Bytning af cpu
Fra : Anders Lund

Dato : 20-06-01 19:19

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe en 600 eller 700 Mhz prosessor, da jeg
nemelig vil overclocke.
Hvis jeg nu køber en 700 og den ikke kan køre 100 Mhz vil jeg have den
byttet. Kan jeg det hvis jeg køber den pr postorder og desuden montere den
uden kølepasta.

mvh
Anders Lund

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 20-06-01 19:41

Har du set denne side:
http://www.athlonoc.com/stepping3.php

Sæt dit mål til 900 MHz og vær glad

Det er vel ikke rimeligt at "købe" en cpu og så overclocke den uden at
montere den forsvarligt og derefter bytte den fordi den ikke lige kan nå 1
GHz.

Tænk på kunden der kommer efter.

Martin

Fra : Anders Lund

Dato : 20-06-01 20:27

"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@worldonline.dk> wrote in message
> Har du set denne side:
> http://www.athlonoc.com/stepping3.php

Jeg Glemte vist at nævne at det er en cleron jeg snarker om, og de 100 Mhz
er på fsb.

> Sæt dit mål til 900 MHz og vær glad
>
> Det er vel ikke rimeligt at "købe" en cpu og så overclocke den uden at
> montere den forsvarligt og derefter bytte den fordi den ikke lige kan nå 1
> GHz.
Den tager vel ikke skade at det, og det er vel forkert at monter unden
kølepasta, det er der da mange der gør.

Fra : JLL

Dato : 20-06-01 21:03

Jeg kender godt ham der "Mange", og hvis han ikke bruger pasta, så vil jeg
ikke lege med ham. Med andre ord: Det er dit problem hvis lortet ikke duer
når du kører det uden for specs. Jo gu fanden(undskyld sproget) tager den
skade.
Forresten: den burde sagtens køre 100mhz, jeg har endnu ikke mødt nogen der
ikke kunne. Held og lykke

Fra : Anders Lund

Dato : 21-06-01 00:21

"JLL" <jenslar@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> skade.
> Forresten: den burde sagtens køre 100mhz, jeg har endnu ikke mødt nogen

Også 700 mhz celeron A, jeg har nemelig hørt mange der siger at multiplieren
er for høj, har du prøvet???? Du har nok rat, jeg må nok hellere putte noget
Arctic silver på, det ville være negativt hvis den ristede.

Det kan godt være at jeg med dette indlæg kommer til at lyde som en
"skiderrik" men jeg er ikke ude på at skade nogen

Mvh
Anders Lund

Fra : JLL

Dato : 21-06-01 19:15

Nope, jeg har ikke prøvet en 700cel.
Du vil bruge pasta...fint så taler vi sammen igen.
Dit indlæg lød som et af de der møgirreterende "pivpiv" noget, men ok alt
forladt

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 20-06-01 21:14

Når ja, så ved jeg ingenting