Filantropister med lort i bleen.
Fra : Erling Hansen

Dato : 08-08-06 18:38

Jeg kan blive godt ilter, når ministre og kommunale ledere
undskylder deres umoralske behandling af ældre borgere med, at der må
prioriteres.
Selve administrationen er selvfølgelig et spørgsmål om
prioritering, men det er fanme ikke ensbetydende med at ære og moral
skal afgå ved døden, som det er tilfældet i bl.a. København og en hel
del andre kommuner.
Som det fungerer lige nu kan jeg kun håbe, at de velhavere som
nyder tilskud til kultur eller produktion, vil blive plaget af stanken
fra de ældre filantropister, der 'betaler' deres tilskud med en
umenneskelig dårlig pleje.
Erling

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-06 08:05

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> Jeg kan blive godt ilter, når ministre og kommunale ledere
> undskylder deres umoralske behandling af ældre borgere med, at der
> må
> prioriteres.
Alle må snart kunne se, at når ældrepleje er statsopgave, vil ældre
blive brugt som gidsler, og når de er gjort afhængige af bleer, så
tortureres de ved at bleen ikke skiftes, af den
egoist-behandlergruppe, som staten har givet monopol på bleskift.

Privatiser og folk vil foretrække pengene i egne lommer og evt bruge
marmeladeglas med metalskruelåg i stedet for de indarbejdede,onde,
pseudohygiejniske løsninger, fx opreklamering af at forlade seng for
at skide og pisse, eller de hudsvamp-forårsagende bleer.

Staten skal aldrig foretrække en livsstil for en anden. Den enkelte
ved bedst.
Bo Mogensen havde lovet at fotograferre med mig som aktør hvor let man
kan skide i sengen uden noget tilsvines eller påføres lugt.
Det håber jeg stadig han vil gøre, men ved sit besøg her fornylig
foretrak han at skabe debat ved at fotografere ROD SOM DEN ONDE
KOMMUNE VIL CENSURERE, og der kom gode kommentarer på ng om at det
rager kun ejer dvs mig om rod er smukt eller normalitet er smukt.

Vi har for mange offentlige ansatte, når de ikke vil hjælpe de gamle
men gerne udføre sadisme såsom tvangsbødetrussel mod uskadelige
private forhold som mine

INGEN kunne på ng modsige at mit såkaldte rod - i mine øjne
kunstnerisk skønhed - er privat sag helt som hvad jeg har i lommen
og hvad jeg skriver og farven på mine bukser eller mit hus.

"Every child is an artist. The problem is how to remain an artist
once he grows up. Pablo Picasso

"Hvis man præcis ved, hvad man skal gøre, hvorfor så gøre det?"
Picasso
" Enhver form for orden er vold. Gottfried Benn
" Enhver finder det, han ikke er vant til, barbarisk.
Michel de Montaigne
Man er for verden, hvad verden tror om en HC
Andersen

Fra : Josie

Dato : 09-08-06 09:33

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyder tilskud til kultur eller produktion, vil blive plaget af stanken
> fra de ældre filantropister, der 'betaler' deres tilskud med en

Hej Erling.

Man havde håbet på efter alt det der er kommet frem angående den uværdige
måde mange ældre bliver behandlet på, at der ville ske en ændring til det
bedre, men jeg er holdt op med at tro på det bliver bedre, jeg har selv som
pårørende min gang på et ældrecenter, og ser ikke noget der tyder på det
bliver bedre tværtimod, udskiftning af personale og ændringer konstant, og
så sandelig ikke i den ældres interresse, flere besparelser på både den ene
og den anden måde, de politikere der lover guld og grønne skove og render
fra deres løfter, de skulle være en flue på væggen bare et døgn hos en
ældre, så kunne det godt være de fik noget andet at tænke på, jeg er glad
for jeg har mulighed for at være en støtte som pårørende, men man får
indblik i mere end der er godt for ens nattesøvn, og man skræmmes ved tanken
om at det en dag, er en selv der sidder der.

Venlig hilsen Josie

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-08-06 11:10

Josie <josie@mail.dk> wrote:

> [...]
> indblik i mere end der er godt for ens nattesøvn, og man skræmmes ved tanken
> om at det en dag, er en selv der sidder der.

Hej Josie.
Jeg synes det er rent forfærdeligt, som de lyver og render fra løfter.
VK-regeringens ministre har udviklet en fælles løgneform: Stillet over
for et konkret spørgsmål, svarer de først undvigende og afslutter så
svaret med en svada om hvor mange millioner man allerede har investeret
samt hvor mange millioner man har planer om at bruge. Summa summarum: En
stor omgang løgn.
Der sker vel ikke noget før den utænkelige tanke er blevet til
virkelighed: Folketinget vedtager en lov, som påbyder borgmestre og
byrådsmedlemmer at nøjes med et bad hver 14. dag, hvis det er den
standard, de synes er god nok til de gamle.
Desuden må vi kraftigt opfordre børn og børnebørn som har en
-forælder indlagt på plejehjem: Skriv artikler - bombardér borgmestre og
ministre med beskrivelser af nedværdigende situationer med navns
nævnelse, kommunens navn og plejehjemslederens navn.
Og brug internettet til at få de reelle oplysninger frem.
Mvh
Erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-08-06 11:31

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

Hej igen, Josie.
Bare lige en kommentar til denne sætning i dit indlæg:

Det ville desværre ikke hjælpe en bønne. De politikere er fuldstændigt
klare over, hvad der foregår, og det er med ganske åbne øjne de vælger
at nedprioritere de ældre til en standard, der ikke engang er lovlig
hvis det drejer sig om fanger.
mvh
erling

Fra : Josie

Dato : 09-08-06 13:53

> [...]
> klare over, hvad der foregår, og det er med ganske åbne øjne de vælger
> at nedprioritere de ældre til en standard, der ikke engang er lovlig

Jeg må desværre give dig ret.

Mvh.Josie

Fra : Josie

Dato : 09-08-06 14:08

> Josie <josie@mail.dk> wrote:
>

> Hej Josie.
..
> [...]
> nævnelse, kommunens navn og plejehjemslederens navn.
> Og brug internettet til at få de reelle oplysninger frem.

Der er desværre for mange pårørende der har den indstilling, at man ikke må
blande sig, og ikke tør blande sig, det forstår jeg på en måde godt, for det
kan så sandelig også være en hård tørn at tage, at gå til lederen når man
opdager at noget ikke er som det skal være, der er altid undskyldninger for
personalet, og det er den pårørende der får skyld for at blande sig, men det
må man tage med, man er i sin gode ret til at sige fra på den ældres vegne
hvis der sker fejl og svigt hvad der desværre tit gør.
Mvh.Josie.

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-08-06 15:01

Josie <josie@mail.dk> wrote:

> [...]
> må man tage med, man er i sin gode ret til at sige fra på den ældres vegne
> hvis der sker fejl og svigt hvad der desværre tit gør.

På en måde forstår man disse pårørende, for dét de er bange for er,
at plejepersonalet vil 'hævne' sig på patienten, og når man har hørt
nogle af de nedsættende bemærkninger, de kan slynge om sig med, vil man
nødigt være målskiven for dem.
Det er også synd for den del af plejepersonalet, som udfører et
prisværdigt medmenneskeligt arbejde under elendige vilkår og dårlige
lønforhold, for de dårlige plejeres synder kan ikke undgå at smitte af
på dem også.
Men jeg holder fast ved at den eneste vej ud af misèren er
offentlighed, offentlighed og atter offentlighed, indtil de rådne
politikere ikke længere t ø r at nøjes med ord. Plus at man absolut
gerne kan rose de kommuner, hvor forholdene er acceptable.
Mvh
Erling

Fra : Josie

Dato : 10-08-06 06:09

> [...]
> at plejepersonalet vil 'hævne' sig på patienten, og når man har hørt
> nogle af de nedsættende bemærkninger, de kan slynge om sig med, vil man

Det er nemlig en af årsagerne til at pårørende er tilbageholdende med at
stå frem
og påtale de meget triste episoder, og det er et problem.

> [...]
> prisværdigt medmenneskeligt arbejde under elendige vilkår og dårlige
> lønforhold, for de dårlige plejeres synder kan ikke undgå at smitte af

Også her må jeg give dig ret, og det må vi pårørende heller ikke lukke
øjnene for,
det er ikke altid personalet man skal laste, i mange tilfælde er det en
dårlig ledelse
der er skyld i de triste episoder.

Mvh.Josie.

> [...]
> politikere ikke længere t ø r at nøjes med ord. Plus at man absolut
> gerne kan rose de kommuner, hvor forholdene er acceptable.

Ja lige netop, det er trist at se hvordan et ellers åndsfriskt menneske der
på grund
af fysiske årsager må flytte på plejehjem eller plejecenter, pludselig
bliver
forvandlet til en person der skal have ble på og skal påduttes alt for
meget medicin, og ikke kan
komme på toilettet når man skal, men må vente til det passer ind i
tidsplanen,det er uforskammet og nedværdigende for et menneske der i
forvejen er hårdt ramt, jeg kan kæmpe for min ældre pårørende og jeg gør
det, selvom det tit tærer på kræfterne, og jeg har meget ondt af de ældre
der ikke alene bliver svigtet af systemet, men også af deres pårørende.

Mvh. Josie.