Bashar al-Assads spådomme
Fra : Jesper

Dato : 16-08-06 00:05

Syriens præsident Bashar al-Assad vækker vrede med nogle udtalelser han
er kommet med, Således har tysklands udenrigsminister Frank-Welter
Steinmeier aflyst et planlagt besøg i Syrien i protest. Bashar udtaler:

»fremtidens arabiske generationer vil finde en måde at besejre Israel«

Med henvisning til konflikten mellem Israel og Hizbollah at Israel har
smagt ydmygelsen og ikke længere kan beskytte sig bag sine våben.

Kommentar:
Jeg er tilbøjelig til at give Bashar ret, men det tidspunkt, hvor nogen
vil være i stand til at besejre Israel ligger ikke lige om hjørnet. Men
ingen, absolut ingen, havde ventet at Hizbollah var i stand til at yde
så formidabel en modstand mod IDF, en af verdens stærkeste, mest
veludrustede og veltrænede hærer i verden. Den sidste dag inden
våbenhvilen i søndags sendte Hizbollah 250 raketter ind over Israel og
en del af dem kun 2-4 km fra Israels grænse og Hizbollah har påført IDF
deres sværeste tab siden Yom Kippurkrigen (1973).

Naturligvis har Israel den mulighed at stifte fred før Bashars profitier
går i opyldelse, men det er mit indtryk at Israel stadig ikke er klar
til at opgive deres ulovlige bosættelse og okkupation af fremmed jord.

--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtb

Fra : Sten Schou

Dato : 16-08-06 01:57

> Naturligvis har Israel den mulighed at stifte fred før Bashars profitier
> går i opyldelse, men det er mit indtryk at Israel stadig ikke er klar
> til at opgive deres ulovlige bosættelse og okkupation af fremmed jord.

Naturligvis vil Israel ikke opgive besættelsen af erobret jord, når naboerne
ikke vil garantere en fred.

Hilsen Sten

Fra : Jesper

Dato : 16-08-06 02:26

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Naturligvis vil Israel ikke opgive besættelsen af erobret jord, når naboerne
> ikke vil garantere en fred.
>
> Hilsen Sten

Der kommer vi til kernen af sagen: Nabolandene både kan og vil garentere
fred til gengæld for at få deres jord tilbage.

Og når vi taler naboer, så nytter det ikke noget hvis Israel er uvillig
til at tale med Hamas, IJ, DFLP, PFLP, Al Aqsa martyrernes brigade og
Hizbollah fordi de er "terrorister".

Alle skal med før der bliver fred.

Fra : Alucard

Dato : 16-08-06 09:17

On Wed, 16 Aug 2006 03:26:11 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Der kommer vi til kernen af sagen: Nabolandene både kan og vil garentere
>fred til gengæld for at få deres jord tilbage.

Det er da i direkte modstrid med sandheden (medmindre at du betragter
HELE Israel som besat område)....

>Og når vi taler naboer, så nytter det ikke noget hvis Israel er uvillig
>til at tale med Hamas, IJ, DFLP, PFLP, Al Aqsa martyrernes brigade og
>Hizbollah fordi de er "terrorister".
>
>Alle skal med før der bliver fred.

Du er dog ufattelig naiv... Flere af dem du nævner har det, at
udslette Israel, som det eneste formål.....

Fra : Sten Schou

Dato : 16-08-06 11:35

> [...]

> Og når vi taler naboer, så nytter det ikke noget hvis Israel er uvillig
> til at tale med Hamas, IJ, DFLP, PFLP, Al Aqsa martyrernes brigade og

og så har du sikkert kun en brøkdel med.....

> Alle skal med før der bliver fred.

Måske naboregeringerne vil, men det er jo netop ikke regeringerne de for
tiden slås med, derimod forskellige terrororganisationer, der med diverse
regeringers velvilje opererer fra deres territorium.
Hizbollah, f.eks. var da ligeglad med, at Israel trak sig ud af Libanon i
2000.

