trække variabler fra hinanden
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 20-06-01 21:43

Hej NG

jeg skal trække to variabler fra hinanden...

det ser sådan ud:

10:00:00 - 08:00:00 = 00:00:02

jeg ville egentlig hellere have dette:

10:00:00 - 08:00:00 = 02:00:00

Hvordan????

Hilsen Jesper

Fra : Troels Arvin

Dato : 20-06-01 22:07

On Wed, 20 Jun 2001 22:43:25 +0200, "Jesper Henriksen"
<jnh@worldonline.dk> wrote:

> Hvordan????

Den generelle løsning er altid at arbejde med unix timestamps og så
konvertere frem/tilbage vha. funktioner såsom gmstrftime(), osv.

Med timestamps (integer-værdier: antal sekunder siden 1970) kan du let
fratrække tidspunkter fra hinanden.

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 20-06-01 22:47

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> [...]
> konvertere frem/tilbage vha. funktioner såsom gmstrftime(), osv.
>
> Med timestamps (integer-værdier: antal sekunder siden 1970) kan du let

har du et eksempel på dette?
Jesper

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 20-06-01 22:57

Jesper Henriksen wrote:

> har du et eksempel på dette?

$now = time();
$later = $now + 120; // 120 sekunder senere
print(strftime("%H:%M:%S", $later));

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-06-01 12:12

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> har du et eksempel på dette?

Brug http://php.net/mktime til at lave dine tidspunkter om til timestamps,
træk dem så fra hinanden, og brug fx. date() til at udskrive differencen i
det ønskede format.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 21-06-01 13:27

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message
> [...]
> træk dem så fra hinanden, og brug fx. date() til at udskrive differencen i

....hmmm jeg kigger lidt på det, udmiddelbart siger det mig ikke så meget, da
det er min første uge som PHP'er

Jesper

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-06-01 14:24

> ...hmmm jeg kigger lidt på det, udmiddelbart siger det mig ikke så meget,
da
> det er min første uge som PHP'er

Du bliver nødt til selv at prøve dig frem - ingen færdige løsninger her. Jeg
kan dog røbe at du bare skal angive dag, måned, år og sekunder (og evt.
minutter) til det samme i dine 2 kald, og med substr() pille timerne ud af
dine variabler som du så anvender som første argument i kaldene til
mktime().
Disse 2 resultater trækker du så fra hinanden - og vupti! - du har nu
intervallet i sekunder, som du kan formatere med fx. date()

http://php.net/date
http://php.net/mktime
http://php.net/substr

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 21-06-01 14:58

> [...]
> Disse 2 resultater trækker du så fra hinanden - og vupti! - du har nu
> intervallet i sekunder, som du kan formatere med fx. date()

Kæft! hvor er det egentlig nemt, når man først finder ud af det

Tusind tak Jonas - din kloge ugle