En dansk oikofob åbner sit hjerte
Fra : Knud Larsen

Dato : 19-08-06 09:44

Jeg hørte i går på P1 - på "Vita" (som snart skal omdøbes til "Følorama"),
en type-oikofob, Elisabeth Rygård, dvs en som hader sig selv og sine egne
rødder. Hun er nok også arketypen på en dansk "kunstner" og blødende hjerte,
i forhold til de vidunderlige tredjeverdensmennesker, som bare er SÅ meget
finere og bedre end væmmelige "hvide". Rygård kommmer vi til at høre meget
mere til, derfor er det interessant, hvad hun mener, - hun er på flere
TV-produktioner og radioprogrammer, som skal retlede os, så vi tænker
korrekt i forhold til ikke-danskere.

Som altid kom Mette Starch ikke med nogen som helst indvendinger - bortset
fra én eneste - over Rygårs vilde postulater. - jeg var ellers en beundrer
af Mette Starch i helt gamle dage, da hun var en fornuftig feminist -

Anyway, Elisabeth Rygård mener selvfølgelig, at "vi" i DK er helt
forfærdelige over for vores indvandrere, og hun harcellerede igen og igen
over at nogen kunne finde på at tale om "muslimerNE".

Starch kom så med et indskud om at der jo *havde* været dette planlagte
angreb i England, så helt paranoisk var det vel ikke at være nervøs over
muslimer.
Og så skød Rygård sig selv i foden, hun sagde, - jamen, når man bomber en
palæstinensisk landsby, så skaber det had.
ALTSÅ mente hun pludselig, at man *godt* kunne tale om "muslimerNE", for de
engelske muslimske terrorister boede jo ikke i en palæstinensisk landsby, og
det var jo faktisk egne medborgere de ville dræbe.

Så spurgte hun om hun måtte citere Jung, som hun lige havde genlæst, og
fortalte at Jung havde snakket med en gammel indianer i USA, som sagde at
"de hvide" har furede ansigter fulde af had, og altid ser efter noget at
gøre noget ved, - sådan cirka. Og noget med at tænke med følelserne, som
Rygård mener, der mangler hos "den hvide mand". Så her må man gerne
generalisere over alle "hvide", mens man ikke må tale om "muslimerne" -
hvilket jo iøvrigt giver hundrede gange mere mening. Men noget finere end
hvad "en gammel indianer" siger, det kan man vist ikke, som kunstner, finde
noget sted, - og når manden mener vi er helt forkerte, så er han bare helt
rigtig i en dansk kunstners mening.

I en verden hvor det myldrer med folk, som er fuldstændig kolde over for
fakta, efterlyser denne kunstner, at vi får flere der ikke tænker med
hovedet, men tænker med "følelserne" og med "hjertet", sikkert fordi det er
sådan, man tænker i den muslimske verden, som hun elsker.

"Vi" kan så måske også nå frem til at nægte at tro på holocaust, og at tro
på at WTC blev bombet af Israel og USA i fællesskab, som det er udbredt i
den muslimske verden. Zions Vises Protokoller er også accepterede som helt
ægte, og der er et hav af fuldstændig gakkede myter, som alle bare VED er
rigtige. (der er mange myter i omløb i USA, men dog ikke på samme niveau)

Jeg troede at vi allerede VAR kommet for langt mht at tænke med røven, eller
med følelserne, men en hyperfølsom "kunstner" vil selvfølgelig have mere af
samme skuffe. Hun overvejer ikke, at styret fx også i nazityskland var
baseret på følelser, som lederne gejlede folket op til.

"At appellere til fornuften, er verdens største slag i luften" - Piet
Hein.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-08-06 09:53

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> sådan, man tænker i den muslimske verden, som hun elsker.

Hun er da vist et ganske godt exempel på, at den af Berufsverboot ramte
professor har ret i sin antagelse af, at kvinder er knap så intilligente som
mænd?

MVH
Egon