AHW's guru gået under jorden...
Fra : GB

Dato : 08-08-06 15:23

.... og så fra Politiken! SÅ må det være sandt!

Nordkoreas store leder har gemt sig

[GB: Nu var "Den 'store' Leder" jo Kim il Sung - Kim jong Il er "Den
'kære' Leder" - tsk, tsk, journalister nutildags...]

Nordkoreas leder, Kim Jong Il, har ikke vist sig offentligt i en måned.
Imens tiltager problemerne for landet. Siden det nordkoreanske militær
affyrede syv langtrækkende testraketter ud over Stillehavet 5. juli, har
landets leder, Kim Jong Il, ikke vist sig offentligt. Det har ifølge AP
fået krise-rygter til at opstå. Og det er et både politisk og
befolkningsmæssigt svækket land Kim Jong Il lader i stikken.

Ulykkerække
Raketaffyringerne er blevet voldsomt kritiseret verden over og har fået
nabolandet Sydkorea til at stoppe al fødevarehjælp til Nordkorea. I juli
måned raserede tre voldsomme storme Nordkorea, der skabte
oversvømmelser, gjorde 10.000 hjemløse, og dræbte mindst 549 mennesker.

Hungersnød i vente
Uvejret ødelage store dele af landets kartoffel- og rishøst. Det betyder
at Nordkorea, der i forvejen lider under kronisk fødevaremangel, er på
vej mod hungersnød. Derfor overvejer Sydkorea at genoptage
nødhjælpsleverencerne til de forarmede nordkoreanere, skriver Reuters.
På trods af de to landes anstrengte forhold. Men om Nordkorea
overhovedet vil modtage hjælpen, er en anden del af problematikken.
Tidligere er hjælp sydfra blevet afvist efter bitre, interne
stridigheder.

Det store forsvindingsnummer
Hvornår Kim Jong Il dukker op igen er ikke til at sige.
Men ifølge AP's nordkoreanske kilder er det ikke ualmindeligt, at
landets leder holder sig væk fra offentligheden i krisetider.

[Ligesom når AHW højtideligt kundgør, at han nu "holder" pause fra d.p.]

GB

Fra : Poul Nielsen

Dato : 08-08-06 22:34

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> landets leder holder sig væk fra offentligheden i krisetider.
>
> [Ligesom når AHW højtideligt kundgør, at han nu "holder" pause fra d.p.]

Nej den store folkemordsforherliger har blot flyttet sit arbejdsfelt, han er
i fuld sving med at tilsvine USA og forherlige Pol Pot og Stalin ovre i

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-08-06 23:04

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> Nej den store folkemordsforherliger har blot flyttet sit arbejdsfelt, han
> er
> i fuld sving med at tilsvine USA og forherlige Pol Pot og Stalin ovre i
> News:dk.videnskab.historie

Ja, AHW prøver stadig, at forsvare Stalin, Pol Pot osv. Gad vide hvad en
psykolog kunne få ud af, at studerer Arne...?

/Johnny

Fra : Thomsen

Dato : 08-08-06 23:22

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> Ja, AHW prøver stadig, at forsvare Stalin, Pol Pot osv. Gad vide
> hvad en psykolog kunne få ud af, at studerer Arne...?

Det er besynderligt som nogle af jer er optaget af en mig ukendt
person, der tilsyneladende ikke skriver i denne gruppe længere -
keder I jer?
--
Thomsen

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-08-06 23:29

"Thomsen" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det er besynderligt som nogle af jer er optaget af en mig ukendt person,
> der tilsyneladende ikke skriver i denne gruppe længere - keder I jer?

Nej

Prøv du at bruge Google grupper og søge Arne H Wilstrup....

/Johnny

Fra : Thomsen

Dato : 10-08-06 15:11

> Prøv du at bruge Google grupper og søge Arne H Wilstrup....

Det har jeg gjort, og han har da mange fornuftige synspunkter - jeg
kan ikke se at han "forherliger "noget folkemord - han skriver jo
blot at han er skeptisk over for påstandene om at der er tale om
folkemord, men massemord kan der udmærket være tale om.

Så hvis man ikke har en forudindtaget holdning til ahw, så kan man
altså ikke læse det i hans skriverier som nogle af jer påstår,
nemlig at han skulle være folkemordsforherliger. Det er ren
provokation sådan som jeg ser det.

Hvad angår Stalin, finder jeg heller ikke belæg for at han
forsvarer Stalins forbrydelser, men han forsøger at give et mere
nuanceret billede af situationen end den gængse - det gør ham da
ikke til "stalin-forsvarer".

Pol Pot? Han skriver flere gange at Pol Pot blev støttet af USA -
det kan jeg da ikke se som et forsvar af Pol Pot fra ahws side, når
han faktisk ikke er vildt begejstret for USA.

Samlet set kan jeg ikke få øje på at der er hold i påstandene om at
han er folkemordsforherliger, stalin-tilhænger eller Pol
Pot-tilhænger, men jeg har naturligvis heller ikke læst alt, hvad
han har skrevet.

Jeg ser imidlertid gerne frem til at man henviser til nogle links,
hvor der står at han går ind for folkemord (=folkemordsforherliger)
eller synes at det er fedt med folkemord.
Jeg kan til gengæld se at @ går ind for krig, idet det svjh var
ham, der skrev at krig er fedt.

Hvorfor ikke kaste dig over ham og hans besynderlige holdning, især
da han stadig skriver i gruppen?

--
Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 10-08-06 15:24

On Thu, 10 Aug 2006 16:11:10 +0200, "Thomsen" <nix@invalid.dk> wrote:

>Det har jeg gjort, og han har da mange fornuftige synspunkter

Her knak jeg sammen af grin, så jeg beklager at jeg ikke kune læse
resten..... ))))))

Fra : Thomsen

Dato : 10-08-06 19:08

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Her knak jeg sammen af grin, så jeg beklager at jeg ikke kune
> læse
> resten..... ))))))

Med andre ord - du er ikke til seriøs debat, men bifalder
personangreb - se, det havde jeg naturligvis ikke ventet, men på
den anden side så må du åbenbart tilhøre højrefløjen siden det
netop er dem, der bruger personangreb, når de mangler argumenter .

Da du helt evident mangler argumenter, så er det da interessant at
du så forsøger at slå det hen i grin - akkurat som de fleste
studentikose personer gør det, når de ikke kan give svar på
tiltale.

Jeg må tilstå at dit indlæg siger alt om din seriøsitet - eller
skulle jeg sige: mangel på samme.
--
Thomsen

Fra : hanzen

Dato : 10-08-06 19:14

> [...]
> den anden side så må du åbenbart tilhøre højrefløjen siden det
> netop er dem, der bruger personangreb, når de mangler argumenter .

Så er Kim Larsen og Allan Riise altså fra højrefløjen.
Det vil komme bag på mange, men når du påstår det er det vel korrekt.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Allan Riise

Dato : 10-08-06 19:16

hanzen wrote:
> "Thomsen" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Så er Kim Larsen og Allan Riise altså fra højrefløjen.

??

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 10-08-06 19:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> ??
Flot.
Endnu en gang lykkes det dig at spille endnu dummere end du er.
--
hilzen
hanzen

Fra : Thomsen

Dato : 10-08-06 20:41

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg må tilstå at jeg heller ikke fatter hans udfald her - i hvert
fald bekræfter det jo, at han ikke er interesseret i at indgå i en
debat - og jeg har faktisk konstateret at mange højrefolks teknik
er at besvare et spørgsmål med et andet spørgsmål - altså "angreb
er det bedste forsvar" - jeg forventer da heller ikke et svar på
mine spørgsmål fra Alucard eller lignende, men det kunne da være
fint, hvis vi for en gangs skyld kunne få konkrete svar og
argumenter i stedet for alle disse afværgemekanismer af typen
"goddag mand, økseskaft". Men jeg håber nok på for meget
--
Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 10-08-06 20:59

On Thu, 10 Aug 2006 21:40:56 +0200, "Thomsen" <nix@invalid.dk> wrote:

> [...]
>debat - og jeg har faktisk konstateret at mange højrefolks teknik
>er at besvare et spørgsmål med et andet spørgsmål

ROTFL...

Du er lige kommet med en perfekt beskrivelse af Kim Larsen...))

>- altså "angreb
>er det bedste forsvar" - jeg forventer da heller ikke et svar på
>mine spørgsmål fra Alucard eller lignende,

Så kom dog med et spørgsmål.....

Fra : Egon Stich

Dato : 11-08-06 10:00

> [...]
> argumenter i stedet for alle disse afværgemekanismer af typen
> "goddag mand, økseskaft". Men jeg håber nok på for meget

Korrekt.
Du håber for meget.
Højrefløjen har aldrig været interesseret i ærlig debat, hvor kendsgerninger
tæller, men bruger konsekvent taktikken som er kendt fra den værste del af
boulevardpressen.
Fremsætter en løgn, for dagen efter at bruge samme som "bevis".
Eller måske er de i virkeligheden så dårlige læsere, at de ikke kan tyde en
teksts reelle indhold?

At beskylde AHW for at indtage de i denne tråd nævnte holdninger, er ganske
forkert.
Og kan alene henføres til enten ualmindelig dårlig vilie, bevidst
løgnagtighed eller simpel dumhed.
Noget der, desværre, ikke er ukendt fra højrefløjens side.
Vel sagtens på grund af fravær af holdbare argumenter?

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-08-06 20:56

On Thu, 10 Aug 2006 20:07:43 +0200, "Thomsen" <nix@invalid.dk> wrote:

>Med andre ord - du er ikke til seriøs debat, men bifalder
>personangreb -

Hvordan fanden konkluderer du det...???

>se, det havde jeg naturligvis ikke ventet, men på
>den anden side så må du åbenbart tilhøre højrefløjen siden det
>netop er dem, der bruger personangreb, når de mangler argumenter .

Den suverænt "førende" på personangrebs området er vist Kim Larsen...

>Da du helt evident mangler argumenter,

Fordi man finder noget morsomt, så mangler man altså
argumenter...Jaså.....))))

>så er det da interessant at
>du så forsøger at slå det hen i grin -

Jeg har haft frere diskussioner med AHW og han er ekstremt
faktaresistent.....

Gaaaaaaaaaaaaaaab......

Fra : GB

Dato : 11-08-06 16:26

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote in

> Gaaaaaaaaaaaaaaab......

Enig. Når man som jeg har kendt AHW siden midt i 90'erne, har man noget at
have sit gaaab i.

GB

Fra : thomsen

Dato : 11-08-06 19:47

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan fanden konkluderer du det...???

jf. hvad jeg skrev tidligere.

> Den suverænt "førende" på personangrebs området er vist Kim Larsen...

der er ikke tale om en konkurrence - jeg henviser til at du tilsyneladende
sanktionerer personangreb -her angreb på den pågældende AHW, idet du synes
at det er morsomt at han bliver svinet til. Men hver sin lyst - jeg forstår
egentlig godt at han ikke orker at deltage i denne gruppe længere (sådan som
jeg har forstået ham).

> Fordi man finder noget morsomt, så mangler man altså
> argumenter...Jaså.....))))

Jeg henviste til at jeg faktisk havde læst noget fra ham og fandt at hans
synspunkter bestemt ikke var dårlige - at man faktisk ikke kunne hævde at
han fx var folkemordsforherliger og folkemordsfornægter - det afstedkom en
hånlatter fra din side - ergo går du ind for personangreb, men andre
argumenter har du ikke.

> Jeg har haft frere diskussioner med AHW og han er ekstremt
> faktaresistent.....

0g det er du ikke? For når du ikke er enig med ahw, så er det ham der er
faktaresistent? kan du nævne en ting, som han hævder og som du mener er lige
med faktaresistens eller skyldes det blot at du er uenig med ham og ikke har
nogen argumenter mod hans indlæg?

> Gaaaaaaaaaaaaaaab......`

Igen et eksempel på højrefløjens mangel på argumentation: når de ikke ved
hvad de skal sige, så kommer de altid frem med grovheder og uforskammetheder
i modsætning til venstrefløjen, der er i stand til både at komme med
uforskammetheder og så argumentere sagligt - måske skulle I have et lille
kursus i den slags?
--
Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 11-08-06 23:01

On Fri, 11 Aug 2006 20:47:28 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>jf. hvad jeg skrev tidligere.

Du konkluderer altså noget om mig, udfra dine egne fantasier...

>der er ikke tale om en konkurrence - jeg henviser til at du tilsyneladende
>sanktionerer personangreb -her angreb på den pågældende AHW,

Det er ikke et personangreb på AHW.... Det er bare fakta....

> [...]
>egentlig godt at han ikke orker at deltage i denne gruppe længere (sådan som

Det er sikkert rigtigt.... Han har ingen støtte fået til sine
"underlige" forestillinger om verden....

>Jeg henviste til at jeg faktisk havde læst noget fra ham og fandt at hans
>synspunkter bestemt ikke var dårlige

Jeg har set hans skriverier i årevis, så derfor latteranfaldet....

Men Ok..... En blind høne kan også finde et korn (jeg har sågar set et
fornuftigt indlæg fra Bo Warming)....

> - at man faktisk ikke kunne hævde at
>han fx var folkemordsforherliger og folkemordsfornægter -

Han er måske ikke folkemordsforherliger, men folkemordsfornægter det
er han......

>det afstedkom en
>hånlatter fra din side -

HÅNlatter....??? Jeg syntes bare at det var morsomt....

>ergo går du ind for personangreb, men andre
>argumenter har du ikke.

Altså, hvis man har humoristisk sans, så mangler man argumenter...

>0g det er du ikke?

Næh..... Hvor skulle det være...?

>For når du ikke er enig med ahw, så er det ham der er
>faktaresistent?

Nej.... Men når det er bevist (fra flere forskellige kilder) at han
teger fejl og stadig påstår at have ret, så kalder jeg det
"faktaresistent".....

>kan du nævne en ting, som han hævder og som du mener er lige
>med faktaresistens eller skyldes det blot at du er uenig med ham og ikke har
>nogen argumenter mod hans indlæg?

F.eks. hans påstand om at Berlinmuren blev bygget for at holde folk
UDE fra (paradiset) DDR....

Eller hvad med at Cuba skulle være det mest demokratiske land i
verden, eller at NordKorea er demokratisk....

<snip intetsigende pladder>

Fra : thomsen

Dato : 12-08-06 11:20

> On Fri, 11 Aug 2006 20:47:28 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:
> Det er ikke et personangreb på AHW.... Det er bare fakta....
Så hvis jeg kalder dig for pædofil eller børnemishandler uden andet at have
det i end mine påstande, så er det bare fakta?

> Det er sikkert rigtigt.... Han har ingen støtte fået til sine
> "underlige" forestillinger om verden....

Sådan ser jeg det da ikke -der er da flere der er enige med ham. Men at der
er tale om at dette forum er befolket med højrefjolser, er så evident, at
det er indlysende at der ikke er meget støtte at hente her.

> Jeg har set hans skriverier i årevis, så derfor latteranfaldet....
>
> Men Ok..... En blind høne kan også finde et korn (jeg har sågar set et
> fornuftigt indlæg fra Bo Warming)....

udmærket- det er da en begyndelse.

> Han er måske ikke folkemordsforherliger, men folkemordsfornægter det
> er han......

hvor ser du dette? Han fornægter da ikke et folkemord blot fordi han er
skeptisk over at det skulle have fundet sted. Jeg går ud fra at du taler om
Cambodja - og jeg har også læst det meste af hvad den debat er gået ud på.
Jeg kan ikke se et eneste belæg for at han har fornægtet noget her. Han har
skrevet at det ikke ser ud til at være folkemord iht. til FNs
definition -han har skrevet at det ikke er bevist, men han erkender at der
kan være tale om massemord. Men at være skeptisk over en en gang vedtaget
opfattelse er da ikke at benægte at det kunne have fundet sted, men blot at
han gerne vil se beviser, der er overbevisende nok til at man med rette kan
kalde det for folkemord iht. til FNs definition.

Når man taler om Irak-krigen, så er det klart i modstrid med folkeretten og
her indtræder USA en lidet flatterende plads -men alligevel ser det ud til
at du og andre på højrefløjen raser mod den opfattelse - er I så
"overgrebsforherliger" og "overgrebsfornægtere"?

Det er udsagn uden indhold og uden substans. Forhold jer dog til hvad man
skriver og ikke til hvad I tror man skriver - ahw kan jeg med min bedste
vilje ikke se har skrevet at han benægter at folkemord kan have fundet sted
i Cambodja, men at han mangler bevis for det - vel at mærke beviser afgjort
ved en international domstol, og ikke blot nogle højrefløjsfolks hadske
udfald om sagen.
Hvad er det, der er så galt ved det? Er det ok. at tro på alle de
røverhistorier, der er skrevet om Østlandene og USSR, men en dødssynd at
udtale sig negativt om de overgreb der er foregået med Vestlige landes
velsignelser?

Er det o.k. at kalde Pol Pot for folkemorder uden at skose USA for at huse
folkemordere, når det er bevist at USA støttede Pol Pot?

Er det i orden at kritisere Saddam Hussain for forbrydelser uden at man
samtidig sætter de amerikanske præsidenter for en international domstol og
lader den bedømme deres ulovlige handlinger?

> HÅNlatter....??? Jeg syntes bare at det var morsomt....

> Altså, hvis man har humoristisk sans, så mangler man argumenter...

næ, men hvis man latterliggør enhver seriøs debat, så har det intet med
humor at gøre, men har at gøre med en nedladende holdning til folk, til hvis
synspunkter man ingen argumenter har.

> Næh..... Hvor skulle det være...?

I alt hvad du siger og alt hvad du gør?

> Nej.... Men når det er bevist (fra flere forskellige kilder) at han
> teger fejl og stadig påstår at have ret, så kalder jeg det
> "faktaresistent".....

Nævn et eneste tilfælde hvor det er bevist at han har taget fejl og så
alligevel påstår at have ret. Og vel at mærke sager hvor man ikke blot
"tolker" tingene efter sin egen politiske overbevisning.

> F.eks. hans påstand om at Berlinmuren blev bygget for at holde folk
> UDE fra (paradiset) DDR....

Det er en tolkning - det var jo netop OGSÅ for at holde folk ude, fordi man
var bange for de trusler der kom fra BRDs side om at ville intervenere i
DDR. Og så var det naturligvis fordi man ikke kunne have at man drænede
arbejdskraft fra landet, som jo havde uddannet denne. Det er forståeligt
nok - det kan godt være at det kunne være gjort smartere, men jeg kan ikke
se,hvordan set i lyset af den kolde krigs logik.

> Eller hvad med at Cuba skulle være det mest demokratiske land i
> verden, eller at NordKorea er demokratisk....

Hvornår har ahw påstået at Cuba skulle være det mest demokratiske land i
verden? Og hvad angår NK -kender du nok til landet til at udtale dig så
skråsikkert?

> <snip intetsigende pladder>

Nåeh, jeg skriver "intetsigende pladder" fordi du ikke kan lide at høre
fakta?`eller hvad?

Jeg tror snarere dit problem er at ahw er god til at argumentere og at han
faktisk gør meget ud af at gøre tingene ordentligt op i stedet for at fare
ud med løse påstande og dogmer, som du og andre på højrefløjen en gang har
besluttet skal være sandheden.

At der en gang imellem ryger en finke af panden, er kun naturligt når man
ser hvor mange usaglige angreb han har været ude for - især fra ubegavede
mennesker, der blot benytter enhver lejlighed til at genere ham - men jeg må
indrømme at jeg havde troet noget bedre om dig. Det overrasker mig oprigtigt
at du ikke er i stand til at sætte dig udover disse ting og indgå i en
saglig debat, men nærmest føler dig kaldet til at køre med på
ekstremisternes fjollerier. Men hver sin lyst, naturligvis.
--
Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 12-08-06 16:54

On Sat, 12 Aug 2006 12:19:40 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>Sådan ser jeg det da ikke -der er da flere der er enige med ham.

Hvem...?

>Men at der
>er tale om at dette forum er befolket med højrefjolser, er så evident, at
>det er indlysende at der ikke er meget støtte at hente her.

Du er da ikke en skid bedre selv.... Det du siger er jo at dem der
ikke er enige, er nogle fjolser..... Jeg synes ligesom at der mangler
argument i dit udsagn....

>udmærket- det er da en begyndelse.

Jeg frasorterer ikke alt fra en person, bare fordi jeg generelt mener
at personen er et fjols.... Jeg har skam også set et par fornuftige
indlæg fra Kim Larsen....

>hvor ser du dette? Han fornægter da ikke et folkemord blot fordi han er
>skeptisk over at det skulle have fundet sted. Jeg går ud fra at du taler om
>Cambodja -

Bl.a.

> [...]
>han gerne vil se beviser, der er overbevisende nok til at man med rette kan
>kalde det for folkemord iht. til FNs definition.

Men når beviserne kommer, så bliver de afvist uden begrundelse....

> [...]
>at du og andre på højrefløjen raser mod den opfattelse - er I så
>"overgrebsforherliger" og "overgrebsfornægtere"?

At USA ikke har været skide gode til at håndtere Irak, er vist ingen
hemmelighed....

> [...]
>røverhistorier, der er skrevet om Østlandene og USSR, men en dødssynd at
>udtale sig negativt om de overgreb der er foregået med Vestlige landes

Næh.... Det er bare naivt....

> [...]
>humor at gøre, men har at gøre med en nedladende holdning til folk, til hvis

Er du psykolog....?

>I alt hvad du siger og alt hvad du gør?

Kom med et eksempel...

>Nævn et eneste tilfælde hvor det er bevist at han har taget fejl og så
>alligevel påstår at have ret. Og vel at mærke sager hvor man ikke blot
>"tolker" tingene efter sin egen politiske overbevisning.

Hvad med at Berlinmuren blev bygget for at holde folk UDE fra
paradiset DDR, eller at Cuba er et mere demokratisk land end
Danmark....?

>Det er en tolkning -

Nej det er ikke en tolkning, det er benægtelse af fakta....

>det var jo netop OGSÅ for at holde folk ude, fordi man
>var bange for de trusler der kom fra BRDs side om at ville intervenere i
>DDR.

Det er jo noget sludder.... HVIS BRD ville ind i DDR, så betød muren
intet....

>Og så var det naturligvis fordi man ikke kunne have at man drænede
>arbejdskraft fra landet, som jo havde uddannet denne.

Det er måske en "tolkning", men det beviser jo samtidig at muren var
der for at holde folk INDE....

>Det er forståeligt
>nok - det kan godt være at det kunne være gjort smartere, men jeg kan ikke
>se,hvordan set i lyset af den kolde krigs logik.

Om det var smart eller ej, er ligegyldigt.... Faktum er at muren
skulle holde folk INDE....

>Hvornår har ahw påstået at Cuba skulle være det mest demokratiske land i
>verden?

For ca. et års tid siden, påstod han det ordret...

>Og hvad angår NK -kender du nok til landet til at udtale dig så
>skråsikkert?

Har der været afholdt valg i NK...?

>At der en gang imellem ryger en finke af panden, er kun naturligt når man
>ser hvor mange usaglige angreb han har været ude for - især fra ubegavede
>mennesker, der blot benytter enhver lejlighed til at genere ham -

Det er korrekt at mange (til dels ubegavede) har generet ham....

>men jeg må
>indrømme at jeg havde troet noget bedre om dig.

Kom men bare et eneste eksempel på at jeg er kommet med usaglige
angreb mod AHW.....

> [...]
>saglig debat, men nærmest føler dig kaldet til at køre med på
>ekstremisternes fjollerier. Men hver sin lyst, naturligvis.

Det virker som om du forsøger at overbevise dig selv om at jeg skulle
tilhøre den yderste højrefløj, men jeg ser ikke rigtigt nogen
argumenter.....

Fra : thomsen

Dato : 13-08-06 12:41

> Hvem...?

Det er klart at overvægten vil blive til højrefjolsernes fordel, ingen
tvivl om det - det er jo jer, der skriver mest herinde.
Jeg har dog ikke deltaget så længe i dette forum, så jeg har ikke nogen
mulighed for - eller tid til - at finde alle dem, der i tidens løb har været
enig med ahw.
Jeg kan dog sige at jeg stort set er enig med ham, at Kim er det, at Bjarne
er det - og det er også sket at Per V er det - så det er dog trods alt
nogen, der skriver tit her.
Men du har da ret i at i forhold til hvor mange højrefjolser der skriver
her, så er det ikke mange. Det er i min optik dog ikke afgørende, men om
det, han siger er i orden, og det er det, uanset om der er få eller mange,
der synes det. Hitler havde jo massevis af tilhængere, men betyder det at
dette flertal havde ret? Ikke set med mine øjne.

> Du er da ikke en skid bedre selv.... Det du siger er jo at dem der
> ikke er enige, er nogle fjolser..... Jeg synes ligesom at der mangler
> argument i dit udsagn....

Du har ret i at jeg benytter mig af udtrykket "højrefjolser" fordi jeg
konstaterer at det er dem, der mest anvender nedsættende ord og dem, man
hører om er voldelige: nazister, autonome og så sandelig har jeg også læst
at en fyr ved navn GB har været truende (men jeg ved ikke om det er sandt)

Enhver der griber til vold eller forbrydelser for at opnå et politisk mål er
i mine øjne nogle fjolser. Da højreapologeterne oftest er dem, der anvender
sådanne midler, så er det rimeligt at kalde dem for fjolser. Du gør det jo
også selv, når du kalder ahw for et fjols (jf. længere nede) og massevis af
højrefjolser gør jo alle muslimer til forbrydere, alle venstreorienterede
til kommunister og kalder nogle af dem for "stalinister" selvom de ikke er
det. Med andre ord: ryd op i egne rækker førend I hyler over at I selv
bliver generet.

> Jeg frasorterer ikke alt fra en person, bare fordi jeg generelt mener
> at personen er et fjols.... Jeg har skam også set et par fornuftige
> indlæg fra Kim Larsen....

Med andre ord: du skoser mig for at tale om fjolser, men det gør du jo også
selv, så hvad er din undskyldning?

> Bl.a.

> Men når beviserne kommer, så bliver de afvist uden begrundelse....

Det har jeg ikke set -har du et link? 'Så vidt jeg ved er det endnu ikke
afgjort hvad der faktisk skete i Cambodja ved en international domstol -
derfor er det forkert at kalde det folkemord, blot fordi det er mest
bekvemt.

> At USA ikke har været skide gode til at håndtere Irak, er vist ingen
> hemmelighed....

Men begår de så folkemord?`Det er jo blevet fremhævet at fordi Pol Pot
øjensynlig jagede blandt andet vietnamesere, så var det folkemord - så ville
man jo med samme ret kunne kalde USA og dens allierede for folkemordere, da
de jo i Irak jager muslimer.
Du vil sikkert sige at det er ikke deres eksplicitte formål - næ, men du har
jo heller ikke bevis for at det var Pol Pots eksplicitte formål at jage
vietnamesere, men blot fjender. For at der kan være tale om folkemord, skal
man altså kunne bevise en hensigt med at ville udrydde bestemte grupper - og
det er ikke blevet bevist så vidt jeg ved. At nogle tager forskud på
"glæderne" er jeg godt klar over, men det er ikke i orden imho. at gøre
noget sådan førend der foreligger beviser for det, heller ikke selvom det er
politisk bekvemt.

> Næh.... Det er bare naivt....

Hvis du mener at det er naivt at tro på at Vesten er lydefri, så er vi
enige.

> Er du psykolog....?

nej, da - ikke da jeg sidst checkede -

> Kom med et eksempel...

fx når du beskylder ahw for at være folkemordsbenægter selvom det ikke er
indlysende at han er det, men at han blot er skeptisk i forhold til nogle af
de rådende opfattelser. At han går ind for at man skal bevise tingene førend
man kan dømme er da et ædelt princip?

Personligt ser jeg da gerne at Pol Pots eftermæle bliver folkemorder, da det
så belaster USA i høj grad, som jo støttede ham, men jeg bliver nødt til at
sige som ahw, at man må afvente en seriøs undersøgelse af tingene førend man
kan fælde en dom. Og det er du så imod, kan jeg forstå?

> Nej det er ikke en tolkning, det er benægtelse af fakta....

Nej, det er en tolkning med mange nuancer. Der var vitterlig alvorlige
trusler mod DDR før 60 af væsentlige grupper i BRD, og i den betændte
atmosfære under den kolde krig, var det naturligt at man var bekymret for
hvad der kunne ske her.
Desuden var der naturligvis også nogle økonomiske forhold, der gjorde sig
gældende, men det tror jeg at Bjarne ved mere om end jeg.

> Det er jo noget sludder.... HVIS BRD ville ind i DDR, så betød muren
> intet....

Det var en psykologisk sikring, og hvis BRD ville ind i DDR ville man løbe
en risiko for at man løb ind i endnu en storkrig, hvor USSR var på DDRs
side - med muren kunne man tydeligt markere: "hertil og ikke længere".

> Det er måske en "tolkning", men det beviser jo samtidig at muren var
> der for at holde folk INDE....

Javist - men som jeg skrev - er sandheden mere nuanceret end som så - en mur
holder altid folk ude eller inde -det er der ikke noget mystisk i. Man
bliver nødt til at se på begrundelserne for muren, og her mener jeg at DDR
havde en god sag - men de burde nok have benyttet sig af lejligheden til at
sørge for et mere åbent samfund og vist at også DDR kunne gøre mange ting
som man også kunne i vesten.
Det burde fx have været muligt i højere grad at lempe på udrejseforholdene,
men Vesten kunne jo så have inviteret DDR til at være deltager i
Valutafonden, man kunne have anerkendt DDR som selvstændig stat straks -
Danmark var faktisk det første land, der gjorde det. Før den tid var det
ikke muligt for et østtysker at komme til landet.

> For ca. et års tid siden, påstod han det ordret...

Har du et link?

> Har der været afholdt valg i NK...?

ingen anelse - men er demokrati kun et spørgsmål om afholdelse af valg?

> Det er korrekt at mange (til dels ubegavede) har generet ham....

> Kom men bare et eneste eksempel på at jeg er kommet med usaglige
> angreb mod AHW.....

jeg synes da det var usagligt at ledsage mine kommentarer med latter - men
jeg forstår at det ikke er din sædvanlige stil?

> Det virker som om du forsøger at overbevise dig selv om at jeg skulle
> tilhøre den yderste højrefløj, men jeg ser ikke rigtigt nogen
> argumenter.....

næ, det er naturligvis også en fejl - jeg er blot sikker på at du ikke er
venstreorienteret -har jeg ret?
--
Thomsen

Fra : @

Dato : 13-08-06 12:59

On Sun, 13 Aug 2006 13:41:06 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>Enhver der griber til vold eller forbrydelser for at opnå et politisk mål er
>i mine øjne nogle fjolser.

altså muhamedanere i almindelighed

og Hamas, Hizbollah, de autonome, Al-Qaeda, Saddam Hussein, Fidel
Castro, Mao, Lenin, Stalin og Ho Chi Minh i særdeleshed

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Alucard

Dato : 13-08-06 13:37

> [...]
>enig med ahw.
>Jeg kan dog sige at jeg stort set er enig med ham,

I denne sammenhæng tæller du ikke med...

>at Kim er det,

mener du Kim Larsen....? Det eneste de er enige om er vist at hade
højrefløjen (men det kan Kim bedre svare på selv)...

>at Bjarne
>er det -

Bjarne hvem....?

>og det er også sket at Per V er det - så det er dog trods alt
>nogen, der skriver tit her.

Jeg har da også en enkelt gang været enig med AHW, men derfor skal jeg
da ikke tælles med.....

Når du skriver "der er da flere der er enige med ham", så går jeg
udfra at du mener "generelt"....

> [...]
>der synes det. Hitler havde jo massevis af tilhængere, men betyder det at
>dette flertal havde ret? Ikke set med mine øjne.

Hørte jeg nogen sige "Godwin"....? )))

Jeg synes efterhånden at din konsekvente brug af ordet "højreFJOLSER"
er lidt træls at høre på...... Det vidner ikke om de store evner når
det gælder debat.....

>Du har ret i at jeg benytter mig af udtrykket "højrefjolser" fordi jeg
>konstaterer at det er dem, der mest anvender nedsættende ord og dem, man
>hører om er voldelige: nazister, autonome

De autonome er sgu da ikke højreorienterede.....

>og så sandelig har jeg også læst
>at en fyr ved navn GB har været truende (men jeg ved ikke om det er sandt)

Hvorfor nævner du det så....?

>Enhver der griber til vold eller forbrydelser for at opnå et politisk mål er
>i mine øjne nogle fjolser. Da højreapologeterne oftest er dem, der anvender
>sådanne midler,

Det er jo i direkte strid med fakta....

>så er det rimeligt at kalde dem for fjolser. Du gør det jo
>også selv, når du kalder ahw for et fjols (jf. længere nede)

Det at jeg betragter AHW som et fjols er sikkert gensidigt...

> [...]
>til kommunister og kalder nogle af dem for "stalinister" selvom de ikke er

At et par stykker herinde ikke kan finde ud af det, gør det ikke til
"massevis"....

>Med andre ord: ryd op i egne rækker førend I hyler over at I selv
>bliver generet.

Hvorfor skal jeg nu puttes i bås med et par fjolser, bare fordi jeg er
uenig med socialismens fallerede samfundssyn....?

>Med andre ord: du skoser mig for at tale om fjolser, men det gør du jo også
>selv, så hvad er din undskyldning?

Der er da flere på begge sider at det politiske spektrum, som jeg
betragter som fjolser...

>Det har jeg ikke set -har du et link?

Jeg gemmer ikke indlæg længere end en måneds tid....

>'Så vidt jeg ved er det endnu ikke
>afgjort hvad der faktisk skete i Cambodja ved en international domstol -
>derfor er det forkert at kalde det folkemord, blot fordi det er mest
>bekvemt.

Udenomssnak....

>Men begår de så folkemord?

Nej.... Langt de fleste mord i Irak er IKKE begået af USA....

> [...]
>man jo med samme ret kunne kalde USA og dens allierede for folkemordere, da

De jagter sgu da ikke muslimer FORDI de er muslimer....

>Du vil sikkert sige at det er ikke deres eksplicitte formål - næ, men du har
>jo heller ikke bevis for at det var Pol Pots eksplicitte formål at jage
>vietnamesere, men blot fjender.

Jeg synes efterhånden at dine bortforklaringer er lidt ynkelige....

>For at der kan være tale om folkemord, skal
>man altså kunne bevise en hensigt med at ville udrydde bestemte grupper

Var det ikke det Pol Pot gjorde....?

> [...]
>politisk bekvemt.

>Hvis du mener at det er naivt at tro på at Vesten er lydefri, så er vi

Det er naivt at tro den ene side ALTID er onde og at den anden side
ALTID er perfekte....

>nej, da - ikke da jeg sidst checkede -

Det lød bare sådan...

>fx når du beskylder ahw for at være folkemordsbenægter selvom det ikke er
>indlysende at han er det, men at han blot er skeptisk i forhold til nogle af
>de rådende opfattelser.

Igen en bortforklaring.... Hvis man benægter et folkemord, så har det
åbenbart ikke fundet sted og da det jo så ikke har fundet sted så er
der jo ikke noget at benægte....

>At han går ind for at man skal bevise tingene førend
>man kan dømme er da et ædelt princip?
>
>Personligt ser jeg da gerne at Pol Pots eftermæle bliver folkemorder, da det
>så belaster USA i høj grad, som jo støttede ham,

Altså, du vil gerne betegne Pol Pot som en forkemorder FORDI det vil
skade USA, men IKKE fordi han rent faktisk var det.... ))

Min fjendes fjende er min ven... )))

>men jeg bliver nødt til at
>sige som ahw, at man må afvente en seriøs undersøgelse af tingene førend man
>kan fælde en dom.

Og det er selvfølgelig DIG der bestemmer hvornår en undersøgelse er
seriøs.....

>Og det er du så imod, kan jeg forstå?

Jeg er MEGET imod at DU skal bestemme graden af seriøsitet....

> [...]
>en risiko for at man løb ind i endnu en storkrig, hvor USSR var på DDRs
>side - med muren kunne man tydeligt markere: "hertil og ikke længere".

Det kunne du sgu gøre med et skilt....

>Javist -

Hvorfor skriver du så det modsatte....?

> [...]
>Danmark var faktisk det første land, der gjorde det. Før den tid var det
>ikke muligt for et østtysker at komme til landet.

Hvis og hvis min røv var spids....

Det er da muligt at DDR havde nogle "gode" grunde til at holde folk
inde i landet, men det ændrer altså ikke på at de BLEV holdt INDE....

>Har du et link?

Som sagt. Jeg gemmer ikke indlæg mere end en måneds tid....

>ingen anelse - men er demokrati kun et spørgsmål om afholdelse af valg?

Kik her http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati (det er godt nok på
svensk), men se under "Kriterier för demokrati" og fortæl hvor mange
punkter NK kan "bestå"....

>jeg synes da det var usagligt at ledsage mine kommentarer med latter

Er det et "usagligt angreb"....?

Så kan man jo ikke skrive/sige noget som helst....

> - men
>jeg forstår at det ikke er din sædvanlige stil?

Det er jeg nok ikke den rette til at bedømme...

>næ, det er naturligvis også en fejl -

Det er da godt at du selv kan se det....

>jeg er blot sikker på at du ikke er
>venstreorienteret -har jeg ret?

Jeps.... (Men jeg stemmer heller ikke på DF)...

Fra : @

Dato : 10-08-06 19:32

On Thu, 10 Aug 2006 16:11:10 +0200, "Thomsen" <nix@invalid.dk> wrote:

>"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Det har jeg gjort, og han har da mange fornuftige synspunkter

såsom at DDR var et yderst demokratisk land

>Jeg kan til gengæld se at @ går ind for krig, idet det svjh var
>ham, der skrev at krig er fedt.

det har jeg sg* aldrig skrevet

jeg går heller ikke ind for krig

blot ser jeg nogen gange ikke anden løsning

og jeg har stadigvæk ikke fået svar på om nogen har en bedre løsning
end min på denne klodes muhamedanerproblem

Fra : hanzen

Dato : 09-08-06 07:02

> [...]
>

> Ja, AHW prøver stadig, at forsvare Stalin, Pol Pot osv. Gad vide hvad en
> psykolog kunne få ud af, at studerer Arne...?

Fuldtidsjob.

Fra : @

Dato : 09-08-06 15:49

On Wed, 9 Aug 2006 00:04:27 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

>Ja, AHW prøver stadig, at forsvare Stalin, Pol Pot osv. Gad vide hvad en
>psykolog kunne få ud af, at studerer Arne...?

hovedpine

Fra : Thomsen

Dato : 08-08-06 23:25

> [...]
> arbejdsfelt, han er
> i fuld sving med at tilsvine USA og forherlige Pol Pot og Stalin

Nu bliver jeg nysgerrig - hvem er denne AHW og hvordan forherliger
han fokemord? At forherlige noget så grusomt som krig og folkemord,
kræver da et vist mod - eller en vis kynisme. Jeg har kun oplevet
en der "forherliger" krig overhovedet, nemlig ham, der betegner sig
med @ - men jeg ville da være taknemmelig for at du eller andre vil
vise at den omtalte ahw ligefrem skulle forherlige folkemord - det
er i hvert fald første gang jeg støder på påstanden i denne gruppe
om en folkemordsforherliger - nogle citater?
--
Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 06:15

On Wed, 9 Aug 2006 00:25:21 +0200, "Thomsen" <nix@invalid.dk> wrote:

>Nu bliver jeg nysgerrig - hvem er denne AHW

Han er en legende herinde....

Fra : GB

Dato : 09-08-06 14:48

> Han er en legende herinde....

- også kendt under aliaset "Fantasten" - og "Thomsen"...?

GB