MS Windows
briani 27239
Skjul inaktive ikoner
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-08-06 08:44

Hej,

To forskellige computere med WinXP Pro SP2 DK er begyndt at skjule
inaktive ikoner i statuslinjen, men det hjælper ikke noget at fjerne
fluebenet i 'Skjul inaktive ikoner' i egenskaber for statuslinjen.

Er det en kendt WinXP DK-bug, eller? Jeg har nemlig aldrig oplevet
det på en engelsk WinXP, så jeg har ingen idé om, hvordan jeg skal
få den til at lade være med at skjule dem. Har I en idé?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ricko.

Dato : 30-08-06 08:56

> [...]
> det på en engelsk WinXP, så jeg har ingen idé om, hvordan jeg skal
> få den til at lade være med at skjule dem. Har I en idé?

kan du ikke bare trykke på tilpas der hvor du markere 'Skjul inaktive
ikoner' og markere vis altid ud for dem du ønsker vist

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-08-06 10:23

Ricko. skrev:

> kan du ikke bare trykke på tilpas der hvor du markere 'Skjul
> inaktive ikoner' og markere vis altid ud for dem du ønsker vist

Det er også prøvet, men pilen vises stadig. Jeg vil have pilen til
at forsvinde totalt, hvilket den også gør på min egen engelske XP
lige så snart jeg fjerner fluebenet i 'Hide inactive icons'.

Jeg har ikke prøvet at rydde listen inde under tilpas. Måske skulle
man prøve det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-08-06 10:50

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har ikke prøvet at rydde listen inde under tilpas. Måske skulle
> man prøve det.

Min snakker dansk, og jeg har aldrig ændret det (dvs. de ikoner, der nu
engang vises, de vises hele tiden).

På et tidspunkt forsvandt et af dem uden jeg anede hvorfor. Muligvis i
forbindelse med en Windows Update, noget programafinstallation
eller...(?)

Jeg prøvede dengang at sætte flueben i "Skjul inaktive ikoner" og så
under "Tilpas" klikke på "Gendan standarder". Så "Anvend", OK.

Derefter åbnede jeg igen egenskaber for proceslinjen, fjernede
fluebenet i "Skjul inaktive ikoner", Anvend, OK.
Så var den normal igen (og jeg genstartede lige Windows for en
sikkerheds skyld, også for at tjekke) og har siden været.

Om det hjælper hos dig, ved jeg ikke, da min som bekendt er Home-
versionen, og jeg kører med klassisk look. Og når ting ikke gør, som de
burde gøre, kan den slags forskelle jo mageligt bevirke, at noget
virker hos det ene men ikke det andet og vice versa.

Men du kan da prøve.

--
Hygge fra Århus - Rudi
(som stadig kun sporadisk er på Usenet)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-08-06 13:55

Rudi Stegen skrev:

> Men du kan da prøve.

Det vil jeg gøre, når jeg næste gang kommer i nærheden af dem.

--
Hilsen
Madsen