|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skal vi ikke lige behandle T-Hansen ordent~ Fra : Thomas
 | 
 Dato :  06-07-06 20:00
 | 
 |  | Hej NG
 
 Jeg lige nødt til at skrive et indlæg:
 
 Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde.   Jeg vil ikke forsvare
 deres produkter, for der er sikkert en masse lort imellem....... ligesom der
 også er hos fx
 
 Harald Nyborg
 JYSK
 Silvan
 Biva
 Aldi
 Bilka og stort set alle andre butikker
 
 
 Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
 reservedele, de producerer dem næppe selv.  Høyer, og Krogslund ligger også
 inde med en masse.      Jeg har oplevet flere gange at min mekanikker ikke
 har ville røre ved uoriginale dele med en ildtang uanset hvor de er kommet
 fra, så det er ikke kun et T-Hansen problem.
 
 Jeg har selv købt 5 varer ved T-Hansen, efter sammenligning med andre
 steder, og jeg er fuldt tilfreds efter købet!
 
 
 Og ja..... jeg synes også det var en helt ringe kundeservice, dem med
 fælgene i ekstrablads artiklen , havde fået, men det er så en anden
 diskussion
 
 
 
 Mvh
 
 Thomas
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  tb (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tb
 | 
 Dato :  06-07-06 20:14
 | 
 |  | 
 
            > Jeg lige nødt til at skrive et indlæg:
 >
 > Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde.   Jeg vil ikke forsvare 
 > deres produkter, for der er sikkert en masse lort imellem....... ligesom 
 > der også er hos fx
 >
 > Harald Nyborg
 > JYSK
 > Silvan
 > Biva
 > Aldi
 > Bilka og stort set alle andre butikker
 >
 >
 > Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale 
 > reservedele, de producerer dem næppe selv.
 Jeg er meget blandet omkring thansen.  Jeg købte nogle højtallere i en 
 sindrig størrelse der skulle passe i hvor man kunne sætte nogle originale 
 blaupunkt., Jeg så de der blaupunkt (1050kr). De havde små magneter og 
 lignede ikke kvalitet.
 Kørte så til thansen og købte nogle der passede.... til 169 - mine 12% fdm 
 rabat.   De spiller glimrende og jeg kan ikke udsætte dem for noget.
 Omvendt : At bruge 4 timer på at få monteret en kobling der kun holder 
 50.000km. Det er ikke min bedste oplevelse :-/
 Jeg tror min konklusion er, at hvor det er nemt at skifte igen hvis det 
 skulle vise sig at være noget lort, kan jeg godt leve med, men hvor det er 
 en større ting, vil jeg gå efter originale eller måske merkonom-kvalitet.
 Jeg er ihvertilfælde glad for at have et alternativ til de store.
 og måske bliver den langsigtede konklusion af thansen at de originale dele 
 bliver billigere, fordi de indser at prisforskellen er for stor    |  |  | 
  Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 20:34
 | 
 |  | 
 "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:e8jmpt$197$1@news.net.uni-c.dk...
 
 >
 > Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
 > reservedele, de producerer dem næppe selv.  Høyer, og Krogslund ligger
 > også inde med en masse.
 
 Tsvansen sælger skrammel og er ansvarlige for dette. Vi taler ikke om skyld,
 men om ansvar. Det er DEM som har valgt varene og aftalt pris, kvalitet osv.
 med deres underleverandører......der er GOD grund til at kritisere thansen
 fordi der er ALLLLLLT for meget l*rt i det de sælger.
 Det er fløjtende ligemeget hvad det koster, som kunde forventer jeg stadig
 at varen opfylder nogle ret basale mimimumskrav såsom at den kan det de
 skriver på hjemmesiden og at det ikke går i stykker inde for garantiperioden
 ved normalt brug. Dette er et absolut rimeligt krav at stille selv om
 skidtet er samlet i Kina eller Indien.
 Hvis varen ikke lever op til de krav jeg stiller, så resulterer det med 100%
 sikkerhed i en reklamation fra min side og der har der godt nok været mange
 af. Jeg har faktisk ikke navne på andre danske forretninger som jeg har
 måtte retunere SÅ mange varer til igen. Derfor har Thansen et seriøst
 problem omkring deres vares kvalitet eller mangel på samme.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  06-07-06 20:43
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:44ad65be$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:e8jmpt$197$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 >>
 >> Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
 >> reservedele, de producerer dem næppe selv.  Høyer, og Krogslund ligger
 >> også inde med en masse.
 >
 > Tsvansen sælger skrammel og er ansvarlige for dette. Vi taler ikke om
 > skyld, men om ansvar. Det er DEM som har valgt varene og aftalt pris,
 > kvalitet osv. med deres underleverandører......der er GOD grund til at
 > kritisere thansen fordi der er ALLLLLLT for meget l*rt i det de sælger.
 > Det er fløjtende ligemeget hvad det koster, som kunde forventer jeg stadig
 > at varen opfylder nogle ret basale mimimumskrav såsom at den kan det de
 > skriver på hjemmesiden og at det ikke går i stykker inde for
 > garantiperioden ved normalt brug. Dette er et absolut rimeligt krav at
 > stille selv om skidtet er samlet i Kina eller Indien.
 > Hvis varen ikke lever op til de krav jeg stiller, så resulterer det med
 > 100% sikkerhed i en reklamation fra min side og der har der godt nok været
 > mange af. Jeg har faktisk ikke navne på andre danske forretninger som jeg
 > har måtte retunere SÅ mange varer til igen. Derfor har Thansen et seriøst
 > problem omkring deres vares kvalitet eller mangel på samme.
 >
 
 fair nok
 
 Men nu kan vi ikke lave statistik kun ud fra hvad man selv har oplevet.  Jeg
 har måske afleveret flere propvine i Bilka end du har.....  og du har fået
 bedre benzin hos Uno-X end jeg har.......
 
 Men ang. dine krav.....     hvis du er så kompromiløs, så er der vel ikke
 andre steder at handle, end hos den autoriserede ?  hint.... jeg ville da
 ikke fortsætte med at handle ved thansen, hvis jeg en gang havde fået noget
 lort ?!
 
 Mvh
 
 Thomas
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 21:04
 | 
 |  | 
 "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:e8jp9o$1mk$1@news.net.uni-c.dk...
 
 
 > Men nu kan vi ikke lave statistik kun ud fra hvad man selv har oplevet.
 > Jeg har måske afleveret flere propvine i Bilka end du har.....  og du har
 > fået bedre benzin hos Uno-X end jeg har.......
 
 Jeg er ikke forbrugerombudsmand og kan derfor kun udtale hvad jeg selv
 oplever og hvad jeg læser her om andre, der svarer temmelig meget til mine
 egne oplevelser.
 Jeg har stadig oplevet utrolig meget skrammel som de sælger.
 
 
 > Men ang. dine krav.....     hvis du er så kompromiløs, så er der vel ikke
 > andre steder at handle, end hos den autoriserede ?  hint.... jeg ville da
 > ikke fortsætte med at handle ved thansen, hvis jeg en gang havde fået
 > noget lort ?!
 
 Grunden til jeg stadig handler der er at jeg endnu ALDRIG har oplevet
 problemer i at få pengene tilbage eller byttet til nyt. Thansen har utrolig
 mange ting som jeg kan bruge omend meget er af tvivlsom kvalitet.
 Jeg har tidligere skrevet masser af indlæg om alle de oplevelser jeg har
 haft og de er ikke så få.
 Jeg undrer mig bare over at thansen i det hele taget vil køre sin forretning
 på den måde, JEG ville da blive tosset som ejer hvis jeg skulle ansætte
 masser af folk bare til at tage sig af reklamationer.
 Men bilreservedele køber jeg meget sjældent hos thansen efter de erfaringer
 jeg har fået....det er alt for besværligt hvis man skal til at skille ting
 ad der tager flere timer, bare fordi det er af tvivlsom kvalitet......mit
 værste eksempel var at jeg fik 2 gange et forhjulsleje med for stor diameter
 så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh det er bare så besværligt
 at skifte selv om man får det byttet.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 21:12
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:44ad6cc9$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > ad der tager flere timer, bare fordi det er af tvivlsom kvalitet......mit
 > værste eksempel var at jeg fik 2 gange et forhjulsleje med for stor
 > diameter så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh det er bare så
 > besværligt at skifte selv om man får det byttet.
 
 Rettelse: De kunne ikke holde til mere end en måneds kørsel
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
    alexbo (07-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  07-07-06 16:48
 | 
 |  | 
 "Tom"  skrev
 
 > Men bilreservedele køber jeg meget sjældent hos thansen efter de
 > erfaringer jeg har fået....det er alt for besværligt hvis man skal til at
 > skille ting ad der tager flere timer, bare fordi det er af tvivlsom
 > kvalitet......mit værste eksempel var at jeg fik 2 gange et forhjulsleje
 > med for stor diameter så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh
 > det er bare så besværligt at skifte selv om man får det byttet.
 
 Så vidt jeg husker skrev du dengang at du måtte presse lejerne i med 10
 tons, så får man problemer.
 
 Nogle af problemerne med thansen´s varer, er at de bliver købt og monteret
 af folk der ikke har den fornødne viden.
 Det er der som sådan ikke noget galt i, men det vil give flere reklamationer
 end ellers.
 Det samme gælder butikker der sælger PC løsdele, hvis det nye
 bundkort/grafikkort o.s.v. ikke virker, eller noget andet brænder af, er det
 altid butikkens skyld.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (07-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-07-06 17:02
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ae821d$1$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "Tom"  skrev
 >
 >> Men bilreservedele køber jeg meget sjældent hos thansen efter de
 >> erfaringer jeg har fået....det er alt for besværligt hvis man skal til at
 >> skille ting ad der tager flere timer, bare fordi det er af tvivlsom
 >> kvalitet......mit værste eksempel var at jeg fik 2 gange et forhjulsleje
 >> med for stor diameter så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh
 >> det er bare så besværligt at skifte selv om man får det byttet.
 >
 > Så vidt jeg husker skrev du dengang at du måtte presse lejerne i med 10
 > tons, så får man problemer.
 Jep
 > Nogle af problemerne med thansen´s varer, er at de bliver købt og monteret
 > af folk der ikke har den fornødne viden.
 Nu gjorde jeg det egentlig sammen med en ven som er uddannet automekaniker 
  )
 > Det er der som sådan ikke noget galt i, men det vil give flere 
 > reklamationer
 > end ellers.
 Tja det var jo sådan set hverken min eller min vens skyld at lejet havde så 
 dårlig en pasning. Heller ikke fordi det er raketvidenskab at presse et leje 
 i.
 > Det samme gælder butikker der sælger PC løsdele, hvis det nye
 > bundkort/grafikkort o.s.v. ikke virker, eller noget andet brænder af, er 
 > det altid butikkens skyld.
 okay?
 --
 Tom
            
             |  |  | 
      alexbo (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  08-07-06 08:59
 | 
 |  | 
 "Tom"  skrev
 
 > Tja det var jo sådan set hverken min eller min vens skyld at lejet havde
 > så dårlig en pasning. Heller ikke fordi det er raketvidenskab at presse et
 > leje i.
 
 Næh, men en af jer burde have indset at der var noget galt, et leje skal
 ikke mases i med 10 tons.
 
 Man kan dårligt nok bebrejde thansen at lejet ikke passede, nogle fabrikker
 ændrer dele hele tiden.
 
 Uanset om man køber dele hos thansen eller andre steder, skal man selv sikre
 sig at de passer, og da navnlig når man må bruge vold for at få dem
 monteret.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-07-06 15:34
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44af679d$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "Tom"  skrev
 >
 >> Tja det var jo sådan set hverken min eller min vens skyld at lejet havde 
 >> så dårlig en pasning. Heller ikke fordi det er raketvidenskab at presse 
 >> et leje i.
 >
 > Næh, men en af jer burde have indset at der var noget galt, et leje skal 
 > ikke mases i med 10 tons.
 Det har altid været en dejlig ting at kunne sidde og se tilbage i 
 bagspejlet. Sådan et leje sidder altså temmelig godt fast i forvejen. Selv 
 da det originale dobbeltleje skulle ud, da røg først inderringen ud og 
 kuglerne faldt derefter ud. Det skulle også presses ud med xx tons.
 Når lejethuset så er en anelse rustet osv.og de 10 tons først er når man 
 måske har fået lejet halvvejs i, så opdager man det jo ikke nødvendigvis.
 Pressen vi brugte var med motor på pumpen så når man står og koncentrerer 
 sig om at få lejet lige ned m.m. så er kraften ikke det første man holder 
 øje med.
 Jeg tvivler oprigtigt på at DU ville have gjort det SÅ meget anderledes når 
 det kommer til stykket    Det er altid lettere at stå tilbage og så sige jaaaaa, det burde man vide at 
 lejet ikke holder til 10 tons....men selv et originalt leje FALDER altså 
 ikke bare i.
 > Man kan dårligt nok bebrejde thansen at lejet ikke passede, nogle 
 > fabrikker ændrer dele hele tiden.
 Det er da thansen der er ansvarlige for det de sælger og jeg nægter 
 simpelthen at tro at du som mekaniker står med et skydelære og måler et leje 
 op inden du monterer det. SÅ meget har jeg alligevel været i talrige 
 værksteder, til at kunne sige at det forekommer ikke i nævneværdig grad.
 En fabrik kan som sådan ikke ændre nogle af målene "hele tiden" som du 
 siger. En pasning skal være inden for 1/100 mm eller lign. måske endda MEGET 
 mindre ellers kan det ikke med god samvittighed sælges som et leje til en 
 Ford Mondeo.
 > Uanset om man køber dele hos thansen eller andre steder, skal man selv 
 > sikre sig at de passer, og da navnlig når man må bruge vold for at få dem 
 > monteret.
 Jajajahh, der blev ikke brugt vold men en professionel presse.....det du 
 insinuerer med at det er kundens ansvar, det kan du godt glemme. Når jeg 
 køber et leje til en helt specifik bil med årgang motorstørrelse osv. så det 
 knagme ikke MIT ansvar at tollerancen på pasningen var en anelse for stor. 
 Jeg skal ikke rende rundt og udføre fabrikkens kvalitetskontrol og faktisk 
 så ANER jeg som kunde heller ikke en bønne om hvad dimensionen på lejet må 
 ligge inden for og det SKAL jeg heller ikke vide.
 Vi taler altså her om dimensioner der er så små at det IKKE er 
 iøjnefalden.....og jeg husker  at der heller ikke var andre her fra gruppen 
 på daværende tidspunkt som liiiige havde det overblik som du åbenbart har 
 haft    Grundlæggende så mener jeg din holding er forkert omkring hvem der har 
 ansvaret for at tingene passer. Jeg har aldrig i mit erhversliv stødt på det 
 du kommer med, at man kan bebrejde kunden noget hvis det man sender ud af 
 døren ikke passer (ringe kvalitet). Heldigvis er lovgivningen også enig med 
 mig i at det er fabrikenten/importøren der har et produktansvar (som nogle 
 så svigter)
 Det er så fint nok hvis man giver sig til at opmåle de reservedele man køber 
 før de bliver monteret eller hvis man opdager at noget er galt, men det 
 kræver ligesom at man tilfældigvis opdager det. 10 Tons er ikke vanvittig 
 meget, de fleste Stenhøj presser går standard til 20 tons og lejet kan man 
 roligt regne med skal have mindst en 4-5 tons.
 Jeg har endda set baggårdsmekanikere som slår lejet i med en hammer og så 
 opdager man da slet ikke at pasningen er for stor.
 Til de som ikke har prøvet at presse et leje i, så foregår det typisk ved at 
 man skal sørge for at lejehuset ligger helt plant så det skal den ene person 
 holde, den anden koncentrerer sig så om at lejet også bliver lagt lige på og 
 bliver presset lige ned. I starten skal der selvfølgelig ikke mange kræfter 
 til fordi det meste af lejet er uden for huset. Det er først når hele lejet 
 er inde i huset at der skal bruges stor kraft, men det er også her at man 
 skal kigge rigtig godt efter for ikke at presse lejet for langt ned, det er 
 KUN låst med en låsering på modsatte side, så hvis man bliver ved med at 
 presse, så ryger lejet bare ud på den anden side med en ødelagt låsering. 
 Mens man koncentrerer sig om at stoppe på rigtige tidpunkt så er det faktisk 
 også først her at max tryk er fra pressen og når den er motordrevet hvem 
 står så liiige og holder øje med kraften i stedet for hvor langt lejet er 
 kommet ned?....ja ok, det ville ALLE nok fordi nu har jeg delt ud af min 
 erfaring med lejer fra thansen    --
 Tom
            
             |  |  | 
        alexbo (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  08-07-06 18:01
 | 
 |  | 
 "Tom"  skrev
 > Jeg tvivler oprigtigt på at DU ville have gjort det SÅ meget anderledes
 > når det kommer til stykket    Sikkert ikke, men det ville stadig ikke være thansens skyld.
 Jeg har ødelagt meget men aldrig givet andre skylden.
 > Jajajahh, der blev ikke brugt vold men en professionel presse.....det du
 > insinuerer med at det er kundens ansvar, det kan du godt glemme.
 Det er manden der monterer delene der har ansvaret for at de bliver korrekt
 monteret, ellers skal han lade være.
 > Grundlæggende så mener jeg din holding er forkert omkring hvem der har
 > ansvaret for at tingene passer. Jeg har aldrig i mit erhversliv stødt på
 > det du kommer med, at man kan bebrejde kunden noget hvis det man sender ud
 > af døren ikke passer (ringe kvalitet).
 Det har ikke noget med ringe kvalitet på delene at gøre, det er bare en
 forkert vare.
 Der er meget ofte kun små forskelle på delene til de forskellige modeller,
 et forhjulsleje til en 2,0 Mondeo kan sagtens være 1mm tykkere end til en
 1,8.
 Fiat Uno har tre forskellige foraksler, med et spring på 1 mm.
 Peugeot kører med en tilfældig blanding af bremser, hvis ikke man selv 
 oplyser om det er Bendix, Girling eller Lucas, kan man ikke købe de rigtige 
 dele.
 mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
         Ukendt (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-07-06 20:35
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44afe781$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "Tom"  skrev
 >
 >> Jeg tvivler oprigtigt på at DU ville have gjort det SÅ meget anderledes
 >> når det kommer til stykket    > Sikkert ikke, men det ville stadig ikke være thansens skyld.
 > Jeg har ødelagt meget men aldrig givet andre skylden.
 Du skal vel også altid tage imod evt. reklamationer fra kunden. Forskellen 
 mellem dig og mig er at jeg er kunden til det købte leje. Lejet er for mig 
 som kunde en vare som en hver anden. Det samme hvis jeg købte et TV og 
 sluttede det til 230Vac og det går i stykker fordi det er konstrueret til 
 f.eks 110 Vac, så er det sælgeren der må tage ansvaret for det mangelfulde 
 produkt....når vi forudsætter at produktet er købt i dk og ikke usa hvor de 
 har 110 Vac.
 >> Jajajahh, der blev ikke brugt vold men en professionel presse.....det du
 >> insinuerer med at det er kundens ansvar, det kan du godt glemme.
 > Det er manden der monterer delene der har ansvaret for at de bliver 
 > korrekt
 > monteret, ellers skal han lade være.
 Jeg har lige checket med Ford TIS, Haynes og "So Wirds gemacht". Ingen af 
 disse foreskriver at man skal checke dimensioner før montering, heller ingen 
 af disse der skriver noget om kraften til ipresning. Min ven skønner jeg har 
 gennemgået samme uddannelse som dig, så oprigtigt talt synes jeg din 
 kommentar med at "lade være" er temmelig malplaceret. (Jeg selv har også 
 været under 6 ugers uddannelse i autoværkstedet på teknisk skole)
 Som oplysning skal jeg også nævne at hjulet drejede ubesværet rundt efter 
 monteringen, så HELT ved siden af har det næppe været....
 Sjoveste beskrivelse er faktisk Fords egen "Press in the new bearing" og så 
 en tegning af deres eget specilværktøj....thats it.
 >> Grundlæggende så mener jeg din holding er forkert omkring hvem der har
 >> ansvaret for at tingene passer. Jeg har aldrig i mit erhversliv stødt på
 >> det du kommer med, at man kan bebrejde kunden noget hvis det man sender 
 >> ud
 >> af døren ikke passer (ringe kvalitet).
 > Det har ikke noget med ringe kvalitet på delene at gøre, det er bare en
 > forkert vare.
 Set som kunde er det faktisk det samme, jeg får ikke den vare jeg bestiller, 
 det er da dårlig kvalitet, i hvert fald i det firma jeg arbejder.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
          alexbo (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  08-07-06 21:19
 | 
 |  | 
 "Tom" skrev
 
 > Sjoveste beskrivelse er faktisk Fords egen "Press in the new bearing" og
 > så en tegning af deres eget specilværktøj....thats it.
 
 Ja selvfølgelig skal det presses i, men ikke med 10 tons, og din forklaring
 på det er at det kunne I ikke holde øje med, der var så meget andet.
 
 Det forstår jeg sådan, at du godt kan indse at 10 tons er for meget, men
 alligevel er det thansens skyld det hele.
 
 Du havde da ikke ventet at Haynes eller andre, vil skrive at man skal
 kontrollere at de reservedele man bruger er de rigtige.
 
 Jeg mener grundlæggende at man selv må tage et ansvar for hvad man foretager
 sig,
 det gælder selvfølgelig også thansen, men de kan jo ikke gøre ret meget
 andet end at sælge det, som de mener er det rigtige.
 
 Men vi bliver ikke enige, og det er heller ikke nødvendigt, vi har da begge
 fået vores synspunkter frem.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
           Ukendt (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-07-06 22:14
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:44b01476$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "Tom" skrev
 >
 >> Sjoveste beskrivelse er faktisk Fords egen "Press in the new bearing" og
 >> så en tegning af deres eget specilværktøj....thats it.
 >
 > Ja selvfølgelig skal det presses i, men ikke med 10 tons, og din
 > forklaring på det er at det kunne I ikke holde øje med, der var så meget
 > andet.
 
 Det KUNNE vi godt nu hvor vi sidder og efterrationaliserer og er klar over
 niveauet fra thansen reservedele....man bliver jo klogere med årene.
 
 
 > Det forstår jeg sådan, at du godt kan indse at 10 tons er for meget, men
 > alligevel er det thansens skyld det hele.
 
 Det er ligesom ÅRSAGEN. At vi så kunne have taget forholdsregler dengang er
 jo så dejlig let at se nu. At pasningen ikke passede har jeg svært ved at se
 man kan tørre af på kunden. Det er i hvert fald et noget andet forhold til
 sine kunder jeg er opvokset med i min dagligdag. Vi taler jo ikke om
 umiddelbart åbenlyse ting selv om det hele ser sådan ud når vi ser tilbage.
 
 > Du havde da ikke ventet at Haynes eller andre, vil skrive at man skal
 > kontrollere at de reservedele man bruger er de rigtige.
 
 Jeg har som kunde ikke forudsætningen for at kunne kontrollere det selv. Jeg
 aner jo ikke hvor stor tollerance man kan acceptere, ja det gør jeg ikke
 engang nu. Jeg ved heller ikke hvor hærdet stålet skal være og kogepunktet
 for fedtet i lejet og en masse andre ting. Det er bare noget der skal være i
 orden når jeg bestiller det rigtige....og jeg har stadig kviteringen for at
 jeg har bestilt det rigtige.
 Men du har ret jeg forventer ikke thansen skal skrive at de millioner af
 parametre der udgør et leje er noget kunden skal kontrollere. Det skal
 leverandøren og hvis det var et rigtig prof. firma (thansen) så ville de
 også lave en indgangskontrol på varer fra leverandøren i starten.
 
 
 > Jeg mener grundlæggende at man selv må tage et ansvar for hvad man
 > foretager sig,
 > det gælder selvfølgelig også thansen, men de kan jo ikke gøre ret meget
 > andet end at sælge det, som de mener er det rigtige.
 
 Ja sådan er vi jo blevet klogere efter at rapportere omkring thansen
 kvaliten tikker ind. Også derfor jeg ikke vælger så kritiske ting fra
 thansen mere. Der er alt for meget besvær ved det.
 Om thansen ikke kan gøre andet end sælge det de sælger bliver vi nok aldrig
 enige om, jeg kan i hvert fald tage til Ford eller Refako og købe
 reservedele med større sucess end ved thansen.....det kan man så klandre mig
 selv for, fordi jeg ikke kan/vil kontrollere de stumper jeg køber for
 alverdens parametre.
 
 
 > Men vi bliver ikke enige, og det er heller ikke nødvendigt, vi har da
 > begge fået vores synspunkter frem.
 
 Jep og jeg har lært at lejer hos Thansen er bandlyst for mit vedkommende. Så
 hellere betale lidt mere.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
           jan@stevns.net (08-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  08-07-06 22:31
 | 
 |  | "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :
 
 >Det forstår jeg sådan, at du godt kan indse at 10 tons er for meget, men
 >alligevel er det thansens skyld det hele.
 
 Nu er der vist ikke nævnt at pressen pressede med alle 10 ton ;)
 
 Jeg har sgu'dda osse måttet bruge en presse til en del lejer gennem
 årene uden lejerne har taget skabe deraf
 
 Og de var nu i de fleste tilfælde originale lejer
 
 
 
 
 |  |  | 
  .\(5750\)giller (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : .\(5750\)giller
 | 
 Dato :  06-07-06 20:49
 | 
 |  | 
 
            "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:44ad65be$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hvis varen ikke lever op til de krav jeg stiller, så resulterer det med 
 > 100% sikkerhed i en reklamation fra min side og der har der godt nok været 
 > mange af. Jeg har faktisk ikke navne på andre danske forretninger som jeg 
 > har måtte retunere SÅ mange varer til igen. Derfor har Thansen et seriøst 
 > problem omkring deres vares kvalitet eller mangel på samme.
 >
 > --
 > Tom
 der er vel ingen der har tvunget dig ind i forretningen. Hvis man mere end 
 en gang er nød til at returnere en vare så er det efter min mening ens egen 
 skyld, hvis det lyder til at være for billigt så er det, det som oftest 
 også.
 At folk handler ved Tarvelige Hansen og lignende, må stå for ens egen 
 regning, det lader jo til at der alligevel ikke er sparet noget, ej heller 
 besvær.
 -- 
  Hilsen Gilbert
       ( . ) ( . )
            ^
        ~~~~
http://www.roenhave.dk   ( husk at redigere mail adressen ved svar ) 
            
             |  |  | 
   Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 21:17
 | 
 |  | 
 ".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
 news:bPdrg.92$rm6.24@news.get2net.dk...
 
 > der er vel ingen der har tvunget dig ind i forretningen.
 
 Nej men det er vel ikke et argument for at sælge dårlige varer?
 
 > Hvis man mere end en gang er nød til at returnere en vare så er det efter
 > min mening ens egen skyld, hvis det lyder til at være for billigt så er
 > det, det som oftest også.
 
 Pjat, thansens varer kan da ALDRIG blive min/kundens SKYLD, sikke da noget
 at komme med. Prisen er ikke nogen undskyldning for at sælge skrammel, det
 er det måske i kina men ikke i danmark i 2006.
 
 > At folk handler ved Tarvelige Hansen og lignende, må stå for ens egen
 > regning, det lader jo til at der alligevel ikke er sparet noget, ej heller
 > besvær.
 
 Ja det har du ret i med hensyn til besværet. Det tager jeg så med i
 overvejelserne hver gang jeg køber noget. Og hvis det er vigtige ting så går
 jeg langt uden om thansen
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
    Niels Bengaard (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  06-07-06 21:25
 | 
 |  | > Pjat, thansens varer kan da ALDRIG blive min/kundens SKYLD, sikke da noget
 > at komme med. Prisen er ikke nogen undskyldning for at sælge skrammel, det
 > er det måske i kina men ikke i danmark i 2006.
 
 Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert fald.
 Jeg handler ikke så tit hos THansen, men de har et godt udvalg af mange
 meget billige dele, som man ikke lige finder andre steder, og de ting jeg
 køber der synes jeg er helt fine.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 21:36
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:44ad7182$0$12636$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> Pjat, thansens varer kan da ALDRIG blive min/kundens SKYLD, sikke da
 >> noget at komme med. Prisen er ikke nogen undskyldning for at sælge
 >> skrammel, det er det måske i kina men ikke i danmark i 2006.
 >
 > Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert fald.
 
 Så VED jeg mere end dig. I det firma jeg arbejder i, der har vi afdelinger
 både i danmark og kina og her er kvaliteten den SAMME og prisforskellen
 temmelig stor alligevel. Det er simpelthen ikke nogen undskyldning at fordi
 vi er blevet globale at vi så skal oversvømmes med skrammel bare fordi det
 er blilligt. Ja ok det kan godt være at du vil acceptere dette men jeg har
 stadig mine krav til at det skal virke og opfylde den betegnelse de sælges
 under.
 Jeg måtte f.eks returnere 2 blybatterier som kun havde 2.5 Ah selv om de var
 opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel skrammel
 at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans køleskab
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
      Niels Bengaard (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  06-07-06 21:49
 | 
 |  | >>> Pjat, thansens varer kan da ALDRIG blive min/kundens SKYLD, sikke da
 >>> noget at komme med. Prisen er ikke nogen undskyldning for at sælge
 >>> skrammel, det er det måske i kina men ikke i danmark i 2006.
 >>
 >> Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert
 >> fald.
 >
 > Så VED jeg mere end dig. I det firma jeg arbejder i, der har vi afdelinger
 > både i danmark og kina og her er kvaliteten den SAMME og prisforskellen
 > temmelig stor alligevel. Det er simpelthen ikke nogen undskyldning at
 > fordi vi er blevet globale at vi så skal oversvømmes med skrammel bare
 > fordi det er blilligt. Ja ok det kan godt være at du vil acceptere dette
 > men jeg har stadig mine krav til at det skal virke og opfylde den
 > betegnelse de sælges under.
 > Jeg måtte f.eks returnere 2 blybatterier som kun havde 2.5 Ah selv om de
 > var opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel
 > skrammel at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans
 > køleskab
 
 Jeg taler generelt pris / kvalitet og ved godt man altid kan nævne talrige
 eksempler der ikke følger det.
 Jeg kan dog ikke se at prisforskelle i forskellige markeder har noget med
 pris / kvalitet at gøre. Det er jo blot et spørgsmål om forskellige
 prisniveauer alt efter hvad markedet kan bære, forskellige skattesatser,
 afgifter osv.  Jeg bruger min sunde fornuft, når jeg kigger på hvad der
 loves om en vare, kontra hvad den koster sammenlignet med en tilsvarende
 vare.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 21:58
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:44ad7727$0$12630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 
 > Jeg taler generelt pris / kvalitet og ved godt man altid kan nævne talrige
 > eksempler der ikke følger det.
 > Jeg kan dog ikke se at prisforskelle i forskellige markeder har noget med
 > pris / kvalitet at gøre. Det er jo blot et spørgsmål om forskellige
 > prisniveauer alt efter hvad markedet kan bære, forskellige skattesatser,
 > afgifter osv.  Jeg bruger min sunde fornuft, når jeg kigger på hvad der
 > loves om en vare, kontra hvad den koster sammenlignet med en tilsvarende
 > vare.
 
 Jeg tror de fleste prøver efter bedste evne at gøre en god handel hvor
 fornuften råder. Det var nu f.eks heller ikke SÅ billige hjullejre jeg købte
 dengang. snart 500 Kr for et leje og det originalt kostede 750 Kr....jeg ved
 ikke om det er urimeligt at forvente mere end 1 måneds levetid fordi man har
 været så grisk at ville spare 250 Kr.
 Nej thansen skal man bare gå udenom hvis det er stumper som involverer et
 større arbejde eller gør at man bliver "grounded" hvis det ikke passer og
 skal byttes.
 Jeg ville f.eks heller ikke købe udstødning hos dem fordi man som regl skal
 skære det gamle i stykker, så hvis det nye ikke passer, så er det rigtig
 besværligt. Af skade bliver man klog
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
      Stefan (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan
 | 
 Dato :  06-07-06 21:50
 | 
 |  | 
 Ja ok det kan godt være at du vil acceptere dette men jeg har
 > stadig mine krav til at det skal virke og opfylde den betegnelse de sælges
 > under.
 > Jeg måtte f.eks returnere 2 blybatterier som kun havde 2.5 Ah selv om de
 > var opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel
 > skrammel at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans
 > køleskab
 
 Hvis det er så vigtigt at kvalitet er 110% så handler man jo bare ikke ved
 T'ansen, men de fleste mennesker, mig selv incl. køber indimellem de billige
 sager, hvad enten det er T'ansen eller andre steder fordi vi er for
 nærrige/fattige til at købe kvalitets produktet, og det er uanset om det er
 bildele eller bøffen i køledisken. Og det er jo umuligt at vide om det er
 lige så godt som det dyre produkt før du har prøvet begge dele.
 
 Stef
 Der havde masser af T'ansen dele i den gamle Mazda og også får det i den
 "nye" gamle Golf.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 22:27
 | 
 |  | 
 "Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ad7794$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > Ja ok det kan godt være at du vil acceptere dette men jeg har
 >> stadig mine krav til at det skal virke og opfylde den betegnelse de 
 >> sælges under.
 >> Jeg måtte f.eks returnere 2 blybatterier som kun havde 2.5 Ah selv om de 
 >> var opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel 
 >> skrammel at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans 
 >> køleskab
 >
 > Hvis det er så vigtigt at kvalitet er 110% så handler man jo bare ikke ved 
 > T'ansen,
 Jeg betragter det ikke som kvalitet eller ej at en vare lever op til det den 
 er solgt som. Så hvis et batteri skal være på 6V/4Ah så SKAL det altså være 
 på 6V/4Ah og ikke 6V/2.5Ah.
 Det er falsk varedeklaration at sælge en vare for noget den ikke er.
 Jeg betragter det samme med Jans køleskab, som jo ret åbenlyst heller ikke 
 køler som den er specificeret som.
 Ved kvalitet kan vi så tale om hvor lang tid varen kan holde og en masse 
 andet som thansen heller ikke beskriver....f.eks indre modstand i batteriet, 
 hvor mange opladninger det kan holde til før det kun har 50% kapacitet 
 tilbage, hvor meget kapacitet det har ved lave temeperaturer osv osv.
 Men det som de skriver, det SKAL varen altså også kunne.
 Så hvis de skriver en højtalker kan tåle 300W sinus kontinuerlig, så SKAL 
 den altså kunne holde til 300W og ikke brænde af allerede ved 200W og sådan 
 kan man blive ved.
 Ja selv da jeg skulle bruge en spray til at rense aircondition med så var 
 der et billede på deres hjemmeside over sprayen MED en slange til at montere 
 på tuden. Da jeg så fik sprayen bestilt hjem, så var denne slange ikke med 
 og derfor ubrugelig til min mondeo fordi man ikke kan få den ind til 
 fordamperen uden denne slange.....det har da NADA med kvalitet og pris at 
 gøre. Her prøver man at sælge et mangelfult produkt som egentlig er mere 
 eller mindre ubrugeligt.
 Da jeg købte sænkningsfjedre 4 stk til 1000 Kr så var de jo ok i et års tid, 
 derefter var de sunket så meget sammen at bilen ikke ville kunne synes mere. 
 Her valgte jeg at tage den til mig selv og sige ."aldrig mere sådanne dele 
 der er så besværlig at montere fra thansen" og sidenhen har jeg næææsten 
 ikke købt noget som helst til bilen hos thansen. Men jeg køber da stadigt 
 andre ting såsom et batteri til min nokia....de holder også kun et år, så 
 bliver de så "bløde" at kapaciteten går fra 90% til 0% på 1 minuts samtale 
   Her er tale om manglende kvalitet som jeg så lever med, da et år jo også er 
 en del tid.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
        Martin Johansen [600~ (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  06-07-06 22:37
 | 
 |  | 
 
            In article <44ad8040$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
  "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 > andre ting såsom et batteri til min nokia....de holder også kun et år, så 
 > bliver de så "bløde" at kapaciteten går fra 90% til 0% på 1 minuts samtale 
 >    Nokia 3310 ?
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
         Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 22:42
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-30C163.23370906072006@sunsite.dk...
 > In article <44ad8040$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >
 >> andre ting såsom et batteri til min nokia....de holder også kun et år, så
 >> bliver de så "bløde" at kapaciteten går fra 90% til 0% på 1 minuts 
 >> samtale
 >>    >
 > Nokia 3310 ?
 7650.
 Jeg tror det er 4. eller 5. batteri den er på nu     --
 Tom
            
             |  |  | 
          Martin Johansen [600~ (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  06-07-06 22:49
 | 
 |  | 
 
            In article <44ad83c0$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
  "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 
 > 7650.
 > Jeg tror det er 4. eller 5. batteri den er på nu     Okay :)
 Er bare vandt til at det var 3310 folk købte batt. til i stor stil.. :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
        Stefan (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan
 | 
 Dato :  06-07-06 22:38
 | 
 |  | Som jeg skrev.
 
 Hvis det er så vigtigt at kvalitet er 110% så handler man jo bare ikke ved
 T'ansen.
 
 Stef
 
 
 
 
 |  |  | 
  jan@stevns.net (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  06-07-06 20:43
 | 
 |  | "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :
 
 >Jeg lige nødt til at skrive et indlæg:
 
 Også dig ?   <grin>
 
 >Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde.
 
 Jep - som der også af og til kommer til de andre steder. At så måske
 Thansen får lidt flere kan jo skyldes flere ting, både at det er et
 populært sted at handle, på grund af priserne, og det rimeligt store
 udbud af ting og sager (herunder skrammel)
 
 >Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
 >reservedele, de producerer dem næppe selv.
 
 Nu er du lidt for langt ude - de sælger skrammel til folk - det kan de
 bare lade være med, så enkelt er det.
 
 Er varen ikke skrammel, så reklamerer folk jo ikke, vel
 
 Har du lagt mærke til at en biks som Biltema sjældent omtales dårligt
 ?  på trods af at de også har lave priser, men vist også en noget
 bedre kvalitet varer.
 
 >Høyer, og Krogslund ligger også inde med en masse.
 >Jeg har oplevet flere gange at min mekanikker ikke
 >har ville røre ved uoriginale dele med en ildtang uanset hvor de er kommet
 >fra, så det er ikke kun et T-Hansen problem.
 
 Det skyldes vist også lige så tit, at han ikke kan score avancen på
 stumperne
 
 >Jeg har selv købt 5 varer ved T-Hansen, efter sammenligning med andre
 >steder, og jeg er fuldt tilfreds efter købet!
 
 Jeg købte 2 ting på Bornholm, med 50% succes
 
 >Og ja..... jeg synes også det var en helt ringe kundeservice, dem med
 >fælgene i ekstrablads artiklen , havde fået, men det er så en anden
 >diskussion
 
 Næeh - det er det egentligt ikke - for i bedømmelsen af en forretning,
 hører skam også kvaliteten af deres viden om tingene, herunder om ting
 nu også kan bruges til det kunden måtte ønske
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  06-07-06 21:34
 | 
 |  | > Nu er du lidt for langt ude - de sælger skrammel til folk - det kan de
 > bare lade være med, så enkelt er det.
 >
 
 De sælger jo kun det som folk efterspørger ! - hvis der ikke var nogen som
 gad handle i deres butikker, så ville de nok snart lukke eller finde på at
 sælge noget andet.
 Det er da simpelthen en nøgtern kalkulation der ligger bag deres
 varesortiment - de sælger det folk efterspørger.
 --
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 |  |  | 
  ERNST LØGSTRUP (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ERNST LØGSTRUP
 | 
 Dato :  06-07-06 20:50
 | 
 |  | 
 Hej
 Problemet er, at hvis firmaet , - med den massive repræsentation som de har
 over hele landet, - ikke hæver deres kvalitetsgrænse på sikkerhedsmæssige
 sliddele, så er de med til at fremme et lovindgreb som vil medføre, at der
 kun må benyttes dele godkendt af bilfabrikkerne.
 Og det medfører højere priser til os alle.
 Alle synsvirksomheder er oppe på dupperne når de f.eks. hører at der sidder
 pærer i forlygterne fra det store omtalte firma.
 Så nævnes firmaet "Høyer" og til din orientering så er de nu også en del af
 T.Hansen.
 Mvh ERLO
 --
 ***STØDDÆMPERE***
      til alle biler haves
        www.logst.dk "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:e8jmpt$197$1@news.net.uni-c.dk...
 > Hej NG
 >
 > Jeg lige nødt til at skrive et indlæg:
 >
 > Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde.   Jeg vil ikke forsvare
 > deres produkter, for der er sikkert en masse lort imellem....... ligesom
 der
 > også er hos fx
 >
 > Harald Nyborg
 > JYSK
 > Silvan
 > Biva
 > Aldi
 > Bilka og stort set alle andre butikker
 >
 >
 > Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
 > reservedele, de producerer dem næppe selv.  Høyer, og Krogslund ligger
 også
 > inde med en masse.      Jeg har oplevet flere gange at min mekanikker ikke
 > har ville røre ved uoriginale dele med en ildtang uanset hvor de er kommet
 > fra, så det er ikke kun et T-Hansen problem.
 >
 > Jeg har selv købt 5 varer ved T-Hansen, efter sammenligning med andre
 > steder, og jeg er fuldt tilfreds efter købet!
 > Mvh
 >
 > Thomas
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
  Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 21:09
 | 
 |  | 
 "ERNST LØGSTRUP" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:BUdrg.93$yY6.71@news.get2net.dk...
 
 > Så nævnes firmaet "Høyer" og til din orientering så er de nu også en del
 > af
 > T.Hansen.
 
 Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, måske
 ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo lidt på
 hvad der langes over disken af informationer og lign.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
   Stefan (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan
 | 
 Dato :  06-07-06 21:44
 | 
 |  | > Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, måske
 > ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo lidt på
 > hvad der langes over disken af informationer og lign.
 >
 
 Ham Hoyer fyren der langede kileremme over disken til mig, kunne da ikke
 forstå hvorfor de skulle være samme mærke, mon ikke han kunne hvis han var
 mekker?!?
 
 Stef
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 22:05
 | 
 |  | 
 "Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ad7625$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, 
 >> måske ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo 
 >> lidt på hvad der langes over disken af informationer og lign.
 >>
 >
 > Ham Hoyer fyren der langede kileremme over disken til mig, kunne da ikke 
 > forstå hvorfor de skulle være samme mærke, mon ikke han kunne hvis han var 
 > mekker?!?
 Jeg skrev det måske ikke tydelig nok. I hver høyer butik er der mindst en 
 eller flere uddannede mekanikere (jaja hvis ikke lige denne har fri en dag 
 osv.).
 Jeg VED dette fordi en af mine tidligere lærlinge har en bror der er ansat 
 ved høyer autodele
 Nu kan jeg egentlig heller ikke lige forstå hvorfor en klierem skal være 
 samme mærke    Min mondeo kører i hver fald udmærket med både den originale Motorcraft og 
 en Noname...når bare de har samme længde og bredde
 --
 Tom
            
             |  |  | 
     Stefan (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan
 | 
 Dato :  06-07-06 22:40
 | 
 |  | 
 
            > Nu kan jeg egentlig heller ikke lige forstå hvorfor en klierem skal være 
 > samme mærke    > Min mondeo kører i hver fald udmærket med både den originale Motorcraft og 
 > en Noname...når bare de har samme længde og bredde
 >
 Så har du været heldig!
 Stef 
            
             |  |  | 
      Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 22:56
 | 
 |  | 
 "Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ad8343$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Nu kan jeg egentlig heller ikke lige forstå hvorfor en klierem skal være 
 >> samme mærke    >> Min mondeo kører i hver fald udmærket med både den originale Motorcraft 
 >> og en Noname...når bare de har samme længde og bredde
 >>
 > Så har du været heldig!
 hehe, det var nu heller ikke uden sved og tårer. Jeg købte både en original 
 og en uoriginal og kunne bare ikke montere nogen af dem....det tog mig 
 mindst 4 timer før jeg til sidst opgav. Ved at gå begge forhandlere på 
 klingen så kom der efter laaaang tid en forklaring.
 Jeg havde hos begge været så ¤!%¤# uheldig at få en rem til en mondeo med AC 
 og automatgear. Det at der er automatgear gør at remmen er 2 cm kortere og 
 derfor ikke kan monteres på en med manuel.....så der blev kørt 3 gange til 
 byen før jeg fik den rigtige
 --
 Tom
            
             |  |  | 
    Fam. Olsen (07-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  07-07-06 09:19
 | 
 |  | 
 "Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:44ad7625$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 > Ham Hoyer fyren der langede kileremme over disken til mig, kunne da ikke
 > forstå hvorfor de skulle være samme mærke, mon ikke han kunne hvis han var
 > mekker?!?
 
 Sikkert ikke. Ikke på grund af hans uddannelse ihvertfald. Jeg er selv udd.
 mekaniker og kan ikke se hvorfor de skal være af samme mærke.
 
 Men jeg vil gerne høre hvorfor de skal være samme mærke. Jeg kan jo overse
 noget. Og ja det er helt seriøst ment.
 
 
 MVH Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mikkel Lund (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Lund
 | 
 Dato :  06-07-06 22:04
 | 
 |  | Tom skrev:
 > "ERNST LØGSTRUP" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 > news:BUdrg.93$yY6.71@news.get2net.dk...
 >
 >> Så nævnes firmaet "Høyer" og til din orientering så er de nu også en del
 >> af
 >> T.Hansen.
 >
 > Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, måske
 > ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo lidt på
 > hvad der langes over disken af informationer og lign.
 >
 > --
 > Tom
 >
 >
 
 Det kan godt være de er uddannede, men det er stadig væk det samme lort
 de smider over disken!
 Det kunne være interessante at få frem hvad vi har haft dårlige
 erfaringer med, f.eks. har jeg til min golf II haft følgende problemer
 med t(ove)hansen dele:
 Køler (passer ikke i længden)
 Udstødning (ruste på en vinter)
 Anlæg (X-sound er bare pisse dårligt)
 
 Gode ting:
 Kadanled
 Vandpumpe
 Generator rem
 Væsker generelt (køler - karburator - olie - additiver)
 Pærer (dog er biltema billigere)
 
 
 Mikkel
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 22:37
 | 
 |  | 
 "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ad7adf$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
 > Tom skrev:
 >> "ERNST LØGSTRUP" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:BUdrg.93$yY6.71@news.get2net.dk...
 >>
 >>> Så nævnes firmaet "Høyer" og til din orientering så er de nu også en del 
 >>> af
 >>> T.Hansen.
 >>
 >> Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, 
 >> måske ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo 
 >> lidt på hvad der langes over disken af informationer og lign.
 >>
 >> --
 >> Tom
 >>
 >>
 >
 > Det kan godt være de er uddannede, men det er stadig væk det samme lort de 
 > smider over disken!
 Jeg kan ikke tage dine erfaringer fra dig, men mine siger at Højer har bedre 
 dele end thansen....selv om det er samme "firma" der ejer dem begge. Nu har 
 jeg også handlet i mange år hos begge og er måske lige så meget farvet af 
 den periode FØR høyer blev opkøbt    > Det kunne være interessante at få frem hvad vi har haft dårlige erfaringer 
 > med, f.eks. har jeg til min golf II haft følgende problemer med 
 > t(ove)hansen dele:
 > Køler (passer ikke i længden)
 > Udstødning (ruste på en vinter)
 > Anlæg (X-sound er bare pisse dårligt)
 >
 > Gode ting:
 > Kadanled
 > Vandpumpe
 > Generator rem
 > Væsker generelt (køler - karburator - olie - additiver)
 > Pærer (dog er biltema billigere)
 Disse erfaringer bliver der jævnligt skrevet om her i gruppen.
 Min egen bil har kørt temmelig længe uden at det har været nødvendig at 
 skifte noget (som jeg ikke allerede havde købt for mange år siden). Men min 
 mors Fiesta 1.25 skiftede jeg da udstødning på for et år siden. Det blev 
 købt hos Høyer og holder sig meget flot når man kigger under bilen, det 
 passede også uden problemer. Jeg må så indrømme at jeg ikke har kigget om 
 der står Walker eller XXX på udstødninget.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
     Stefan (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan
 | 
 Dato :  06-07-06 22:40
 | 
 |  | 
 > Jeg kan ikke tage dine erfaringer fra dig, men mine siger at Højer har 
 > bedre
 > dele end thansen....selv om det er samme "firma" der ejer dem begge. Nu 
 > har jeg også handlet i mange år hos begge og er måske lige så meget farvet 
 > af den periode FØR høyer blev opkøbt    Det er nøjagtigt de samme dele! Da jeg skulle have toppakning til Mazda'en 
 ringede jeg til T'ansen og fik en hoyer gut i røret det fortalte det er 
 samme firma, samme lager og samme varer de har.
 Stef 
            
             |  |  | 
      Ukendt (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-07-06 22:46
 | 
 |  | 
 "Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ad8323$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 >> Jeg kan ikke tage dine erfaringer fra dig, men mine siger at Højer har 
 >> bedre
 >> dele end thansen....selv om det er samme "firma" der ejer dem begge. Nu 
 >> har jeg også handlet i mange år hos begge og er måske lige så meget 
 >> farvet af den periode FØR høyer blev opkøbt    >
 > Det er nøjagtigt de samme dele! Da jeg skulle have toppakning til Mazda'en 
 > ringede jeg til T'ansen og fik en hoyer gut i røret det fortalte det er 
 > samme firma, samme lager og samme varer de har.
 muligt det er det samme nu. Det er ca.2 år siden jeg sidst købte en Bosch 
 generator ved Høyer. Dengang var det vist ikke det samme fordi, jeg fik den 
 200 Kr billigere pga af deres prisgaranti og den var disse 200 Kr billigere 
 hos thansen.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  06-07-06 21:36
 | 
 |  | 
 
            "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> writes:
 > Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert
 > fald.
 Man kan da sagtens betale en formue for noget værre bras    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
  C. Caspersen (06-07-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : C. Caspersen
 | 
 Dato :  06-07-06 22:19
 | 
 |  | "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:e8jmpt$197$1@news.net.uni-c.dk...
 
 > Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde.   Jeg vil ikke forsvare
 > deres produkter, for der er sikkert en masse lort imellem....... ligesom
 der
 > også er hos fx
 
 Thansen sælger lort, og det ved de sikkert selv. Det ved kunderne også. Men
 som Tom skriver, så har man i det mindste krav på, at lortet holder i
 reklamationsperioden !
 
 Det gør det sjældent, og derfor kunne Tarvelige Hansen godt vise lidt
 service og ombytte lortet uden bøvl.
 
 Det gør de ikke. Derfor suger de !
 
 /Caspersen
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |