historie
Fra : Charlotte

Dato : 30-08-06 08:29

Hejsa

Er der en der vil være så sød at poste regnbue historien.

Vi har her til morgen mistet vores dejlige kat gennem 5 år. Han kom hjem og
så mildest talt forfærdelig ud med det ene øje uden for øjenhulen. Vi drog
straks til dyrlæge og hun gjrde ham klar til at fjerne det ene øje, men
ville lige tage røngten for en sikkerheds skyld, desværre havde han
kraniebrud så han blev desværre aflivet.
På forhånd tak

knus Charlotte

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-06 10:02

Charlotte wrote:
> [...]
> fjerne det ene øje, men ville lige tage røngten for en sikkerheds
> skyld, desværre havde han kraniebrud så han blev desværre aflivet.

Kære Charlotte.

Allerførst skal du vide, at der bliver tænkt meget på jer herfra. Det
er så sørgeligt at miste sin kat på den måde. Jeg har fundet
regnbuehistorien på nettet, den er helt utroligt smuk:

http://www.rottenet.dk/rainbowbridge.html

Mange knus
Tove :)

Fra : Siri

Dato : 30-08-06 10:37

> Tove Krieger skrev:

Kære Charlotte, åh, hvor jeg føler med dig!
Det er så hårdt at miste ens elskede ven - jeg har aldrig vrælet så
ubeherskeligt, som da jeg måtte af med min boxer, da hun fik kræft.
Godt, at din kat ikke led mere!
'Regnbuehistorien' findes også på et perser-site, der også har en del om
naturmedicin m.m. (som sædvanlig kan jeg ikke huske det, og sidder ved
min arbejdspc uden mine Foretrukne) - jeg kunne ikke læse den igennem,
jeg græd bare - og sender al den trøst, jeg kan!
Jeg mødte en dame i Brugsen, vi snakkede kattemad, og hun fortalte, at
hun havde mistet sin kat, som hun havde haft i 20 år. Jeg har den
frækhed at give dig samme råd, som jeg gav hende - besøg et af Kattens
Værns internater, eller Inges Kattehjem, indtil du finder den kat, der
vil være din nye ven. Du får aldrig den samme kat tilbage, det er sandt
- men du kan få en anden, anderledes, men også dejlig ven. Der er jo
også vildkat.dk - der fandt jeg min dejlige kat, som jeg passer
supergodt på - det gør vi alle, for det er så hårdt at miste!
Knus og kram og gode ønsker herfra....

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte

Dato : 30-08-06 15:36

> [...]
> også vildkat.dk - der fandt jeg min dejlige kat, som jeg passer
> supergodt på - det gør vi alle, for det er så hårdt at miste!

Vi venter lige lidt med at finde en anden kat, vi har Basse i vores hjerter
og mindes dn dejlige kat han var, vi ønsker ikke at finde den første og
bedste kat da vi ikke ønsker en erstatning, han kan ikke erstattes, han var
vores lille barn. Vi er blevet enige om at få en ny på et tidspunk når vi er
klar... hvis vi da bliver det, dagen i dag har været hård men vi har fået
snakket om alle de dejlige oplevelser vi har haft med ham, fået kigget på en
masse dejlige billeder af ham, vi lægger et i dk.binaer så i kan se hvilken
vidunderlig kat han var.

De bedste hilsner Mette og Charlotte

Fra : Siri

Dato : 30-08-06 16:59

Kære Charlotte
Nej, det skal klart nok ikke være lige med det vuns - man er jo nærmest
i chok...
- besøg et af Kattens
Det var det med 'indtil' - det kan være en hel del besøg, det var
ialtfald min slagplan, indtil jeg fandt min misser på vildkat.dk. Dels
er det dejligt med en snak med folkene der, som jo virkeligt holder af
katte - dels får man set andre katte, der er så forskellige, og som
ligesom leder èns tanker væk fra tabet - om muligt.
-- og jeg ved, hvad det er at miste - som sagt, man er i chok!
--- med tiden - en dag -
> [...]

> og mindes dn dejlige kat han var, vi ønsker ikke at finde den første og
> bedste kat da vi ikke ønsker en erstatning,
-- Nej nej, det var heller ikke det jeg mente - ingen kær ven kan
erstattes!
Det var det, de sagde, det par, der overlod mig Gia - og selv nu, hvor
jeg bare har haft hende en måned, forstår jeg - hun er elskelig!
-- det tager tid!
dagen i dag har været hård
--- det var da også en barsk ulykke og afslutning - av av!
, vi lægger et i dk.binaer så i kan se hvilken
> vidunderlig kat han var.
-- dejlig kat!

Fra : Hanne Engermann

Dato : 30-08-06 17:15

Det kan jo også være, der er en kat, som finder jer!

Stray Cat by Francis Witham

Oh, what unhappy twist of fate
Has brought you homeless to my gate?
The gate where once another stood
To beg for shelter, warmth, and food
For from that day I ceased to be
The master of my destiny

While he, with purr and velvet paw
Became within my house the law
He scratched the furniture and shed
And claimed the middle of my bed

He ruled in arrogance and pride
And broke my heart the day he died
So if you really think, Oh Cat,
I'd willingly relive all that
Because you come forlorn and thin
Well...don't just stand there...
Come on in!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 30-08-06 16:37

<klip> Vi har her til morgen mistet vores dejlige kat gennem 5 år.
</klip>

Min allerstørste medfølelse, men da godt den i det mindste nåede at komme
hjem og ikke bare lå et og andet sted og led alene.
Synes du måske kan finde lidt træst i dette lille poetiske vers:

http://hei.homepage.dk/kattens.html

Mange hilsner med trøst fra
Heidi
Miver og Mulles mor

Fra : Heidi

Dato : 30-08-06 22:34

Hej Charlotte

Jeg har lige set billederne af Basse i dk.binæer.
En ualmindelig flot kat - trist den ikke fik lov at være her i denne verden
mere end 5 år.
Håber du har nydt hver en dag med ham
- jeg håber din sorg snart overgåes af de gode minder du har om Basse

"Sorgen er som en trekant i hjertet, der drejer rundt.
Det gør forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der
tilbage blot er en kugle, som drejer - da uden smerte."
[Kinesisk ordsprog]

Mange hilsner med forståelse og trøst fra
Heidi
Miver og Mulles mor

Fra : bettina jespersen

Dato : 31-08-06 07:27

jeg ved godt det ikke helt hænger sammen med tråden men kan i fortælle mig
hvor jeg finder dk.binæer???

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 09:47

bettina jespersen wrote:
> jeg ved godt det ikke helt hænger sammen med tråden men kan i
> fortælle mig hvor jeg finder dk.binæer???

Du kan finde nyhedskanalerne samme sted hvor du har fundet denne
gruppe. Der er en masse nyhedsgrupper der begynder med dk., og når man
scroller gennem den, kan man finde den eller de grupper man vil
abonnere på, man markerer den og trykker på abonner så kommer den
automatisk ind. Dk.binaer står som nr. 5 på listen med grupper.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : bettina jespersen

Dato : 31-08-06 09:58

> [...]
> markerer den og trykker på abonner så kommer den automatisk ind. Dk.binaer

mange tak for hjælpen men den er der ikke. jeg har prøvet at lede flere
gange men jeg kan ikke finde den.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 10:14

bettina jespersen wrote:

> mange tak for hjælpen men den er der ikke. jeg har prøvet at lede
> flere gange men jeg kan ikke finde den.

Jeg har tidligere set i een af grupperne, at de ikke kunne finde
binaer. Det var vist noget med hvilken udbyder man havde. Jeg synes
også, at Googlegroups blev nævnt blandt dem der ikke havde binaer. Jeg
synes at det var forklaringen, men du må ikke hænge mig op på det.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Siri

Dato : 31-08-06 11:25

> Tove Krieger skrev:

Jeg kan ligeså godt gå til bekendelse - jeg var henne hos en bekendt,
det er totalt fuldbefaren pc-og-net-nørd og så billedet fordi han
klikkede det frem - og når jeg nu vil se det igen på enten min job-
eller hjemme-pc, netop ved at trykke på dk.binaer på den der liste, så
sker der de samme ting (jeg har forsøgt flere gange): Skidtet prøver at
starte noget med Outlook eller en eller anden opsætnings-"wizard", og
spørger, om jeg vil abonnere på post fra sitet? Nej da!
Forvirring... Jeg vil jo bare ind på gruppen/sitet og se billedet, og
andre kattebilleder...
Jeg vil "sgudaså" hverken ha' Outlook eller abonnement eller 517 andre
ting - bare se katte i almindelighed, og Charlottes kat i særdeleshed,
og persere i særdeles særdeleshed
Jeg kan ikke finde ud af det - hvordan kommer jeg uden om Outlook og
diverse "wizards" ???
Godt nok er jeg lidt af en Harry Potter-fan, og godt nok er katte
klassisk hekse-"tilbehør" (Harrys kammerat Hermione har som bekendt en
kat, og Professor McGonagall forvandler sig snildt til en MCO) - men
alligevel....

Fra : S. Hansen

Dato : 31-08-06 11:27

On Thu, 31 Aug 2006 10:58:15 +0200, "bettina jespersen"
<hauge@vip.cybercity.dk> wrote:

>mange tak for hjælpen men den er der ikke. jeg har prøvet at lede flere
>gange men jeg kan ikke finde den.

Jeg kan se at du bruger cybercity, der skal du i stedet vælge den
nyhedslæser der hedder newsbin.cybercity.dk og så modtage alle grupper
igen så skulle du også have adgang til de binære grupper

Steen

Fra : bettina jespersen

Dato : 31-08-06 17:18

> [...]
> nyhedslæser der hedder newsbin.cybercity.dk og så modtage alle grupper
> igen så skulle du også have adgang til de binære grupper

og hvor finder jeg det henne?
jeg er absolut ikke computer nørd og ved kun lige hvordan jeg finder disse
pga min kæreste har vist mig det.

Fra : Siri

Dato : 31-08-06 19:29

> og hvor finder jeg det henne?
> jeg er absolut ikke computer nørd og ved kun lige hvordan jeg finder disse
> pga min kæreste har vist mig det.

Jeg bruger slet ikke cybercity, og hvad gør man så?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-09-06 10:14

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> writes:

> Jeg bruger slet ikke cybercity, og hvad gør man så?

Hvilket program bruger du til at læse de her beskeder?

Hvis du går op under Hjælp og vælger Om ... , så vil der komme en
lille skærm, hvor der i øverste linje står hvad programmet hedder.

Hmm. Det kunne være man skulle lave en lille guide på sin hjemmeside,
om hvordan man bruger sit newsprogram. Skifter server, finder nye
grupper osv. Nå ja, skidt, hvad skulle man da ellers få dagen til at
gå med?

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-09-06 13:18

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [...]
> om hvordan man bruger sit newsprogram. Skifter server, finder nye
> grupper osv. Nå ja, skidt, hvad skulle man da ellers få dagen til at

Og så kom den. http://trinekc.dk/News/howto.php

Hvis der er noget der skal tilføjes eller ændres, så bare sig til.

/Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-06 13:41

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Og så kom den. http://trinekc.dk/News/howto.php
>
> Hvis der er noget der skal tilføjes eller ændres, så bare sig til.

Nu har jeg Outlook Express med Quotefix, og den er jeg meget glad for.
Det kan knibe gevaldigt for nogle at citere korrekt, og så er deres
indlæg til tider meget vanskelige at tyde. En stor del af indlæggene
er jo postet fra dk.fritid-dyr-kat og der skal man jo klippe på en
helt anden måde end med Quotefix.

Bortset fra det, så er det en rigtig god ide du har fået med guiden på
din hjemmeside. Den er der sikkert mange der vil bruge fremover. Det
er i det hele taget en vældig fin hjemmeside du har. Klar og
overskuelig, topkarakter til den.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-09-06 18:28

> Hvis der er noget der skal tilføjes eller ændres, så bare sig til.
Du kunne tilføje her, at adgang til binære grupper er noget man køber - for
de flestes vedkommende fordi internet udbyderen giver det med. F.eks folk
på diverse bolignet har ikke adgang til binære grupper, bare fordi de har
internet adgang - som undertegnede der benytter sunsites fri newsserver.
(Bemærk headeren Xref) Man kan så købe sig adgang til en newsserver med
binære grupper, hvis behovet er der.

Benny Andersen
-som opfordrer til at billeder ligges på webserver.-

Fra : S. Hansen

Dato : 01-09-06 07:58

On Thu, 31 Aug 2006 18:17:42 +0200, "bettina jespersen"

>og hvor finder jeg det henne?
>jeg er absolut ikke computer nørd og ved kun lige hvordan jeg finder disse
>pga min kæreste har vist mig det.

det er desværre lidt afhængig hvilket program du bruger til at læse
nyheder i.

Jeg bruger selv agent, og jeg kender ikke rigtigt andre, men fortæl
mig hvilket program du bruger og jeg skal prøve om jeg kan hjælpe dig

Steen

Fra : S. Hansen

Dato : 31-08-06 08:01

On Wed, 30 Aug 2006 09:29:10 +0200, "Charlotte"
<CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> wrote:

> [...]
>ville lige tage røngten for en sikkerheds skyld, desværre havde han
>kraniebrud så han blev desværre aflivet.

Jeg syntes helt klart at det er synd for en kat når dens ejere er så
uansvarlige at lade den rende frit rundt, og hvis i har tænkt jer at
lade jeres næste kat rende rundt på samme måde, vil jeg helt klart
mene at i ikke skulle have lov til at holde kat.

Det er da utroligt hvor uansvarligt katteejere kan opføre sig

Steen

Fra : Siri

Dato : 31-08-06 09:48

> [...]
> mene at i ikke skulle have lov til at holde kat.
>
> Det er da utroligt hvor uansvarligt katteejere kan opføre sig

Nej ved du nu hvad! Tag lige og slå på dem, der ligger ned - mennesker i
sorg!
For det andet - hvis man vælger at have udekat (og det er der immervæk
mange, der gør - også af hensyn til katten, dens instinkter og behov),
så kan der ske ulykker - og det er med streg under ordet 'ulykke', dvs
uheld, trafikulykke osv. Det er for pokker ikke noget, de har gjort
katten med vilje, og det skulle man næsten tro, at du mente....
For een sjælden gangs skyld bruger jeg denne pointe: Du lever vist op
til dit fornavn i hjertet, når du kan banke sådan en besked af sted til
dem, der lige har mistet. Not nice! Ikke særlig betænksomt.

Fra : S. Hansen

Dato : 31-08-06 11:23

On Thu, 31 Aug 2006 08:47:35 GMT, Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>For det andet - hvis man vælger at have udekat (og det er der immervæk
>mange, der gør - også af hensyn til katten, dens instinkter og behov),

Hvorfor er kattens behov anderledes end andre dyr der holdes i
fangenskab. Husdyr MÅ IKKE forlade ejerens ejendom.

>så kan der ske ulykker - og det er med streg under ordet 'ulykke', dvs
>uheld, trafikulykke osv. Det er for pokker ikke noget, de har gjort
>katten med vilje, og det skulle man næsten tro, at du mente....

Og det mener jeg også, Katteejren burde være klar over konsekvensen
ved at lade katten rende frit rundt, hvorimod katten ikke kender
konsekvendesen ved at rende frit rundt.

>For een sjælden gangs skyld bruger jeg denne pointe: Du lever vist op
>til dit fornavn i hjertet, når du kan banke sådan en besked af sted til
>dem, der lige har mistet. Not nice! Ikke særlig betænksomt.

Men katten havde stadig været i live, hvis man havde respekteret
loven. Og det er katteejerens ansvar.

Katten har min dybeste medfølelse, men absolut ikke kattens ejer som
skulle forbydes at holde kat.

Steen

Fra : Siri

Dato : 31-08-06 16:19

> S. Hansen skrev:
> Hvorfor er kattens behov anderledes end andre dyr der holdes i
> fangenskab. Husdyr MÅ IKKE forlade ejerens ejendom.

Nej OK - jeg opfordrer da også (nu, da jeg har lært noget om katte) mine
hus-og-have-og-kat venner til at sætte et passende hegn op, når de nu
alligevel har høj hæk om haven - dels har jeg nu selv set, at et bestemt
rækværk er for højt for katten at forcere (på min svalegang, nemlig
) - og dels fordi naboens kat kommer og spiser deres kats mad - apropos
nabofred og privat ejendom...
Der blev vist anbefalet en bestemt slags hegn her på sitet (?) - mine
venner har bare "ligget under" for de mange fordomme om katte og deres
ubetvingelige udbrydertalent - dvs at hegn er formålsløst

> Og det mener jeg også, Katteejren burde være klar over konsekvensen
> ved at lade katten rende frit rundt, hvorimod katten ikke kender
> konsekvendesen ved at rende frit rundt.

Jo jo - jeg forstår da heller ikke, at min veninde på Amager lader sin
flotte NFO løbe ude om natten - det ville jeg ikke turde! Sikken risiko
for katten....

> Men katten havde stadig været i live, hvis man havde respekteret
> loven. Og det er katteejerens ansvar.
> Katten har min dybeste medfølelse, men absolut ikke kattens ejer som
> skulle forbydes at holde kat.

Det er nok mere din timing end dit synspunkt, der får mig op på
barrikaderne.
Det er så pine-hårdt at miste en af sine kære, og det bliver en kærlig
kat jo. Lydhørhed for velmente advarsler og formaninger siver måske lidt
bedre ind senere - når man begynder at tænke på ny kat. Og de virker
bedre, tror jeg, hvis de kombineres med praktiske anvisninger.....
Forbud virker sjældent - men venligt ræsonnement og praktiske forslag
til forbedringer trænger trods alt igennem hos en hel del - er mit
indtryk.

Min lille devise: Det går alt sammen bedre, når vi hjælpes ad.

Fra : S. Hansen

Dato : 01-09-06 07:52

>Min lille devise: Det går alt sammen bedre, når vi hjælpes ad.

Her er det desværre min egen erfaring at en venlig henstilling til en
katteejer ingen effekt har, da de tror de er i deres fulde ret til at
lade katten rende frit.

Det får først effekt når men køre de store kanoner i stilling.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-06 09:55

S. Hansen wrote:

> [...]
> mene at i ikke skulle have lov til at holde kat.
>
> Det er da utroligt hvor uansvarligt katteejere kan opføre sig

Ved du hvad Steen. Der er noget der hedder medfølelse og noget andet
der hedder almindelig takt og tone.

Vi kender allesammen i gruppen din indstilling til løse katte, og den
er almindeligt respekteret, men jeg synes nu at du er gået for vidt,
når du omgående kommer med din løftede pegefinger.

Det er en stor sorg for Charlotte at miste sin lille ven, og din
moralprædiken er sikkert det sidste hun har brug for lige nu.

Med venlig hilsen
Tove ;)

Fra : S. Hansen

Dato : 31-08-06 11:19

On Thu, 31 Aug 2006 10:55:29 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er en stor sorg for Charlotte at miste sin lille ven, og din
>moralprædiken er sikkert det sidste hun har brug for lige nu.

Men det ændre ikke ved at katten stadigvæk havde været i live hvis hun
havde haft så meget respekt for sin kat og naboer at hun havde holdt
den på eget. Som hun også skal iflg. loven. Men det ved jeg godt jeg
ikke behøver fortælle dig, men der er åbenbart stadigvæk mennesker der
ikke har forstået budskabet.

Og som jeg starter med at skrive så syntes jeg absolut det er synd for
katten, da den ikke er klar over konsekvenserne ved at rende frit
rundt, men det burde katteejeren være.!!!!!!!!!

Derfor har jeg meget svært ved at have medlidenhed med katteejern,
hvorimod jeg syntes det er meget synd for katten.

Steen

Fra : Siri

Dato : 31-08-06 09:41

> Charlotte skrev:
> Hejsa
>
> Er der en der vil være så sød at poste regnbue historien.

Så fandt jeg siden - efter nogen jagten. Håber, at det kan komme lidt
balsam på såret...Her er regnbuehistorien i endnu en version, plus et
par stykker til:
http://siamis.com/Historier/historiersitemap.html

Fra : Charlotte

Dato : 31-08-06 16:47

Tak til jer alle, ja måske lige pånær dig sten!

Vi havde valgt at have ham som ude kat da vi bor i et stille kvarter men på
2. sal og kun har en meget lille terasse hvor vi ikke har mulighed for
kattegård. Men næste kat vi engang får vil vi holde inde.
Det hårdeste er den billist som har ramt ham, at han ikke lige stopper og
tjekker op på ham, han gik lige op efter det var sket kunne vi se og vi var
nede med det samme og kigge, men ingen holdt der.

Og dig sten jeg håber da ikke at du har børn for så må du hellere holde dem
inde for hvad gør du dog den dag et af dem bliver kørt ned? siger du så : nå
ja bare ærgeligt du skulle jo være kommet lige hjem.
"

Fra : lene

Dato : 31-08-06 03:23

hmm selv om man holder sine katte inde på sin egen grund bliver de alligevel
skadet af forbi gående bøller
jeg har nogen skønne MCO'er som er i seler da jeg ikke har mulighed for at
sætte hege op her hvor jeg bor så de er i seler med god lang snor så de kan
komme ud og ligge i lidt græs med også komme ind hvis det er det de vil og i
går da de var ude i noget tid kunne jeg høre min ene mco pev meget højt og
det var ikke som han plejede at gøre hvis han var viklet ind i de andre jeg
gik ud for at kigge hvad der var galt og så han lå på fliserne og kunne ikke
rejse sig da jeg ville løfte ham ind hvæsede han af mig for han havde ondt
jeg ringede til dyrlægen for at høre hvad jeg skulle gøre hun sage jeg
skulle komme med ham og det gjore jeg da vi kom der ud undersøgte hun ham og
fandt ud af efter han var bleven røngten at han havde fået slag i hovedet og
brækket den højre bagpote (av en regning men betal og se glad ud)
og det var sket selv om de er i seler og ikke har mulighed for at gå over
til naboen jeg holder dem inde på min grund og alligevel er det sket så hvad
skal man gøre når man ikke engang kan have dem ude i seler mere ? men syntes
de skal have frisk luft som ander får

knus lene

Fra : S. Hansen

Dato : 01-09-06 07:49

On Thu, 31 Aug 2006 04:23:17 +0200, "lene" <devilgirl@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>skal man gøre når man ikke engang kan have dem ude i seler mere ? men syntes

Se det er fuldstændigt urimeligt, når dine katte færdes på eget skal
de selfølgelig have lov til at færdes i fred.

Steen

Fra : S. Hansen

Dato : 01-09-06 07:46

On Thu, 31 Aug 2006 17:46:58 +0200, "Charlotte"
> [...]

>inde for hvad gør du dog den dag et af dem bliver kørt ned? siger du så : nå
>ja bare ærgeligt du skulle jo være kommet lige hjem.

Jeg lære mine børn hvordan man skal færdes i trafikken før de får lov
til at færdes alene i trafikken.

Jeg lære samtidig også mine børn at man ikke må færdes på andres
ejendomme.

Hvis du kunne lære din kat det samme var meget vundet.

Og så kunne jeg stadigvæk godt tænke mig at få at vide hvorfor
katteejere altid skal samligne deres kat med børn. ??
Mig bekendt er der meget stor forskel på børn og katte.

Steen

Fra : Leyna

Dato : 01-09-06 10:25

On Fri, 01 Sep 2006 08:46:29 +0200, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Og så kunne jeg stadigvæk godt tænke mig at få at vide hvorfor
>katteejere altid skal samligne deres kat med børn. ??
>Mig bekendt er der meget stor forskel på børn og katte.

Det er heller ikke sammenligningen med børn specielt. Det er ordet
uheld eller ulykke, vi prøver at forklare dig.
Du påstår at alle der har deres katte udenfor matriklen sender dem ud
for at blive kørt over eller på anden måde skadet - med fuldt fortsæt.

Når en kat (hund eller et barn) bilver skadet i trafikken er det et
UHELD. En ULYKKE, som der ikke er nogen der har bedt om. Vi sender
vores børn over gaden for at komme på legepladsen (eller noget andet),
og bliver de påkørt på vejen er det fordi der er sket et UHELD. vi
sender dem ikke ud med den ide i baghovedet, at nu skal de sg* køres
ned. Lige sådan med katte! Er den mere klar nu, eller hvad?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Siri

Dato : 01-09-06 11:54

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

"High five" til dig Leyna!
Hep hep, også for dit flotte album, og din forening!

At nogen af os så har et stort omsorgs-gen, selv om vi har valgt ikke at
få børn (jeg vil bl. a. ikke føde børn til denne verden, der behandler
så mange, mange børn så skidt - hurra for dem, der adopterer, men det
hører til en anden nyhedsgruppe...), og kommer til at elske vores dyr
meget højt - ja, selvom jeg synes, at der kan være for meget kitsch om
katte ind i mellem, så forstår jeg jo godt, når katte-ejere bruger
udtrykket 'missebørn'. Det medvirker nok også, at katte er ret
intelligente, deres hjerne er ret stor ifht deres kropsvægt sammenlignet
med andre "kæledyr". Det er nok derfor, at nogle af os bliver
'katte-slaver'
Vi elsker vores katte - de er katte, ikke mennesker - men vi elsker dem
ikke mindre af den grund. Og de fortjener ikke dårligere behandling,
fordi de er dyr.
Ingen mennesker fortjener dårlig behandling.
Ingen dyr fortjener dårlig behandling.

Fra : Leyna

Dato : 01-09-06 21:55

On Fri, 01 Sep 2006 10:54:00 GMT, Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk>
wrote:

>"High five" til dig Leyna!
>Hep hep, også for dit flotte album, og din forening!

Foreningen har så intet med denne gruppe at gøre, men mit kattealbum
består faktisk udelukkende af inde/udekatte, og jeg synes ikke de ser
ud til at vantrives voldsomt, vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : S.hansen

Dato : 01-09-06 14:46

On Fri, 01 Sep 2006 11:24:40 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>sender dem ikke ud med den ide i baghovedet, at nu skal de sg* køres
>ned. Lige sådan med katte! Er den mere klar nu, eller hvad?

Chancen for et uheld kan du minimere meget kraftigt hvis du ved
hvordan du skal færdes i trafikken, og har du ikke lært din kat
hvordan den skal færdes i trafikken, kan nu næsten kun forvente at det
går galt.

Hvis du sender et barn ud i trafikken uden at have lært det hvordan
det skal gebærde sig i trafikken, tror jeg faktisk godt du kan
forvente at blive straffet for dette. Det gør du ikke når det er din
kat der kommer ud for et uheld i traffikken selvom katten er dit
ansvar. Men det er måske derfor i bare sende jeres katte ud i
trafikken. der sker jo ikke jer noget. (Personligt syntes jeg
faktisk det tangere overlagt mord på jeres katte, de har ikke en
jordisk chance når de færdes i traffikken, det har man da idet mindste
når man ved hvordan man begår sig i trafikken)

Det syntes jeg egenlig er logik for burhøns.

Fra : Leyna

Dato : 01-09-06 21:53

On Fri, 01 Sep 2006 15:46:20 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

> [...]
>hvordan du skal færdes i trafikken, og har du ikke lært din kat
>hvordan den skal færdes i trafikken, kan nu næsten kun forvente at det

En ting er hvordan jeg (eller mine dyr/børn) opfører sig i trafikken,
og en helt anden ting er hvordan ANDRE opfører sig i trafikken.
Ingen kan gardere sig imod uheld! Og det gælder både i hjemmet og
udenfor. En kat kan osse falde ud af et vindue, men så skal man måske
bare lade være med at lufte ud?
Jeg tror helt seriøst, at du udemærket forstår hvad der menes med
uheld/ulykke, men du har bare sat dig i hovedet, at alle der har
udekatte er kattemordere. Det er noget vrøvl!

>Det syntes jeg egenlig er logik for burhøns.

Ja, de er jo i hvert fald spærret så meget inde at de ikke kan komme
til skade i trafikken, men har de mon et værdigt liv?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Siri

Dato : 02-09-06 07:11

Se, den holder ikke længere, Steen. Trafikken i dag er fuldstændigt
psykopatisk.

> Leyna skrev:
> En ting er hvordan jeg (eller mine dyr/børn) opfører sig i trafikken,
> og en helt anden ting er hvordan ANDRE opfører sig i trafikken.

Så vidt jeg forstår af et af Charlottes indlæg, er der faktisk tale om
en flugtbilist, og det er da strafbart?
Det er ialtfald dybt uansvarligt, og markerer, at bilisten aldeles
udemærket har vidst, at han har kørt råddent! At hans dårlige kørsel har
været til ulykke og skade for andre (en kat, der havde det UHELD at
komme ud for en ulykke - katte er jo ellers hverken dumme eller klodsede
- for så er det, at man bør holde dem inde for at beskytte dem), og at
hans dårlige opførsel er til evig spot, skam og spe!
Jeg har en perser, der er en meget fremavlet race gennem ihvertfald eet,
måske flere århundreder. Den er nok ikke den bedste jæger at slippe ud,
endsige undslippe farlige uhyrer såsom biler.... Der må man selv vurdere
sin kat. Jeg har taget konsekvensen af dagens trafik - også for mig selv!
Og så den med at holde sig inde - bare som parallel-eksempel er jeg
holdt op med at cykle herinde i Kbh i dagtimerne. Jeg synes, at det er
for farligt, med ikke bare vildt ræsende taxaer og slingrende busser
(prøv selv en tur med en hvilkensomhelst Kbh'sk bybus!) med
sær-forkørselsrettigheder indenom cyklisterne - og så er biltrafikken
forøget herinde med et sindssygt højt procenttal i bare de seneste fem
(og ti) år. Da jeg flyttede hertil, cyklede jeg til alt, på en let
manøvrerbar cykel med superbremser.Når man trods al forsigtighed og
årvågenhed er blevet påkørt et par gange, og reddet fra en barskere
skæbne af en kæmpe-cykelklokke og toptunede bremser - så - hvor er vi
henne??!! Det er vanvid Nu har jeg fået mig en ny, toptunet cykel - men
den bliver kun brugt aften og week-end. Bare som en parallel: Trafikken
er for farlig, ikke bare for løse katte uden trafiktræning, men også for
os, der fulgte med i færdselsundervisning i skolen!
!!
Det her begynder at handle om mere end en ulykke for en kat, men om
nogle vilde urimeligheder for alle bløde trafikanter:
Her til morgen melder DRs tekstTV nyheder s. 125, at "antallet af
ulykker i trafikken er over 10 (!) gange højere, end politiets
officielle statistikker viser". Skadestuerne gav sig til at opgøre, hvad
de fik ind af trafikskadede - uanset, om de blev anmeldt eller ej.
Derfor, Steen, handler det ikke bare om, hvorvidt Charlotte og co. har
handlet uforsvarligt ved at have inde/ude-kat - men om at biltrafikken
er blevet alt, alt for stor, og farlig for os alle - og at mange
bilister kører med en egoist-karakter, der passer rigtig dårligt med
bilers kapacitet til at volde skade.
Og at hverken kat eller mennesker har en rimelig chance for at vare sig.

> Leyna skrev:
> Ingen kan gardere sig imod uheld!
Nej, men vi kan gøre noget politisk mod al den megen biltrafik (radikalt
bedre off. transport til alle os pendlere, f. eks.!!), og for at få de
egentlige ulykkestal frem. Og måske deltage i den demonstration, der er
nævnt andetsteds her på sitet... Om ikke andet, så kunne det da blive
smadderhyggeligt og med en masse katte-snak!

Med venlig hilsen
Siri
PS Trafiksikkerhed handler også om katte
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : S.hansen

Dato : 02-09-06 08:49

Fra : S.hansen

Dato : 02-09-06 09:09

> [...]

>uheld/ulykke, men du har bare sat dig i hovedet, at alle der har
>udekatte er kattemordere. Det er noget vrøvl!

Du mener altså at chancen for et uheld, er ligå så stor, uanset om man
har fået færselsundervisning eller ej ?????

At det er fuldstændigrt ligegyldigt om man ved hvor det er sikrest at
passere en vej, at man ikke går over i en lyskurve når det er rødt, at
man altid bare kan gå ud på vejen uden at se sig for ???

Du har fuldstændigt ret i at uheld sker, og ingen kan sikre sig mod
folk der køre som idioter i trafikken, ligesom bilister ikke kan sikre
sig mod mennesker/dyr der pludseligt løber ud foran ens bil. Børn lære
at de ikke bare skal rende ud på kørebanen, for så er der maksimalt
risiko for at det går galt, har du lært din kat det ???

Og hvis du mener der er overhængende risiko for at din kat falder ud
af dit vindue er det safsuseme dit ansvar at sikre katten, lige som
det er dit ansvar at forebygge at din kat kommer ud for et uheld i
trafikken.

Et uheld skyldes ikke altid bilisten, og i et tilfælde hvor den ene
part i uheldet ikke ved hvordan man skal færdes i trafikken, er det da
overvejende sansynligt, for det første at der sker et uheld, og hvor
skylden til uheldet ligger.

Altså er det dig som kattejer der ikke lever op til dit ansvar !!!

Jeg syntes det er utroligt at det skal udpensles i en sådan grad for
jer.

>Ja, de er jo i hvert fald spærret så meget inde at de ikke kan komme
>til skade i trafikken, men har de mon et værdigt liv?

Hvad med andre dyr der lever i fangeskab, har de ikke et værdigt liv
??

Det tror jeg nok nærmere du skal diskutere med div. zologiske haver
bønder, hundeejere og andre der holder dyr.

Jeg tror ikke du får zologiske haver til at give dig ret i dette, og
de har nok noget mere forstand på dyrehold.

Og hvorfor skulle lige katten have særstatus.

Fra : Leyna

Dato : 02-09-06 11:05

On Sat, 02 Sep 2006 10:08:40 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>On Fri, 01 Sep 2006 22:52:55 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Du har fuldstændigt ret i at uheld sker, og ingen kan sikre sig mod
>folk der køre som idioter i trafikken,

Tak, det var egentlig bare det jeg ville frem til.
Der er forskel på uheld/ulykker og så på med fortsæt at udsætte
mennesker eller dyr for fare!

> [...]
>at de ikke bare skal rende ud på kørebanen, for så er der maksimalt
>risiko for at det går galt, har du lært din kat det ???

De er alle 3 bange for biler, såeh...

> [...]
>skylden til uheldet ligger.
>
>Altså er det dig som kattejer der ikke lever op til dit ansvar !!!

Hvis du har et 2.årigt barn, der bliver dræbt fordi barnet render ud
på vejen og bliver trafikdræbt, har du så virkelig brug for at blive
dunket oveni hovedet med at du er en dårlig forældre, og at det i
hvert fald var din egen skyld, og at du ikke har levet op til dit
ansvar?
Nej, vel?
Personligt ville jeg i sådan en situation være bedøvende ligeglad med
HVOR skylden ligger. Mit tab ville ikke kunne erstattes.

>Jeg syntes det er utroligt at det skal udpensles i en sådan grad for
>jer.

I lige måde!

>Hvad med andre dyr der lever i fangeskab, har de ikke et værdigt liv
>??

Ja, skynd dig at skifte emnet ud, før du kommer i klemme et sted...

>Jeg tror ikke du får zologiske haver til at give dig ret i dette, og
>de har nok noget mere forstand på dyrehold.

Hvis vi lige skal holde os til kattedyrene, så havde Kbh's Zoo i min
barndom nogle små bure til de store kattedyr. (Tiger, løver, sort
panter) Disse bure er for længst afskaffet, fordi Zoo osse godt kunne
se, at disse forhold var kummerlige og dyrene blev voldsomt stressede,
så desværre lader jeg mig overhovedet ikke gå på af din hovne og
"jeg-ved-bedst" holdning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : S.hansen

Dato : 02-09-06 15:41

On Sat, 02 Sep 2006 12:04:51 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Tak, det var egentlig bare det jeg ville frem til.
>Der er forskel på uheld/ulykker og så på med fortsæt at udsætte
>mennesker eller dyr for fare!

>De er alle 3 bange for biler, såeh...

Nu tager du så pludselig udgang i dine egne dyr.

> [...]
>Personligt ville jeg i sådan en situation være bedøvende ligeglad med
>HVOR skylden ligger. Mit tab ville ikke kunne erstattes.

Hvor tit ser du et 2 årigt barn rende frit rundt i trafikken, og hvor
tit ser du en kat rende frit rundt i trafikken. ?

Personligt har jeg aldrig set et 2 årigt barn rende frit rundt i
trafikken, hvorimod jeg op til flere gange om dagen ser katte der gør
dette.

Jeg er også helt sikker på at hvis forældre lader deres 2 årige barn
løbe frit rundt i trafikken vil de sociale myndigheder gribe ind.

Og det er fritgående dyr vi diskutere, ikke dyr der rent undtagelses
er sluppet ud i trafikken.

>I lige måde!

>Ja, skynd dig at skifte emnet ud, før du kommer i klemme et sted...

Nu må du undskylde mig, det er dig der bringer begrebet et liv i
værdighed ind i diskussioen, jeg tillader mig bare at fortælle dig at
folk der har forstand på dette ikke vil give dig ret idet.

> [...]
>se, at disse forhold var kummerlige og dyrene blev voldsomt stressede,
>så desværre lader jeg mig overhovedet ikke gå på af din hovne og

Og idag har en løveflok en plads der svare til en middelstor have.
Hvilket er langt mindre plads en en kat vil have i en normal dansk
have.

Jeg må samtidig nok indrømme at vi to ikke bliver enige om emnet
fritgående katte, men katteejere der lader deres dyr færdes frit
overtræder loven. Personligt håber jeg snart der kommer en kattelov,
ligesom der idag findes en hundelov. Dette vil samtidig også gøre det
næmmere at holde en katteejer ansvarlig for de skader deres kat laver,
og når katteejeren så meget nemt kan gøres økonomisk ansvarlig for sin
kats gøren og laden er jeg helt sikker på at de nok skal holde deres
kat for dem selv.

EOD

Steen

Fra : Leyna

Dato : 02-09-06 18:33

On Sat, 02 Sep 2006 16:40:50 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>Nu tager du så pludselig udgang i dine egne dyr.

Ja, du spurgte jo om jeg havde lært min kat det...

>Og det er fritgående dyr vi diskutere, ikke dyr der rent undtagelses
>er sluppet ud i trafikken.

Så taler vi om noget forskelligt, for ingen læsser da deres katte af
på kørebanen.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Siri

Dato : 02-09-06 11:27

Chancen?? Du må da mene risikoen!

> Leyna wrote>En ting er hvordan jeg (eller mine dyr/børn) opfører sig i
trafikken,

uanset om man> har fået færselsundervisning eller ej ?????

Færdselsundervisning.... Eftersom der - ialtfald udi min erfaring er max
to-tre børn pr skoleklasse, der overhovedet tager notits af den
færdselsundervisning, så må man sige, at den har minimal betydning - og
at det kun er få nørder (som mig!), der f eks rækker højre arm ud ved
højresving, og holder venstre hånd i vejret, når jeg vil stoppe. Det er
også langt fra alle, der ser sig tilbage, når de overhaler....
Men det er minimalt, hvilken fare uforsigtige cyklister eller fodgængere
udgør i trafikken i forhold til mængden af biler og farten på dem - og
ikke mindst deres forhold til færdselsregler.....

> At det er fuldstændigrt ligegyldigt om man ved hvor det er sikrest at
> passere en vej, at man ikke går over i en lyskurve når det er rødt,

Nu ved jeg ikke, hvor du bor (og det betyder heller ikke det store for
mig), men hvis du tager hen til T-krydset Borgergade/Sølvgade, så vil du
opleve, at det farligste tidspunkt at gå over vejen på - det er, når der
er grønt for fodgængere! Jeg ved ikke, hvordan de har regnet den ud, men
faktum er, at der er grønt for en masse venstresvingende bilister
samtidig med alle fodgængerne! Med andre ord - det dummeste - eller i
alt fald mest uforsigtige - man kan gøre, det er at gå over for grønt og
blive stående for rødt. Så vidt færdselsreglerne.... De er ikke altid
rationelle!

> at man altid bare kan gå ud på vejen uden at se sig for ???
Nej, absolut ikke, men katte er jo faktisk ret årvågne - og her taler vi
ikke generelt, det er vist blevet sagt højt og tydeligt, men om et
stille kvarter (beskrevet af Charlotte), hvor der må være en ret lav
fartbegrænsning - så SELV DEN MEST TÅBELIGE BILIST (og ja, nu råber jeg)
må og skal have øjnene så åbne, at han kan nå at se en luntende kat
eller hund (eller et legende barn, sågar) og stoppe i tide! ellers burde
han aldrig have fået kørekort, og have/få det nuppet omgående!

> Du har fuldstændigt ret i at uheld sker, og ingen kan sikre sig mod
> folk der køre som idioter i trafikken

Jo vi kunne! Ved at være langt skrappere - og her tænker jeg ikke bare
på lovgivning, men på holdning! Hvem lader vi få kørekort? Hvilke
befolkningsgrupper har flest ulykker? Hvor hurtige skal vi være til at
aggressive, dumme, eller tåbeligt uforsigtige folk får kørekortet taget?
Det er dét, det handler om!

ligesom bilister ikke kan sikre> sig mod mennesker/dyr der pludseligt
løber ud foran ens bil.

Nej, man kan ikke sikre sig mod, at de løber ud, men man kan køre, så
der ikke sker noget! Vi har trods alt ikke motorvej på enhver asfalteret
strækning - selvom nogen lader til at tro det!
Børn lære (sic!)
(det hedder forresten 'lærer' - at lære - man lærer - en lærer - eller
en lære(-streg) )
> at de ikke bare skal rende ud på kørebanen, for så er der maksimalt
> risiko for at det går galt, har du lært din kat det ???

Nej, men nu er katte jo som sagt temmelig årvågne og ikke dummere end
som så - og så taler vi igen om at overholde hastighedsgrænser og bruge
almindelig (eller måske knap så almindelig..) fornuft i sin kørsel, at
man ikke er til skade for andre! Og da slet ikke i bymæssig bebyggelse!

> Og hvis du mener der er overhængende risiko for at din kat falder ud
> af dit vindue er det safsuseme dit ansvar at sikre katten
(det mangler et 't' i 'saftsuseme' - ja, jeg kan ikke dy mig )
Ja, men du har stadig ikke fattet, at ingen katte-ejer (eller forældre)
kan katte-sikre (eller børne-sikre, for den sags skyld) sig for UHELD -
som Leyna også har prøvet at forklare dig.

, lige som> det er dit ansvar at forebygge at din kat kommer ud for et
uheld i
> trafikken.

Som allerede sagt: Jeg mener, at det er umuligt at forebygge uheld for
mennesker og dyr, når vi accepterer biltrafikken, som den er i dag -
både mht hastighed, tæthed, og mentalitet hos bilisten.

> Et uheld skyldes ikke altid bilisten

Nej, sandt, men de fleste gør altså!
For hurtig, for stresset, for hasarderet kørsel, det er der uheldene sker.
Ja, der findes også cyklister, der kører sådan, og de fortjener et
tvunget færdselsregelkursus af de grundige - men vi taler om bytrafik,
der har problemer med at lade gamle og dårligt gående komme over gaden i
fred!

, og i et tilfælde hvor den ene
> part i uheldet ikke ved hvordan man skal færdes i trafikken, er det da
> overvejende sansynligt, for det første at der sker et uheld, og hvor
> skylden til uheldet ligger.

Vi taler ikke om skyld nu (og nu er jeg lige ved at råbe igen), vi taler
om at undgå uheld og ulykker! Vi taler om, at bilisten sidder godt
beskyttet bag rattet i noget meget hårdt med motor, der kan gøre stor
skade og slå andre ihjel!
Så vil jeg blæse på, hvormeget vi andre skal være forsigtige, og holde
vores dyr og børn inde, for det er ikke det, det handler om!
Det handler om, at den, der fører sådan et køretøj, skal gøre det med
stor, stor omhu, og at vi accepterer et u-fatteligt højt skade- og
drabs-niveau som pris for al den fart!

> Altså er det dig som kattejer der ikke lever op til dit ansvar !!!

Altså er det bilisten, der ikke har fattet, hvilket ansvar, han står
(sidder) med!

> Jeg syntes det er utroligt at det skal udpensles i en sådan grad for
> jer.

Jeg synes, at det er ufatteligt at
1) Du overhovedet bragte emnet på bane efter Charlottes chok og
anmodning om katte-historien til trøst
2) Du åbenbart ikke vil fatte, at den, der sætter sig ind og fører sådan
en maskine, bør tænke sig meget meget mere om, end almindeligt er.
3) Du ikke fatter, at 'bløde trafikanter' ikke kan sikre sig ved at
overholde færdselsregler - det er ikke muligt at sikre sig i dagens
voldsomme trafik. Kat eller menneske.

Det synes jeg egentlig også.... (Der er 't' i egentlig - drille,
drille)

> Hvad med andre dyr der lever i fangeskab, har de ikke et værdigt liv
Det tror jeg nok nærmere du skal diskutere med div. zologiske haver
> bønder, hundeejere og andre der holder dyr.

Nej, og de lever under helt urimelige forhold - har nogen besøgt det
gamle elefanthus og girafstald - til dyr, der naturligt tordner henover
savannen! Nej, vel!
Men her taler vi om katte, der har plads at tumle sig på og bliver
møg-forkælet med jagt-legetøj og al opmærksomhed på dyre-velfærd! Der er
SLET ingen sammenligning, og det hører slet ikke hjemme i denne
diskussion om katte og trafik!

> Jeg tror ikke du får zologiske haver til at give dig ret i dette
Nej, for de tjener penge på uhyrligheder, som vi stiltiende alle
accepterer, ganske som der ikke bliver sat en stopper for den trafik,
der nu accelererer (ja undskyld ordspillet) ud over enhver rimelighed!

, og> de har nok noget mere forstand på dyrehold.

Se, det vil jeg overhovedet ikke give dig ret i! Besøg bare ethvert
stordrifts-landbrug, og se dyrene gå rundt dækket i deres eget
indtørrede skidt, og jeg skal ikke fortsætte, for der er ingen ende på
det svineri, man begår mod dyr i den hellige produktions navn - men ser
du, Steen, der bringer du igen noget på bane, der er en helt anden
diskussion. Det er ikke 'forstand på dyrehold' eller 'dyr i fangenskab',
der er sagen her. Sagen er trafikkens urimelige farlighed, der går ud
over os alle - mennesker og dyr.

> Og hvorfor skulle lige katten have særstatus.
Det skal den heller ikke. Det skal ingen af os. Vi fortjener, at det er
bilerne og trafikken, der bliver indrettet efter mennesker, og de
kvarterer, vi bor i (med vores kate, børn, og hvad folk nu ellers finder
på at slæbe til huse.... ).
Vi fortjener, at folk bliver sig deres ansvar bevidst, og da er det
vigtigere for sikkerheden, at der bliver sat begrænsninger for bilismen
end for kattene!

Steen, hvis dit ærinde bare var at få folk til at passe bedre på deres
katte generelt, så var det fint nok.

Men den her ulykke skete, fordi en bilist kørte for dårligt/hurtigt i et
boligkvarter, og ovenikøbet bare kørte videre efter at have gjort skade.
Det kunne være sket for en kat, der var smuttet ud på 'springtur'
såvel som en udekat. Det handler om bilistens uforsigtighed her, ikke
katteejernes. Det handlede faktisk oprindelig om deres sorg, ikke om
katte- eller trafiksikkerhed. Men det skulle du lige have sparket ind,
til folk, der ligger ned.
Det er egentlig det, jeg synes er værst. Ikke dit synspunkt om katte og
trafik, men din mangel på hensyntagen eller timing.

Fra : S.hansen

Dato : 02-09-06 16:47

On Sat, 02 Sep 2006 10:26:37 GMT, Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk>
wrote:

>Chancen?? Du må da mene risikoen!

Ok det har du ret i.

> [...]
>eller hund (eller et legende barn, sågar) og stoppe i tide! ellers burde
>han aldrig have fået kørekort, og have/få det nuppet omgående!

Jeg har selv oplevet en kat komme farende i fuld fart ud fra en have
henover et fortov og ud på vejen. Du vil som bilist ikke en gang med
30 km/t have en jordisk chance for at stoppe.

Jeg kørte heldigvis ikke i bil.

> [...]
>befolkningsgrupper har flest ulykker? Hvor hurtige skal vi være til at
>aggressive, dumme, eller tåbeligt uforsigtige folk får kørekortet taget?

Her er jeg absolut enig med dig. men vi er desværre lidt for blødsødne
over for mange trafikanter - det være sig biler - cyklister og frit
gående katte. !!!!!

>(det mangler et 't' i 'saftsuseme' - ja, jeg kan ikke dy mig )

Det er OK

>Ja, men du har stadig ikke fattet, at ingen katte-ejer (eller forældre)
>kan katte-sikre (eller børne-sikre, for den sags skyld) sig for UHELD -
>som Leyna også har prøvet at forklare dig.

Og jeg forsøger at sige at RISIKOEN kan minimeres hvis man ved
hvordan man skal færdes i trafikken, og det kan du ikke lære en kat.

>Nej, sandt, men de fleste gør altså!

Ikke ulykker hvor der indgår mindre husdyr, for her bliver bilisten
gjort ansvarlig for de ulykker der sker på grund af en hård
opbremsning, da en sådan anses for unødvendig, så meget kan jeg da
huske fra min teori undervisning.

> [...]
>Det handler om, at den, der fører sådan et køretøj, skal gøre det med
>stor, stor omhu, og at vi accepterer et u-fatteligt højt skade- og

Men igen minimere du risikoen hvis du ved hvordan du skal forholde dig
i trafikken, og ja du skal se dig for selv om du har grønt lys.
(desværre)
Og ligesom der findes katteejere der ikke overholder loven findes der
bilister der heller ikke gør dette.

Hvis vi aller til enhver tid overholdt gældende lovgivning, ja så
ville det være meget få ulykker der sker, og ingen af dem ville være
mellem biler og katte. !!!!!!!!

>Jeg synes, at det er ufatteligt at
>1) Du overhovedet bragte emnet på bane efter Charlottes chok og
>anmodning om katte-historien til trøst

Men så kan det værre hun tager det til efterretning når hun anskaffer
sig en ny kat. !!!!!!!
I andre der bare giver hende medhold gør intet for at forebygge at det
sker igen. Havde der været en af jer andre der havde sagt dette havde
jeg ikke kommenteret dette indlæg overhovedet.

> [...]
>3) Du ikke fatter, at 'bløde trafikanter' ikke kan sikre sig ved at
>overholde færdselsregler - det er ikke muligt at sikre sig i dagens

Igen hvis du ved hvordan du skal forholde ........

> [...]
>diskussion. Det er ikke 'forstand på dyrehold' eller 'dyr i fangenskab',
>der er sagen her. Sagen er trafikkens urimelige farlighed, der går ud

Næ men jeg kommentere også bare udtalelesen fra Leyna om et liv i
værdighed.

> [...]
>Vi fortjener, at folk bliver sig deres ansvar bevidst, og da er det
>vigtigere for sikkerheden, at der bliver sat begrænsninger for bilismen

Kattene skal slet ikke færdes i trafikken, og det behøver jeg heller
ikke fortælle dig for det ved du godt.

>Steen, hvis dit ærinde bare var at få folk til at passe bedre på deres
>katte generelt, så var det fint nok.
>
>Men den her ulykke skete, fordi en bilist kørte for dårligt/hurtigt i et
>boligkvarter,

Hvilket historien ikke siger noget om. Se iøvrigt min kommentar om
hårde opbremsninger.

>og ovenikøbet bare kørte videre efter at have gjort skade.

Hvilket er forkasteligt, hvis billisten har haft mulighed for at
stoppe uden at genere den øvrige trafik, hvis han derimod i sit
bakspejl har set katten rejse sig og forsvinde kan det være
ligegyldigt for så kunne han alligevel ikke gøre noget.

>Det kunne være sket for en kat, der var smuttet ud på 'springtur'

Så ville jeg have den dybeste medlidenhen med katteejren det skal du
ikke være i tvivl om.

>såvel som en udekat. Det handler om bilistens uforsigtighed her, ikke
>katteejernes.

Du ved ikke om bilisten har kørt uforsvarligt, du ved derimod at der
er tale om en kat som færdes frit i trafiken, og det kan den ikke på
forsvarligvis.

> [...]
>Det er egentlig det, jeg synes er værst. Ikke dit synspunkt om katte og
>trafik, men din mangel på hensyntagen eller timing.

Igen, hvis ingen fortæller folk de er forkert på den kan de ikke rette
deres fejltagelser.

Og ligesom i gamle dage skyder man den budbringer der kommer med
dårlige budskaber.

Og så undskyld iøvrigt mine stavefejl, men det er vel heller ikke dem
der er til diskussion her

Steen

Fra : Siri

Dato : 03-09-06 14:01

> Men så kan det værre hun tager det til efterretning når hun anskaffer
> sig en ny kat. !!!!!!!

HALLO! Er du da komplet hjerteløs mand!
Det eneste, du har opnået med din malplacerede og brutale kommentat til
Charlotte er at hælde syre i såret!
Det er det, bl.a. jeg forsøger at gøre dig begribeligt.
Flere gange. Og det trænger åbenbart ikke igennnem, om det så er fordi
du ikke kan, eller ikke vil forstå, at nogle mennesker har følelser, som
man ikke skal jokke på.
Og al anden diskussion er det faktisk uvedkommende - det er der også
flere, der har forsøgt at forklare dig. Men du drøner bare løs med dit
principrytteri ang. udekatte. Ufatteligt.

> I andre der bare giver hende medhold gør intet for at forebygge at det
> sker igen. Havde der været en af jer andre der havde sagt dette havde
> jeg ikke kommenteret dette indlæg overhovedet.

Vi svarede på Charlottes indlæg - hun bad om trøst (i historien om
katten ved regnbuen), fordi hun var i chok. Og så brasede du ind og
skældte hende ud med brask og bram. Hvis du tror, at det hjælper, så -
har du ikke begreb skabt om mennesker, følelser, eller pædagogik.

Ang. historien om de arme dyreunger fra Zool. Have - så synes jeg, at
din kommentar siger en masse om dit følelsesliv, og din fornemmelse for
andres ditto. Det er rystende.
"Jeg vil gå udfra at de afliver dem fordi de ikke mener de kan give dem
et værdigt liv i fangenskab. (Manglende plads)
Og jo det er kedeligt"

"kedeligt"??!!
Her er ingen ræson mulig. Du taler og taler om dit princip, vi andre
forsøger at støtte Charlotte - også i overhovedet at tænke tanken om en
dag at få en ny kat, noget, der er ufatteligt og utænkeligt, når man
lige har mistet. Alt det med, hvordan man så har kat, det hører til på
et senere tidspunkt, men absolut ikke i den tidlige chokfase.
Kære Leyna og Tove, jeg tror ikke, at vi kommer igennem med selv de mest
rimelige og rationelle argumenter her - for manden forstår ikke andres
følelser. Det er det, der er humlen.

Fra : S.hansen

Dato : 03-09-06 17:35

On Sun, 03 Sep 2006 13:00:52 GMT, Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk>
wrote:

>HALLO! Er du da komplet hjerteløs mand!
>Det eneste, du har opnået med din malplacerede og brutale kommentat til
>Charlotte er at hælde syre i såret!

Og måske få hende til ikke at udsætte hendes næste kat for den samme
brutale hændelse.

Du har fuldstændig ret i at jeg syntes det er langt være for hendes
kat, end det er for hende selv. Det er trods alt hendes kat der har
været udsat for ubeskrivelse lidelser, og disse lidelser kunne hun ved
at efterleve dansk lovgivning, og udvise normal tankegang have sparet
hendes kat for.

Hun fortjener ikke den blødsødne omsorg i giver hende, det er hende
der med sin tankeløse omgang med levene væsner har udsat katten for
dette, og ikke en eller anden bilist som tilfældigvis kommer kørende
på en vej hvor han med fuld ret kan færdes uden at skulle tænke på at
få ødelagt sin bil grundet andres menneskers tankeløse omgang med dyr.

Jeres katte høre ikke til andre steder end i jeres eget. Og det er der
desværre alt for mange katteejere der ikke kan forstå, og så længe jeg
her læser indlæg om folk der omgås deres husdyr på en så tankeløs
måde, kan de forvente yderligere indlæg at denne slags fra min side.
Uanset om deres kat lige er blevet aflivet grundet deres/jeres
tankeløse omgang med andre levende væsener.

EOD

Steen

Fra : Siri

Dato : 05-09-06 10:01

> S.hansen skrev:

Det er her, jeg igen tager mig til hovedet, og tænker, at du enten
totalt mangler empati (og så vil jeg sørme nødig være kat eller
nogetsomhelst andet hjemme hos dig, uanset hvor "trygt" de holdes inden
døre!), eller i det mindste aldrig har oplevet egentlig sorg. Jeg skal
lige hilse at sige, at man er i chok, fysisk og psykisk, den første tid,
og rå kommentarer som dine har ingensomhelst effekt udover at gøre
chokket værre!
Hvis dit mål var at nå igennem med et pædagogisk sigte, så er både
timingen og formuleringerne helt i skoven. Det er der flere herinde, der
har forsøgt at forklare.

> Og måske få hende til ikke at udsætte hendes næste kat for den samme
> brutale hændelse.

> Går det slet ikke op for dig - kan du ikke fatte, at du kommer slet ikke
igennem med et synspunkt, hvor vi i virkeligheden nok kunne blive enige
ihvertfald de 90% af vejen (man bør passe på sin kat, og kun have indekatte
i byområder osv), når du gør det på den måde....
Det gør du åbenbart ikke - men prøv lige at lægge principrytteriet til
side et øjeblik, og fat, at hvis man skal bibringe folk fornuftig viden,
så skal det gøres på rette tid og med forståelige ord. Ikke som et spark
til een, der ligger ned. Og det er det, du gør.

> Du har fuldstændig ret i at jeg syntes det er langt være for hendes> kat,
end det er for hende selv. Det er trods alt hendes kat der har> været udsat
for ubeskrivelse lidelser,

Hmm, mon du heller ikke fatter, hvor ondt det gør at se ens nærmeste
lide - at det er det, der gør, at man er i chok. Jo, det gør ondt på
katten, men hvorfor tror du, at visse diktaturstater bruger at pine
folks nærmeste for øjnene af dem.....

og disse lidelser kunne hun ved> at efterleve dansk lovgivning, og
udvise normal tankegang

Normal tankegang?? Det synes jeg ikke, at du har begreb skabt om, rent
ud sagt. JEg behøver bare at henvise til nedenstående:

> [...]
han med fuld ret kan færdes uden at skulle tænke på at> få ødelagt sin bil

"Få ødelagt sin bil"??
> [...]
lige er blevet aflivet grundet deres/jeres> tankeløse omgang med andre

OK, så ved vi, hvad vi ikke skal læse. Helt uanset lovgivning og
dyrevelfærd, så var det ikke det, tråden drejede sig om, og din tone og
timing var helt, helt malplaceret.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-09-06 12:22

S.hansen wrote:

> Jeg tror ikke du får zologiske haver til at give dig ret i dette, og
> de har nok noget mere forstand på dyrehold.

Åh ja Steen, det er jo nok som man ta'r det, hvis man læser bagsiden
på B.T. idag.

4 små løveunger på 3 mdr. i Aalborg Zoo skal aflives hvis der ikke
findes et "passende" sted til dem. I marts var det deres små
bjørneunger der måtte lade livet, så det er godt nok et "herligt"
brug-og-smid-væk samfund vi har. Mere forstand på dyrehold ???????

Mvh Tove :)

Fra : S.hansen

Dato : 02-09-06 16:49

On Sat, 2 Sep 2006 13:22:09 +0200, "Tove Krieger"

Fra : Siri

Dato : 02-09-06 07:28

> Charlotte skrev:
> Tak til jer alle, ja måske lige pånær dig sten!

No probs, selv tak - godt, at I er her, fortæller til skræk og advarsel,
og lader os andre kommentere.

> Det hårdeste er den billist som har ramt ham, at han ikke lige stopper og
> tjekker op på ham, han gik lige op efter det var sket kunne vi se og vi var
> nede med det samme og kigge, men ingen holdt der.

Hvaaba' - vil det sige, at det simpelthen er en luset flugtbilist, der
på det nærmeste ramte katten for øjnene af jer - på en rolig vej.... Det
er bare for råddent, og der har I intet at bebrejde jer selv! Alle med
hjerte må føle med jer - for mig bekendt er der fartgrænser, der burde
sikre, at man kan nå at bremse, også når et dyr kommer springende - I
kender sikkert selv fartgrænsen på jeres vej. Han har bare godt vidst,
at han har kørt råddent, og måske endda talt i mobiltlf... godt eksempel
på, at forbud ikke hjælper i sig selv. Man skulle have en dims sat ind i
alt med motor, der simpelthen de-aktiverede mobilbamsen - også i busser
og tog(men det hører vist ikke hjemme her på sitet ).
Sorgen vil altid være der - men med tiden kan det lindre at lade en ny
kat komme ind i sit liv... Men hvor tager det tid - og gør ondt. Giv jer
selv lov og tid til at sørge - alt andet hævner sig på sigt.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 14:54

> [...]
> men ville lige tage røngten for en sikkerheds skyld, desværre havde han
> kraniebrud så han blev desværre aflivet.

Hej Charlotte

Det er altid trist at miste en kat.
Men glæd dig over de 5 gode år han har haft med jer.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 16:18

Bare lige en lille tanke til jer... hvordan I har det....
Det er frygteligt at miste...
Jeg har fået nye kor-noder og sidder Gudhjælpemig og skal øve på en
åh-så-sjov sang, med teksten 'Og nu er katten død', og jeg vræler bare -
hvem har dog lavet den tekst, en, der ikke selv har (haft) kat!
vræle, vræle...

Fra : Charlotte

Dato : 21-09-06 16:43

> [...]
> åh-så-sjov sang, med teksten 'Og nu er katten død', og jeg vræler bare -
> hvem har dog lavet den tekst, en, der ikke selv har (haft) kat!

Jo vi er kommet ovenpå igen.. men gud hvor har det været nogle hårde uger,
det værste er alle de dagligdags ting hvor man var vant til at han var der.
Vi er begyndt at snakke ny kat, men da vi har fået en super lækker og stor
lejl. på 142 kvm venter vi til flytningen er overstået så den lille ny ikke
bliver så forvirret, den skal have en rolig start på livet.

Ja sikke en tekst.. og så en børne sang hi hi

Med venlig hilsen

Mette og Charlotte