ingen adgang til internet options
Fra : MCP of DK

Dato : 21-06-01 00:45

Hej Gruppe

Da jeg i forbindelse med en søgning havnede på en del suspekte sider
(pop-ups) fik jeg vist rodet mig udi noget snavs.
Jeg vil lige slå fast at jeg på intet tidspunkt trykkede "ok", "accepter"
eller lign.

På en eller anden måde fik en hjemmeside ændret min foretrukne startside til
en eller anden russisk warez side og det værste af det hele. Nårjeg i mon
browser vælger "Tools" -> "Internet Options" får jeg en fejlmeddelelse i
stil med : "This operation has been cancelled due to restrictions in effect
on this computer. Please contact your system administrator." (billede er
uploaded til dk.binaer)

jeg har fået ændret min startside tilbage til about:blank ved at gå ind i
Kontrolpanel -> internet options. Men jeg kan stadig ikke få adgang til mine
internet indstillinger via min browser. Hvad kan være galt. Jeg har tjekket
min PC for virus. Den er clean. Jeg har prøvet at ændre
sikkerhedsindstillingern uden held.

jeg bruger Win98 se
Explorer 5,5

jeg håber at nogen kan hjælpe mig

mvh

Michael

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 21-06-01 09:25

> [...]
> internet indstillinger via min browser. Hvad kan være galt. Jeg har tjekket
> min PC for virus. Den er clean. Jeg har prøvet at ændre

Hvis ingen svarer her så prøv også ovre i sikkerhedsgruppen :
dk.edb.sikkerhed.

Jeg kan desværere ikke svare på dit spørgsmål, men det lyder skummelt

Fra : xx

Dato : 21-06-01 12:28

du kan gå i regedit
HKEY_CURRENT_USER/software/microsoft/internet Explorer/Main

mvh
morten Larsen
kalkunen@mail.dk

Fra : MCP of DK

Dato : 21-06-01 19:07

og hvad skal jeg kigge efter der. Jeg er lidt bleg nærdet gælder ændringer i
registreringsdatabsen

MVH

Michael

Fra : MCP of DK

Dato : 08-07-01 23:17

Da jeg på en eller anden måde er blevet nægtet adgang til Internet Option i
IE 5.5 (se længere nede) er jeg blevet anbefalet at jeg skal ændre noget i
min registreringsdatabase. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at
fortælle hvilken værdi jeg skal ændre?

på forhånd tak

Michael Petersen

Fra : Peter Bohn

Dato : 21-06-01 12:25

"MCP of DK" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[Klip]
> [...]
tjekket
> min PC for virus. Den er clean. Jeg har prøvet at ændre

Det håber jeg så at jeg kan med en henvisning til

http://www.winguides.com/registry/display.php/537/

og

http://www.winguides.com/registry/display.php/797/

mvh Peter