiver, klodser og calipere udskiftet i juni.
 Olie + filter skiftet i januar og juni måned.
 Sidste år derimod, der måtte jeg desværre på autoriseret Ford værksted, midt 
 i vores ferie i det sydlige Tyskland.
 Det kostede svjh 550,- euro at få skiftet et nåleleje samt en komplet 
 kobling.
 Det er så også den eneste gang, jeg kan komme i tanker om, at det har været 
 nødvendigt for mig, at få bilen på værksted i de ca. 24 år jeg har haft bil, 
 hvis man ser bort fra dækskifte samt forsikringsskader.
 -- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Masser af bil videoer 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  28-07-06 09:08 |  
  |   
            
Thomas Landberg wrote:
 > > > Så du det Klaus ????
 > >
 > > Ja, men du kender ej heller forhistorien på de andre ting   
> >
 > >Nej men stadig, man kan ikke sige at VW er toppen og går ikke i
 > >stykker etc. og at franske bliver altid går i stykker.
 > >Jeg ved godt at du ikke har udtalt det så firkantet     
>
 > Til gengæld kan man sige, at VW ikke er en skid bedre kvalitet end andre
 > europæiske biler, herunder franske biler. Men noget tyder på, at det er lidt
 > mere i orden når en VW rykker svinghjulet i stykker, smadrer turboladeren,
 > går ild i eller tilsvarende end når det er en PSA. Mærkeligt. Men vi kan jo
 > se hvem der står stærkest om 5 eller 10 år. Som det udvikler sig i
 > øjeblikket er VW med faretruende hast på vej mod afgrunden.
  
Desuden synes jeg det virker lidt som om at folk som vælger VW gør
 det fordi de tror det er bedre, mens folk som vælger PSA godt kender
 "risikoen" men gør det af hjertet/glæden.
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Orvad (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Orvad | 
  Dato :  28-07-06 19:52 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen wrote:
 > Thomas Landberg wrote:
 >>>> Så du det Klaus ????
 >>> Ja, men du kender ej heller forhistorien på de andre ting   
>>>
 >>> Nej men stadig, man kan ikke sige at VW er toppen og går ikke i
 >>> stykker etc. og at franske bliver altid går i stykker.
 >>> Jeg ved godt at du ikke har udtalt det så firkantet     
>> Til gengæld kan man sige, at VW ikke er en skid bedre kvalitet end andre
 >> europæiske biler, herunder franske biler. Men noget tyder på, at det er lidt
 >> mere i orden når en VW rykker svinghjulet i stykker, smadrer turboladeren,
 >> går ild i eller tilsvarende end når det er en PSA. Mærkeligt. Men vi kan jo
 >> se hvem der står stærkest om 5 eller 10 år. Som det udvikler sig i
 >> øjeblikket er VW med faretruende hast på vej mod afgrunden.
 > 
 >   
> 
 > Desuden synes jeg det virker lidt som om at folk som vælger VW gør
 > det fordi de tror det er bedre, mens folk som vælger PSA godt kender
 > "risikoen" men gør det af hjertet/glæden.
 > 
 Arh, det er vist ikke helt sandt i alle tilfælde. Der findes skam mange 
 passionerede VW-ejere, som godt ved at andre mærker sikkert har samme, 
 andre eller bedre egenskaber.
 Der er sgu fordele og ulemper ved alle bilmærker. Man skal være godt 
 rundtosset for ikke at vide det.
 Men når man har lagt så mange penge i en bil, som mange har, så skærer 
 det da i hjertet når nogen sviner ens "brand" til. Uanset om det er VW, 
 Peugeot eller andre mærker. Og passion er jo langt fra det samme som 
 fornuft.
 Ikke for at være en partykiller, men omkring PSA, brandbiler, VW, 
 olieforbrug, Ford, rust og diverse: Mon ikke den ged snart er barberet?
 -- 
 Martin Orvad
 Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  28-07-06 09:26 |  
  |   
            
Per Tolbøll wrote:
 > Citroen Picasso 1.8 fra juli 2003.
 >
 > Ordinært 70 kkm eftersyn samt klargøring til syn, udført hos autoriseret
 > forhandler.
 >
 > 1) Forreste klodser + skiver udskiftet (end-of-life)
 > 2) Mellemste + bagerste lydpotte (næsten end-of-life)
 > 3) Olie skiftet
 >
 > Dertil diverse dimser, pollenfiltre m.m. i forbindelse med ovenstående.
 >
 > Det var faktisk alt det seneste år
 >
 > Og så - gæt en værkstedspris: Hvad kan/skal sådan noget dog koste (husk: Det
 > er en autoriseret forhandler) ???
 ca. 5000 kr
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per Tolbøll (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Tolbøll | 
  Dato :  28-07-06 10:54 |  
  |   
            Per Tolbøll wrote:
 > Citroen Picasso 1.8 fra juli 2003.
 >
 > Ordinært 70 kkm eftersyn samt klargøring til syn, udført hos autoriseret
 > forhandler.
 >
 > 1) Forreste klodser + skiver udskiftet (end-of-life)
 > 2) Mellemste + bagerste lydpotte (næsten end-of-life)
 > 3) Olie skiftet
 >
 > Dertil diverse dimser, pollenfiltre m.m. i forbindelse med ovenstående.
 >
 > Det var faktisk alt det seneste år
 >
 > Og så - gæt en værkstedspris: Hvad kan/skal sådan noget dog koste (husk: 
 > Det
 > er en autoriseret forhandler) ???
 
 ca. 5000 kr
 
 - Ingen højere ? ? ? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  28-07-06 12:09 |  
  |   
            
Per Tolbøll wrote:
 > Per Tolbøll wrote:
 > > Citroen Picasso 1.8 fra juli 2003.
 > >
 > > Ordinært 70 kkm eftersyn samt klargøring til syn, udført hos autoriseret
 > > forhandler.
 > >
 > > 1) Forreste klodser + skiver udskiftet (end-of-life)
 > > 2) Mellemste + bagerste lydpotte (næsten end-of-life)
 > > 3) Olie skiftet
 > >
 > > Dertil diverse dimser, pollenfiltre m.m. i forbindelse med ovenstående.
 > >
 > > Det var faktisk alt det seneste år
 > >
 > > Og så - gæt en værkstedspris: Hvad kan/skal sådan noget dog koste (husk:
 > > Det
 > > er en autoriseret forhandler) ???
 >
 > ca. 5000 kr
 >
 > - Ingen højere ? ? ?
 Jo, efter nøje overvejelse forslår jeg ca. 7500 kr.
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per Tolbøll (28-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Tolbøll | 
  Dato :  28-07-06 19:52 |  
  |   
            > >
 > > Og så - gæt en værkstedspris: Hvad kan/skal sådan noget dog koste (husk:
 > > Det
 > > er en autoriseret forhandler) ???
 >
 > ca. 5000 kr
 >
 > - Ingen højere ? ? ?
 
 Jo, efter nøje overvejelse forslår jeg ca. 7500 kr.
 
 
 - suk: 10.300 kr.. Er det bare niveauet eller skal jeg til at se mig om 
 efter et andet værksted ?
 
 De største poster, i rene reservedelspriser:
 
 Skiver + klodser: 1400 (er vel ok)
 Mellemste + Bagerste lydpotte: 3600 (for to lydpotter - synes det er lidt 
 vildt !)
 
