Video i fuld skærm
Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-06-01 18:01

Hej!

Er der nogen, for hvem det er lykkedes at afspille DivX-film i fuld
skærm? Jeg bruger selv SourceForges Mplayer, men hvis jeg kører den med
"-fs" (full screen), får jeg stadig kun et lille billede, dog forsvinder
dekstoppen, men kun til fordel for sort baggrund...

-> Michael Knudsen

Fra : Henrik

Dato : 20-06-01 18:08

> [...]
> "-fs" (full screen), får jeg stadig kun et lille billede, dog forsvinder
> dekstoppen, men kun til fordel for sort baggrund...

Jeg ved desværre ikke noget om dit problem, men er der nogen, som ved om der
findes et lignende prog. til windows? Altså et prog, som kan udfylde
baggrunden med sort, og så beholde filmen i lille?

Fra : Lars Henriksen

Dato : 20-06-01 20:03

> [...]
> "-fs" (full screen), får jeg stadig kun et lille billede, dog forsvinder
> dekstoppen, men kun til fordel for sort baggrund...

Tror "rigtig" fullscreen er en SDL ting.
Hvilket SDL library har du kompileret med? (mindst 1.17 tror jeg nok)
Er du sikker på at SDL er kompileret rigtigt med?

Havde lidt det samme problem m. aviplay, da jeg havde en broken SDL
installation.

Kan du ikke ikke få mplayer til at virke så kik på aviplay
http://divx.euro.ru/

hygge
Lars

--
Lars Henriksen
MIP, SDU. Odense, DK

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-06-01 23:40

Lars Henriksen wrote:

> Tror "rigtig" fullscreen er en SDL ting.
> Hvilket SDL library har du kompileret med? (mindst 1.17 tror jeg nok)
> Er du sikker på at SDL er kompileret rigtigt med?

Det har jeg ikke så meget forstand på. Hvordan kan jeg tjekke det?

> Kan du ikke ikke få mplayer til at virke så kik på aviplay
> http://divx.euro.ru/

Jeg faldt først over aviplay, men jeg kunne ikke få skidtet til at
virke...

-> Michael Knudsen

Fra : Lars Henriksen

Dato : 21-06-01 07:36

> Det har jeg ikke så meget forstand på. Hvordan kan jeg tjekke det?

Når du kører configure scriptet skriver den vel "checking for SDL" eller
noget i den retning. Hvis den ikke finder SDL er det et problem. Hvis
den overhovedet ikke nævner SDL skal der nok lige ændre noget i
makefilen eller gives en option til configure eller make. æs i INSTALL
eller README filen.

> Jeg faldt først over aviplay, men jeg kunne ikke få skidtet til at
> virke...
Det virker ellers kanon i fullscreen (også på tv-out)

hygge
Lars
--
Lars Henriksen
MIP, SDU. Odense, DK

Fra : Joakim Recht

Dato : 20-06-01 22:23

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> [...]
> "-fs" (full screen), får jeg stadig kun et lille billede, dog forsvinder
> dekstoppen, men kun til fordel for sort baggrund...

Hejsa

Sørg for at X er sat op til de rigtige opløsninger, og prøv så en anden
output driver. Fx -vo sdl, x11 eller fsdga

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk
WWW http://www.braindump.dk / http://www.compuclub.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-06-01 23:42

Joakim Recht wrote:

> Hejsa

Hej!

> Sørg for at X er sat op til de rigtige opløsninger, og prøv så en anden
> output driver. Fx -vo sdl, x11 eller fsdga

Jeg bruger x11. Der findes ikke en, der hedder "sdl", og "fsdga" virker
ikke. Hvordan sætter jeg X op til de "rigtige" opløsninger?

-> Michael Knudsen