P-piller, bumser og nedsat sexlyst ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 31-08-06 12:55

Hej

Jeg håber jeg har fundet den rette gruppe at stille mit spørgsmål i ?

Hvilket stof er det der er i p-pillerne der nedsætter ens sexlyst ? Er det
hormoner eller ? og er det det samme stof der gør at bumser forsvinder mere
eller mindre ?

Når jeg tager mine p-piller (Cilest) forsvinder sexlysten fuldstændig.. til
gengæld forsvinder alle mine generende bumser.. jeg synes det er en ond
cirkel.

Heidi

Fra : Jimmy

Dato : 31-08-06 13:11

> Når jeg tager mine p-piller (Cilest) forsvinder sexlysten fuldstændig.. til
> gengæld forsvinder alle mine generende bumser.. jeg synes det er en ond
> cirkel.

P-piller har længe været kendt for at få bugt med bumser, nogle bedre
end andre. Anti-Androgener i p-piller er med til at komme bumser til
livs. Anti-Androgener kan også nedsætte din sexlyst, da de naturligt
fremkomne Androgener i kroppen, som er med til at drive sexlysten, ikke
trives i bedste velgående hvis du tager anti-Androgener.

Fra : EnjoyNews

Dato : 31-08-06 14:30

"Jimmy" <jimzy@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremkomne Androgener i kroppen, som er med til at drive sexlysten, ikke
> trives i bedste velgående hvis du tager anti-Androgener.

Så det er det samme stof der både påvirker bumserne og sexlysten ?
Kan man ikke få noget hormon lign. der holder bumserne væk, men som ikke
nedsætter sexlysten ? Det behøver ikke at være p-piller..

Heidi

Fra : Sabina H.

Dato : 31-08-06 18:18

EnjoyNews wrote:
> Så det er det samme stof der både påvirker bumserne og sexlysten ?
> Kan man ikke få noget hormon lign. der holder bumserne væk, men som
> ikke nedsætter sexlysten ? Det behøver ikke at være p-piller..

der er midler mod Acne, men det kommer helt an på hvor svær den er..
der findes cremer der bruges lokalt (basiron, skinoren og lign) og så findes
der piller (roacutan)....
problemet med pillerne er at du må under ingen omstændigheder blive gravid
når du er på dem, da de giver fosterskader....

hvis du vil undgå graviditet og samtidig få bugt med et acneproblem, så er
p-piller absolut den nemmeste løsning... det kan dog være du måske skal
prøve en anden type, for at finde en der løser acneproblemet og samtidig
ikke er for voldsom en dæmper på din sexlyst.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Trist

Dato : 31-08-06 13:42

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Når jeg tager mine p-piller (Cilest) forsvinder sexlysten
> fuldstændig.. til gengæld forsvinder alle mine generende bumser.. jeg

Det lyder da ellers meget godt. Du kan jo ikke savne sex, hvis du ikke har
lyst til det.

Fra : EnjoyNews

Dato : 31-08-06 14:27

"Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Det lyder da ellers meget godt. Du kan jo ikke savne sex, hvis du ikke har
> lyst til det.

Det kunne jo være man havde lyst til at have sexlyst
Heidi

Fra : SMidud

Dato : 31-08-06 19:06

On 31 Aug 2006 12:41:41 GMT, Trist <@> wrote:

>Det lyder da ellers meget godt. Du kan jo ikke savne sex, hvis du ikke har
>lyst til det.

Det kan jeg så sige at man sagtens kan. Af egen erfaring. Jeg savner
lysten til sex meget.

Jeg har en mistanke om at det er fordi jeg har for lidt testosteron.
Jeg faldt over artiklen
http://www.netdoctor.co.uk/menshealth/feature/malemenopause.htm, og
har stort set samme symptomer (+ et par andre der godt kan være
relateret), så på onsdag har jeg en aftale med min læge. Og hvis ikke
han vil teste mig, så smider jeg selv de 3K til Institut for
Orthomolekylær Medicin (www.iom.dk) for at få svaret.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-08-06 21:13

SMidud wrote:

> [...]
> relateret), så på onsdag har jeg en aftale med min læge. Og hvis ikke
> han vil teste mig, så smider jeg selv de 3K til Institut for

Hvis det viser sig at du har for lavt testosteron, vil en behandling
virkelig kunne mærkes.
Også på meget andet end sexlysten.

Du vil opdage at vi mænd i lige så høj grad er styret af hormoner som
kvinder, omend vi ikke har de månedlige svingninger i hormonspejlet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : SMidud

Dato : 02-09-06 08:03

On Thu, 31 Aug 2006 22:13:04 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

Hej Uffe,

>Hvis det viser sig at du har for lavt testosteron, vil en behandling
>virkelig kunne mærkes.
>Også på meget andet end sexlysten.

Det ved jeg - efter nu at have læst lidt websider om de forskellige
symptomer (og jeg har ret mange af dem).

>Du vil opdage at vi mænd i lige så høj grad er styret af hormoner som
>kvinder, omend vi ikke har de månedlige svingninger i hormonspejlet.

Men det er ikke synderligt anderkendt i Danmark endnu, er det?

Mvh
SM

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-09-06 20:57

SMidud wrote:

> Men det er ikke synderligt anderkendt i Danmark endnu, er det?

Det har jeg ikke den store føling med.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : SMidud

Dato : 06-09-06 21:14

Videre på historien:

Jeg får målt mit testosteron niveau i morgen, og har en opfølgende
konsultation om en måned.

Hvis ikke det viser nogen problemer, så tager jeg nok en test hos
http://www.iom.dk/ :

Anti-Ældnings-profil/Anti-Ageing-profile mænd (testost., østradiol,
DHEA, SHBG, IGF-I,PSA, Melat.)   2.100,00 samt Stress-profil (Cortisol,
DHEA)   500,00

En meget grundig artikel kan findes på
http://www.urologychannel.com/testosteronedeficiency/index.shtml

Den anden årsag kan være stress - så mens vi venter en måned, så
arbejder jeg videre på at nedbringe mit stressniveau.

Fortsættelse følger ...

Mvh
SM