USB ukendt enhed?
Fra : ___P.Sir

Dato : 30-08-06 16:27

Jeg har købt en usb hub, som jeg vil sætte 2 printere i. Men den kendes ikke
af computeren, tilsyneladende. Den kommer frem på enhedshåndteringen og
fortæller, at det er en ukendt enhed, og når jeg klikker videre derind, så
brokker den sig over, at der ikke er drivere installeret.
Det skulle der nu vel heller ikke være (windown XP, sp2)?? Det er en plug
and play enhed, kræver "pentium baseret pc with available usb 2.0 port" står
der i specifikationerne, og jeg mener også at usb drivere er inkluderet i
XP.
Jeg har dog ladet den forsøge at finde drivere selv, men den kan ikke finde
nogen.

Mit bundkort er ASUS p4p800 deluxe. Og det er vel usb 2.0 usb porte, der
sidder på det, såvidt jeg kan læse af manualen?
Hvad er galt mon?
Preben

Fra : Dr. Phil

Dato : 30-08-06 17:27

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit bundkort er ASUS p4p800 deluxe. Og det er vel usb 2.0 usb porte, der
> sidder på det, såvidt jeg kan læse af manualen?

Hvis du ikke har SP2 inde..så få det!!!

Er der evt. USB drivere til dit bundkort??

Du skal osse vide at en USB-hub *kan* have svært ved at kunne bruge enkelte
USB enheder.
F.eks mit Logictech rat SKAL sidde i en "rigtig" USB port for at virke.Hvis
jeg smider den i min USB-hub sker der intet.

Fra : Knud S.

Dato : 30-08-06 17:38

"Dr. Phil" <123@123.dk> skrev i en meddelelse news:P%iJg.77$DK5.75@news.get2net.dk...

> Hvis du ikke har SP2 inde..så få det!!!

Hvis du med inde mener installeret så skrev vedkommende jo
at han havde det ?

> Er der evt. USB drivere til dit bundkort??

Der skal ikke bruges separat USB-driver med SP-2 ?

Fra : Ivan Hansen

Dato : 30-08-06 18:28

> [...]
>
> Mit bundkort er ASUS p4p800 deluxe. Og det er vel usb 2.0 usb porte, der
> sidder på det, såvidt jeg kan læse af manualen?
Jo, dit MB har USB2.0. Men du bør nok checke din opsætning i Bios (Onboard
devices). "USB 2.0 controller" skal være "enablet" og "USB 2.0 controller
mode" skal sættes til "High Speed". Sjovt nok hedder den gamle standard
"Full Speed".
Hvis din hub er med egen strømforsyning og du i øvrigt har installeret
chipset-drivere, så skulle alt virke nu. Ellers prøv at slette alt
"USB-stuff" i enhedsorienteringen og genstart derefter maskinen.Et MB som
dit kører normalt problemfrit selv med store antal USB-enheder af en hver
art!

Hilsen Ivan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-08-06 20:35

___P.Sir skrev:

> [...]
> enhedshåndteringen og fortæller, at det er en ukendt enhed, og når
> jeg klikker videre derind, så brokker den sig over, at der ikke er

Det er næsten helt sikkert kablet. Prøv med forskellige kabler og helst i
den bageste USB hub. Dem på fronten kan drille, når kablerne forlænges.

Der skal IKKE bruges ekstra drivere, en hub er i praksis "usynlig". Men det
er altid det bedste at bruge enheden i den port, den *første* gang er
installeret i. Ellers kan de få skiftende ID, som ikke altid genkendes
korrekt.

Claus