Sikkerhed og Windows ME
Fra : K. Nielsen

Dato : 20-06-01 19:46

Hej alle!

Jeg har længe kørt med Windows 98, og jeg har egentlig aldrig fået sat mig
ind i hverken WIN ME eller 2000.
Men jeg købte for nylig en ny pc, hvor Win ME var på.

Det jeg har erfaret er, at når jeg leder efter et avp til ME, synes jeg ikke
der er ret mange. Jeg havde tidligere Norton 2000, som jeg hentede gratis
fra TDC, og det havde jeg egentlig planer om at gøre igen. Men, da jeg var
inde på siden, var der en note om, at Norton ikke fungerede med ME. Og sådan
har jeg også erfaret det andre steder. De skriver måske ikke ligefrem at
programmerne ikke er fungerer med ME, men der nævnes som regel at av
programmet er til: 95/98 eller win 2000.

Er ME udgaven en midlertidig 'ingenmandsland' udgave mellem Windows 98 og
2000 og NT, som man ikke kan få et ordentligt antivirusprogram til, eller
kan man bruge de programmer som kan bruges sammen med Windows 98?

Der fulgte dog et Penicillin Antivirus program med, med licens og det hele,
men her står der også 95/98/NT/2000. Jeg har installeret det alligevel, da
jeg ikke kan finde nogle der understøtter ME.

Er der nogle som kan forklare mig, hvordan det hænger sammen? Hvilken
forskel der er, når vi taler antivirus, og hvorfor man springer ME over....?
Jeg har godt nok hørt, at ME skulle være noget skidt - men indtil videre har
jeg ikke haft problemer med det, bortset fra en enkel fejlkode, som bliver
hængende, men det er en helt anden historie. Lige nu, ville jeg blive glad
for at høre fra andre, som kan hjælpe mig i min forvirring mht. sikkerhed og
av programmer, kompatibilitet m.v.

På forhånd tak.

Kenneth

Fra : Klaus Hybel

Dato : 20-06-01 20:49

Hej Kenneth..

Og tillykke med det ny isenkram.
Jeg kører selv ME og har ikke mærket den synderlige forbedring af
styresystemet.
Dog er det blevet nemmere at systemgendanne, og man har fået en lidt nemmere
måde at overskue sine dokumenter.
Jeg har selv installeret Norton Antivirus 2001, og den kører upåklageligt.
Den kan jeg varmt anbefale, også fordi den er så let at opdatere.
Den er utrolig brugervenlig og giver dig fornemmelsen af, at der er styr på
tingene.
Og det er jo det, man ønsker, ikke..
Min Norton AV har i denne uge fanget en "orm" og det var jeg da glad for.
Det er da tegn på, at skidtet virker.
Endnu engang, NAV kører fint med ME.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Klaus Hybel.

Fra : Larz

Dato : 20-06-01 21:46

> Jeg har selv installeret Norton Antivirus 2001, og den kører upåklageligt.

http://www.symantec.com/nav/nav_9xnt/

Norton Antivirus 2001 understøtter Me

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---
--Uofficiel SOHO 77 FAQ - http://coder.dk/sohofaq.php --

Fra : K. Nielsen

Dato : 20-06-01 22:47

Pænt tak til jer begge, for svar....

Jeg må hellere få købt Norton i en fart, da jeg ikke bryder mig om at dyrke
'usikker surf' ;)

Hygge,

Kenneth

Fra : Asger Johansen

Dato : 29-06-01 07:36

Husk at du kan købe NA2001 online hos Symantec - og derved spare momsen!