Katte til filmen?
Fra : dpl

Dato : 31-08-06 10:58

Hejsa
Er der nogle af Jer herinde, hvis katte går med en lille
film-skuespiller i maven? Så har jeg måske et tilbud...

Jeg er blevet kontaktet af en rekvistør på en større dansk film, hvor
man skal bruge 30-50 katte til nogle indendørs scener. Filmfolkene lader
til selv at være klar over de oplagte problemer med sådan et
arrangement, og er indstillet på at tage de nødvendige forholdregler.
Derfor har jeg også indvilliget i, at bringe deres forespørgsel videre.

Der er som sagt tale om indendør-optagelser, hvor alle kattene skal
kunne færdes tæt i eet rum. Optagelserne ventes at vare et par timer,
samlet på en enkelt dag, sidst i september, i Hvidovre. De håber at få
fat i 5-10 katteejere med et større antal katte, der indbyrdes kan enes.
kattene skal ikke udføre nogle "kunster", blot være i stand til at
opholde sig i rummet under aflsappede former.

Ikke just noget let projekt, det er både jeg og de klar over. Tror I
overhovedet det er realistisk at få samlet så mange katte, hvoraf flere
ikke kender hinanden på forhånd, uden alt for megen stress og slåskampe?

Selv overvejer jeg at komme med et par stykker, og vil lige høre, om
andre herinde ville være med på et sådan lidt skørt forsøg? Race er ikke
vigtig, dog vil de gerne have en så blandet flok som muligt, inkl.
huskat-lignende typer.

Er du og dine katte interesseret, er du velkommentil at svare her, eller
på min mail (ses på hjemmesiden)

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Dimera

Dato : 31-08-06 18:44

Hej du.
Har to hunkatte, en hvid og en trefarvet. Får man penge for dette
filmprojekt? Hvilke katte, vil ikke hvæse lidt, og markere?
KH dimera.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 19:30

"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:jdFJg.287

>Hvilke katte, vil ikke hvæse lidt, og markere?

Vores kat Leo.

Bor lidt langt væk, men det lyder spændende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : dpl

Dato : 05-09-06 10:30

Hejsa
Jeg tror ikke der er "løn" involveret, blot dækning af evt. udgifter til
transport osv- Hvis man mener ens kat vil hvæse og markere over for de
andre, er det nok ikke den rette at tage med.

Men ikke alle er sådan. Vi har da i hvertfald en 3 stykker, der kunne
gøre det uden problemer... Og 2 der bestemt ikke kunne...

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Heidi

Dato : 31-08-06 22:35

<klip> Er der nogle af Jer herinde, hvis katte går med en lille
> film-skuespiller i maven? Så har jeg måske et tilbud...
</klip>

Det lyder vanvittigt spændende og sjovt, desværre er mine katte ikke særlig
imødekommende, og tåler faktisk ikke andre katte, så på deres vegne må jeg
melde pas, desværre.
Men der findes da omgængelige, sociale katte, der nok ville syntes det kunne
være sjovt, at være til kattetræf :)
Lad høre hvordan det spænder af :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : dpl

Dato : 05-09-06 10:31

Heidi skrev:
> [...]
> melde pas, desværre.
> Men der findes da omgængelige, sociale katte, der nok ville syntes det kunne

Jeg skal nok komme med en opfølgning, hvis det bliver aktuelt. Og ja,
det bliver nok ikke let at finde så mange katte, der egner sig.
Heldigvis er jeg ikke den uheldige film-medarbejder der har lovet Lars
von Trier at løse den opgave! *grin*

Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Siri

Dato : 01-09-06 11:24

> [...]
> til selv at være klar over de oplagte problemer med sådan et
> arrangement, og er indstillet på at tage de nødvendige forholdregler.

Hrmmm.... Har de nu også det, og hvad består de forholdsregler i - at
have en spand vand stående til at kyle over en evt slåskamp, eller
hvad... Man hører jo lidt af hvert i forhold til folks uvidenhed om
katte, i selv den bedste mening.
Jeg tænker også - med fare for at blive kaldt en pylret pernittengryn -
på det, man bliver advaret om, når man ellers bringer mange katte
sammen, f eks i pension, på udstillinger, og bare til dyrlægen: Hvad med
diverse smitte, og er alle vaccineret - er din kat..... Hvad nu, hvis de
slet ikke kan sammen, og kommer op at slås - dyrlægeregning er det
mindste af det, når/hvis det går ud over éns egen misling. Læs f eks
Jannies gode hjemmeside om diverse forholdsregler og adfærd på hendes
hjemmeside om kattepensionen (se under produkter) - jeg ville ikke gøre
det - 30-50 katte, det er mange fremmede katte at bringe sammen! Uden
bure, i een stor flok - ret ukontrollabelt....

> [...]
> kunne færdes tæt i eet rum. > Race er ikke
> vigtig, dog vil de gerne have en så blandet flok som muligt, inkl. >
Hmmm - min anden betænkelighed går på, at det her lyder som noget, der
går ud på at stille katte og katteejere i et dårligt lys - som sådan
nogle skøre mennesker, der har 30-50 katte sammen i een stue, og som
ikke går op i andet, og som ikke har skyggen af begreb om, hvad der er
godt for dyret/dyrene. Måske maler jeg fanden på væggen - men hvis der
ikke er nærmere info om, hvad optagelserne skal bruges til, hvilken
sammenhæng, de skal bruges i, og til at sige hvad??? Så er jeg mere end
skeptisk.
Med al respekt, jeg synes, at det lyder som et lidt mere end et 'lidt
skørt projekt', og det er ikke noget, jeg har lyst til at deltage i
eller byde min 'misling', der elsker fred, ro og ingen larm.
Tak for tilbudet - men nej tak, og det er nok ikke noget, jeg på dette
grundlag vil råde andre til.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : dpl

Dato : 05-09-06 10:39

Siri skrev:

> [...]
> det - 30-50 katte, det er mange fremmede katte at bringe sammen! Uden
> bure, i een stor flok - ret ukontrollabelt....

Hej Siri...
Jo, der er sat folk af til at styre løjerne. Og at kattene skal være
vaccinerede osv. er naturligvis et krav, det tænkte jeg ikke lige over
at pointere direkte.

Fremgangsmåden bliver nok ikke just at "smide" alle kattene ind i et rum
på samme tid, men prøve lempeligt at få det til at køre. Falder nogen
udenfor, og bliver agressive eller for nervøse, er filmkarrieren nok
forbi meget hurtigt.

> [...]
> ikke er nærmere info om, hvad optagelserne skal bruges til, hvilken
> sammenhæng, de skal bruges i, og til at sige hvad??? Så er jeg mere end

Hæhæhæ... ja, men det er nu meget seriøst. det er en ny Zentropa-film af
Lars von Trier og Jacob Thuesen, så mere eksklusivt bliver det ikke i
dansk film *smil*. At scenen vil kunne stille folk der har 30 katte i en
lejlighed i dårligt lys, det har du nok ret i, men helt ærligt, så
bekymrer det mig ikke videre. Har nu tiltro til, at publikum godt kan se
forskel på en skør kattedame i en von Trier film og virkelighedens
katteejere.

> [...]
> eller byde min 'misling', der elsker fred, ro og ingen larm.
> Tak for tilbudet - men nej tak, og det er nok ikke noget, jeg på dette

Jamen det er du da i din gode ret til... Men husk blot, at dine katte
ikke nødvendigvis afspejler alle andre kattes evner og sociale færdigheder.

Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
http://www.vildkat.dk/

Fra : Siri

Dato : 06-09-06 17:22

> [...]
>
> Jamen det er du da i din gode ret til... Men husk blot, at dine katte
> ikke nødvendigvis afspejler alle andre kattes evner og sociale færdigheder.

Jamen hej Dorthe - er det dig med www.vildkat.dk??
Hvis ja, så har jeg straks mere tiltro til projektet, hvis altså du er
rodet godt ind i det - det er jo en super, sober side, du har, og
det er jo dér, jeg fik min dejlige lille perser - tak for tippet! Hun er
et hit - og ja da, der er sikkert mange katte, der er meget anderledes
end hende, det ved jeg (hun er nemlig den bedste ). Hun er nu ret
social og brand-nysgerrig overfor mine venner, men jeg vil gerne passe
bedst muligt på hende. Ud fra den vinkel lyder det stadig ikke
tillokkende at bringe min lille uanfægtede
jeg-ved-hvad-jeg-vil-og-ikke-vil kat ud i et sandt vildnis af fremmede
katte - jeg har stadig svært ved at tro på, at det kan spænde godt af.
Men det er dig, der er zoologen! Så du ved klart mest om det, ingen
tvivl om det.
Tak, fordi du har formidlet mig en super-kat - jeg ævler op om dit
site til højre og venstre