Lykken er arbejde og resultater.
Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-06 20:45

Lykken er arbejde og resultater.

Håndens arbejde respekteres for lidt af statsmagten. Intelektuelles
værdiløse arbejde fylder for meget. Fremskridtspartiet har dog aldrig
kritiseret IT-arbejderes og spekulanters beregninger, som jo gør gavn.

Jo mindre skat, jo mere vil folks tid blive brugt på meningsfulde
aktiviteter, der skaber trivsel og nyttige resultater.

Selvfølgelig kan aktivitet være for fejlet, rastløs, tom
beskæftilsesterapi og hyperaktivitet.

Men det sker især når behandlerstaten går over gevind. Pengene har det
bedst i borgernes lommer så sker der noget - positivt

CITATER OM AKTIVITET

"Gør som lægen der ikke nøjes med at stille en dignose, men også
prøver at finde et middel mod sygdommen, for menneskets værste sygdom
er netop deres passivitet." Spinoza

ak A sedentary life is the real sin against the Holy Spirit.
Nietzsche

Ak Arbejde er en sygelig lyst, der ser ud som en nødvendighed.
Peter Altenberg

Ak As a remedy against all ills - poverty, sickness, and
melancholy - only one thing is absolutely necessary: a liking for
workCharles Baudelaire.

ak De sætter deres stol i midten - lige langt fra stridsllystne
krigsmål og glade svin. Det er deres middelmådighed - som kaldes
mådehold!

ak Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den
utilfredsstillede" Sigmund Freud.

ak Det er bedre at slides op end at ruste væk. George
Whitefeld

Ak Det er den travleste mand, der har tid til overs. Cyril N.
Parkinson.

Ak Det er lettere at udføre et arbejde end at forklare, hvorfor
man ikke har gjort det. Martin van Buren

Ak Det er sjovere at arbejde end at have det sjovt. Curt Nicolin

ak Det var ikke sejren, jeg ville, det var kampen. August
Strindberg

Ak Det vi lærer, lærer vi ved at gøre det. Aristotles

Ak Dovenskab er en guds gave. Den skal bare administréres. Palle
Lauring

ak Every one has time if he likes. Business runs after nobody:
people cling to it of their own free will and think that to be busy is
a proof of happiness. Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

ak Går du langsomt, får ulykken fat i dig, går du hurtigt, får du
fat i ulykken. Russisk ordsprog

ak Happiness is a ball after which we run, wherever it rolls, and
we push it with our feet when it stops Goethe "

ak Hårdt arbejde bortjager de tre store onder, kedsomhed, last og
fattigdom. Francois de Voltaire

ak Heldet gør ingenting, som ikke allerede er forberedt.
Alexis de Tocqueville

AK His life is the fairest who thinks least about life.Nietzsche

ak Hvis arbejde er sundt, så giv det til de syge. Jacob
Haugaard

Ak Ideer er ikke sommerfugle, de er facit af hårdt arbejde.
Rudolf Rolfs

ak Iøvrigt hader jeg alt det, der kun belærer mig uden at forøge
eller umiddelbart stimulere min virkelyst Goethe

Ak It is necessary to work, if not from inclination, at least from
despair. Everything considered, work is less boring than amusing
oneself. Baudelaire

ak Jeg holder aldrig et foredrag, ikke fordi jeg er genert eller
en dårlig taler, men simpelt hen fordi jeg hader den slags folk som
går til foredrag, og jeg ønsker ikke at træffe dem. Mencken

ak Kraft gennem glæde. Tysk slogan i nazi-tiden, muligvis
inspireret af Nietzsche : "Er livet ikke tusind gange for kort til at
kede sig?" (Zarathustra)

Ak Kultur er vaner taget i den aller simpleste forstand. Hartvig
Frisch 1893-1950

ak Kun de tamme fugle længes. De vilde flyver. Elmer Diktonius

Ak Laziness may appear attractive, but work gives satisfaction.
Anne Frank

Ak Lediggang er roden til alt ondt. Biblen

ak Mænd, der ryger pibe, har en skjult svaghed: De har brug for
noget at holde fast i. Norma Clarke

ak Man arbejder endnu, for arbejdet underholder. Men man sørger
for at underholdningen ikke tager overhånd.

Ak Man kan ikke nyde lediggang, hvis der ikke er en masse arbejde
der skal gøres. Jerome K. Jerome (1859-1927)

ak Man kan kun glemme tiden ved at bruge den. Charles
Baudelaire

ak Måtte du leve alle dage af dit liv. Jonathon
Swift

ak Only work which is the product of inner compulsion can have
spiritual meaning. Walter Gropius

Ak Passivitet er den virkelige synd mod helligånden. Nietzsche

Ak Skal jeg tænke nyt, skal jeg sanse nyt. Johannes V. Jensen
1873-1950

Ak Sort bekymring sidder sjældent bag en rytter, hvis fart ikke er
tilstrækkelig fart. T. Roosevelt 1858-1919

Ak Tanker flytter intet alene. Aristotles

ak That's the secret to life... replace one worry with
another.... , Charlie Brown

Ak The man who makes no mistakes, does not usually make
anything. E. J. Phelps 1822 - 1900

ak To be busy is a man's only happiness. .Mark Twain

ak Træls arbejde fra morgen til aften er det bedste politi - det
hindrer udvikling af fornuft, livslyst og uafhængighed - er livet ikke
1000 gange for kort til at kede sig? Nietzsche

Ak Uden arbejde fordærves alt liv. Men når arbejde er uden sjæl,
kvæles livet og dør. Albert Camus

Ak Uvirksomhed i kultiveret form er menneskets mål. Oscar
Wilde

Ak Vælg en beskæftigelse, du elsker, og du vil ikke komme til at
arbejde én eneste dag i dit liv. Confucius

Ak Vor handling skal bestemme, hvad vi undlader: idet vi handler,
undlader vi.Nietzsche

Ak Wer immer strebend sich bemyht, den kønnen vir erløsenHvor
altid stræber frem og frem, ham kan vi frelse skænke. Goethe

ak You must either conquer and rule or serve and lose, suffer or
triumph, be the anvil or the hammer. Goethe

ak. Arbejde er en sygelig lyst, der ser ud som en nødvendighed.
Peter Altenberg

AK. Without work, all life goes rotten. Albert Camus

Akan Mennesket er født til handling, ligesom ilden stræber opefter,
og stenen nedefter. Ikke at være beskæftiget og ikke at eksistere , er
for mennesket et og det samme. Francois M.A de Voltaire

akiz Der er to store tungtvejende smerter i livet. Den ene
er smerten ved disciplin, og den anden er smerten ved at fortryde
noget. Disciplin vejer gram, men at fortryde vejer tons. Jim Rohn,
filosof, Politiken 27-11-2004

akKr Mennesker kan indeles i to grupper: én, som går forrest og
udretter noget, og én, som kommer bagefter og kritiserer.
Seneca

Aklg He is idle that might be better employed. Thomas Fuller 1618 -
1661

AkMANGEL PÅ HANDLING Boltrer han sig ikke i bøger, så tænker han
ikke. Han besvarer en pirring ( en læst tanke), når han tænker - til
sidst reagerer han bare. Den lærde afhænder hele sin kraft med at sige
ja og nej, med kritikken er af noget allerede tænkt - selv tænker han
ikke mere... Hos ham er selvforsvars-instinktet blevet opblødt; ellers
ville han vide at værge sig mod bøger. Den lærde - en décadent. Jeg
har set det med egne øjne: begavede, rigt og frit anlagte naturer, der
allerede i trediveårsalderen har læst sig fordærvet, lutter
tændstikker, som man har må stryge for at få dem til at afgive
gnister - "tanker". - Tildligt om morgenen, ved dagens begyndelse, i
al friskhed, i sin krafts morgenrøde - da at læse en bog: det kalder
jeg lastefuldt!-Nietzsche

Akrastl Hvis arbejde er sundt, så giv det til de syge. Jacob
Haugaard

akrtsv Moral er at gøre det rigtige på den bedst mulige måde. Henry
Ford

AKsi. Work and love --these are the basics. Without them there is
neurosis. Theodor Reik

akstypot Efter min opfattelse er energi menneskenes første og
eneste dyd. Wilhelm von Humboldt

aktofrRe No life is spoiled except one whose growth is arrested.
Oscar Wilde

akuf Hvo altid stræber frem og frem, ham kan vi frelse skænke.
Goethe

akuf Life strives to rise, and in rising to surpass otself.
Nietzsche , Livet stræber efter at stige og derved overgå sig
selv.Nietzsche

akvi When one has finished building ones house, one suddenly
realizes, that in the process one has learned something that one
really needed to know in the worst way -before one began. Nietzsche

akytuf At fare vild er en måde at lære at finde vej på Swahili
Ordsprog