Hvordan føles lungekræft?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-08-06 19:36

Hvad er symptomerne - altså jer der har dem og har fået diagnosen?

Fra : -= JF =- priv

Dato : 30-08-06 20:48

Martin Nielsen (jadahva@hotmail.com) kradsede følgende besked i
<44f5daaa$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
> Hvad er symptomerne - altså jer der har dem og har fået diagnosen?

Ikke at jeg kan svare på dit spørgsmål - Men hvis du har bare skyggen af
tvivl - Så skynd dig til lægen og bliv checket...
Hvis du er rask får du fjernet en helt enorm bekymring... Skulle uheldet
være ude, er det vigtigt at komme i behandling så hurtigt som overhovedet
muligt!!

Tag fri i morgen, og gå til lægen!!

--
Mvh. John

Fra : -= JF =- priv

Dato : 30-08-06 21:44

Martin Nielsen (jadahva@hotmail.com) kradsede følgende besked i
<44f5daaa$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
> Hvad er symptomerne - altså jer der har dem og har fået diagnosen?

Check her:
http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=721&article=1526

--
Mvh. John

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-08-06 22:09

Martin Nielsen skrev:
> Hvad er symptomerne - altså jer der har dem og har fået diagnosen?

Det føles ofte ikke.

Men her er nogle regler

1) Hoste mere end 14 dage i træk skal undersøges (røntgen)
2) Enhver form for hoste hvor der kommer blod med op skal undersøges
(røntgen og bronkoskopi)
3) Hæshed uden forklaring
4) Forandringer i personligheden kan være første symptom. Lungekræft
spredes relativt ofte til hjernen.
5) Skuldersmerter fra en lungetumor som er vokset ind i nerverne hertil
6) Uforklarligt vægttab - lungekræft sætter stofskiftet i vejret.
7) Almen utilpashed, kombineret med vægttab og nattesved er almene
symptomer på maligne sygdomme (eller tuberkulose)

Og så er der et hav af andre symptomer relateret til spredning af
sygdommen. Åndenød er sjældent første symptom - mange får først åndenød
når sygdommen er fremskreden.

Er man ryger skal symptomerne tages alvorligt. Ligeledes hvis man bor i
et område med naturligt forekommende radon-udslip fra undergrunden.
Radon skønnes at være skyld i op mod 300 tilfælde af lungekræft om året
i DK. Djursland og Bornholm skulle være slemme steder hvad dette angår.

Jesper