Dansk Folkeparti ønsker succesfuld indsats~
Fra : Basil

Dato : 06-08-06 13:15

Medlem af Folketingets retsudvalg for Dansk Folkeparti, Kim
Christiansen, ønsker at gøre et succesfuldt politiforsøg med skærpet
indsats mod narkotikapåvirkede bilister i Ribe politikreds,
landsdækkende. Som følge af forsøget bliver borgere, der er i
besiddelse af narkotika og som kommer i kontakt med politiet, indkaldt
til månedlige tjek for deres narkotikaafhængighed i en periode af et
halvt år. Hvis de ikke overholder påbudet om at stoppe med indtagelse
af narkotika i løbet af det halve år, inddrages førerbeviset.

Kim Christiansen vil tage kontakt til Justitsministeren for at få gjort
forsøget landsdækkende og permanent så hurtigt som muligt.

- Politiet har i mange år ført en hård kurs mod spritbilisme, hvilket
Dansk Folkeparti bakker op om, men vi har længe vidst, at
narkotikapåvirkede bilister også udgør et væsentligt problem i forhold
til trafiksikkerheden. Det er ganske simpelt dybt uansvarligt at køre i
bil under indflydelse af narkotiske stoffer, og det koster hvert år
menneskeliv, at vi hidtil ikke har fundet en effektiv strategi for at
gøre noget alvorligt ved det problem, siger Kim Christiansen.

- Forsøget i Ribe viser, at efterkontrol med borgere, der besidder
narkotika, kan være det afgørende skridt, der får dem til at opgive
deres misbrug, hvilket er en enorm sidegevinst i forhold til at
forhindre dem i at gøre de danske veje usikre. Ideen er netop at hjælpe
mennesker der er i et misbrug eller på vej ud i et misbrug, til at
komme ud af det, samtidig med, at vi får alvor gør op med bilister, der
kører uforsvarligt under indflydelse af euforiserende stoffer, runder
Kim Christiansen af.

Glimrende ide, synes jeg.
Kai

Fra : Malene P

Dato : 06-08-06 13:39

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme ud af det, samtidig med, at vi får alvor gør op med bilister, der
> kører uforsvarligt under indflydelse af euforiserende stoffer, runder

Populisme, galper andre sikkert pr refleks.

Malene P

Fra : pm

Dato : 06-08-06 14:38

Malene P wrote:

> Populisme, galper andre sikkert pr refleks.
>
> Malene P

Den sætning forstår jeg ikke.. men sikkert rigtigt

Spørger!
Er Metadon at sidestille med narkotika ?? Jeg er oplyst om, ( og ser
dagligt) at der udleveres Metadon i samme kvantitet, år efter år, uden
nedtrapning, hvorfor disse personer formentlig skal aflevere kortet. Jeg ved
ikke hvordan Metadon virker på kroppen, men har set, at de som indtager det
får pludselige svedeture.... ret voldsomt hos nogle

pm

Fra : GB

Dato : 06-08-06 15:01

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in

> Er Metadon at sidestille med narkotika ?? Jeg er oplyst om, ( og ser

Metadon er syntetisk heroin. Man kan dø af abstinenserne, det kan man ikke
af heroin-abstinenser, og stoffet er langt mere vanedannende end heroin.
Man bruger det kun af praktiske årsager - virkningen holder meget længere
end virkningen af morfin og heroin.

GB

Fra : Vidal

Dato : 06-08-06 15:27

GB wrote:

> [...]
> Man bruger det kun af praktiske årsager - virkningen holder meget længere

Måske skulle alkoholikerne have udleveret en liter
finsprit om dagen. Så kunne de msåke klare en
almindelig tilværelse i stedet for at hænge på
bænkene og tigge til en guldøl.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Malene P

Dato : 07-08-06 12:08

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Den sætning forstår jeg ikke.. men sikkert rigtigt

Hver gang DF fremsætter et forslag, som selv deres argeste modstandere kan
se er fornuftigt, lyder det fra disse, at det er ren og skær populisme.

Malene P