Politisk forfølgelse i USA
Fra : Jesper

Dato : 25-08-06 19:15

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5284980.stm

Forretningsmand krævet fænglset for at udsende al-Manar satellitkanalen
i New York området . Løsladt mod en kaution på 1/4 mio $

--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 25-08-06 20:11

On Fri, 25 Aug 2006 20:15:11 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5284980.stm
>
>Forretningsmand krævet fænglset for at udsende al-Manar satellitkanalen
>i New York området . Løsladt mod en kaution på 1/4 mio $

Hmmmm.... "Siden kan ikke vises. Den side, du søger efter, er ikke
tilgængelig................."

Fra : Jesper

Dato : 25-08-06 20:30

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> Hmmmm.... "Siden kan ikke vises. Den side, du søger efter, er ikke
> tilgængelig................."

Virker fint her, har lige testet den igen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-08-06 22:28

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1hknad6.sfr3x7jmedvkN%spambuster@users.toughguy.net...

> Virker fint her, har lige testet den igen.
> --

Print versionen af ovenstående ulr, som virker fint.

http://newsvote.bbc.co.uk/mpapps/pagetools/print/news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5284980.stm

US charges Hezbollah TV provider

Al-Manar's Beirut offices were bombed by Israel during the conflict
A US businessman has been charged with offering broadcasts of
Hezbollah's al-Manar satellite television station to customers in the New York-area.
Javed Iqbal, originally from Pakistan, is accused by prosecutors of doing business with a terrorist entity.
The Hezbollah Shia militia has been involved in a month-long conflict with Israeli forces in Lebanon
and is seen as a terrorist group by the US.

Mr Iqbal's lawyers say his arrest violates his right to free speech.
"It's like the government of Iran saying we are going to ban the New York Times because
we think of it as a terrorist outfit, or China saying we will ban CNN," a spokesman for the
law firm representing Mr Iqbal told the Reuters news agency.
The charge lurking in the background is material support for terrorism

Prosecutor Stephen A Miller
"America would be hopping up and down crying freedom of speech and freedom
of the press," the spokesman said.

A lawyer representing Mr Iqbal said he knew of no other case where a person had been
accused of breaking US law by offering access to news outlets via satellite dish.
'Hezbollah mouthpiece'

According to court papers and government documents, the authorities sent an agent posing
as a potential customer after being informed that Mr Iqbal was offering al-Manar TV.

Mr Iqbal reportedly offered the agent a television package that included access to al-Manar broadcasts.
Mr Iqbal appeared in court on Thursday and was bailed for $250,000 (£132,300).
Prosecutor Stephen A Miller had argued against granting him bail, indicating more
charges were likely to be filed.

"The charge lurking in the background is material support for terrorism," the Associated Press
news agency quotes him as saying.

Jan Rasmussen

Fra : Alucard

Dato : 25-08-06 22:51

On Fri, 25 Aug 2006 23:28:12 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

>US charges Hezbollah TV provider

Ja, der er sgu godt nok ikke skide smart af USA....

Fra : Alucard

Dato : 25-08-06 22:47

On Fri, 25 Aug 2006 21:29:56 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Virker fint her, har lige testet den igen.

Nu virker den....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-08-06 21:14

On Fri, 25 Aug 2006 20:15:11 +0200, Jesper skrev:

> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5284980.stm
>
> Forretningsmand krævet fænglset for at udsende al-Manar satellitkanalen
> i New York området . Løsladt mod en kaution på 1/4 mio $

Nogen bryder sig vist ikke om, at Hizballah får præsenteret
sin side af sagen.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-06 07:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nogen bryder sig vist ikke om, at Hizballah får præsenteret
> sin side af sagen.

Al-Manar blev også stoppet i Frankrig for et par år siden. Det er jo ikke
'bare' en TV-kanal som sender de søde Hizballahers "side af sagen", det er
også en kanal, som sender opfordringer til had mod jøder og kristne. Især
har de udsendt flere film om jøder der drikker muslimske børns blod og
nedrigt planlægger hele verdens underkastelse under jødedommen, og lignende
"side af sagen" stof. Og også i DK er det jo forbudt at sende den slags
fjernsyn, der ER trods alt grænser for vores naivitet, og for "traktaternes"
forlangen af at vi direkte hjælper folk, som arbejder på at få os vantro
udryddet fra jordens overflade.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 26-08-06 09:38

On Sat, 26 Aug 2006 08:53:07 +0200, in dk.politik "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

>Al-Manar blev også stoppet i Frankrig for et par år siden. Det er jo ikke
>'bare' en TV-kanal som sender de søde Hizballahers "side af sagen",

Den slags er ikke noget problem før, at det er i USA, det sker.

Fra : Konrad

Dato : 26-08-06 10:10

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Den slags er ikke noget problem før, at det er i USA, det sker.

??? Da de huserede i Frankrig blev det ellers brugt som argument for
omsiggribende antisemitisme i landet. Se f.eks Joakims indlæg
http://groups.google.com/group/dk.politik/browse_thread/thread/d64f2048a719acb4/30bedd1566bf911f?lnk=st&q=&rnum=1&hl=da#30bedd1566bf911f
hvor han håber, at franske jøder som følge af Al-Manar begynder at
masseudvandre. Så det *var* da et problem.

Mon der er nogen der mener, at al-Manars tilstedeværelse i USA skal betyde
masseudvandring af amerikanske jøder? Eller at Frankrig er mere demokratisk
end USA, mht ytringsfrihed?

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-06 10:28

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Mon der er nogen der mener, at al-Manars tilstedeværelse i USA skal betyde
> masseudvandring af amerikanske jøder? Eller at Frankrig er mere

Mon ikke TL mener, at ingen pipper om "politisk forfølgelse" før en sådan
lukning sker i USA? Frankrig kan normalt komme afsted med næsten
hvadsomhelst, ingen "venstreorienterede" har noget på Frankrig, - tværtimod.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-08-06 10:33

Knud Larsen wrote:
> [...]
> sådan lukning sker i USA? Frankrig kan normalt komme afsted med næsten
> hvadsomhelst, ingen "venstreorienterede" har noget på Frankrig, -

Rainbow Warrior, det glemmer jeg t.eks. aldrig Frankrig for.

Deres mangel på int. af Marrokanske indvandrere, og i det hele taget deres
magtudøvelse da de havde deres mange kolonier.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 26-08-06 10:42

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Rainbow Warrior, det glemmer jeg t.eks. aldrig Frankrig for.
>
> Deres mangel på int. af Marrokanske indvandrere, og i det hele taget deres
> magtudøvelse da de havde deres mange kolonier.

LOL! Havde ikke læst dit indlæg da jeg svarede Knud, men der var da en hud
af remmen, rem af huden ,eller hvad man nu siger

Fra : @

Dato : 26-08-06 11:01

On Sat, 26 Aug 2006 11:33:04 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Rainbow Warrior, det glemmer jeg t.eks. aldrig Frankrig for.

hvad er der nu galt i at sænke Greenpeace-terroristernes skib?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Konrad

Dato : 26-08-06 10:41

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> Mon ikke TL mener, at ingen pipper om "politisk forfølgelse" før en sådan
> lukning sker i USA?

Muligvis, og det er også helt rigtigt. Der er helt klart visse
grupper/personkredse (her tænker jeg ikke nødvendigvis på denne gruppes
deltagere) der først bliver "rigtigt" forargede hvis det sker over-there.

Muslimer, USA, Israel/jøder og Frankrig er pt de hotteste fænomener når det
gælder automattankegang og fordomstænkning.

Et forbud imod et-eller-andet er jo først virkelig forfærdeligt hvis det
sker i et islamisk land - og en raket der rammer et hus fyldt med civile er
kun en krigsforbrydelse, hvis den er affyret af IDF.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 26-08-06 20:11

Det var præcis hvad jeg mente.

Fra : Joakim

Dato : 27-08-06 08:23

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> betyde
> masseudvandring af amerikanske jøder? Eller at Frankrig er mere

Antisemitisk propaganda i form af Al-Manar tv til de små franske hjem
er i sig selv ikke udslagsgivende for mit ønske om at franske jøder
emigrerer til Israel. Næh, du, Al-Manar afspejler blot tidens tendens
i det franske samfund. Et samfund med frie rammer for intolerance imod
den jødiske del af befolkningen. Det synes jeg ikke at de franske
jøder blot skal affinde sig med, når de er mere end velkomne i Israel.

I kapitalismens højborg, USA, finder den slags ubehageligheder
sjældent sted (endnu), og heldigvis for det.

Fra : Konrad

Dato : 28-08-06 12:14

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Antisemitisk propaganda i form af Al-Manar tv til de små franske hjem
> er i sig selv ikke udslagsgivende for mit ønske om at franske jøder
> emigrerer til Israel.

Selvfølgelig ikke. Jeg opfattede det da som en slags frustrations-erklæring.

> [...]
> den jødiske del af befolkningen. Det synes jeg ikke at de franske
> jøder blot skal affinde sig med, når de er mere end velkomne i Israel.

Nej. Men "jøder" bør gøre opmærksom på de problemer de mener der er. Det er
ikke en løsning at give op og forlade landet, når problemerne trods alt ikke
er større. Ingen har endnu haft succes med at hævde deres rettigheder ved at
forsvinde eller forstumme i debatten.

> I kapitalismens højborg, USA, finder den slags ubehageligheder
> sjældent sted (endnu), og heldigvis for det.

"Endnu"?

Det er da mere bekymrende at vi i disse tider - nøjagtigt som for 70 år
siden - ser at indvandrere af den forkerte religiøse herkomst, dvs hvis ikke
man er kristen, jøde eller buddhist, trues til at forlade landet, og/eller
udsættes for brandattentater. Det er tydeligvis kun starten på en
ny-racistisk bølge, som igen-igen er dygtigt organiseret og bredt forgrenet
udi samfundet.

Al-Manar var i jødisk optik et kæmpeproblem, og opfattedes som en slags slet
skjult stats-antisemitisme. Hvad mener du om radio Holger, og de antagelig
flere tusinde private radiostationer, og medier, eller hjemmesider, i
Europa, der fremstiller muslimer som menneskedens største svøbe siden Nero?

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-08-06 13:46

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]

> og/eller udsættes for brandattentater. Det er tydeligvis kun starten på en
> ny-racistisk bølge, som igen-igen er dygtigt organiseret og bredt

Tag nu ikke sorgerne på forskud, der ER jo heldigvis utrolig lidt at den
slags her i riget, lige som man jo heller ikke i USA eller i UK har kastet
sig over muslimer pga religionsbaserede bombeattentater. Hvordan tror du man
ville reagere i et muslimsk land hvis nye kristne indvandrere toppede listen
over gaderøvere og havde medlemmer som åbent udtalte had til deres nye
land, - ja det behøver jeg jo ikke spørge om. Men en masseindvandring af
folk som har en så høj selvfølelse som muslimer har, vil naturligvis -
desværre - altid få nogle rabiate folk på banen.

> [...]
> antagelig flere tusinde private radiostationer, og medier, eller
> hjemmesider, i Europa, der fremstiller muslimer som menneskedens største

Slet skjult? ja, det må du nok sige, det er jo nærmest deres varemærke.

Hvad er det for private radiostationer og medier? Radio Holger er kommet med
sådan ca én voldsom udtalelse og blev heldigvis straffet for den, Al Manar
lever af udtalelser, der er en faktor femhundrede værre, og hver eneste dag.

Fra : @

Dato : 26-08-06 10:53

On Sat, 26 Aug 2006 01:37:59 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Den slags er ikke noget problem før, at det er i USA, det sker.

korrekt ifølge "de nyttige idioter" er alt mindst 100 gange værre hvis
det foregår i USA

hvad der foregår af uhyrligheder hos "vennerne" er de nyttige idioter
totalt blinde overfor

http://politiken.dk/udland/article165110.ece
http://politiken.dk/udland/article165106.ece

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 12:02

On Sat, 26 Aug 2006 01:37:59 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Den slags er ikke noget problem før, at det er i USA, det sker.

Sludder. Den slags er et problem ligegyldigt, hvor det sker.
--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 12:01

On Sat, 26 Aug 2006 08:53:07 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Al-Manar blev også stoppet i Frankrig for et par år siden.

Sørgeligt. Men Frankrig er jo heller ikke ligefrem berømt for
sit ubændige forsvar for ytringsfriheden. Det var Amerika.

> Det er jo ikke
> 'bare' en TV-kanal som sender de søde Hizballahers "side af sagen", det er
> også en kanal, som sender opfordringer til had mod jøder og kristne.

Du mener i stil med kanaler, der opfordrer til krig mod
Syrien, Iran osv. ?

> [...]
> nedrigt planlægger hele verdens underkastelse under jødedommen, og lignende

Og? Skal vi så også stoppe film, der viser arabiske
muhamedanere, som sprænger atombomber over Amerika? Er du for
censur mod den slags?

> Og også i DK er det jo forbudt at sende den slags
> fjernsyn,

Lyder grimt. Hvor fremgår det, at noget af det Hizballah
bringer er forbudt at vise i Danmark?

> der ER trods alt grænser for vores naivitet, og for "traktaternes"
> forlangen af at vi direkte hjælper folk, som arbejder på at få os vantro
> udryddet fra jordens overflade.

"Traktaterne"?

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-06 16:25

> Sørgeligt. Men Frankrig er jo heller ikke ligefrem berømt for
> sit ubændige forsvar for ytringsfriheden. Det var Amerika.

> Du mener i stil med kanaler, der opfordrer til krig mod
> Syrien, Iran osv. ?

Nej, det er på et helt andet niveau. Ingen kanal har et evigt had mod
iranere eller syrere, og dem der evt. opfordrer til "krig" mod Iran, taler
jo om at fjerne deres atombombefremstillingsanlæg, - som de truer med fx at
fjerne Israel fra verdenskortet med. De to ting har intet med hinanden at
gøre.

> Og? Skal vi så også stoppe film, der viser arabiske
> muhamedanere, som sprænger atombomber over Amerika? Er du for
> censur mod den slags?

Der ER som bekendt grupper af islamister, som drømmer om at bombe Amerika,
og nogle som også har gjort det. Der er IKKE grupper af jøder som skærer
muslimske børns øjne ud for at transplantere dem ind i egne børns hoveder,
eller som bruger kristne eller muslimske børns blod til brødene til
påskemåltidet osv osv osv. Hvis du ikke kan se forskellen, så kan jeg ikke
hjælpe dig.

> Lyder grimt. Hvor fremgår det, at noget af det Hizballah
> bringer er forbudt at vise i Danmark?

Radio Holger blev lukket i nogle måneder, og Hizballahs rablende sindsyge
antisemitisme er naturligvis også lovstridigt.

> "Traktaterne"?

Traktaterne er kodeordet for det De Radikale mener skal afgøre at DK har
pligt til at begå kollektivt selvmord gennem indtag af titusinder af
indvandrere fra tredjeverdenslande med klankulturer og rablende
religiøsitet, - som næsten kommer op på siden af De Radikales egen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-08-06 16:34

Knud Larsen wrote:
> [...]
> taler jo om at fjerne deres atombombefremstillingsanlæg, - som de
> truer med fx at fjerne Israel fra verdenskortet med. De to ting har

Fox

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-08-06 16:56

> Fox

Har FOX en organisation som udøver terror, og sender de film om muslimer som
drikker kristne børns blod, eller udsendelser som kalder muslimer
efterkommere efter aber og svin som gennem hellig krig skal udraderes fra
denne verden? Der er fanden til forskel på at have enkeltpersoner som er
rabiate politisk på programmer, og så som organisationen Hizbollah at
arbejde for at indpode et dybt had mod ikke-muslimer og især mod jøder, med
vilde og vanvittige hadefilm og prædikener om udslettelse af et helt
folkeslag.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 18:21

On Sat, 26 Aug 2006 17:25:23 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nej, det er på et helt andet niveau.

Ja, det er meget værre. Den slags fører igen og igen til
hundredetusindevis af døde og lemlæstede.

> Ingen kanal har et evigt had mod
> iranere eller syrere, og dem der evt. opfordrer til "krig" mod Iran, taler
> jo om at fjerne deres atombombefremstillingsanlæg,

Der er sandelig også medier, der taler om at føre krig mod
landene.

> - som de truer med fx at
> fjerne Israel fra verdenskortet med.

Forkert. Iran har aldrig truet med at fjerne Israel med
produkter fra atomanlæggene. Så vidt jeg ved, så har Iran
faktisk aldrig truet med at fjerne Israel fra verdenskortet -
medmindre Israel angreb Iran.

> Der ER som bekendt grupper af islamister, som drømmer om at bombe Amerika,
> og nogle som også har gjort det.

Ikke med atombomber. Det er ren Hollywood.

> Der er IKKE grupper af jøder som skærer
> muslimske børns øjne ud for at transplantere dem ind i egne børns hoveder,

Og? Det er jo fiktion, som det om arabere, der atombomber
Amerika. Skal vi nu forbyde fiktion, hvis det siger noget
grimt om jøder?

> eller som bruger kristne eller muslimske børns blod til brødene til
> påskemåltidet osv osv osv. Hvis du ikke kan se forskellen, så kan jeg ikke
> hjælpe dig.

Der er såmænd en stor fest blandt jøder, hvor de hvert år
fejrer dengang deres gud dræbte hvert eneste førstefødte
ægyptiske barn. Skal man forbyde den slags fejringer?

****

12 I denne Nat vil jeg drage igennem Ægypten og ihjelslå alt
det førstefødte i Ægypten både blandt Folk og Fæ; og over alle
Ægyptens Guder vil jeg holde Dom. Jeg er HERREN!

13 Men for eder skal Blodet på Husene, hvor I er, tjene som
Tegn, og jeg vil se Blodet og gå eder forbi; intet ødelæggende
Slag skal ramme eder, når jeg slår Ægypten.

14 Denne Dag skal være eder en Mindedag, og I skal fejre den
som en Højtid for HERREN, Slægt efter Slægt; som en evig
gyldig Ordning skal I fejre den.

***

Og den dag har de så fejret lige siden. Lækkert ikk'? Noget vi
skal forbyde?

> Radio Holger blev lukket i nogle måneder, og Hizballahs rablende sindsyge
> antisemitisme er naturligvis også lovstridigt.

Jeg synes ikke, du svarer på mit spørgsmål; men skal vi også
forbyde rablende zionistiske udtalelser om, hvor farlig Iran
er, og vi snart må til bombe landet tilbage til stenalderen?

Følger vi din holdning, så kan Danmark godt belave sig på at
uddanne en masse nye censorer i en fart.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : @

Dato : 26-08-06 19:00

On Sat, 26 Aug 2006 19:21:16 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>landene.

>Forkert. Iran har aldrig truet med at fjerne Israel med

hvem ud over dig på står at Iran(Irans president) har truet Israel med
atombomber

Irans president truer med at "wipe Israel of the map"

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/15E6BF77-6F91-46EE-A4B5-A3CE0E9957EA.htm

http://www.iht.com/articles/2005/10/26/news/iran.php

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/10/27/AR2005102702221.html

http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/10/26/ahmadinejad/

>Så vidt jeg ved, så har Iran
>faktisk aldrig truet med at fjerne Israel fra verdenskortet -

så nu er du blevet lidt klogere

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 19:19

On Sat, 26 Aug 2006 19:59:39 +0200, @ skrev:

> hvem ud over dig på står at Iran(Irans president) har truet Israel med
> atombomber

Læs hvad Knud skriver og læs derefter, hvad jeg skriver.

> Irans president truer med at "wipe Israel of the map"

> http://www.iht.com/articles/2005/10/26/news/iran.php

"Must be wiped off the map". Ja, det er i den dur, han
formulerer sig; men det er jo ikke en trussel om, at Iran vil
fjerne Israel ved et militært angreb - endsige med atombomber.
Mere en erklæring af Irans ønske om, at Israel med besatte
områder igen bliver til Palæstina. Altså en navneforandring og
stemmeret til alle.

Iran har vist aldrig truet Israel med militære angreb
medmindre, Israel angriber Iran. Israel derimod har truet med
militære angreb selvom Iran ikke har angrebet Israel.

Som jeg ser det, er Irans retorik på ingen måde mere truende
end Israels.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-06 13:19

> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5284980.stm
>
> Forretningsmand krævet fænglset for at udsende al-Manar satellitkanalen
> i New York området . Løsladt mod en kaution på 1/4 mio $

Naaaaj, hvor dårligt, må man ikke sende terroristernes trusler ud, hvor er
det dog synd for dem, hvor er det dog groft......

Hizbolla er terrorister, den slags dyr skal ikke tale, de skal dø.

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-08-06 13:32

Kim2000 wrote:

> Naaaaj, hvor dårligt, må man ikke sende terroristernes trusler ud, hvor er
> det dog synd for dem, hvor er det dog groft......
>
> Hizbolla er terrorister, den slags dyr skal ikke tale, de skal dø.

det ville unægteligt være mere underholdende hvis du havde dolph kostumet på da
du skrev det.