Hvilken støjsvag køler til Core 2 Duo E660~
Fra : alten

Dato : 31-08-06 07:59

Kan denne bruges?
ZALMAN CNPS 7700-AlCu
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111254

Er der bedre alternativer?

Skal bruges sammen med ASUS P5B Deluxe bundkort.

mvh,
Henrik

Fra : alten

Dato : 31-08-06 08:26

Lige et ekstra spørgsmål. Jeg kan ikke finde en køler på Zalmans hjemmeside,
hvor der står at den passer til P5B bundkortet. Er der nogen der ved om der
er en Zalman køler der passer til dette?

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 10:30

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i en meddelelse
> Kan denne bruges?
> ZALMAN CNPS 7700-AlCu
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111254
>
> Er der bedre alternativer?

Jeg vil mene, at box-køleren er et langt bedre alternativ end 7700´eren.

- men det selvfølgelig kun, hvis vi taler om støjniveau....

Box-køleren er mest lydløs, men 7700 nok den mest blæret at de 2,

- så hvis det handler om at være smart i en fart, og have mere gejl i sit
kabinet end naboen, bør du vælge 7700

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 31-08-06 21:14

Vrøvl
en box køler larmer og køler dårligt
og ja har også P5b
og der sider en z7700

Fra : Knud S.

Dato : 31-08-06 21:46

"SKOVTROLDEN" <skovtrolden@nrdc.dk> skrev i en meddelelse news:12fegnl2tijrf11@corp.supernews.com...
> Vrøvl
> en box køler larmer og køler dårligt

Er det en speciel Intel ting ... nu bruger jeg kun AMD og deres
box-kølere larmer ikke og køler udemærket.

Husk i øvrigt at skrive under det du svarer på ...

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 15:10

"SKOVTROLDEN" <skovtrolden@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Vrøvl
> en box køler larmer og køler dårligt
> og ja har også P5b
> og der sider en z7700

Det er vist lang tid siden du har rodet med kølere...

En 7700 larmer mere end en box-køler - men det er selvfølgelig trals at
indrømme, når man nu har købt een og synes den er rigtig smart

Hilsen Palle

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 01-09-06 16:38

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> Det er vist lang tid siden du har rodet med kølere...
>
> En 7700 larmer mere end en box-køler - men det er selvfølgelig trals at
> indrømme, når man nu har købt een og synes den er rigtig smart

Nu er der kan en 7700 jo køre ved forskellige hastigheder. For fuld skrue
larmer den frygtelig og meget mere end de box kølere jeg har været i
nærheden af.
Men når den er skruet ned på laveste indstilning, så er den meget meget
mindre støjende end de boxkølere jeg har været i nærheden af.
Box kølere er ganske fine kølere med hensyn til køling, men støjsvage har
jeg godt ikke stødt på nogle som var.

Ja, jeg har selv skiftet en del boxkølere ud med 7700ere i stedet, netop pga
støjdæmpning og det er en kæmpe forskel i 7700erens favør.

Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 17:51

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Box kølere er ganske fine kølere med hensyn til køling, men støjsvage har
> jeg godt ikke stødt på nogle som var.

ja ja, det har jeg da også... Kan fx huske en køler til en 1400 t-bird - den
larmede som en jetjager...

men en box-køler til en moderne cpu er i dag særdeles støjsvag - og der kan
en 7700 godt pakke sammen, selv ved svage omdrejninger... !

I een af mine computere har jeg i dag monteret en 7700 på en 3800 amd dual
core cpu - en chilli innovation psu samt 3 samsung harddiske - og det eneste
jeg kan høre fra maskinen er,, tada.. min 7700 - (har i øvrigt monteret en
modstand så den kører på 8v)

I løbet af weekenden bliver denne pc i øvrigt opgraderet til en core 2 duo -
med box køler.
På mandag har jeg en 7700 til salg... Tror jeg sælger den som: "Totalt
støjsvag køler" *GG*

Hilsen Palle

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 01-09-06 19:19

On Fri, 1 Sep 2006 18:51:14 +0200, "Palle Johansen" <invalid> wrote:

> [...]
>jeg kan høre fra maskinen er,, tada.. min 7700 - (har i øvrigt monteret en

Bruger du ikke den der "Fan Mate 2" som følger med?

Med den kan du skrue helt ned til 5v.

Med venlig hilsen
Henrik Villadsen

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 01-09-06 20:16

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> men en box-køler til en moderne cpu er i dag særdeles støjsvag - og der
> kan en 7700 godt pakke sammen, selv ved svage omdrejninger... !

Tja, du må have fået en defekt enhed eller forveksle med en anden model.
Det er denne her jeg snakker om, bare i delvis aluminium.
http://www.tomshardware.com/2004/12/13/zalman_cnps7700/index.html

Hvis det ikke er tilfældet, så ved jeg ikke hvad.

Hvis du vil påstå at boxkølere hører til i den støjsvage ende af spektret,
så burde dine ører slet ikke være i stand til at høre en 7700 i quiet mode.

Jeg kan i hvertfald ikke være andet end 100% uening med dig.

Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 21:02

> [...]

> mode.
>

> Jeg kan i hvertfald ikke være andet end 100% uening med dig.

Jamen det må du da gerne være...

Jeg er i øvrigt selvstændig med eget it-firma, med og har samlet i 100-vis
af computere...
Når jeg samler nye computere, er det altid med støjsvag psu (fx chilli
innovation)- dem med 120mm blæser, der er rimeligt støjsvage.
Jeg putter så en cpu+box i denne - og på disse computere er det psu´en der
larmer mest...

På min egen pc overdøver 7700 så rigeligt min støjsvage psu - derfor er jeg
på ingen måde imponeret over 7700...

Men måske handler det her mere om, at man ikke har lyst til at indrømme, at
noget smart som 7700 ikke holder i forhold til noget billigt og
ikke-smart...

Kommer i tanke om, da casemodding var i sin spæde start - da var det hot at
bruge en dremmel til at lave sine huller med... Det var nærmest lidt smart
at ´dremle´
Når nogen så fortalte, at det var 100 gange nemmere at bruge noget så
kedeligt som en stiksav med metal-klinge til at save med - ja så blev folk
nærmest forargede.... for hvad så med deres dyre og smarte dremmel !

Hvis nogen har lyst - holder jeg gerne åbent hus - så kan i komme forbi og
høre forskellen på en box og en 7700.
Mit postnr. er 4400

Hilsen Palle

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 01-09-06 21:26

Ja så må jeg være døv
har brugt Z7700 på mange maskiner
har også prøvet medleveret køler til næsten alle Intel
og nej de larmer ikke Men det gør boxkøler
så dit svar kan jeg kun grine a
det stemmer ikke med mig og mange andre

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 21:58

> Ja så må jeg være døv

tja... det må du

Fra : Ivan

Dato : 11-09-06 08:20

Enig!

> [...]
> innovation)- dem med 120mm blæser, der er rimeligt støjsvage.
> Jeg putter så en cpu+box i denne - og på disse computere er det psu´en der

Chill Innovasion, som den jo hedder, har blæsere der roterer ved ca.
1000rpm, og er meget lydsvage.

> På min egen pc overdøver 7700 så rigeligt min støjsvage psu - derfor er
> jeg på ingen måde imponeret over 7700...

Som det også bliver skrevet......enter har du ikke skruet ned eller også er
din blæser defekt.

> Men måske handler det her mere om, at man ikke har lyst til at indrømme,
> at noget smart som 7700 ikke holder i forhold til noget billigt og
> ikke-smart...

Vi prøver igen. Du har ikke ret.

> [...]
> Når nogen så fortalte, at det var 100 gange nemmere at bruge noget så
> kedeligt som en stiksav med metal-klinge til at save med -

Der har du så til gengæld ret!

> Hvis nogen har lyst - holder jeg gerne åbent hus - så kan i komme forbi og
> høre forskellen på en box og en 7700.
> Mit postnr. er 4400

Lidt langt for at høre en defekt 7700......

Fra : Claus Albæk

Dato : 31-08-06 10:41

alten wrote:
> [...]
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111254
>
> Er der bedre alternativer?
>
> Skal bruges sammen med ASUS P5B Deluxe bundkort.

Asetek Vapochill Micro er virkelig god (evt. parret med en pabst blæser)
Scythe Miné har jeg også gode erfaringer med. begge er _væsentligt_ mere
håndterlige end den 7700'er der.