Volden mod offentlige ansatte
Fra : Jesper

Dato : 15-08-06 20:21

Volden mod offentlige ansatte er i stærk stigning, således fandt der i
2005 2931 overfald sted, heraf 70% eller 2050 overfald mod betjente.
Efter min opfattelse er de offentlige ansatte i al almindlighed og
politifolk i særdeleshed alt for dårligt klædt på til at klare disse
situationer. Det gælder både psykologisk og selvforsvarsmæssigt.
Efter min opfattelse burde psykologi og selvforsvar være obligatorisk
nogle timer hver uge for politiet og ligeledes offentligt ansatte i
udsatte stillinger som f.eks. sagsbehandlere. I dag går alt for mange
ned med flaget, det koster mange penge og ødelagte menneskeliv.

Historien blev bragt i TV-Avisen i aftes 21:00

--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtb

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-06 20:26

Jesper wrote:
> [...]
> ned med flaget, det koster mange penge og ødelagte menneskeliv.
>
> Historien blev bragt i TV-Avisen i aftes 21:00

Ja. Hallo....

Hvis du arbejder med lavtfungerende mennesker med autisme, er du en del
af den personalegruppe, som er udsat for mest vold overhovedet her i
Danmark.

Lilla ble, 2 cv osv. Det er en ren joke. Hvis i bare vidste, venner
Der er kun en arbejdsplads som er mere udsat. Millitærtjeneste i Irak
eller Afghanistan.

Regards Bruun

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 15-08-06 20:41

"Patruljen" skrev i en meddelelse
Jesper wrote:

> [...]

>Hvis du arbejder med lavtfungerende mennesker med autisme, er du en del
>af den personalegruppe, som er udsat for mest vold overhovedet her i

What ... er det rigtigt, lige netop autister? Jeg spørger fordi jeg
kender een, som har startet en uddannelse, hvor han har meget med
autister at gøre.

Ruth

Fra : Jesper

Dato : 15-08-06 20:49

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Lilla ble, 2 cv osv. Det er en ren joke. Hvis i bare vidste, venner
> Der er kun en arbejdsplads som er mere udsat. Millitærtjeneste i Irak

Jeg taler ikke om autister, der er desværre flere andre grupper der
begår vold.
F.eks. Indsatte i fængsler, bistandsklienter, fulde folk.

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-06 21:08

Ruth Nielsen wrote:

What ... er det rigtigt, lige netop autister? Jeg spørger fordi jeg
kender een, som har startet en uddannelse, hvor han har meget med
autister at gøre.

Kære Ruth.

Vi må lige være præcise, her. "Autister" hedder retteligt: mennesker
med autisme spektum forstyrrelser. Som er en paraply diagnose,
hvorunder findes flere varianter. Største 2 grupper er først og
fremmest højt og lavtfungerende.
Højtfungerende er normalt begavet eller derover. Lavtfungerende er
under normalt begavet.

Og ja. Sidste gang jeg hørte om den type undersøgelser lå
pesonalegruppen omkring lavtfungerende skarpt i front. Ikke bare lidt,
men rigtig meget.

Din bekendt skal være ualmindelig fysisk og psykisk robust, hvis han
skal klare sig i en årrække på området. Jeg kan underholde i timer.
Kvindelige ansatte som får bevilget hårtransplant pga at være revet
rundt i håret til 20% røg af etc...

Årsagerne er mange, men i bund og grund. Mangel på resourcer/penge.

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-06 21:09

Jesper wrote:

> [...]
> begår vold.
> F.eks. Indsatte i fængsler, bistandsklienter, fulde folk.

Ja. I know. Men jeg tror ikke almindelige borgere kender det fulde
omfang.

Regards Bruun