De rige betaler gildet!
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 13:49

http://www.allegromedia.com/sugi/taxes/

Dette er statisktikekr fra USA, fra 1999, der illustrere hvor meget af
skattebyrden ligger på de riges skuldre:

http://www.allegromedia.com/sugi/taxes/images/graph_indtaxcum.gif

An enormous percentage of taxes are payed by a minority of Americans:
• The Top 1% of taxpayers pay 29% of all taxes.
• The Top 5% of taxpayers pay 50% of all taxes.

Og som i også kan se på illustrationen betaler de 20% højeste indkomster
80% af skatterne.

Og så vil nogle mennesker have MERE PROGRESSION i skattesystemet???

Jeg har iøvrigt kontaktet skatteministeren med henblik på at få en
lignende statistik udarbejdet af skattevæsenet. Det bliver interessant
at se hvad resultatet af det bliver.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-08-06 13:59

De har heldigvis raad til det

Aage

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 15:59

Aage Andersen <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> De har heldigvis raad til det
>
> Aage

Kære Aage,

er kriteret for hvem der skal beskattes hårdere, om man har råd til
skattestigningen uden at blive sat på gaden??

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-08-06 17:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Aage,
>
> er kriteret for hvem der skal beskattes hårdere, om man har råd til
> skattestigningen uden at blive sat på gaden??

Kære Peter Bjørn

Kan du give et eksempel paa en rigmand m/k, der er sat paa gaden?

Aage

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 18:03

> [...]

> Kære Peter Bjørn
>
> Kan du give et eksempel paa en rigmand m/k, der er sat paa gaden?

Du besvarer ikke mit spørgsmål, Aage.

Igen:

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-08-06 15:35

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Kære Aage,
>
> er kriteret for hvem der skal beskattes hårdere, om man har råd til
> skattestigningen uden at blive sat på gaden??

Naturligvis - Så har systemet kontrol med dig (både hvis du allerede
*er* på gaden men også så længe du er bange for at ende der)

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-08-06 16:07

Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Naturligvis - Så har systemet kontrol med dig (både hvis du allerede
> *er* på gaden men også så længe du er bange for at ende der)

Selv hjemløse betaler 20% i skat, selv på madvarer!

(Det er naturligvis den moms på ting de køber).

Jeg vil vove den påstand, at kun i Sverige, og så ingen andre steder i
verden bliver de socialt udstødte så usselt behandlet. Og Danmark kaldes
et "socialt foregangsland".... føj for fanden.

Fra : Jesper

Dato : 03-08-06 22:37

Aage Andersen <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> De har heldigvis raad til det
>
> Aage

Sådan skriver du Æ,Ø og Å på en Windows PC uden dansk tastatur:

Du holder ALT tasten nede og på det numeriske tastatur taster du så
bogstavets ASCII-værdi, som er et treciftet tal.

Hvis du eksempelvis skal skrive lille æ, så holder du ALT tasten nede og
taster så 145 på det numeriske tastatur (husk at slå NumLock fra
først!).

ALT-145 æ
ALT-146 Æ
ALT-155 ø
ALT-157 Ø
ALT-134 å
ALT-143 Å

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-08-06 21:55

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> [...]
>

> Jeg har iøvrigt kontaktet skatteministeren med henblik på at få en
> lignende statistik udarbejdet af skattevæsenet. Det bliver interessant

I Danmark betaler de fatige 25% moms, hvor de rige gemmer deres penge i
familiefonde. Familiefondten betaler en god løn, men det er nok de
færste som kan klare at bruge to milioner på mad og tøj om året

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 22:27

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> I Danmark betaler de fatige 25% moms, hvor de rige gemmer deres penge i
> familiefonde. Familiefondten betaler en god løn, men det er nok de
> færste som kan klare at bruge to milioner på mad og tøj om året

Jeg er ikek modstander af at momsen på sigt fjernes helt, naturligvis
primært til fordel for lavindkomster.

Hent evt. mit skatteregneark hvis du vil eksperimentere med hvor stor en
procentdel af din indkomst går til moms.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-08-06 10:46

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Jeg har iøvrigt kontaktet skatteministeren med henblik på at få en
> lignende statistik udarbejdet af skattevæsenet. Det bliver interessant
> at se hvad resultatet af det bliver.

Det er blandt andet denne slags ligegyldig belastning af bureaukratiet der
gør at vi ikke kan få lavere skatter

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt