|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Crashtest af Alfa Romeo 156... Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 08:59
 | 
 |  | 
 
            Det findes ikke, men her er et link til een fra IRL, hvor man kan
 se, at sikkerheddskabinen har haft sin virkning. Baggrunden:
 "Jeg kørte galt på den tyske motorvej på vej hjem fra skiferie,
 da jeg snurrede rundt på vejen og kom desværre til at holde i
 venstre side med fronten mod kørselsretning. Vi stod bag Alfa'en
 for at finde veste og trekanten frem, da der så kommer en stor
 BMW med små 200 mod den, hvor jeg ikke når at komme væk,
 inden han rammer den ..."
www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=565&highlight=skadet+alfa |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  25-06-06 09:23
 | 
 |  |  |  |  | 
  MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 13:18
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:449E47E6.3D297A36@du.kan.finde.den...
 
 > Og, hvad kan vi lære af den historie ?
 
 Det kunne være, at der var en kommende ejer blandt læserne...
 
 
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  25-06-06 13:18
 | 
 |  |  |  |  | 
    Kim Kristensen (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  25-06-06 15:27
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:449E7F11.5CFA3B24@du.kan.finde.den...
 > MK skriver:
 > >
 > > Det kunne være, at der var en kommende ejer blandt læserne...
 >
 > Så bliver det en BMW.
 >
 > Den er jo mest sikker.....
 >
 >
 >
 > Klaus
 > -- 
 >  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk >    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
 >                   http://home6.inet.tele.dk/moppe >      Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html Jamen, den kører jo ind I alt muligt    Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
  J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 13:44
 | 
 |  | > Det findes ikke, men her er et link til een fra IRL, hvor man kan
 > se, at sikkerheddskabinen har haft sin virkning.
 
 Taget er da knækket helt sammen...
 
 --
 Hilsen J. H. Bilgrav
 
 
 
 
 |  |  | 
  MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 13:49
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:449e84d5$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 > Taget er da knækket helt sammen...
 
 "Helt knækket sammen" er det vist en overdrivelse, der vil noget...
 
 
 
 
 |  |  | 
   J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 13:57
 | 
 |  | >> Taget er da knækket helt sammen...
 
 > "Helt knækket sammen" er det vist en overdrivelse, der vil noget...
 
 Det synes jeg ikke. Se nederste billede. Instrumentbrættet sidder helt ind
 på forsædet.
 Sammenlign billedet af taget med billederne i af koreanske biler, der
 beskrives med: "Kabinen kollapset". Sikkert en god en god grund til, at Alfa
 ikke fortæller, hvordan bilen klarer sig i crash.
 
 --
 Hilsen J. H. Bilgrav
 
 
 
 
 |  |  | 
    MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 14:04
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:449e8801$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 > Sikkert en god en god grund til, at Alfa ikke fortæller, hvordan bilen
 > klarer sig i crash.
 
 Gør de ikke det da?
 
 
 
 
 |  |  | 
     J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 14:19
 | 
 |  | > Gør de ikke det da?
 
 > Crashtest af Alfa Romeo 156 det findes ikke skriver du.?
 
 --
 Hilsen J. H. Bilgrav
 
 
 
 
 |  |  | 
      MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 14:23
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:449e8d1c$0$60783$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 >> Gør de ikke det da?
 >
 >> Crashtest af Alfa Romeo 156 det findes ikke skriver du.?
 
 Jeg taler om en uvildig crashtest fra NCAP.
 
 Du insinuerer efterfølgende, at Alfa holder oplysninger tilbage,
 hvilket jég ikke har hørt noget om. Det bedes du forklare...
 
 
 
 
 |  |  | 
       J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 14:31
 | 
 |  | > Du insinuerer efterfølgende, at Alfa holder oplysninger tilbage,
 > hvilket jég ikke har hørt noget om. Det bedes du forklare...
 
 Det virker ret usandsynligt at Alfa ikke kender bilens formåen i den
 sammenhæng synes du ikke...?
 
 --
 Hilsen J. H. Bilgrav
 
 
 
 
 |  |  | 
        MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 14:44
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:449e8fe5$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 > Det virker ret usandsynligt at Alfa ikke kender bilens formåen i den
 > sammenhæng synes du ikke...?
 
 Jeg har aldrig købt en ny Alfa og set brochuren i den sammenhæng,
 endsige hørt på en sælger. Normalt køber man Alfa Romeo ud fra
 helt andre "præmisser" og baggrunde, IMO...
 
 Det har ved flere lejligheder været debatteret, hvorledes bilen ville
 klare sig i en crashtest, men af uanede årsager har NCAP ikke ud-
 ført een (kun på AR 159). Jeg faldt over denne IRL-test og pro-
 jekterede den for folket. That*s all :)
 
 
 
 
 |  |  | 
         J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 14:53
 | 
 |  | 
 
            > Jeg faldt over denne IRL-test og pro-
 > jekterede den for folket. That*s all :)
 Ok..    -- 
 Hilsen J. H. Bilgrav 
            
             |  |  | 
         TDN (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  25-06-06 14:56
 | 
 |  | 
 "MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
 news:Oqwng.6172$E02.1923@newsb.telia.net...
 >
 > Jeg har aldrig købt en ny Alfa og set brochuren i den sammenhæng,
 > endsige hørt på en sælger. Normalt køber man Alfa Romeo ud fra
 > helt andre "præmisser" og baggrunde, IMO...
 >
 
 
 Du mener ikke et sportslige køreegenskaber og sikkerhed hører sammen ?????
 
 Da sikkerhed er en købsfaktor for mange skynder de fleste fabriker at få
 deres biler crashtestet, se bare Renault som bruger det i enhver sammenhæng.
 Jeg tror nærmere at det er fordi Alfa har vidst den enten var gennemsnitlig
 eller under i crashtesten. Det ville koste Alfa én bil og lidt kr. at teste
 den så mon ikke de har haft en grund til at undlade.
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
          MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:05
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:449e95fb$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
 
 >> Jeg har aldrig købt en ny Alfa og set brochuren i den sammenhæng,
 >> endsige hørt på en sælger. Normalt køber man Alfa Romeo ud fra
 >> helt andre "præmisser" og baggrunde, IMO...
 
 > Du mener ikke, at sportslige køreegenskaber og sikkerhed hører sammen
 > ?????
 
 Dét har jeg overhovedet ikke udtalt mig om !!!!!
 Jeg ved fra min AR 164'ere, at dét gik fint i spænd
 
 > Da sikkerhed er en købsfaktor for mange skynder de fleste fabriker at få
 > deres biler crashtestet, se bare Renault som bruger det i enhver
 > sammenhæng.
 
 Det er sandsynligvis et element for de fleste fabrikker, vil jeg tro...
 
 > Jeg tror nærmere at det er fordi Alfa har vidst den enten var
 > gennemsnitlig
 > eller under i crashtesten. Det ville koste Alfa én bil og lidt kr. at
 > teste
 > den så mon ikke de har haft en grund til at undlade.
 
 Hvem mon styrer, hvad NCAP skal teste...
 
 
 
 
 |  |  | 
         Henrik B. (26-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-06-06 09:23
 | 
 |  | "MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
 news:Oqwng.6172$E02.1923@newsb.telia.net...
 
 > Det har ved flere lejligheder været debatteret, hvorledes bilen ville
 > klare sig i en crashtest, men af uanede årsager har NCAP ikke ud-
 > ført een (kun på AR 159). Jeg faldt over denne IRL-test og pro-
 > jekterede den for folket. That*s all :)
 
 Der er ikke noget uanet ved det. Det skyldes ene og alene, at Alfa ikke
 ønsker bilen testet ef EuroNCAP.
 
 Bilproducenterne skal selv stille bilerne der testes til rådighed.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
  MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:11
 | 
 |  |  |  |  | 
  MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:17
 | 
 |  |  |  |  | 
   J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 15:24
 | 
 |  |  |  |  | 
  J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 15:25
 | 
 |  |  |  |  | 
   MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:27
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:449e9c94$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 > Av, der brækker den også helt sammen.... Surt at køre galt i en 156...
 
 Man kan vel hermed sige, at din dag må være reddet :)
 
 
 
 
 |  |  | 
    J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 15:29
 | 
 |  | > Man kan vel hermed sige, at din dag må være reddet :)
 
 Hvorfor dog det jeg er kold men du bragte selv emnet på bane.
 
 --
 Hilsen J. H. Bilgrav
 
 
 
 
 |  |  | 
     MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:42
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:449e9d9c$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hvorfor dog det
 Du virkede blot til at være noget ude med snøren :)
 > jeg er kold men du bragte selv emnet på bane.
 Ja for saaatan da - det ser jeg klart    |  |  | 
      J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 15:53
 | 
 |  | 
 
            > Ja for saaatan da - det ser jeg klart    Du mener at man er glad fordi man er uenig med dig. Det må så være din egen 
 udlægning som du selv må stå for.
 -- 
 Hilsen J. H. Bilgrav 
            
             |  |  | 
       MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:58
 | 
 |  | 
 "J. H. Bilgrav" <jhFJERN_Bilgrav@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:449ea319$1$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Du mener at man er glad fordi man er uenig med dig.
 Næppe...
 > Det må så være din egen udlægning som du selv må stå for.
 Helt enig    |  |  | 
  TDN (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  25-06-06 15:50
 | 
 |  |  |  |  | 
   Henrik B. (26-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-06-06 09:26
 | 
 |  | "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:449ea284$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Jeg kan sgu godt forstå Alfa ikke frivilligt lader 156'eren teste.
 
 Jep. Alfa (Fiat) er først indenfor de seneste par (2!) år, begyndt at
 interessere sig for passiv sikkerhed.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
  J. H. Bilgrav (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. H. Bilgrav
 | 
 Dato :  25-06-06 15:51
 | 
 |  |  |  |  | 
  MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 15:59
 | 
 |  |  |  |  | 
  KASO (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  25-06-06 16:42
 | 
 |  |  |  |  | 
  MK (25-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  25-06-06 16:52
 | 
 |  | 
 "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:449eaebd$0$90560$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > ...den nært beslægtede "lillebror" (147) er testet - med et sølle 
 > resultat:
 Jep, det ser sgu ikke for godt ud    |  |  | 
  Lars Holst (26-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Holst
 | 
 Dato :  26-06-06 19:56
 | 
 |  | 
 
            "MK" <no@reply.dk> said in news:Mmrng.6116$E02.1923@newsb.telia.net:
 > Det findes ikke, men her er et link til een fra IRL, hvor man kan
 > se, at sikkerheddskabinen har haft sin virkning. Baggrunden:
 > "Jeg kørte galt på den tyske motorvej på vej hjem fra skiferie,
 > da jeg snurrede rundt på vejen og kom desværre til at holde i
 > venstre side med fronten mod kørselsretning. Vi stod bag Alfa'en
 > for at finde veste og trekanten frem, da der så kommer en stor
 > BMW med små 200 mod den, hvor jeg ikke når at komme væk,
 > inden han rammer den ..."
 > www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=565&highl > ight=skadet+alfa 
 > 
 > 
 Aner intet om der er crashtestet på 156 men jeg har på et eller andet 
 tidspunkt set statistisk materiale der påviser at Alfa generelt og 
 specifikt 156 ligger helt i bund hvad angår indvolvering i trafikulykker 
 set i forhold til antal registrerede enheder.
 Det er så et tegn på at Alfa har noget der hedder aktiv sikkerhed, bremser, 
 styretøj, rat respons etc. etc. som mange andre biler lider frygteligt 
 under ikke at have.
 Personligt vil jeg hellere undgå ulykkerne end bliver involveret i dem 
 selvom den bil jeg sidder i, under ulykken, er nok så sikker.
 -- 
 Lars Holst
            
             |  |  | 
  Brian (26-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  26-06-06 20:14
 | 
 |  | Lars Holst skrev:
 
 > Det er så et tegn på at Alfa har noget der hedder aktiv sikkerhed,
 > bremser, styretøj, rat respons etc. etc. som mange andre biler lider
 > frygteligt under ikke at have.
 
 Har du prøvet at få en bil i hovedet ? I dén slags situationer, kan du
 ikke bruge aktiv sikkerhed til en pind, medmindre der er en lille
 Schumacher gemt i dig...
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (26-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  26-06-06 20:19
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |