Essensen og forhistorien vedr kommune-bygg~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-06 20:07

Essensen og forhistorien vedr kommune-byggehetz mod mig

Forsiden af mit hus har i årevis haft store politiske slogans, især
plankeværket mod fortovet og mange i kvarteret er pro-godhedsindustri
og finder glistrupske meninger vederstyggelige. Den sidste måned har
jeg øget brug af tynd fluorescerende plastik, hvormed er skrevet ikke
kun VI VIL VINDE men også VI ELSKER ISRAEL, og taget er blevet
iøjnefaldende blankt af airflex-isolering og over facadens karnapper
er bambus og lexan plast ved at blive udestueagtigt i 2 sals højde.

Alt dette forlanges fjernet uden begrundelse i afslutning af brev, der
ISÆR handler om tagterasse bag huset (usynlig fra Bjelkes Alle) og
hvor oplag er tilladt men min måde at lagre påstås af være
byggetilladelses-krævende

Korrespondence mellem mig og kommunens bygningsinspektorat og
byggesagsafdeling startede for 17 måneder siden, da jeg havde surret
ydre isoleringsbats på husets bagside.

De ragede et par centimeter ind over Husumgadebaggårdens cykelskurtag
og blev øjeblikkelig fjernet, da trusler om tvangsbøder blev
tilskrevet mig.

Ved samme lejlighed forlangtes byggetilladelse vedr et 4 gange 4 meter
fladt tag på tilbygning bag mit hus og svaret på den blev, at den i 29
år etablerede brug som tagterasse ikke måtte fortsætte, men
træpladerne, der gør det skrånende tagpaptag vandret måtte godt blive
liggende = en tilladelse til "oplag".

Begrundelse for at forbyde tagterassebrug var at det skulle give "indbliksgener"
for lejlighedsbeboerne i Husumgade, der er 11 meter fra skellet hvor
platformen ender - og de er 14 meter fra lejlighedens vinduer, så
risiko for indblik ville ikke være meget øget, hvis færdsel på
platformen igen blev tilladt.

Selvom lejerne i huset har haft enorm glæde af platformen til
grillparties og solbadning mm, så har jeg fået lejerne til efter det
negative svar på byggetilladelse-ansøgning helt at stoppe
livsglæde-aktiviteterne her, men da en lejer havde brug for at oplagre
flamingoskums-blokke og tilladelse er givet til oplag, så tillod jeg,
at de lodret fæstede nogle små metalriste stormsikket på trægulvet,
således at de lagrede og ofte udskiftede råmaterialer let kunne
fastgøres hhv. udtages.

Et gammelt stillads-net lagdes over metalnettene så ingen kan se hvad
gemmes i "kravlegården" og hvis nogle evt. dristede sig til at solbade
på platformen trods forbud, kunne det ske i læ af disse og lejerne
ville ikke kunne ses af naboer.

Engang i den vindstille hedebølge sidste sommer havde lejerne sat to
lette stole og to plastikpotteplanter og to metalkurve udenfor "kravlegården"
og fluks kom 2. bygninginspektorats chef på besøg og forlangte det
fjernet og brev kom med påbud. Og en absurt påstand om
nedstyrtningsfare De nævnte forglemmelser bragtes straks iorden.

Nu er det metalnettene, der kaldes byggeansøgningskrævende, hvilket
jeg mener er en fejl. De forlanges fjernet og

Samtidig forlanges alt normaliseret vedr forhuset, og dette er en
umulighed,

Man må bøje sig for fortvivlsens nødhjælp

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 21:55

Tag nu og hold kæft Bo - vi har læst den samme svada til hudløshed...stop
nu.