Skandinaviske patrioter: Hvem er bag ved d~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 09-08-06 18:00

....der prøver at få penge af autoktone forbigående vist også på
gaderne af jeres byer?

Beder om oplysning.

(gælder også uden signatur)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-08-06 04:24

Michael Laudahn skrev:
> ...der prøver at få penge af autoktone forbigående vist også på
> gaderne af jeres byer?
>
> Beder om oplysning.
>

> (gælder også uden signatur)

Det drejer sig højst sandsynligt om den af EU (desværre?)
terrorstemplede iranske modstandsorganisation Mojahedeen Khalq
(transskriptionen fra farsi kan være stærkt afvigende, men det er vel på
dansk nærmest oversætteligt med noget i retning af "Folkets
helligkrigerhær"), som så vidt jeg er informeret på den ene side fører
væbnet guerillakrig imod Irans præstestyre og samtidig- i dèn
forbindelse, du måske har mødt dem - opleves som humanitære
pengeindsamlere til flygtningelejre.

Lettere Hizbollah-agtigt, om man vil...

Jeg kender selv personligt et her i Danmark boende medlem, som jeg
engang på frivillig basis har hjulpet med at lære dansk, men jeg har
ikke desto mindre ganske pokkers svært ved at danne mig et egentligt
objektivt billede af pågældende organisations struktur og
ideologi-grundlag: Den synes nemlig umiddelbart paradoksalt nok baseret
på to så ellers umiddelbart reciprokke (og for mit vedkommende ikke
engang blot hver for sig særligt sympatiske) ideologier som Marxisme og
Islamisme!

Det skal dog i øvrigt - for ligesom at gøre det hele ENDNU mere abstrakt
og kompliceret - dertil nævnes at både den ellers _yderst_ Islamkritiske
DF-politiker og EU-parlamentariker Mogens Camre og Danmarks nuværende
Udenrigsminister Per Stig Møller fra Det Konservative Folkeparti faktisk
begge synes at nære erklærede sympatier for lige netop denne
organisation og derfor åbent har stillet spørgsmål ved at den figurerer
på EUs "terrorliste".

Vi har altså hermed to erklærede højre/borgerlige danske politikere, som
populært sagt synes at støtte en flok militant-marxistiske muhamedanere
(Forstå det hvem som ellers kan! )

Hermed lidt blandet baggrundsinfo fra Google:

http://www.cfr.org/publication/9158/

http://library.nps.navy.mil/home/tgp/mek.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Mojahedin-e_Khalgh

http://www.globalsecurity.org/military/world/para/mek.htm

(Som sagt kan transskriptionen fra farsi variere ret kraftigt, men jeg
vil stærkt tilråde dig at bruge søgeordet "Khalq", hvis du får lyst til
at søge efter mere på egen hånd...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Laudahn

Dato : 10-08-06 10:32

Anders Peter Johnsen schrieb:

> [...]
>
> (Som sagt kan transskriptionen fra farsi variere ret kraftigt, men jeg
> vil stærkt tilråde dig at bruge søgeordet "Khalq", hvis du får lyst til

Det var et flot arbejde, tak skal du have. Jeg ser at min dårlige
følelse under kontakten med dem åbenbart ikke var uberettiged.

(gælder også uden signatur)