 - men så gik dytten også glat gennem syn ... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jørgen M. Rasmussen (29-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  29-07-06 09:07 |  
  |   
            
 "Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Skiver + klodser: 1400 (er vel ok)
 > Mellemste + Bagerste lydpotte: 3600 (for to lydpotter - synes det er lidt 
 > vildt !)
 >
 Priserne for stumperne syntes jeg er OK., søg fx. hos T.Hansen og se hvad de 
 skal have for deres "skod" stumper. Du har fået org.?- en lyddæmper er fx. 
 ikke bare et rør ;). Mekonomen kan nok gøre det billigere, og det plejer at 
 være OK., det som kommer der fra. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Stidsen (31-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  31-07-06 10:07 |  
  |  
 
            Per Tolbøll was thinking very hard :
 > Mellemste + Bagerste lydpotte: 3600 (for to lydpotter - synes det er lidt 
 > vildt !)
 Jeg gav 2300kr for katalysator + 50cm jernrør fordelt på begge sider af 
 katalysatoren - og det var endda ved QuickPot som jeg burde være 
 billigere end de autoriserede værksteder.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jørgen M. Rasmussen (31-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  31-07-06 15:09 |  
  |   
            
 "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse 
 news:mn.fa9b7d679375136e.34878@news.hs235.dk...
 
 > Jeg gav 2300kr for katalysator + 50cm jernrør fordelt på begge sider af 
 > katalysatoren - og det var endda ved QuickPot som jeg burde være billigere 
 > end de autoriserede værksteder.
 >
 En KAT koster kassen, min er begyndt at rasle - frygter det værste :(. 
 Billigst er nok en universal fra Biltema, tror jeg skal have tommestokken 
 fundet frem.. Der er ingen grænser for, hvad man kan udrette med en 
 nedstryger og to spændebånd ;). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ejs@stofanet.dk (29-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : ejs@stofanet.dk | 
  Dato :  29-07-06 14:42 |  
  |   
            Lars Hoffmann skrev:
 
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 >
 > Jeg har en Renault Gran Scenic 1,9 dCi med 130 HK fra November 2005 og
 > har i de sidste 6 måneder været på værksted 4 gange:
 >
 > 1) efter ca 1.000 km lægde jeg mærke til at vinden hen over glastaget
 > larmede for meget, hos Renault fik de isoleret glastaget fornuftigt på
 > et par timer. Omkostningerne blev dækket af garantien.
 >
 > 2) Revision efter 15.000 km - der blev skiftet noget olie og nogle
 > filtre. pris 130 Euro
 >
 > 3) Efter 18.000 km måtte den en tur til mekkeren fordi en søjle i min
 > garage ganske uventet flyttede sig 20 CM til venstre netop som jeg var
 > ved at parkere. Det resulterede i lidt skrabet maling som de hos
 > renault ordnede på et par dage. Pris ukendt da det blev betalt af
 > forsikringen.
 >
 > 4) efter 19.000 km knækkede det ophæng der holder ruden i
 > chaufførens side oppe. Det blev ordnet på et par timer hos Renault.
 > Omkostningerne blev dækket af garantien.
 >
 > Så alt i alt syntes jeg at det er en rimelig problemfri bil. Nummer 1
 > og 4 var da irriterrende, men det er dog små fejl.
 >
 > Med venlig hilsen
 > Lars Hoffmann
 
 Mange fejl har jeg haft = verkstedsbesög:
 
 Köbte en brugt Volvo S60 fra 01 sidste oktober
 - November: Centrallåsmotoren i venstre fordör defekt.
 skiftet af forhandleren uden beregning
 - Februar: Lös höjreblinklys foran höjre fordör, lös gummiliste i
 förerdören, brok over ryk i bilen ved pludselig speederslip -
 udläsning af fejlkoder og upload af nyeste software til motor,
 gearkasse, og gasspjäld.
 skiftet af forhandleren uden beregning
 - Maj: Service plus på min foranledning borttagning af modelbetegnelse
 på bagsmäk, reset af automatgearkassens adaptive kontrol, justering
 af förerdören så den flugter med karossen, skfitning af
 udstödningophäng.
 pris: 1900 dkr
 - August (tid bestilles snart): Montering af original mp3 system med
 20-40 GB harddisk.
 pris: ca. 6000 dkr
 
 Har väret lidt ofte på verkstedet men bilen har kostet mig minimalt.
 Rigtig fint da det ikke har väret ting som har forhindret bilen i at
 göre sit job (= köre råddent mellem min bopäl og familien i dk).
 
 VH Esben
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (31-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  31-07-06 08:53 |  
  |   
            
Martin Orvad wrote:
 > Christian B. Andresen wrote:
 > > Thomas Landberg wrote:
 > >>>> Så du det Klaus ????
 > >>> Ja, men du kender ej heller forhistorien på de andre ting   
> >>>
 > >>> Nej men stadig, man kan ikke sige at VW er toppen og går ikke i
 > >>> stykker etc. og at franske bliver altid går i stykker.
 > >>> Jeg ved godt at du ikke har udtalt det så firkantet     
> >> Til gengæld kan man sige, at VW ikke er en skid bedre kvalitet end andre
 > >> europæiske biler, herunder franske biler. Men noget tyder på, at det er lidt
 > >> mere i orden når en VW rykker svinghjulet i stykker, smadrer turboladeren,
 > >> går ild i eller tilsvarende end når det er en PSA. Mærkeligt. Men vi kan jo
 > >> se hvem der står stærkest om 5 eller 10 år. Som det udvikler sig i
 > >> øjeblikket er VW med faretruende hast på vej mod afgrunden.
 > >
 > >   
> >
 > > Desuden synes jeg det virker lidt som om at folk som vælger VW gør
 > > det fordi de tror det er bedre, mens folk som vælger PSA godt kender
 > > "risikoen" men gør det af hjertet/glæden.
 > >
 >
 > Arh, det er vist ikke helt sandt i alle tilfælde. Der findes skam mange
 > passionerede VW-ejere, som godt ved at andre mærker sikkert har samme,
 > andre eller bedre egenskaber.
 >
 > Der er sgu fordele og ulemper ved alle bilmærker. Man skal være godt
 > rundtosset for ikke at vide det.
 >
 > Men når man har lagt så mange penge i en bil, som mange har, så skærer
 > det da i hjertet når nogen sviner ens "brand" til. Uanset om det er VW,
 > Peugeot eller andre mærker. Og passion er jo langt fra det samme som
 > fornuft.
 >
 > Ikke for at være en partykiller, men omkring PSA, brandbiler, VW,
 > olieforbrug, Ford, rust og diverse: Mon ikke den ged snart er barberet?
 Jeg giver dig ret   
-- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (01-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  01-08-06 06:37 |  
  |   
            
Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
 > news:mn.fa9b7d679375136e.34878@news.hs235.dk...
 >
 > > Jeg gav 2300kr for katalysator + 50cm jernrør fordelt på begge sider af
 > > katalysatoren - og det var endda ved QuickPot som jeg burde være billigere
 > > end de autoriserede værksteder.
 > >
 > En KAT koster kassen, min er begyndt at rasle - frygter det værste :(.
 > Billigst er nok en universal fra Biltema, tror jeg skal have tommestokken
 > fundet frem.. Der er ingen grænser for, hvad man kan udrette med en
 > nedstryger og to spændebånd ;).
 En ødelagt katalysator var meget medvirkende til at vi skiftede
 Xsara'en ud med 306'eren.
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           MikLarsen@gmail.com (01-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MikLarsen@gmail.com | 
  Dato :  01-08-06 16:23 |  
  |   
            
 Lars Hoffmann skrev:
 
 > Det kunne da være sjovt lige at høre hvad i har måtte fixe på jeres
 > biler i de sidste 6 måneder.
 
 1. Montering af fartpilot og sommeralufælge.
 
 2. 30.000km. eftersyn og en karroserikontrol ved samme besøg
 
 Bilen er en Suzuki Swift 1,5 5dørs og er et år gammel
 
 Skal i nær fremtid have hentet en ny nøgle med fjerbetjening som er
 bestilt. Den gamle er i udu.
 
 Mikael
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |