"race ren" taxa
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-06 22:57

Kørte igår med 4x35 og jeg skulle have min hund med - det ringede jeg
så og sagde til centralen og jeg blev hentet af en ældre herre ca 2
minutter efter der berettede at dette have hund med var et hemligt
signal i mellem kunden og centralen og man ønskede en taxa med en
dansk kaukasisk chaufør - om det virker i praksis skal jeg ikke kunne
sige - men ... er det ikke rigmeligt når man betaler for en service at
man selv bestemmer hvem man vil serviceres af ?

er det end vider rigmeligt at de danske hospitaler løbene bliver fyldt
med personale der taler et så gebrokent dansk at man kun forstår 33%
af hvad de siger - det er jo f.eks rart i samtale med en læge at vide
hvad han/hun siger ... nu er der jo ikke mange pærker der bliver læger
så det er mest svensker og polaker men stadigt ....
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : tkzu1hm2n1snkgi@jeta~

Dato : 08-08-06 23:30

Bo M Mogensen wrote:
> Kørte igår med 4x35 og jeg skulle
> [...]

Det er en god grund til dette. For en muslim er en hund noget urent som ikke
må berøres. Så for at transportere en hund i en taxi er man simpelthen nødt
til at have en ikke-muslimsk chauffør.

"Traditionally, dogs have been seen as impure, and the Islamic legal
tradition has developed several injunctions that warn Muslims against most
contact with dogs"
http://www.islamicconcern.com/dogs.asp

Fra : Ralph

Dato : 08-08-06 23:36

"Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> sige - men ... er det ikke rigmeligt når man betaler for en service at
> man selv bestemmer hvem man vil serviceres af ?

Tjooo, men du var heldig, jeg kender ikke religionsforskellen blandt
københavnske taxachauffører, men hvis du står i Kastrup Lufthavn og VIL
"serviceres" af en ikke-muslim, så kan du da selv bestemme alt det du vil,
men tag hellere en madpakke med.

> [...]
> hvad han/hun siger ... nu er der jo ikke mange pærker der bliver læger
> så det er mest svensker og polaker men stadigt ....

Igen-igen, tag flyveren til Kjellerup sygehus og bliv behandlet af en +60
årig dansk læge.

Det du lider af hedder islamofobi, jeg tror ikke det kan kureres, faktisk
døde min salig svigermor af det, hun ville ikke kureres for sin kræft af
"perkere"

--
Ralph

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-08-06 23:48

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> døde min salig svigermor af det, hun ville ikke kureres for sin kræft af

Så "svensker og polaker" er nu også udnævnt til muslimer, og dem der frygter
dem er islamofober

Hvad gør man, når en islamofob og en caninofob mødes i en taxa med vovse?
hvem mon er mest fobiske?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-06 02:27

On Wed, 9 Aug 2006 00:48:06 +0200, "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

>Så "svensker og polaker" er nu også udnævnt til muslimer, og dem der frygter
>dem er islamofober

pladder de er bare dårlige til at snakke dansk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-06 02:40

On Wed, 9 Aug 2006 00:36:23 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>"serviceres" af en ikke-muslim, så kan du da selv bestemme alt det du vil,

nej jeg har lige talt med 4x35 man kan ikke selv bestemme hvad for en
chaufør man for

>Igen-igen, tag flyveren til Kjellerup sygehus og bliv behandlet af en +60
>årig dansk læge.

Nah det kan da ikke passe man skal rejse for at få en ordentlig
behandling

>Det du lider af hedder islamofobi, jeg tror ikke det kan kureres,

nahh det gør jeg nu ikke har et fortrineligt forhold til min kiosk
ejer - har rejst i syrien og mødt nogen af de fineste mennesker jeg
har kendt.

indrømmet som helhed mener jeg ikke de har en særlig konstuktiv
tilgang til - tingen i almindelighed.

Fra : Zeki

Dato : 09-08-06 01:51

> [...]

> hvad han/hun siger ... nu er der jo ikke mange pærker der bliver læger
> så det er mest svensker og polaker men stadigt ....

Apropos "gebrokkent dansk."

Mvh
Zeki

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-06 02:27

On Wed, 9 Aug 2006 02:50:40 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Apropos "gebrokkent dansk."

ja og ?

Fra : Zeki

Dato : 09-08-06 06:13

> ja og ?

Er det så "pærkere" i servicesektoren du har noget imod eller er det folk
der ikke kan beherske det danske sprog?

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-08-06 07:22

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> "Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det så "pærkere" i servicesektoren du har noget imod eller er det folk
> der ikke kan beherske det danske sprog?

Klart at manden lige burde bemærke, at han selv nok er bogstavblind, men om
dem man taler med kan stave betyder jo normalt ikke noget.

Fra : GB

Dato : 09-08-06 14:46

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in

> Klart at manden lige burde bemærke, at han selv nok er bogstavblind,
> men om dem man taler med kan stave betyder jo normalt ikke noget.

Han er ikke alene ordblind, han er også lam i roen. En af dem, som fylder
mest i grupper som dk.admin og d.a.netikette, hvor han kører et hav af
alenlange tråde, om hvordan folk går imod "fundassen".

GB

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-08-06 07:53

> [...]
> er det end vider rigmeligt at de danske hospitaler løbene bliver fyldt
> med personale der taler et så gebrokent dansk at man kun forstår 33%

Endsige skriver...

Fra : Sten Schou

Dato : 09-08-06 12:13

> Endsige skriver...

Dansk er som bekendt et sprog, der tales af få, og staves af færre....

Hilsen Sten