|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | VW Golf 1,8 CL Fra : Bjarke
 | 
 Dato :  17-06-06 12:28
 | 
 |  | Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
 opmærksom på ved denne model?
 
 Mvh Bjarke
 
 
 
 
 |  |  | 
  Basse (17-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basse
 | 
 Dato :  17-06-06 19:03
 | 
 |  | Hej,
 
 jeg har sådan en til daglig kørsel, den har været i familien siden ny. Alt i
 alt, en rar lille dyt!
 
 Servostyringspumpen, (hvis den har sådan en) må ikke larme. Lugt til
 oliebeholderen, den må ikke lugte af krudtrøg og olien skal være klar.
 Hvis den har almindelig tandstang så har den en tendens til at blive slidt.
 Check ved at rykke i styrestængerne og lytte/mærke efter slør i enferne af
 tandstangen. Ryk også rattet hurtigt fra side til side, der må ikke være
 bankelyde. Tandstangen kan være ret bøvlet at skifte afhænging af hvor
 rustne boltene er. Der skal også laves en sporing efter udskiftning, så det
 er ikke helt gør-det -selv
 
 Gearskiftet bliver slattent med tiden. Det er billigt og ret nemt at fixe
 selv,
 
 Rust i bagklappen: Under plastik håndtag/nr.pladelys arrangementet og i
 underkanten.
 
 Rust over benzinpåfyldningsrøret i inderskærmen bag. Det skal ses indefra
 bagagerummet og det er ikke lige til når der er beklædning på.
 
 Rust i skærmkanter bag
 
 Rust i dørbunde.
 
 Motoren kan larme fra ventilløfterne når man starter den, det kan den køre
 med rigtig længe uden at det betyder det store, men kan måske give dig et
 afslag i prisen.
 
 Det er hvad der har været på min, men sådan en Gølf kan finde på meget mere.
 
 Hvis du køber den så giv den et stort serviceeftersyn med nye remme og hele
 dynen!!!
 
 Hygge,
 Basse
 
 PS: Hvis du bor i nærheden af 3670, så kan jeg evt. tage med som
 "brokkehovede"
 
 
 |  |  | 
  Bjarke (17-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke
 | 
 Dato :  17-06-06 20:36
 | 
 |  | tak for svaret basse
 
 Jeg var ude og kigge på en idag og jeg må sige du ramte plet med flere af
 tingene (bagklap, gear og styring)
 
 Jeg er desværre bosat i det mørke jylland (8270) - men ellers mange gange
 tak for tilbuddet :)
 
 /Bjarke
 
 "Basse" <schmonkei@hotmail.com> wrote in message
 news:449443ba$0$38634$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej,
 >
 > jeg har sådan en til daglig kørsel, den har været i familien siden ny. Alt
 > i
 > alt, en rar lille dyt!
 >
 > Servostyringspumpen, (hvis den har sådan en) må ikke larme. Lugt til
 > oliebeholderen, den må ikke lugte af krudtrøg og olien skal være klar.
 > Hvis den har almindelig tandstang så har den en tendens til at blive
 > slidt.
 > Check ved at rykke i styrestængerne og lytte/mærke efter slør i enferne af
 > tandstangen. Ryk også rattet hurtigt fra side til side, der må ikke være
 > bankelyde. Tandstangen kan være ret bøvlet at skifte afhænging af hvor
 > rustne boltene er. Der skal også laves en sporing efter udskiftning, så
 > det
 > er ikke helt gør-det -selv
 >
 > Gearskiftet bliver slattent med tiden. Det er billigt og ret nemt at fixe
 > selv,
 >
 > Rust i bagklappen: Under plastik håndtag/nr.pladelys arrangementet og i
 > underkanten.
 >
 > Rust over benzinpåfyldningsrøret i inderskærmen bag. Det skal ses indefra
 > bagagerummet og det er ikke lige til når der er beklædning på.
 >
 > Rust i skærmkanter bag
 >
 > Rust i dørbunde.
 >
 > Motoren kan larme fra ventilløfterne når man starter den, det kan den køre
 > med rigtig længe uden at det betyder det store, men kan måske give dig et
 > afslag i prisen.
 >
 > Det er hvad der har været på min, men sådan en Gølf kan finde på meget
 > mere.
 >
 > Hvis du køber den så giv den et stort serviceeftersyn med nye remme og
 > hele
 > dynen!!!
 >
 > Hygge,
 > Basse
 >
 > PS: Hvis du bor i nærheden af 3670, så kan jeg evt. tage med som
 > "brokkehovede"
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (17-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  17-06-06 23:11
 | 
 |  | In article <4493e72c$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
 "Bjarke" <bjarkespamme@bekhojspamme.dk> wrote:
 
 > Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
 > opmærksom på ved denne model?
 
 Du skal være opmærksom på at hvis det er den første model Mk3 så er det
 i bund og grund til Golf2 ... den deler dele med SÅ meget fra Golf2 så
 det er helt vildt..
 
 Jeg ville til enhver tid vælge den nye model som netop kom i 94/95 og få
 en "rigtig" Golf 3.
 
 MVH
 
 
 |  |  | 
  Lars Bisgaard (17-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Bisgaard
 | 
 Dato :  17-06-06 23:34
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
 news:no-712378.00112218062006@sunsite.dk...
 > In article <4493e72c$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
 > "Bjarke" <bjarkespamme@bekhojspamme.dk> wrote:
 >
 >> Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
 >> opmærksom på ved denne model?
 >
 > Du skal være opmærksom på at hvis det er den første model Mk3 så er det
 > i bund og grund til Golf2 ... den deler dele med SÅ meget fra Golf2 så
 > det er helt vildt..
 >
 > Jeg ville til enhver tid vælge den nye model som netop kom i 94/95 og få
 > en "rigtig" Golf 3.
 
 
 
 
 Aha.... og det vil jeg da gerne have uddybet en del hvis du kan ??
 
 Da det er første gange jeg hører dette og ikke tror på det !
 
 jeg ved at golf 3 blev forbedret en del angående rust, engang i midt
 halvfemserne, men at den deler flere dele med golf 2 end de tidlige golf
 3'er vil jeg se før jeg tror det... hvilke dele mener du ??
 
 
 
 Mvh
 
 Lars Bisgaard
 
 tidligere biler
 
 85'er 205
 93'er Golf 3
 01'er A3
 89'er Golf 2
 91'er Golf 2
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Johansen [600~ (17-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  17-06-06 23:37
 | 
 |  | In article <44948368$0$111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
 "Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote:
 
 > Aha.... og det vil jeg da gerne have uddybet en del hvis du kan ??
 
 Jeg skal da prøve..
 
 > Da det er første gange jeg hører dette og ikke tror på det !
 
 Det står dig frit for ;)
 
 > jeg ved at golf 3 blev forbedret en del angående rust, engang i midt
 > halvfemserne, men at den deler flere dele med golf 2 end de tidlige golf
 > 3'er vil jeg se før jeg tror det... hvilke dele mener du ??
 
 Undervogn og motordele. Tænker her "standarddele" som skiver/klodser,
 filtrer mv.
 
 Jeg har min "viden" fra min tid som reservelssælger (og kan derfor ikke
 dokumentere det) - Første model Golf 3 var stort set en Golf 2 i mange
 dele. Først efter faceliftet fik den sine "egne" dele.
 
 MVH
 
 
 |  |  | 
  Kenned (18-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenned
 | 
 Dato :  18-06-06 09:58
 | 
 |  | 
 "Bjarke" <bjarkespamme@bekhojspamme.dk> skrev i en meddelelse
 news:4493e72c$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
 > opmærksom på ved denne model?
 >
 > Mvh Bjarke
 
 
 Jeg ville helt klart kigge mig om efter noget andet.... med mindre du
 nærmest får den forærende, så får du intet....nada... for dine penge....
 Hvis den er magen til den jeg havde, så får du et absolut minimum af udstyr,
 noget der er ligesom træsæder at sidde på, masser af problemer med rust og,
 nej folkevon er absolut ikke mere slidstærkt end andre... alt i alt er jeg
 voldsomt glad for at jeg slap af med min som var en '97 der rustede
 overalt....
 Hold forresten osse øje med bremserørene.
 Kan ikke, efter at have haft en, helt forstå hvad det fede er ved at ha en
 golf.....lortebil....'nuff said.
 
 Kenned
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |