Hizbollah benytter sig ikke af civile bomb~
Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 17:43

I denne uges udgave af Weekend Avisen 1. sektion, side 7 kan man læse en
artikel af journalisten Michell Prothero, han er internetmagasinet
Salons korrespondent i Beirut, han har dækket Mellemøsten i flere år ,
bl.a. som chef for United Press International i Bagdad.

Iflg artiklen blander Hizbollah sig ikke med civilbefolkningen af
militære hensyn. Der kan være israelske stikkere iblandt.

citat:
"´Journalister, der taler om, at Hizbollah »Skjuler sig i
civillbefolkningen«, har tydeligvis ikke opholdt sig ret længe i
krigszonen i Sydlibanon og ved ikke hvad de taler om. Hizbollah stoler
ikke på befolkningen og har gjort en stor indsats for at evakuere så
mange mennesker som muligt fra slagmarken. Det er grunden til, at de
kæmper så effektivt - der er ingen til at udspionere dem, og de har
derfor langt større mulighed for at overrumple den israelske
forsvarshær; de har den samme fordel, når de affyrer raketter og
beskyder israelske landstyrker."

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Carl

Dato : 06-08-06 18:40

> [...]
> derfor langt større mulighed for at overrumple den israelske
> forsvarshær; de har den samme fordel, når de affyrer raketter og

Og du tror på det?
Hvis de bruge FN som skjold, så bruge de nok også civilbefolkningen.

Carl

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 18:40

Carl <news@111.dk> wrote:

> Og du tror på det?
> Hvis de bruge FN som skjold, så bruge de nok også civilbefolkningen.
>
> Carl

...og hvis min onkel havde bryster havde det været min tante. Goddag mand
ønkseskaft argumentation fra én der tilsyneladende ikke gider sætte sig
ind i tingene.

Fra : Carl

Dato : 06-08-06 19:11

> ..og hvis min onkel havde bryster havde det været min tante. Goddag mand
> ønkseskaft argumentation fra én der tilsyneladende ikke gider sætte sig
> ind i tingene.
> --
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/16BE8A2B-0376-4AF8-8485-C1DD16FD33FF.htm

Citat:
In the most dramatic operation, Israeli commandos battled Hezbollah fighters
in a pre-dawn raid on an apartment building in the southern Lebanese port
city of Tyre.

Both Israel and Hezbollah claimed victory in the Tyre battle - with Israel
claiming it was "very successful" in taking out a key unit involved in
firing long-range rockets into Israel - including one that hit Hadera - 80km
into Israel - on Friday.

Citat slut.

Fra CNN:
http://edition.cnn.com/video/world/2006/08/05/vo.tyre.aftermath.APTN/content.html

Det er altså ubeboede lejligheder og boligblokke som er i baggrunden? Og de
civile som også kikker på det udbombede militærkøretøj, er vel så Hizbollah
soldater - eller hvad?

Carl

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 19:14

Carl <news@111.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er altså ubeboede lejligheder og boligblokke som er i baggrunden? Og
> de civile som også kikker på det udbombede militærkøretøj, er vel så

Kan udmærket have været væbnede sympatisører, desuden er Tyre nu stort
set mennesketom, folk er flygtet fra byen.

Fra : Carl

Dato : 06-08-06 19:32

> [...]
>
> Kan udmærket have været væbnede sympatisører, desuden er Tyre nu stort
> set mennesketom, folk er flygtet fra byen.
Fra CNN
http://edition.cnn.com/video/world/2006/08/03/ware.baalbeck.raid.affl/content.html
Våben på et hospital????

Svar mig lige på hvad våben laver på et hospital og på hvorfor der kom
skudduel da Israelerne kom til hospitalet.

Carl

Fra : @

Dato : 06-08-06 19:53

On Sun, 6 Aug 2006 20:31:37 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>
>Svar mig lige på hvad våben laver på et hospital og på hvorfor der kom
>skudduel da Israelerne kom til hospitalet.

det var nok nogle væbnede sygeplejersker

Jespers Hizbollah-helte er i hans øjne 100% fejlfrie og kunne da
aldrig nogen sinde finde på at bruge et hospital til kommandocentral

nu kommer han nok med noget snak om de danske frihedkæmpere
eller gøngehøvdingen for at forsøge at aflede opmærksomheden fra at
Hizbollah helt bevist fører kamp fra byer for at få så store civile
tab som muligt

næste punkt bliver vel at han vil påstå at Hizbollah faktisk slet ikke
sender raketter mod civile mål i Israel,

de er bare så utroligt dårlige til at ramme at de med over 2000
raketter kun har ramt militære mål et par gange resten er desværre
røget ind i byerne

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 19:39

Carl <news@111.dk> wrote:

> [...]
>
> Svar mig lige på hvad våben laver på et hospital og på hvorfor der kom
> skudduel da Israelerne kom til hospitalet.

Efter al sandsynlighed var de der for at forsvare hospitalet mod
zionistiske angreb.

Fra : Alucard

Dato : 06-08-06 22:27

On Sun, 6 Aug 2006 20:39:01 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Efter al sandsynlighed var de der for at forsvare hospitalet mod
>zionistiske angreb.

ROTFL.... Dine skriverier er sgu sjovere end et Anders And blad...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-08-06 23:03

> Efter al sandsynlighed var de der for at forsvare hospitalet mod
> zionistiske angreb.

Tror du selv på den, Jesper?

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : GB

Dato : 07-08-06 14:39

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Tror du selv på den, Jesper?

Ja, det tror jeg, at han gør. Og at "der kan være israelske stikkere
iblandt den libanesiske civilbefolkning, derfor blander hizbollah sig ikke
med dem".

Maden er jo blevet skingrende sindssyg. Men pyt - så går tiden da med
det...

GB

Fra : John

Dato : 07-08-06 15:03

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> stikkere
> iblandt den libanesiske civilbefolkning, derfor blander

Ikke forstået. Fik vi ikke at vide forleden, at libaneserne
støtter Hizbollah..? Ovenikøbet 'civile sympatisører' udstyret
med våben..?

Mvh John

Fra : GB

Dato : 07-08-06 16:19

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:44d74802$0$20336
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ikke forstået. Fik vi ikke at vide forleden, at libaneserne
> støtter Hizbollah..? Ovenikøbet 'civile sympatisører' udstyret
> med våben..?

Den har Jesper helt bevidst øverhørt.

GB

Fra : John

Dato : 07-08-06 16:38

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Den har Jesper helt bevidst øverhørt.

Jep, vedkommendes argumentation savner ganske logisk sammenhæng.

Netop derfor er vedkommende (samt nogle få andre 'nyttige
idioter') forlængst puttet i den sorte gryde, også kendt som
iggyland.

Mvh John

Fra : Jens G

Dato : 07-08-06 16:09

(Jesper) wrote:

>Efter al sandsynlighed var de der for at forsvare hospitalet mod
>zionistiske angreb.

LMAO

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-08-06 23:03

Carl <news@111.dk> wrote:

> Fra CNN
> http://edition.cnn.com/video/world/2006/08/03/ware.baalbeck.raid.affl/cont
> ent.html Våben på et hospital????

Ja, det var i TV avisen i onsdags at Israel havde angrebet
Hizbollahstyrker der havde forskanset sig på et hospital.

Dvs. en civil bygning.

Fra : Tim

Dato : 06-08-06 23:11

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Ja, det var i TV avisen i onsdags at Israel havde angrebet
> Hizbollahstyrker der havde forskanset sig på et hospital.
>
> Dvs. en civil bygning.

De er simpelthen menneskehedens udskud... bare gi' dem høvl Israel.

Tim

Fra : @

Dato : 06-08-06 19:47

On Sun, 6 Aug 2006 20:13:38 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Kan udmærket have været væbnede sympatisører, desuden er Tyre nu stort
>set mennesketom, folk er flygtet fra byen.

væbnede sympatisører my bad ass

en civil afdeling som bedriver socialt arbejde

det næste bliver vel at de har en flok pensionister som strikker varme
trøjer til frysende folk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-08-06 23:03

> Iflg artiklen blander Hizbollah sig ikke med civilbefolkningen af
> militære hensyn. Der kan være israelske stikkere iblandt.

Yeah right.

Muslimerne svælger i døde civile. Det er god PR at modparten
"tilsyneladende går efter civile".

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 07-08-06 17:10

Jesper skrev:

> [...]
> derfor langt større mulighed for at overrumple den israelske
> forsvarshær; de har den samme fordel, når de affyrer raketter og

Jeg har læst artiklen og må sige, at jeg ikke fæster synderligt lid
til disse påstande om, at Hizbollah ikke opererer i eller nær civile
beboelsesområder. Selvom Hizbollahs militære styrker ikke umiddelbart
er synlige nær civile boligområder, er det da ikke ensbetydende med,
at de ikke er til stede der. Hizbollah-miltsen er blot langt mere
raffinerede i sine militære metoder end Hamas' primitive macho-bøller
og er naturligvis fuldstændig klar over, at det er uklogt at foretage
militære omgrupperinger i fuldt dagslys, når der er journalister til
stede. De er selvfølgelig også kloge nok til kun at operere i byer
eller kvarterer, hvor de har civilbefolkningens opbakning eller hvor de
er sikre på at kunne true den til tavshed. Man kan også sagtens
fragte våben og andet militært isenkram rundt i civile boligområder
uden at det nødvendigvis skal foretages af en fuldt udrustet
kampbataljon i fuld militær mundering. Endelig har Hizbollah et vidt
forgrenet net af spioner og informanter som nok skal sørge for at
eventuelle lækager i form af direkte spionage til fordel for Israel
eller blot informationer til journalister bliver opdaget.
Organisationer som Hizbollah anvender jo netop terror som et våben på
alle niveauer, og naturligvis vil civilbefolkningen ikke røbe noget om
deres kendskab til Hizbollahs militære tilstedevælse overfor
fremmede, da det kan få fatale konsekvenser for dem selv. Hizbollah
har givet lært meget af både Mujahedeenerne og Vietcong og ved
selvfølgelig, hvordan man opererer uset i beboede områder og hvordan
man terroriserer civilbefolkningen til at være umeddelsomme overfor
fremmede. Det er mig ubegribeligt, at en så erfaren journalist
virkelig fuldt og fast tror på, at hans egne observationer på nogen
måde skulle kunne indikere hvor og hvordan Hizbollah opererer.
---
Mvh
Anders