Tildelings-problemer
Fra : Carina Graversen

Dato : 20-06-01 19:03

Hejsa ...

Hvis man har en form, hvor man vha. options vælger en værdi, kan man f.eks.
få denne værdi lagt i document.sec.sek.value. Hvis nu man gerne vil have
denne værdi placeret i variablen sekunder, hvordan gør man så det ????

Og hvis nu man så også har en variabel ved navn minutter, hvordan beregner
man så det samlede antal sekunder ???

Jeg prøvede med

antalsekunder = sekunder + 60*minutter;

Men så får jeg bare resultatet som ssmm og altså ikke som en sum .

Hilsen
Carina

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 20-06-01 19:37

> [...]
> få denne værdi lagt i document.sec.sek.value. Hvis nu man gerne vil have
> denne værdi placeret i variablen sekunder, hvordan gør man så det ????

var sekunder = document.sec.sek.value;

> [...]
>
> Jeg prøvede med
>
> antalsekunder = sekunder + 60*minutter;
>
> Men så får jeg bare resultatet som ssmm og altså ikke som en sum .

Så vidt jeg kan se, ser ovenstående fint ud...
Men problemet er nok at variablen sekunder er en streng...
Måske hjælper:
var antalsekunder = sekunder*1+60*minutter;

/Martin Skou

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 21-06-01 14:29

"Martin Skou Andersen" <skou@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men problemet er nok at variablen sekunder er en streng...
> Måske hjælper:
> var antalsekunder = sekunder*1+60*minutter;

Ellers
var antalsekunder = parseInt(sekunder)+60*parseInt(minutter)

Carsten Nielsen