Tvunget til at konvertere
Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 14:38

På:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/27/131527.htm>

kan man i dag se at en amerikansk og newzealandsk journalist netop er
løsladt i Gaza. Ifølge dem selv blev de tvunget til at konvertere til
islam, som betingelse for løsladelsen.

Konverteringen er dokumenteret ved et videobånd der er offentliggjort,
og der er anvendt de fraser der er obligatoriske ved en så alvorlig
handling. Der er i islam obligatorisk dødsstraf for at forlade islam ...
en ordning der indførtes af Muhamed da han fik magten i Medina. Inden
da, i Mekka, havde han ellers prædiket 'ingen tvang i troen', men da
havde han jo heller ikke magt som agt -
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter

Dato : 27-08-06 18:59

> [...]
>
> kan man i dag se at en amerikansk og newzealandsk journalist netop er
> løsladt i Gaza. Ifølge dem selv blev de tvunget til at konvertere til

At konvertere til en sand religion kan aldrig ske via tvang. Hvorfor skriver
du aldrig om de mange unge der bliver HIV smittet af analsex af
homoseksuelle. Sex som måske ikke var sket frivilligt.

Fra : GB

Dato : 27-08-06 19:11

"Peter" <dga@llan.com> wrote in

> At konvertere til en sand religion kan aldrig ske via tvang. Hvorfor

En sand religion? Gider du lige...

GB

Fra : John

Dato : 27-08-06 19:22

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> En sand religion? Gider du lige...

Nåh.. men dermed menes vel blot: islam er ikke en sand religion..

Mvh John :)

Fra : Konrad

Dato : 28-08-06 10:39

> Nåh.. men dermed menes vel blot: islam er ikke en sand religion..

Islam er skam en "sand" religion. Man kan endda påstå, at islam er en
"sandreligion"

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-06 21:27

"Peter" <dga@llan.com> wrote in message

> [...]
> du aldrig om de mange unge der bliver HIV smittet af analsex af
> homoseksuelle. Sex som måske ikke var sket frivilligt.

PR har heller aldrig noget om asfalteringen af Gudme - Alslev landevejen,
hvorfor det? Især i lyset af at islam ikke tvinger folk til folkedans?

Fra : Konrad

Dato : 28-08-06 10:40

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <dga@llan.com> wrote in message

> PR har heller aldrig noget om asfalteringen af Gudme - Alslev landevejen,
> hvorfor det? Især i lyset af at islam ikke tvinger folk til folkedans?

Du *har* vel været nede og klage i Netto?

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-08-06 13:12

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du *har* vel været nede og klage i Netto?

Nej, jeg valgte at bytte i Aldi.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 21:53

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> en ordning der indførtes af Muhamed da han fik magten i Medina. Inden
> da, i Mekka, havde han ellers prædiket 'ingen tvang i troen', men da

Sjovt. Jeg troede at tvangskonvertering til Islam var forbudt af
koranen/hadith?

Der kan man bare se.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 22:25

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Sjovt. Jeg troede at tvangskonvertering til Islam var forbudt af
> koranen/hadith?
>
> Der kan man bare se.

Vi har tidligere fra det åh så tolerante Indonesien kunne se at kristne
fik valget mellem at blive spærret inde i kirkerne og brændt levende,
eller konveretere til islam. Dem der overlevede fik klart at vide, at de
nu var omfattet af reglerne om obligatorisk dødsstraf for at forlade
islam ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-06 13:32

> [...]

> en ordning der indførtes af Muhamed da han fik magten i Medina. Inden
> da, i Mekka, havde han ellers prædiket 'ingen tvang i troen', men da

I dagens Berlingske Tidende kan man på side 21 læse følgende afslutning
på artiklen om sagen:

=
»De har valgt islam og det er en gave, Gud giver til hvem, han ønsker,«
hed det i en stolt erklæring fra HJB, der ikke lagde skjul på, at de
ikke havde nogen problemer med at overlevere gaven for de højere magter.

For de to mænd, der fik revet to uger ud af deres liv af den militante
gruppe, var der stor grund til at omfavne Allah. Hvem ville ikke søge
efter Gud, når man står i et stort tomt varehus med en gruppe svært
bevæbnede militante gidseltagere og en generator, der kører på fuld
styrke, så ingen vil høre endsige vove at reagere på et skud.

»Jeg har den dybeste respekt for islam,« sagde Khaled, der igen kaldte
sig Steve, da han igen kunne var blevet en fri mand.

»Men vi følte os tvunget til at gøre det, for det var dem, der havde
geværerne, og vi vidste ikke, hvad der foregik,« sagde han.

Men den religiøse gave kan vise sig at være uden fortrydelsesret for den
amerikanske journalist og den newzealandske kameramand.

Der er formelt dødsstraf i flere lande for at konvertere til islam og
derefter vende religionen ryggen.
=

Så der er nok lande de fremover skal holde sig fra at besøge, som Saudi
Arabien og Afghanistan. Og måske gå lidt stille med dørene når de hjemme
går til søndagens højmesse?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk