Aktiv dødshjælp NU
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-06 06:13

Aktiv dødshjælp NU

I Politiken 10.8 anføres at danske tilstande medfører

"Unødvendig pinefuld, ubærlig lidelse.

Fordoblet antal selvmord blandt uhelbredelige kræftpatienter.
Pårørende med sammenskrabede morfinpiller og plastikposer. Læger der
af samvittighedsgrunde bryder lægeløftet.

Selvmordsturisme til Svejts"

- Men hollandsk respekt for selvbestemmelse kan vi lære meget af ved
bivirkningstung behandling., hvor det overlevelseshåb, der opretholdes
er falsk.

80% af danskerne ønsker hollandske tilstande, for de er uden det
døds-tabu som lægelogen har indoktrineret deres mafiøse netværk,
internt.

Menigmand bruger livserfaringer- eliten er skrivebordstteoretisk.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 06:19

Mangler du en hjælpende hånd, Bo?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 10-08-06 07:14

> [...]
> internt.
>
> Menigmand bruger livserfaringer- eliten er skrivebordstteoretisk.

Som beskrevet i en tidligere tråd, så er der et hensyn at tage til de
efterladte. Det hensyn, som går ud på at de ikke skal blive tillagt motiver
for at pace den syge til døde.

Sekundært så skal det sikres at den afdøde bliver håndteret af
professionelle folk, når liget skal gøres klar til begravelse. Det nytter
derfor ikke at folk får et selvmordskit, hvorefter at de efterladte kan
bestille renovationsfirmaer 14 dage efter til at fjerne alle laverne, fordi
at de ikke havde viden om selvmordet.

JensenDenmark har skrevet en novelle om en ordning, hvor folk kan checke ind
på et termineringscenter og få ordnet papirarbejdet, samt få sat udstyr til
rådighed.

Historien: http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/Endoftheroad.txt

Advarsel: Video af en som tilsyneladende gør det.
http://www.bulletinboardforum.com/index.php?action=displaycat&catid=4&page=45

Ikke at du bør gøre det på trods af myndighedernes indstilling til din
byggesag.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-08-06 23:51

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Som beskrevet i en tidligere tråd, så er der et hensyn at tage til de
> efterladte. Det hensyn, som går ud på at de ikke skal blive tillagt
> motiver
> for at pace den syge til døde.

Afhængighedsforhold mellem mennesker er ikke noget lovgivningen skal afgøres
af. Hvis en myndig person afgiver et dødsønske uden at have armen vredet om
på ryggen, kunne samfundet sagtens opfylde dette ønske ved brug af aktiv
dødshjælp.

> [...]
> derfor ikke at folk får et selvmordskit, hvorefter at de efterladte kan
> bestille renovationsfirmaer 14 dage efter til at fjerne alle laverne,

Det er lidt underligt at bortskaffelse af lig fortsat er overladt til de
efterladte, når der er så mange bestemmelser om sømmelig omgang med lig
trukket ned over hovedet på de efterladte.

Enten skulle man have et helt frit marked uden offentlig indblanding, eller
også kunne det offentlige stå for alle rutinerne.

> [...]
> http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/Endoftheroad.txt
>
> Advarsel: Video af en som tilsyneladende gør det.

At folk der ikke ønsker at leve længere, lader sig aflive effektivt, burde
være dagligdag.

Når død før tid er blevet gjort frivilligt, mangler vi kun at finde metoder
til at holde folk der ønsker det i live uendeligt. Så er livet blevet
frivilligt i stedet for tvunget som nu.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-06 02:55

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> metoder til at holde folk der ønsker det i live uendeligt. Så er
> livet blevet frivilligt i stedet for tvunget som nu.

Min delvis lutheranske, delvis buddhist-shinto kone finder ubehag i
kremationstanken og vil helst jordfæstes nær sine kattes lig i vor
have.
Men tilladelse er her utænkelig - kun på store godser er der
dispenseret.
Min bror fik som den ældste "skøde" på familiegravstedet, da min far
døde. Da lugning af dette ikke skete i gartnernes men i min i 1924
døde oldefars planteøkologiske ånd (han skrev tidligste værk om
"Plantesamfund" og populariserede darwinisme som botanikprofessor) så
satte kirkegården metalskilt om at graven var hjemfalden, og et af
mine børn skrev til kommunen og protesterede, og kirkegården tilbød
møde mellem mig og overgartneren, der tilbød betalt vedligeholdelse i
deres ånd og vi blev enige om kompromis.

Amerikanske gangstere, der sporløst vil bortskaffe lig, kører det til
svinefarmer og et par sultne voksne svin får lækkert foder ud af det.
Hvis nu svineavleren ville give tyve kr for sådant, og det var lovligt
efter dødsattest er på plads, ville jeg i testamente forlange det.og
være stolt af pionergerning der evt kunne blive kopieret og forny
traditionen til det bedre
Ved askebegravelse er liget minus kul, kvælstof og vand i graven
Hvis små svin fik mit lig som foder, ville der være et par store
knoglestumper tilbage som kunne proppes i graven, så let som en urne.
Ved normal begravelsesdybde er der ikke orme til at æde liget, hvilket
ville være en smuk tanke - indgå i naturens kredsløb.
Et par svinefarme, der gad holde orden i knoglestumper , skulle man
kunne sende lig og modtage urne med knogledele retur
Når læger gør sig sindsyge med et lægeløfte om ikke at ville hjælpe en
smertepatient ud af helvede på jord med en dødssprøjte, bør en anden
faggruppe kunne købes til det, når kontrol som i Holland af at det er
seriøs beslutning - to interviews med måneds mellemrum med to
kompetente upartiske erfarne folk (i Holland læger)

Darwinistisk selektion har klogt umuliggjort udødelighed. Nogle
dyrearter har dødsgener så gennemsnitsalder er få år, nogle mange år,
men evighed er utænkeligt, så ville dyrearten ikke forny sig og bevare
delvis usårlighed overfor sygdomsbakerier, der jo hver time fornyr
sig.
Jødisk Bibel er nok lyvende når en patriark "Metusalem" tilskrives 900
år, mon ikke max er langt under 200 år og altid vil være det, uanset
biologiske fremskridt og rigdom.
USA-ritualer med nedfrysning betyder at elekriske kredsløb nulstilles
i legemet, og ligesom en harddisk ikke kan bliveinformationsrig som
før hvis ikke batteri har holdt den igang mens komputerens
strømforsyning stoppedes, så vil nedfrossent kød være totaldødt kød.
Frosne optøede jordbær har ikke den oprindelige konsistens og kan
umuligt gengives den.
De få frøarter og lignende der tåler nedfrysning har totalanderledes
stofskifte med glycerol-glykol-blandinger i celledele i stedet for
vand - det kan hverken eftergøres med jordbær eller mennesker, Frøerne
bliver ikke nedfrosset, uanset hvor lav temperatur, kun underafkølet,
altså uden krystaldannelse.

Fra : kk

Dato : 12-08-06 09:34

> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

Hej,

[...]

Det markerede er noget sludder, men ellers et interessant og underholdende,
utopisk indlæg.

mvh
kk

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-08-06 16:25

> [...]
> seriøs beslutning - to interviews med måneds mellemrum med to kompetente
> upartiske erfarne folk (i Holland læger)

Det er en formynderisk tankegang at læger eller andre fagpersoner skal
vurdere om individets dødsønske bør respekteres eller ej. En gyldig
underskrift af en myndig person på et dødstestamente er tilstrækkelig
sikkerhed. Der vil så blive aflivet nogle psykisk ustabile og ulykkeligt
forelskede mennesker, som måske kun er midlertidigt deprimerede. Jeg kan
ikke se det skulle være et problem at enkelte aflives, som måske gerne ville
leve på længere sigt.

> [...]
> utænkeligt, så ville dyrearten ikke forny sig og bevare delvis usårlighed
> overfor sygdomsbakerier, der jo hver time fornyr sig.

Ud fra en kollektivistisk tankegang er det selvfølgelig vigtigt med
slægtens/nationens/racens/artens overlevelse, men i vore dage opfatter mange
mennesker sig som enkeltindivider, som måske gerne personligt ville undgå
alderdom, sygdom, ulykker og død.

> Jødisk Bibel er nok lyvende når en patriark "Metusalem" tilskrives 900 år,
> mon ikke max er langt under 200 år og altid vil være det, uanset
> biologiske fremskridt og rigdom.

Adam og Noa blev også over 900 år gamle ifølge Biblen, så måske levede man
længere dengang. I Guinness Rekordbog 1981 stod: "kun 1 ud af 2,1 milliarder
mennesker kan forvente at blive 115 år". I mellemtiden har en hel række
personer fyldt 115 år, den ældste Jeanne Calment, som blev 121 år. Altså
påvirkes alderen af miljø og tidsånd.

> [...]
> hvis ikke batteri har holdt den igang mens komputerens strømforsyning
> stoppedes, så vil nedfrossent kød være totaldødt kød.

Hvor har du læst det? Man har genoplivet pattedyr, som har været nedfrosset
i kortere tid. Læs om de praktiske muligheder for nedfrysning på
http://www.cryonics.org , hvor man også kan finde Robert Ettingers klassiske
bøger Prospect of Immortality og Man into Superman. Den sidste har jeg læst
i dansk oversættelse, og man må give forfatteren ret i at det ikke vil være
teknologiske begrænsninger som forhindrer genoplivning af afdøde og
kvalitetsforbedringer af befolkningen, men snarere de vestlige samfunds
kristne etik.

> [...]
> det kan hverken eftergøres med jordbær eller mennesker, Frøerne bliver
> ikke nedfrosset, uanset hvor lav temperatur, kun underafkølet, altså uden

Vi er ikke frøer, som uden videre kan overleve nedfrysning. Endnu har man
heller ikke oplivet nedfrosne mennesker.

Argumentet går da også mest på at man bør intensivere forskningen, så døden
kan besejres. Muligheden for udødelighed er langt større ved at lade sig
nedfryse eller balsamere end at lade sig legeme bruge til svinefoder. Det
irrationelle ønske om at blive en såkaldt udødelig forfatter eller
videnskabsmand bunder sikkert i en trang til fysisk udødelighed, som ikke
har været inden for det teknisk muligt tidligere. Man har også søgt tilflugt
i trosforestillinger om evigt åndeligt liv, enten indenfor de etablerede
religioner eller en forestilling om at det er en fordel at ens familie og
slægt føres videre.

Fra : N. Foldager

Dato : 14-08-06 17:18

Per Hagemann:

> [...]
>vurdere om individets dødsønske bør respekteres eller ej. En gyldig
>underskrift af en myndig person på et dødstestamente er tilstrækkelig

Hvordan ville du i så fald formulere et sådant testamente?

> [...]
>ikke se det skulle være et problem at enkelte aflives, som måske gerne ville

Det illustrerer jo på glimrende vis din kompetence i disse spørgsmål.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-08-06 18:46

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Per Hagemann:

> Hvordan ville du i så fald formulere et sådant testamente?

Der findes allerede et sådant fra foreningen "Mit Livstestamente".

> Det illustrerer jo på glimrende vis din kompetence i disse spørgsmål.

Jeg går ind for størst muligt samlet lykke og er derfor ikke blokeret af
tanker om at livet er ukrænkeligt og helligt. Hvis det viser sig at helt fri
adgang til aktiv dødshjælp får alt for stor succes blandt midlertidigt
deprimerede, kunne man indføre en karensperiode på nogle år, så der er tid
til at ændre dødsbeslutningen.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-06 19:36

> [...]
> succes blandt midlertidigt deprimerede, kunne man indføre en
> karensperiode på nogle år, så der er tid til at ændre
Kloge Holland lader to læger interviewe den dødsønskende med en måneds
mellemrum
Kun hvis begge er overbevist om seriøst ønske, gives overdosis - som
da er en menneskeret, ikke en nåde

Fra : N. Foldager

Dato : 15-08-06 09:43

Per Hagemann:

Jeg:

Per Hagemann:

>Der findes allerede et sådant fra foreningen "Mit Livstestamente".

Sig mig engang, er det ikke dødshjælp, denne tråd beskræfter sig med?

Du skrev da også i den sammenhæng, at man ikke behøver læger eller
andre fagpersoner til at vurdere et menneskes dødsønske, og at et
dødstestamente ville være tilstrækkeligt.

Og så spurgte jeg dig, hvordan et sådant skulle formuleres, hvortil du
svarer:

>Der findes allerede et sådant fra foreningen "Mit Livstestamente".

Det er forkert, og du besvarer ikke mit spørgsmål.

De livstestamenter, du nævner, omhandler ikke dødsønsker. De
fraskriver udelukkende livsforlængende behandling i tilfælde af, at
man kommer i en situation, hvor man er uafvendeligt døende. (Og fik
derfor ringe betydning i forhold til den praksis, der allerede var -
og er.)

Af samme grund kan disse testamenter skrives mange år tidligere, mens
man stadig er rask. Det gælder formentlig ikke dine testamenter om,
at man ønsker sig aflivet?

Mvh

Niels Foldager

FUT dk.politik, hvor tråden startede.

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-08-06 13:27

> Og så spurgte jeg dig, hvordan et sådant skulle formuleres, hvortil du
> svarer:

> Det er forkert, og du besvarer ikke mit spørgsmål.

Foreningen Mit Livstestamente er nu nedlagt, fordi der kom et officielt
livstestamente med nogenlunde samme indhold som det fra pressionsforeningen.

Dette livstestamente dækker langt fra mine tanker om aktiv dødshjælp, så det
var forkert hvad jeg skrev.

Men her er så mit forslag til ordlyden af en underskreven erklæring i en
ordning med aktiv dødshjælp:

"Undertegnede ønsker at blive aflivet"

Fra : N. Foldager

Dato : 15-08-06 14:42

Per Hagemann:

>Men her er så mit forslag til ordlyden af en underskreven erklæring i en
>ordning med aktiv dødshjælp:
>
>"Undertegnede ønsker at blive aflivet"

OK. Det bekræfter min mistanke, at du ikke er seriøs i denne
diskussion.

Mvh

Niels Foldager

Fra : JensenDenmark

Dato : 14-08-06 18:01

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forelskede mennesker, som måske kun er midlertidigt deprimerede. Jeg kan
> ikke se det skulle være et problem at enkelte aflives, som måske gerne

Det er et stort problem, hvis vi som samfund har betalt ydelser til personen
under dennes opvækst. Hvad vi har betalt, får vi dermed ikke tilbage. Det er
da et problem, som er til at føle på.

Folk skal have lov til at leve så længe at deres organisme kan give dem et
liv uden smerter og lidelse. Organismen - ikke sindet. Alt for mange
mennesker har tilsyneladende ikke fået at vide, at livet rummer både
lykkelige og smertefulde begivenheder.

De har ikke fået at vide at vi alle er mennesker og vi pr. definition rummer
både gode og dystre sider. De kan ikke acceptere at vi alle har en
skyggeside. En skyggeside, som man blot skal kende og acceptere eksistensen
af uden at man fodrer den.

De gemmer sig for sig selv i stoffer eller anden udsvævende nydelsesmidler
eller går ned alene på grund af en sygelig ide om at de skal være perfekte
på grund af en fiktiv forventning fra deres omgivelser. De har ikke fået at
vide at det er OK at sige fra. osv.osv.

Men det er alt sammen noget som kan læres igennem en livslang læreproces. En
proces, som med garanti kommer til at gøre ondt med lige så stor sikkerhed
som at vi alle er udstyret med et hjerte med livsvarig garanti.

Derfor skal det ikke være OK at få aktiv dødshjælp til en eksistensiel krise
uden at der foreligger en fysisk årsag.

Og selv, når der foreligger en fysisk dokumentation på at døden snart vil
indtræde, så skal samfundet, som det er beskrevet i min novelle, bede om en
indbetaling på den skat, som samfundet måtte gå glip af såfremt at personen
havde valgt at gennemleve sine lidelser. Det vil være et forståeligt krav,
når man kender til skattevæsenet i forvejen.

http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/Endoftheroad.txt

Mvh
JensenDenmark

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-06 19:44

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message
> [...]
> glip af såfremt at personen havde valgt at gennemleve sine lidelser.
> Det vil være et forståeligt krav, når man kender til skattevæsenet i

DEsværre er læger ikke pligtige at adlyde testamente

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-08-06 19:55

Bo Warming skrev i news:Rv3Eg.109417$lg2.83028@fe01.usenetserver.com

[ ... ]
> DEsværre er læger ikke pligtige at adlyde testamente

Men det er en god ting om usenetbrugere anvender de fornuftige citat- og
klippeanvisninger du finder mere om i linket i min signatur!

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-08-06 22:56

> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk>

> DEsværre er læger ikke pligtige at adlyde testamente

Man kan lave et livstestamente om ikke at blive holdt i live, når døden er
uafvendelig. Dette livstestamente giver dog ingen ændring i forhold til
lægernes nuværende praksis, som tillader dødelig morfinering af
terminalpatienter.

For mig at se er det vigtigste debatemne ikke hvordan dødssyge patienter
skal behandles, da alle vel er enige om at de ikke bør dø i et
smertehelvede. Men her er det egentligt mere nærliggende med
smertebehandling end aflivning.

De store perspektiver for aktiv dødshjælp er når et menneske ikke føler sig
lykkeligt, hvadenten det skyldes fysisk sygdom eller livslede af mere
psykiske årsager.

JensenDanmarks argument om at de skylder samfundet nogle skatteindtægter er
det eneste fornuftige argument indtil videre i denne debat for at ulykkelige
mennesker ikke skal have lov til at blive aflivet.

Fra : JensenDenmark

Dato : 15-08-06 08:25

> [...]

> skal behandles, da alle vel er enige om at de ikke bør dø i et
> smertehelvede. Men her er det egentligt mere nærliggende med

Men som beskrevet i dette link, kan selv en smertefrit valg af at ville dø
være en langtrukken affære, hvis den går ud på at stoppe indtagelse af væske
kombineret med bedøvelse.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article218175.ece

Der bør være en hurtigere metode og som min novelle beskriver, så kan den
sidste tur lige så godt foregå til et termineringscenter end til et
plejehjem/sygehus, hvis man er kommet dertil at døden er uundgåelig indenfor
kort tid.

De modige pårørende slipper for at se dødskampen og de knap så modige
slipper for skammen over at have undladet at give deres opbakning.

> De store perspektiver for aktiv dødshjælp er når et menneske ikke føler
> sig lykkeligt, hvadenten det skyldes fysisk sygdom eller livslede af mere
> psykiske årsager.

Og det er her at vi er uenige. Personer som er psykisk syge, er ofte ikke
fuld orienteret om deres egen situation. Deres dømmekraft er svækket. Hvad
enten at det er en stemme, som synes at de skal dø eller at de ud fra et
egoitisk synspunkt synes at livet er for hårdt til at leve, så er det ikke
en objektiv beslutning, som de ville have taget, hvis de havde været raske.
Ja, en psykisk sygdom kan være dødelig i sig selv, men det ofte resultatet
af valg, foretaget af patienten i sygdomsforløbet. Målet for denne gruppe må
være at de helbredes istedet for at lade dem træffe et valg ud fra
subjektive forudsætninger

> JensenDanmarks argument om at de skylder samfundet nogle skatteindtægter
> er det eneste fornuftige argument indtil videre i denne debat for at
> ulykkelige mennesker ikke skal have lov til at blive aflivet.

Ja og jeg kender tankegangen i det offentlige. Det fik jeg med i novellen.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-08-06 14:06

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultatet af valg, foretaget af patienten i sygdomsforløbet. Målet for
> denne gruppe må være at de helbredes istedet for at lade dem træffe et

Det drejer sig især om graden af formynderi. I øjeblikket bevarer næsten
alle psykisk syge deres myndighed, men en del burde nok have en værge til at
værne dem mod følelsesstyret adfærd.

Forskellen mellem selvmord og aktiv dødshjælp er mest at aktiv dødshjælp
hjælper den selvmordskandidat, som har svært ved at overvinde angst og
selvopholdelsesdrift i forbindelse med almindeligt selvmord. Udlevering af
en selvmordspille er under alle omstændigheder bedre end alle de
selvmordsulykker som inddrager sagesløse lokomotivførere, lastbilchauffører
og andre.

Det største problem med psykisk syge i en ordning med aktiv dødshjælp tror
jeg egentligt mere er om de mest psykotiske overhovedet ville bruge
tilbuddet om aktiv dødshjælp, selv om de er dybt ulykkelige, samt farlige og
belastende for deres omgivelser. Der burde nok også laves en
eutanasi-ordning svarende til Hitler-Tysklands, hvis man skulle leve op til
utilaristernes filosofi om maksimal samlet lykke. Det er dog straks mere
problematisk at beslutte noget om andre menneskers liv og død og strider
desuden mod den nu fremherskende liberalistiske filosofi.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-06 10:46

> [...]
> skatteindtægter er det eneste fornuftige argument indtil videre i
> denne debat for at ulykkelige mennesker ikke skal have lov til at

Gamle gemmer pengene under gulvtæppet og når børnene ved arv bliver
rige, er de mere ødsle, så mere moms til staten.

Aktivdødshjælp er PRINCIP om selvbestemmelse vedr egen krop - ligesom
min dekorering af hus er menneskeret som Bondams diktaturnykker
afsløres ved

Alle er forskellige og ved hvad er godt for dem selv - bland staten
udenom

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-06 19:48

> [...]
> evigt åndeligt liv, enten indenfor de etablerede religioner eller en
> forestilling om at det er en fordel at ens familie og slægt føres

Mus mm har ikke været nedfrosset så alt vand blev til iskry staller.
Pels mm har sikret at vitale celler ikke frøs helt - derfor
genoplivning

Fra : Frank Jensen

Dato : 16-08-06 16:57

Kan man ikke bare lave en effektiv smertelindring af f.eks. kræftpatienter ?
Så dør de jo alligevel af respirationsstop da morfin hæmmer vejrtrækningen
eller af vand i lungerne!

Fra : GB

Dato : 16-08-06 17:32

"Frank Jensen" <genious40@gmail.com> wrote in

> Kan man ikke bare lave en effektiv smertelindring af f.eks.
> kræftpatienter ? Så dør de jo alligevel af respirationsstop da morfin
> hæmmer vejrtrækningen eller af vand i lungerne!

Det kommer osse lige lidt an på doseringen...

GB

Fra : Frank Jensen

Dato : 17-08-06 07:22

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank Jensen" <genious40@gmail.com> wrote in

> Det kommer osse lige lidt an på doseringen...
>
> --
Jeg sagde netop EFFEKTIV smertelindring :) dvs. jeg opfordrer til de skal
være smerteFRIE! Det kræver på et sent stadie i en kræftsygdom store doser
morfin med dødelig BIvirkning. Problemet er tit at lægerne viger tilbage for
dette da de ved at patienten vil dø af behandlingen.....men man kan ikke
byde terminale patienter at lide smerter!!!!!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-08-06 08:01

"Frank Jensen" <genious40@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette da de ved at patienten vil dø af behandlingen.....men man kan ikke
> byde terminale patienter at lide smerter!!!!!

Problemet med smertelindring er at man nok kan dæmpe smerterne i kroppen,
men de fleste glider ind og ud af bevidstløshed og hver gang de vågner, så
vågner de op i en tilstand, hvor de har sværere og sværere ved at trække
vejret på grund af affaldstoffer i lungerne. Dvs. langsom kvælning som godt
kan strække sig over dage.

Personligt vil jeg hellere tage chancen med rebet, hvis der var det rette
sted, hvor vejledning i placering af rebet og håndtering af liget
efterfølgende kunne tilbydes. Placeret på den rigtige måde er der måske tale
om 30-60 sekunder med kraftige smerter i nakken og en følelse af at lungerne
bliver lige som en plastikpose som trækker sig sammen for hver udåndning
inden at der opnås bevidstløshed.

(Kilde: http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html#survive)

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-06 06:51

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> lungerne
> bliver lige som en plastikpose som trækker sig sammen for hver

Hvis man vil være sikker på at hængning lykkes og er hurtig, bør man
så ikke springe fra 1 sal så man har fart på og hovedet næsten rives
af?

Men læger burde give recept på piller der gør de sidste
sekunder/minutter til en HØJdepunktsoplevelse, fest og farver. Sådant
burde alle gemme i hjemmet sammen med værdipapirer.

Kvælning med plastpose over hoveder og håndjern man tager på , så man
ikke kan få plastposen af, er vel til at udføre i smug på hospital,
især hvis man har eneværelse, hvad de fleste terminalpatienter vel
har?

Mon en almindelig stærkstrømsledning lagt dobbelt kan holde til 100 kg
der falder 3 meter før pludselig opbremsning,
Murersnor kan vist holde 70 kg så skal hængereb af det være flettet af
3 eller 6 snore?
Man bør nok i tide finde pseudohejsejob så man kan afprøve. Krog i
loftet på førstesal 100 kg ned fra førstesalsvindues karm og
snorlængde så stop lige før jord røres af sækken, Endelig noget at
bruge sin badevægt til.

Hvis man var sikker på at hovedet rives af, så skal man ikke være
bange for genoplivning - hvor stor hastighed kræver det?

At have en masse tungt i lommer kan vel sikre metoden, men rygsæk med
bly giver vel skæv belastning?

Er man kræftramt har man næppe overskud til at slå sig sikkert ihjel,
så eksperimenter i tide er nok god ide, og med blyposer kan måske
hænning i rum hvor stol sparkes væk, gøres sikker. Ville du hjælpe ven
med at skaffe blyposer til dødssengen og skrue krog i loftet.
Forskalningsbrædderne i mit gamle hus kan nemt holde nogle hundrede
kg, men moderne huse, hvad med dem?

Mærkeligt at min livstestamente-ivrige far ikke udførte eksperimenter
til gør det selv, men ivrede for lægepligt til aflivning hvis smerter
af knoglekræft som alle i slægten var døde af.

Heldigt for ham at han faldt dødeligt på badeværelsesgulv kort efter
han fik samme kræftdiagnose

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-08-06 07:49

> [...]
>
> Hvis man vil være sikker på at hængning lykkes og er hurtig, bør man
> så ikke springe fra 1 sal så man har fart på og hovedet næsten rives

Hvis liget skal præsenteres for de efterladte i det kolde rum inden at
kisten skal smækkes i, vil det være formålstjenligt at hovedet sidder på.
Måske er det derfor at det er kutyme at man syr hovederne på igen, når man
har halshugget folk i Saudi-Arabien? Er der nogen i forumet, som kan svare
på dette.

Men i Saudi-Arabien er der tale om et rent snit og ved fejlslagen hænging
rives hovedet af, hvilket forårsager at det bliver vanskeligt at sy hovedet
på igen og gøre det pænt. I denne billed-serie fra kuwait kan du næsten se
det:

http://www.ogrish.com/archives/hanging_of_escaped_narcotic_prisoner_in_kuwait_Jan_22_2005.html

Dernæst er der droptabellen:

http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html#table

Mange patienter taber vægt i deres sidste tid. Det er ikke sikkert at 1.sals
højde er nok og bliver faldet ikke langt nok, så er det faktisk tortur mod
den dødende. Skindet bliver flået på dele af halsen og vidner til knap så
velgennemførte henrettelser, taler om skrigende dømte, som langtsomt går til
imens at alle kropsvæsker kommer ud, imens at de er levende.

Selv kort drop kan resultere i en dødskamp af længere varighed, hvilket
denne billed-serie fra en Polsk folkefest illustrerer og Polen har på det
seneste bedt om lov til at genindføre dødsstraffen.
http://max.mmvi.de/ssfrauen/wanda.htm

Faktisk kan suspension faktisk være nådiger. Alt afhænger af om presset
ligges på hovedpulsåren, så bevidstløshed opnås indenfor 1 minut.
Alternativet er en død med mareridt (Kendt bivirkning ved morfin) efterfulgt
af korte vågne perioder, hvor hver vejrtrækning bliver sværre at tage (på
grund af vand i lungerne.)

Fra : Frank Jensen

Dato : 19-08-06 00:40

> [...]
efterfulgt
> af korte vågne perioder, hvor hver vejrtrækning bliver sværre at tage (på

Noget tyder på at eneste sikre metode er at sprænge sig selv i luften med
rigelige mængder sprængstof ?! Det kunne så passende foregå i City Vest i
Gellerup en eftermiddag lige efter folk har fået børnecheck :)

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-06 04:49

> [...]
> går til
> imens at alle kropsvæsker kommer ud, imens at de er levende.

Min respekt for Jack Keworkian i USA der postordresolgte
injektionsmaskine og kemikalier er stor.
Men han fængselsdømtes for sin hjælp til selvhjælp
Usle læger der ikke vil hjælpe med hvad de er uddannet til.
Frank Jensens besvær der vil koste arvingerne huset, er også
skandaløst lægeansvar

Fra : GB

Dato : 17-08-06 19:13

"Frank Jensen" <genious40@gmail.com> wrote in

> behandlingen.....men man kan ikke byde terminale patienter at lide
> smerter!!!!!

Da min søster døde, ydede palliativ afdeling (på Bispebjerg, tror jeg nok)
en fantastisk indsats. Så jeg er helt enig.

GB

Fra : Frank Jensen

Dato : 19-08-06 00:36

Personligt har jeg forberedet følgende scenaria når min storrygning
indhenter mig:

1) Indtagelse af et glas sovepiller opløst i æblegrød
2) Hermetisk lukket lejlighed
3) Tænding af grill i lejligheden (Kulilte forgiftning)
4) Omvikling af kobber tråd om hvert håndled, ledningsenderne til et
tænd/sluk ur der stilles til 120 minutter. Tænd sluk uret er isat en 230 V
stikkontakt. Forinden er hfpi relæet bypasset og sikringerne omviklet med
sølvpapir.
5) I de tilstødende rum er der opstillet 4 dunke med benzin uden låg på ved
siden af står der 10 dåser lightergas.

Jeg regner sådan set ikke med der er noget lig at begrave når de får kigget
efter i resterne af mit hus.

Forslag til forbedring af metoden modtages med glæde :)