Hilsen Sten

Fra : John

Dato : 16-08-06 12:12

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Måske naboregeringerne vil

Ja, når helvede er frosset til is.

Der er fred mellem Israel og Jordan, samt Israel og Egypten, mens
Libanon og Syrien aldrig har anerkendt staten Israels eksistens.

Syrien støttes af Iran, der som bekendt vil udslette Israel.
Hvordan er det nu lige Israel forhandler fred med et land, der
som punkt ét har udslettelse af staten Israel?

Første punkt er selvfølgelig, at Libanon og Syrien anerkender
starten Israels eksistens. Det har de afvist siden 1948, og
dermed stopper alle forhandlinger.

Disse kendsgerninger ændres ikke af den utrolige Jespers
efterhånden tyndslidte grammofonplader.

Mvh John

Fra : @

Dato : 16-08-06 15:10

(Jesper) wrote:

>Der kommer vi til kernen af sagen: Nabolandene både kan og vil garentere
>fred til gengæld for at få deres jord tilbage.

vås

>Og når vi taler naboer, så nytter det ikke noget hvis Israel er uvillig
>til at tale med Hamas, IJ, DFLP, PFLP, Al Aqsa martyrernes brigade og
>Hizbollah fordi de er "terrorister".

Vestbreden kan Israel tale med Jordan om

Gaza-striben kan Israel tale med Ægypten om

Syrien kunne blot for en enkelt gangs skyld vise vilje til fred ved at
anerkende staten Israel og indgå en fredsaftale

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-06 17:58

On Wed, 16 Aug 2006 02:57:02 +0200, Sten Schou skrev:

> Naturligvis vil Israel ikke opgive besættelsen af erobret jord, når naboerne
> ikke vil garantere en fred.

Det har de garanteret. I 2002. Israel ville ikke engang
overveje det. Israel fastholder sin illegale besættelse af
Vestbredden, Golan og Shebaa Farms.

FN har kendt besættelserne illegale. Israel anerkender ikke
FNs myndighed. Det svarer til, at Israel ikke anerkender den
legale ret til sin egen eksistens.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : @

Dato : 16-08-06 15:06

On Wed, 16 Aug 2006 01:04:54 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Naturligvis har Israel den mulighed at stifte fred før Bashars profitier
>går i opyldelse, men det er mit indtryk at Israel stadig ikke er klar
>til at opgive deres ulovlige bosættelse og okkupation af fremmed jord.

hvilken jord er det nu du påstår Israel holder ulovligt besat?

Fra : Jesper

Dato : 16-08-06 16:54

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> hvilken jord er det nu du påstår Israel holder ulovligt besat?

Læs FN Sikkerhedsrådsresolution 216

Fra : Jesper

Dato : 16-08-06 16:58

> Læs FN Sikkerhedsrådsresolution 216

Undskyld , resolution 242

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_242

Fra : @

Dato : 16-08-06 18:07

On Wed, 16 Aug 2006 17:57:37 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Undskyld , resolution 242
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_242

læs den selv og forstå den

den pålægger faktisk ikke Israel at række sig ud af besatte områder
før de andre betingelser også er opfyldt

<<<<<
Termination of all claims or states of belligerency and respect for
and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and
political independence of every State in the area and their right to
live in peace within secure and recognized boundaries free from
threats or acts of force;
<<<<<

så araberne kan bare begynde med at opfylde deres del

bare for en enklet gangs skyld

Fra : @

Dato : 16-08-06 18:01

On Wed, 16 Aug 2006 17:53:45 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Læs FN Sikkerhedsrådsresolution 216

nummer 216?? !!!!!!
er du helt sikker på det nummer?

http://www.un.org/documents/sc/res/1965/scres65.htm

eller var Israel virkelig i 1965 involveret i det sydlige Rhodesia?

troede ellers israelerne havde nok at se til hjemme med DE naboer
de har