/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Voksen nok til Supervoksen
Fra : Eva Pedersen


Dato : 31-08-06 18:32

Hej

Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et par
veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for jeg
syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er svaret
NEJ.
Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser, synes
jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart vil jeg
sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen er 11 år.

Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende, eller
hvad?



 
 
Sabina H. (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 31-08-06 19:00

Eva Pedersen wrote:
> Hej
>
> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med
> et par veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej
> til, for jeg syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er
> svaret NEJ.
> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g
> pigers seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne
> grænser, synes jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter;
> umiddelbart vil jeg sige, at man skal være mindst 14 for at se den,
> men aldersgrænsen er 11 år.
> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende,
> eller hvad?

jeg vil sige, det kommer helt an på din datter....
jeg ville nok reagere som du (trods det er en dreng jeg har*G*) især når der
er tale om at det er veninderne hun skal ind og se den med... havde det
været sammen med en voksen/forælder, havde min reaktion muligvis været en
anden, for så har barnet i det mindste en ansvarlig voksen at snakke filmen
og filmens budskab igennem med bagefter....

så uden at kende din datter, nej jeg mener ikke du er snerpet og
overbeskyttende....
hvis din datter derimod er mere moden og forstår lidt mere om livet, end de
fleste 12 årige piger, så kunne jeg være tilbøjelig til at tage det op til
debat.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Mette M (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Mette M


Dato : 31-08-06 20:06

Eva Pedersen wrote:
> Hej
>
> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et par
> veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for jeg
> syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er svaret
> NEJ.
> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
> seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser, synes
> jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart vil jeg
> sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen er 11 år.
>
> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende, eller
> hvad?
>
>

Ja, jeg synes helt klart du er for "snerpet", eller snarere overbeskyttende.
Jeg har selv været inde og se filmen (jeg er dog 27)og jeg mener ikke
den er for hardcore til en 12 årig. De termer der bruges i filmen er nok
ikke værre end hvad din datter hører i skole osv.
Noget af det vildeste i filmen er når de taler om et blowjob, og jeg
tror de fleste 12-årige kender ordet og dets mening.
Desuden er pointen af filmen netop at det kan være svært at være
teenager, men at det ikke nytter at udnytte andre, udnytte sin
seksualitet og prøve at være den seje, men at man derimod er tro mod sig
selv og sine egne grænser.
Selvfølgelig er filmen præget af ukvemsord/bandeord osv, men det skulle
jo også være et realistisk syn på en flok unge piger nu til dags.

Jeg synes du skal give din datter lov til at se filmen, og så kan du jo
invitere til "debat" om filmen og dets emner når hun har set den.
- du kan jo evt selv ofre penge på en billet (men nok til en anden
forestilling end den din datter skal ind og se) så du har et godt
fundament at diskutere ud fra. Jeg synes bestemt filmen var ok, og kunne
da også sætte nogle tanker igang ved mig selv. Ikke mindst skal man
måske også lige huske på hvordan man selv var som 12 årig - eller snart
teenager.

Pøj pøj med det - det er ikke nemt at blive voksen!

/Mette

Eva Pedersen (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Eva Pedersen


Dato : 31-08-06 22:23


"Mette M" <metteDetteFjernes@marmetDetteFjernes.dk> skrev i en meddelelse
news:44f7330e$0$13942$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Eva Pedersen wrote:
>> Hej
>>
>> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et
>> par veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for
>> jeg syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
>> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er
>> svaret NEJ.
>> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
>> seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser,
>> synes jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart
>> vil jeg sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen
>> er 11 år.
>>
>> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
>> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende,
>> eller hvad?
>
> Ja, jeg synes helt klart du er for "snerpet", eller snarere
> overbeskyttende.
> Jeg har selv været inde og se filmen (jeg er dog 27)og jeg mener ikke den
> er for hardcore til en 12 årig. De termer der bruges i filmen er nok ikke
> værre end hvad din datter hører i skole osv.

Ja, jeg har jo ikke set filme, så det kan jeg jo ikke med sikkerhed vide,
men sproget i min datters skole er ret sobert og uskyldigt. Vi har aldrig
haft problemer med hverken bandeord eller andre ukvemsord fra vores børn...

> Noget af det vildeste i filmen er når de taler om et blowjob, og jeg tror
> de fleste 12-årige kender ordet og dets mening.

Jeg er nu ikke så sikker...

> Desuden er pointen af filmen netop at det kan være svært at være teenager,
> men at det ikke nytter at udnytte andre, udnytte sin seksualitet og prøve
> at være den seje, men at man derimod er tro mod sig selv og sine egne
> grænser.

Meget muligt, men min 12-årig er slet ikke nået så langt som til at overveje
sex. Hun har endnu ikke haft en kæreste, og har stadig sit første kys til
gode, og det er på det plan, hun er, så derfor mener jeg, at en film, der
handler om at udforske sin seksualitet og gå over sine egne grænser er, at
gå for langt.
Det ville være mere passende med en film om den første kæreste og det første
kys; altså om kæresteforhold der endnu ikke indebærer sex.

> Selvfølgelig er filmen præget af ukvemsord/bandeord osv, men det skulle jo
> også være et realistisk syn på en flok unge piger nu til dags.

Som sagt: Min datters hverdag er ikke præget af bandeord mv.

> Ikke mindst skal man måske også lige huske på hvordan man selv var som 12
> årig - eller snart teenager.

Lige nøjagtigt: 12-årig og snart teenager; der er altså lang vej endnu til
1.g, og derfor også til at det skulle være nødvendigt at identificerer sig
med 1.g´ere!

> Pøj pøj med det - det er ikke nemt at blive voksen!

Næh, det er nemmere at være barn, så det får min datter lov til at være lidt
endnu

Mvh
Eva



ThomasB (01-09-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 01-09-06 15:44

"Eva Pedersen" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f75337$0$12636$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Noget af det vildeste i filmen er når de taler om et blowjob, og jeg tror
>> de fleste 12-årige kender ordet og dets mening.
>
> Jeg er nu ikke så sikker...

Haha!!

Spørg hende.

>> Desuden er pointen af filmen netop at det kan være svært at være
>> teenager, men at det ikke nytter at udnytte andre, udnytte sin
>> seksualitet og prøve at være den seje, men at man derimod er tro mod sig
>> selv og sine egne grænser.
>
> Meget muligt, men min 12-årig er slet ikke nået så langt som til at
> overveje sex.

Der er noget man siger til venner, der er noget man siger til forældre - og
noget man slet ikke siger til nogen.

Selvfølgelig har din datter overvejet hvad sex er - det startede da hun
legede bolle-/doktorlege i børnehaven.

> Hun har endnu ikke haft en kæreste, og har stadig sit første kys til gode,
> og det er på det plan, hun er, så derfor mener jeg, at en film, der
> handler om at udforske sin seksualitet og gå over sine egne grænser er, at
> gå for langt.

Hun udforsker sin seksualitet nu og har gjort det siden hun blev født.

Hvorfor tror du at hun gerne vil se den film lige netop nu?

> Det ville være mere passende med en film om den første kæreste og det
> første kys; altså om kæresteforhold der endnu ikke indebærer sex.

Kærlighed ved første hik?

>> Selvfølgelig er filmen præget af ukvemsord/bandeord osv, men det skulle
>> jo også være et realistisk syn på en flok unge piger nu til dags.
>
> Som sagt: Min datters hverdag er ikke præget af bandeord mv.

Og du er bange for at hun begynder at bande, hvis hun ser den film?

>> Ikke mindst skal man måske også lige huske på hvordan man selv var som 12
>> årig - eller snart teenager.
>
> Lige nøjagtigt: 12-årig og snart teenager; der er altså lang vej endnu til
> 1.g, og derfor også til at det skulle være nødvendigt at identificerer sig
> med 1.g´ere!

Men hun må godt identificere sig med diverse musikere uden tøj på kroppen og
med et sprog der overgår pornofilm?

LOC: "og jeg lod dig slikke den af mig"
Nick og Jay: "baby la' mig poppe den for dig"
Drengene fra Angora - Blind date: "hun har en pik, ja ja hun har en pik -
hun har en stor pik.."

>> Pøj pøj med det - det er ikke nemt at blive voksen!
>
> Næh, det er nemmere at være barn, så det får min datter lov til at være
> lidt endnu

Det er desværre ikke noget du bestemmer




Brian K (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 31-08-06 21:17

"Eva Pedersen" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>

--snip--

> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende,
> eller hvad?

Hej

Jeg har da tænkt mig at se den sammen med min datter når den kommer på DVD
(hun er til den tid 9 år gammel), hun elsker alle danske film, specielt dem
med humor, ukemsord, ironi, osv.

Skal dog liiiiiige selv se den inden hun får lov til at se den, men det
ville komme som en overraskelse, hvis dens indhold skulle være så jeg siger:
Nej.

Lidt pudsigt så meget påpasselig forældre kan være når det kommer til film
(voldsfilm undtaget), hvis man har siddet og overhørt hvad børn taler om i
dag, hvad de ser på ... ja selv på disney channel (her tænker jeg på
sproget). Hvad med de film vi iøvrigt selv fik serveret i 5 - 6 - 7 klasse
(ååååhhhh - hvad hedder de 2 film nu??? nåååe jo "Zappa" og efterfølgeren
som var noget mere voldsom). Jeg vil blive meget overrasket hvis Supervoksen
ikke er en fed film.

Jeg er mere bekymret over at lade børn se film som Nattevagten, Sidste time,
osv, osv - Det tema som Supervoksen er bygget over - kender de fleste børn
over 8 - 9 år alligevel allerede til.

Bemærk lige engang til at jeg HAR sagt at jeg selv har tænkt mig at se
filmen FØR min datter får lov til at se den - indeholder den "skadelige"
sekvenser - så får den lige lov til at vente 1 - 2 år mere, før hun får lov
til at se den.

Men en 12 årig pige - det er altså for overbeskyttende! Og jeg ville selv
havde flippet rådent skråt hvis min mor havde sagt til mig at jeg ikke måtte
se en film som 12 årig (der var tilladt fra 11 år) og alle mine andre venner
skulle ind at se den!

mvh
brian



Eva Pedersen (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Eva Pedersen


Dato : 31-08-06 22:12


"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
news:44f743c7$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...
> "Eva Pedersen" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej
>>
> Hej
>
> Jeg har da tænkt mig at se den sammen med min datter når den kommer på DVD
> (hun er til den tid 9 år gammel), hun elsker alle danske film, specielt
> dem med humor, ukemsord, ironi, osv.

Ja, så længe der er en humoristisk og ironisk distance i filmen, så er det
da okay, men det tror jeg ikke, der er i Supervoksen. Jeg ville aldrig lade
en 9-årig se en film med et tema som i denne!

> Lidt pudsigt så meget påpasselig forældre kan være når det kommer til film
> (voldsfilm undtaget), hvis man har siddet og overhørt hvad børn taler om i
> dag, hvad de ser på ... ja selv på disney channel (her tænker jeg på
> sproget).

Jeg behøver ikke at høre hvad de taler om, for at vide, hvad mine børn
ser... De har ingen fjernsyn på værelserne og vi har kun DR1 og TV2, som de
ser i stuen, for det meste sammen med resten af familien. Så jeg ved,
nøjagtigt hvad de ser

> Jeg er mere bekymret over at lade børn se film som Nattevagten, Sidste
> time, osv, osv - Det tema som Supervoksen er bygget over - kender de
> fleste børn over 8 - 9 år alligevel allerede til.

Mine børn ser heller ikke hverken Nattevagten eller Sidste time. Og hvad
angår filmens tema... Jeg tror næppe min tiårige datter ved, hvad et blowjob
osv. er. Ved aftensbordet, hvor vi talte om filmen, spurgte hun hvad "snave"
betyder; så det er på det plan, mine unger er, og for min skyld kan de godt
blive der lidt endnu; for mig at se, behøver en 12 årig ikke at
identificerer sig med en 1.g´er!

> Men en 12 årig pige - det er altså for overbeskyttende! Og jeg ville selv
> havde flippet rådent skråt hvis min mor havde sagt til mig at jeg ikke
> måtte se en film som 12 årig (der var tilladt fra 11 år) og alle mine
> andre venner skulle ind at se den!

Tjah, det er muligt, men som forældre kan man altså ikke altid være lige
populær! Bare ærgerligt! Men i sidste ende, er ungerne vores ansvar, og jeg
nægter at lade vores beslutninger farve af, hvad de andre børn må eller ikke
må!

Mvh
Eva



CDJ (31-08-2006)
Kommentar
Fra : CDJ


Dato : 31-08-06 21:47

On 31/08/06 19:31, in article
44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Eva Pedersen"
<eva__pedersen@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et par
> veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for jeg
> syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er svaret
> NEJ.
> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
> seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser, synes
> jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart vil jeg
> sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen er 11 år.
>
> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende, eller
> hvad?
>
>

Det synes jeg ikke du er - min datter havde heller ikke fået lov.


Per Vadmand (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-08-06 22:23

CDJ wrote:
> On 31/08/06 19:31, in article
> 44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Eva Pedersen"
> <eva__pedersen@hotmail.com> wrote:
>
>> Hej
>>
>> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen
>> med et par veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt
>> nej til, for jeg syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12
>> årig.
>> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er
>> svaret NEJ.
>> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g
>> pigers seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne
>> grænser, synes jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter;
>> umiddelbart vil jeg sige, at man skal være mindst 14 for at se den,
>> men aldersgrænsen er 11 år.
>>
>> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
>> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og
>> overbeskyttende, eller hvad?
>>
>>
>
> Det synes jeg ikke du er - min datter havde heller ikke fået lov.

Heller ikke min.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.



#2066 (01-09-2006)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 01-09-06 18:53

On Thu, 31 Aug 2006 23:23:15 +0200, Per Vadmand wrote:

> CDJ wrote:
>> On 31/08/06 19:31, in article
>> 44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Eva Pedersen"
>> <eva__pedersen@hotmail.com> wrote:
>>
[...]
>>>
>>> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
>>> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og
>>> overbeskyttende, eller hvad?
>>>
>>>
>>
>> Det synes jeg ikke du er - min datter havde heller ikke fået lov.
>
> Heller ikke min.
>
> Per V.

Ditto her - maaske mest paa grund af filmplakaten. Det er en lille smule
trist naar man efter at have boet 14 aar i Canada kommer "hjem" paa besoeg
og ser sin foedeby Koebenhavn plastret til med plakater hvor
tilsyneladende ganske unge piger tilbyder blowjobs. Det var ogsaa lidt
flovt for mig selv, min 14-aarige dansk-canadiske datter og hendes
16-aarige canadiske kusine som vi havde med.



ThomasB (01-09-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 01-09-06 15:26

"Eva Pedersen" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et
> par veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for
> jeg syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.

Den er da mild i forhold til de musikvideoer der sendes på MTV og i Boogie.

Tror du hun har kunnet undgå f.eks at se porno på internettet?

Tror du overhovedet der er noget i den film, som hun ikke kender til i
forvejen?

> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er
> svaret NEJ.

Hvor lang tid siden er det, at du var 12 år?

> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
> seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser,
> synes jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart
> vil jeg sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen
> er 11 år.

Er det ikke meget smart at hun får set hvilke fejl man som teenager kan
begå?

Jeg så f.eks Christiane F i skolen, da jeg var 11-12 år, og jeg er hverken
begyndt at trække eller tage junk

> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende,
> eller hvad?

Jeg forstår godt dine bekymringer, men du skal forstå at et barn på 12 år er
væsentligt længere fremme end mange umiddelbart tror. Da jeg var 11-12 år,
var det meget almindeligt "at være sammen" - altså kysse og kæle, men det
var bestemt ikke noget man sagde til forældre (som regel heller ikke
venner) - det var simpelthen for pinligt.

Vi legede også "sandhed eller konsekvens", og det har heller ikke været for
sarte forældrenerver.

Hvis du mener at du har opdraget din datter godt, så hun kan sige nej, når
hun mener nej, hvad er så det værste der kan ske, ved at hun ser den film -
som er klassificeret til 11 år?

Hvis du giver hende lov til at tage ind og se filmen, så har hun en chance
for at tale med dig om den, det har hun ikke hvis hun ser den i smug.





Bodil Grove Christen~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 01-09-06 17:33


"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
news:44f84309$0$75033$14726298@news.sunsite.dk...
> "Eva Pedersen" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et
>> par veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for
>> jeg syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
>
> Den er da mild i forhold til de musikvideoer der sendes på MTV og i
> Boogie.
>
> Tror du hun har kunnet undgå f.eks at se porno på internettet?
>
> Tror du overhovedet der er noget i den film, som hun ikke kender til i
> forvejen?
>
>> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er
>> svaret NEJ.
>
> Hvor lang tid siden er det, at du var 12 år?
>
>> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
>> seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser,
>> synes jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart
>> vil jeg sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen
>> er 11 år.
>
> Er det ikke meget smart at hun får set hvilke fejl man som teenager kan
> begå?
>
> Jeg så f.eks Christiane F i skolen, da jeg var 11-12 år, og jeg er hverken
> begyndt at trække eller tage junk

Hvis jeg var din forælder, ville jeg bestemt klage voldsomt
meget over en lærer, der kunne finde på at vise den for
så unge mennesker, den hører til i alderen 15 og opefter.

Mvh.Bodil.



ThomasB (01-09-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 01-09-06 21:50

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:44f860bb$0$12672$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> Jeg så f.eks Christiane F i skolen, da jeg var 11-12 år, og jeg er
>> hverken begyndt at trække eller tage junk
>
> Hvis jeg var din forælder, ville jeg bestemt klage voldsomt
> meget over en lærer, der kunne finde på at vise den for
> så unge mennesker, den hører til i alderen 15 og opefter.


http://film.medieraadet.dk/Symbolerne/Voksenledsagelse.aspx
"Der er forskel på børns fortrolighed med filmmediet. Det er rådets
intention at voksne i højere grad skal tage stilling til, hvilken oplevelse
barnet skal have end hænge sig i aldersgrænser."



Bodil Grove Christen~ (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 02-09-06 01:28


"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
news:44f89d15$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:44f860bb$0$12672$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>> Jeg så f.eks Christiane F i skolen, da jeg var 11-12 år, og jeg er
>>> hverken begyndt at trække eller tage junk
>>
>> Hvis jeg var din forælder, ville jeg bestemt klage voldsomt
>> meget over en lærer, der kunne finde på at vise den for
>> så unge mennesker, den hører til i alderen 15 og opefter.
>
>
> http://film.medieraadet.dk/Symbolerne/Voksenledsagelse.aspx
> "Der er forskel på børns fortrolighed med filmmediet. Det er rådets
> intention at voksne i højere grad skal tage stilling til, hvilken
> oplevelse barnet skal have end hænge sig i aldersgrænser."

Og den voksne i denne forbindelse er forpligtet til at tage
forældrene med på råd. Jeg ville føle det som ekstremt grænseoverskridende.

Mvh.Bodil.



ThomasB (02-09-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 02-09-06 19:09

Bodil Grove Christensen skrev:
>>>> Jeg så f.eks Christiane F i skolen, da jeg var 11-12 år, og jeg er
>>>> hverken begyndt at trække eller tage junk
>>>
>>> Hvis jeg var din forælder, ville jeg bestemt klage voldsomt
>>> meget over en lærer, der kunne finde på at vise den for
>>> så unge mennesker, den hører til i alderen 15 og opefter.
>>
>>
>> http://film.medieraadet.dk/Symbolerne/Voksenledsagelse.aspx
>> "Der er forskel på børns fortrolighed med filmmediet. Det er rådets
>> intention at voksne i højere grad skal tage stilling til, hvilken
>> oplevelse barnet skal have end hænge sig i aldersgrænser."
>
> Og den voksne i denne forbindelse er forpligtet til at tage
> forældrene med på råd.

Hvorfor står der så "voksne" og ikke "forældre"?

> Jeg ville føle det som ekstremt
> grænseoverskridende.

Ja, det er jeg ikke et sekund i tvivl om Bodil.



Bodil Grove Christen~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 01-09-06 17:31


"Eva Pedersen" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f71cfb$0$12683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har en datter på 12 år, der i weekenden gerne vil i biografen med et
> par veninder fra klassen og se Supervoksen. Det har jeg sagt nej til, for
> jeg syntes ikke umiddelbart, det var en film for en 12 årig.
> Har lige været på nettet og se trailer og læse anmeldelser, og nu er
> svaret NEJ.
> Datteren er knust, for alle de andre må. -Men en film om tre 1.g pigers
> seksuelle udfordringer, der går langt over disse pigers egne grænser,
> synes jeg bestemt ikke er passende for min 12-årige datter; umiddelbart
> vil jeg sige, at man skal være mindst 14 for at se den, men aldersgrænsen
> er 11 år.
>
> Jeg har ikke tænkt mig at ændre mening, men vil da gerne høre jeres
> holdninger hertil. Er det mig, der er for snerpet og overbeskyttende,
> eller hvad?

Nej, du er voksen - og gammel nok til at kende forskel på gavnligt
og ikke gavnligt for din datter. Du har fuldstændigt ret - og de andre
forældre, hvis det ellers passer, hvad pigen siger, er ikke rigtig kloge.
Det kunne aldrig falde mig ind at lade min datter på 12 eller 16 se en
sådan film.

Mvh.Bodil.



ThomasB (01-09-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 01-09-06 22:01

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:44f8603f$0$12664$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nej, du er voksen - og gammel nok til at kende forskel på gavnligt
> og ikke gavnligt for din datter. Du har fuldstændigt ret - og de andre
> forældre, hvis det ellers passer, hvad pigen siger, er ikke rigtig kloge.

Så folk der ikke er enige med dig, er ikke rigtig kloge?

Det mener jeg er en arrogant holdning, som jeg hellere vil forbyde min
datter at have, end forbud mod en ungdomsfilm.

> Det kunne aldrig falde mig ind at lade min datter på 12 eller 16 se en
> sådan film.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, og om du er religiøs, men jeg tror de
fleste vil synes at det er noget overgearet at forbyde sin 16 årige datter,
at se en ungdomsfilm som er tilladt for børn over 11 år.



Bodil Grove Christen~ (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 02-09-06 01:30


"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
news:44f89f9f$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:44f8603f$0$12664$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Nej, du er voksen - og gammel nok til at kende forskel på gavnligt
>> og ikke gavnligt for din datter. Du har fuldstændigt ret - og de andre
>> forældre, hvis det ellers passer, hvad pigen siger, er ikke rigtig kloge.
>
> Så folk der ikke er enige med dig, er ikke rigtig kloge?
>
> Det mener jeg er en arrogant holdning, som jeg hellere vil forbyde min
> datter at have, end forbud mod en ungdomsfilm.
>
>> Det kunne aldrig falde mig ind at lade min datter på 12 eller 16 se en
>> sådan film.
>
> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, og om du er religiøs, men jeg tror
> de fleste vil synes at det er noget overgearet at forbyde sin 16 årige
> datter, at se en ungdomsfilm som er tilladt for børn over 11 år.

Det kommer heller ikke dig ved - og det kommer heller ikke sagen ved.

Det er stadig forældrenes ret og pligt at råde de unge -
og at kalde det en ungdomsfilm - det er da vist bare for
at sælge billetter.

Mvh.Bodil.



ThomasB (02-09-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 02-09-06 19:08

Bodil Grove Christensen skrev:
>>> Nej, du er voksen - og gammel nok til at kende forskel på gavnligt
>>> og ikke gavnligt for din datter. Du har fuldstændigt ret - og de
>>> andre forældre, hvis det ellers passer, hvad pigen siger, er ikke
>>> rigtig kloge.
>>
>> Så folk der ikke er enige med dig, er ikke rigtig kloge?
>>
>> Det mener jeg er en arrogant holdning, som jeg hellere vil forbyde
>> min datter at have, end forbud mod en ungdomsfilm.
>>
>>> Det kunne aldrig falde mig ind at lade min datter på 12 eller 16 se
>>> en sådan film.
>>
>> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, og om du er religiøs, men jeg
>> tror de fleste vil synes at det er noget overgearet at forbyde sin
>> 16 årige datter, at se en ungdomsfilm som er tilladt for børn over
>> 11 år.
>
> Det kommer heller ikke dig ved - og det kommer heller ikke sagen ved.

Så forstår jeg ikke at du skriver det.

> Det er stadig forældrenes ret og pligt at råde de unge -

Jep.

> og at kalde det en ungdomsfilm - det er da vist bare for
> at sælge billetter.

Sikkert.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste