Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Ny browser
Fra : Lars Raaby

Dato : 31-08-06 20:40

Jeg læste en artikel på JP at der er kommet en ny browser.
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3929440/

Jeg har lige prøvet at teste den på et par sider. Den virker
meget simpel at bruge og er rigtig god til nogle som er slem til
at trykke på en masse så browseren ikke virker.
Så slipper man for at blive ringet op om at de ikke kan komme på
nettet og at de selfølgelig *ikke* har trykket på noget. *G*

browseren kan hentes her www.browzar.com
--
MVH Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-06 21:15

Lars Raaby skrev:

> Jeg har lige prøvet at teste den på et par sider. Den virker
> meget simpel at bruge og er rigtig god til nogle som er slem til
> at trykke på en masse så browseren ikke virker.

Det er en ret fiks lille sag.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 21:43

Lars Raaby wrote:

> browseren kan hentes her www.browzar.com

Ja, det er jo utroligt, hvad man kan klemme ned på så lidt plads.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-08-06 21:52

Holst skrev:

>det er jo utroligt, hvad man kan klemme ned på så lidt plads.

Et IE-skin behøver jo ikke fylde ret meget

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 22:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> Et IE-skin behøver jo ikke fylde ret meget

Aha. Jeg synes, det er grimt, men det er jo nok smag og behag. Men det
forklarer jo, hvorfor den laver samme fejl som IE

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-09-06 13:57

Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> posting:

>Jeg læste en artikel på JP at der er kommet en ny browser.
>http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3929440/

If. http://www.pcworld.dk/art/7905?a=rss&i=0

"Den største fordel ved Browzar frem for Explorer og Firefox er at
den skabt til aldrig at efterlade nogen form for information om
hvilke sider, du besøger på værtscomputeren.

Alle cookies som Browzar accepterer bliver slettet hver gang, du
lukker for webbrowseren.

Der gemmes heller ingen filer i cachen, så der er ingen historik at
grave ned i - hverken for nysgerrige arbejdsgivere eller jaloux
ægtefæller. Browzar kan heller ikke udfylde formularer automatisk."

Jeg kan ikke se, der skulle være tale om noget specielt. Ønskes de
nævnte ting, indstiller du det blot i din browser. 5 klik i Opera,
og du har samme effekt som den nævnte herover -- plus du undgår at
surfe via IE.

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-09-06 14:40

> [...]
>nævnte ting, indstiller du det blot i din browser. 5 klik i Opera,
>og du har samme effekt som den nævnte herover -- plus du undgår at

Enig, men der er ikke så nemt hvis man bruger IE, og det er der jo desværre
stadig mange der gør. Derfor ser jeg den også primært som en god løsning til
IE-brugere

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 01-09-06 14:47

Christian Bohr-Halling skrev:

> If. http://www.pcworld.dk/art/7905?a=rss&i=0

på samme side i pcworld kan man læse, at man nu kan hente den nyeste
version af Explorer RC1 (som afinstallerer alle tidligere versioner
af IE), om kort tid kommer den endelige version automatisk via win
update, og at FF2 er forsinket i to måneder p.g.a. for mange fejl.
thomas

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-09-06 15:03

"ThomasD \(dk\)" <thomasdue@12move.dk> posting:

>på samme side i pcworld kan man læse, at man nu
---klip: IE RC1 og FF2---

Ja? Alt dette er dog irrelevant, da Elvis' tilbagekomst for 10-12 år
siden blev i form af en browser

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 15:00

On Fri, 01 Sep 2006 14:57:10 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> [...]

> nævnte ting, indstiller du det blot i din browser. 5 klik i Opera,
> og du har samme effekt som den nævnte herover -- plus du undgår at

Joeh, men kan man have to forskellige opsætninger af FF*, som man hurtigt
kan skifte imellem?

Det vil være yderst sjældent, omend forekommende, at jeg ønsker at være
anonym på nettet og ikke ønsker cachelagring m.m. Jeg gider ikke at bruge 5
klik på det hver gang, så nu har jeg Browzar liggende klar til brug, hvis
behovet skulle opstå.

*) Det gik lige op for mig, at det er Opera du henviser til, men det samme
er vel gældende i FF, går jeg ud fra.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-09-06 15:08

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> posting:

>Joeh, men kan man have to forskellige opsætninger af FF*, som man hurtigt
>kan skifte imellem?

Du kan vel i det mindst -- lige som med Opera -- installere den to
gange i hvert sit katalog.

>*) Det gik lige op for mig, at det er Opera du henviser til, men det samme
>er vel gældende i FF, går jeg ud fra.

Det ville jeg forvente.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-06 15:44

Den 01-09-06 16.00 skrev Kurt Hansen følgende:

> Joeh, men kan man have to forskellige opsætninger af FF*, som man hurtigt
> kan skifte imellem?

Som Jens skriver, er det ganske nemt. Du kan oprette ikoner til de
forskellige profiler, så der blot skal et dobbletklik til for at åbne
den sporløse udgave:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-profilmanager.html

> *) Det gik lige op for mig, at det er Opera du henviser til, men det samme
> er vel gældende i FF, går jeg ud fra.

Fire klik i Firefox. Fjern et flueben, og man er nede på to klik. Eller
ændr en indstilling, og det gøres automatisk, når browseren lukkes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-09-06 15:12

Christian Bohr-Halling skrev:

> Du kan vel i det mindst -- lige som med Opera -- installere
> den to gange i hvert sit katalog.

Jep. Men det enkleste er bare at oprette to profiler (det skal man
alligevel selv hvis man installerer i to forskellige biblioteker).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen