EB, BT og DF
Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 09:10

Hvis man har fulgt med og sammenlignet lederne de sidste par uger tegner der
sig et helt tydeligt billede: Mens EB går i kødet på Dansk Folkeparti, gør
BT - ikke mindst Erik Meier Carlsen - alt for at forsvare partiet.

Således kan man f.eks i dag i EB læse at de mener at "et Big Brother-samfund
med videoovervågning overalt i det offentlige rum står på Dansk Folkepartis
ønskeliste", mens de på BT forleden dag mente at " Dansk Folkeparti er det
eneste parti som vover at sige sandheden."

Jeg synes at det er sundt med dette modspil. Og det gør det også en del
lettere at skulle vælge når man står i bageren søndag morgen.

Mvh
Zeki
"Those who manipulate the opinion of the masses constitute an invisble
government which is the true power of the country." Edward Bernays -
Forfatter til "Propaganda" og spindoktorguru

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-08-06 09:28

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg synes at det er sundt med dette modspil. Og det gør det også en del
> lettere at skulle vælge når man står i bageren søndag morgen.

Ja, begge aviser har ret, så du må købe dem begge. EMC er jo den eneste som
vover at blive persona non grata for bl.a at sige, at vi *havde* brug for DF
til at råbe op om problemerne ved masseindvandring. Og at det ER de svageste
som betaler for indvandringen.

Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 09:38

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>. EMC er jo den eneste som vover at blive persona non grata for bl.a at
>sige, at vi *havde* brug for DF til at råbe op om problemerne ved
>masseindvandring.

EMC er ikke modig, han er en kujon der ikke tør stå ved at han er tro
DF-støtte. Det er jo stort set dagligt at han fyrer en eller anden salgstale
af for partiet. Godt at EB kan give ham svar på tiltale.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-08-06 09:43

On Thu, 3 Aug 2006 10:37:45 +0200, Zeki skrev:

> [...]
> DF-støtte. Det er jo stort set dagligt at han fyrer en eller anden salgstale
> af for partiet. Godt at EB kan give ham svar på tiltale.

Hvilket parti er du tro støtte for, Zeki?

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 09:56

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket parti er du tro støtte for, Zeki?

Intet! Jeg stemmer som regel på et oppositionsparti fordi jeg mener det er
det sundeste for demokratiet.

Jeg er hverken venstre- eller højreorienteret. På nogle områder, f.eks
bolig- og arbejdsmarkedspolitik hælder jeg mest til højre, mens jeg hælder
mest til venstre når det drejer sig om udenrigspolitik f.eks.

Men hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Joakim

Dato : 03-08-06 10:07

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks bolig- og arbejdsmarkedspolitik hælder jeg mest til højre,
> mens jeg hælder mest til venstre når det drejer sig om

Aha! Med andre ord, du er altså radikal.

Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 10:38

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aha! Med andre ord, du er altså radikal.

LOL, nej!!!! De bryder sig jo ikke om boligejere.

Mvh
Zeki

Fra : Sten Schou

Dato : 03-08-06 12:44

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aha! Med andre ord, du er altså radikal.

Var han radikal, havde han stået nede hos bageren endnu............

Hilsen Sten

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-08-06 15:06

> [...]
> DF-støtte. Det er jo stort set dagligt at han fyrer en eller anden
> salgstale af for partiet. Godt at EB kan give ham svar på tiltale.

Det var dog et mærkeligt udsagn om en mand hvis mening står på lederplads.
Så vidt jeg kan se bedømmer han partiets politik rationelt, uden de
følelsesmæssige barrierer som andre åbenbart har. Her i DK *skal* offentlige
personer, og især kunstnere og intellektuelle, mene at DF er selveste satan
i forklædning, hvis de kan "forstå" et eller andet ved partiets politik, så
bliver de ikke inviteret mere, - stort set.

Men der er dog efterhånden selv folk på venstrefløjen som kan se, at det
ikke er smart at "forstå" rabiate imamer, fordi de heller ikke kan lide DF
og regeringen. Her er det jo godt at folk som EMC ikke flagrer for vinden
som disse mennesker, men tør kalde en spade en spade, og har gjort det
længe. Og igen, det ER jo de svage grupper som kommer til at betale for
indvandringen, det er det EMC har præciseret hele tiden, og som velmenere
nægter at se i øjnene, - vistnok stadigvæk?

Fra : Torben Østrup

Dato : 03-08-06 09:55

Zeki wrote:
> [...]
> government which is the true power of the country." Edward Bernays -
> Forfatter til "Propaganda" og spindoktorguru

Erik Meyer Carlsen har helt ret i at vi havde brug for DF for at få
stoppet masseindvandringen af primært muslimer til DK.

Problemet med DF er nu at DF ikke vil tage konsekvensen af
masseindvandringen og søge at få nedbragt antallet af de indvandrere
der kom i forbndelse med denne ned igen igennem masserepatrieringer til
disse oprindelseslander.

Man nøjes nu med blot at drømme om dette jævnfør nedenstående:

Dansk Folkepartis udlændingeordfører, Jesper Langballe udtaler blandt

andet det følgende:

"Det er ulykkeligt at få store kontingenter af muslimer ind i landet.
Alle ved, hvilke enorme problemer det har skabt, og spørgsmålet er
jo, om vi ikke har nået en sådan kritisk masse i de parallelsamfund,
der er opstået i ghettoerne, at det aldrig vil lykkedes. Så ud fra
den synsvinkel, ja, så vil jeg drømme om, at antallet af muslimer
kommer så langt ned som muligt."

Så det er helt rigtigt at konkluderer at DK havde brug for DF. Det vi
derimod har brug for nu er et nyt parti der vil sætte
masserepatrieringer på dagsordenen.

link til artikel:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=299082

Torben Østrup

e-mail: eastrup (snabel a) hotmail.com

Fra : Thomsen

Dato : 04-08-06 08:36

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

Erik Meyer Carlsen har helt ret i at vi havde brug for DF for at få
stoppet masseindvandringen af primært muslimer til DK.

Der har aldrig været nogen "masseindvandring" af primært muslimer
til DK - det er grebet ud af den blå paranoia-luft.
Vi har haft indvandrerstop siden 70'erne - og nu skriger
virksomhederne på arbejdskraft fra udlandet i stedet for at ansætte
dem, der allerede er arbejdsløse herhjemme. "flot" gjort.

[...]

-igen: der er ikke tale om nogen masseindvandring - det er det rene
vrøvl.

[...]

Den eneste der har skabt problemer er Langballes parti. Ved at
dæmonisere muslimerne har de fået mulighed for at lukrere på den
højreorienterede utilfredshed med at nazisterne ikke længere
regerer landet. Syndebukssyndromet eksisterer i værste velgående.

Så det er helt rigtigt at konkluderer at DK havde brug for DF. Det
vi
derimod har brug for nu er et nyt parti der vil sætte
masserepatrieringer på dagsordenen.

Et helt urealistisk forslag, som ikke fortjener nogen som helst
opmærksomhed.

- få dig en ordentlig nyhedslæser og stop med at skrive med quoted
printable - citatmærkerne forsvinder.
--
Thomsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-08-06 13:24

"Thomsen" <nix@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> Vi har haft indvandrerstop siden 70'erne - og nu skriger virksomhederne på
> arbejdskraft fra udlandet i stedet for at ansætte dem, der allerede er

Indvandrerstop? Så virkeligheden interesserer dig ikke, kun "teorien" om
indvandrerstop. Når man - for første gang i historien - går fra nul
tredjeverdens indvandrere/muslimer, til at de fleste skoler i København har
muslimsk flertal, og det inden for 30 år, så ER der naturligvis tale om
masseindvandring, pr definition. Det kan ikke abstraheres væk, selv om man
tager dialektikken til hjælp.
Selv når gammeldanskerne bliver til mindretallet i DK, vil en som dig vel
hævde, at vi har "ingen" indvandrere i DK, - for vi har haft stop siden 1973
Det kan man da kalde at stikke hovedet i sandet.

Jeg ved ikke om DU bemærkede Hiz-ut-Tahrir og Minhaj ul-Quran og deres store
skare af anti-demokratiske tilhængere i 70erne? hørte du om halalkød til
skolebørn, badeforhæng, imamer og tørklæder dengang? Havde vi tusinder på
gaden, som krævede død over en forfatter dengang? Er de omtalte mennesker
ikke i landet? eller er de tryllet frem trods dit "stop"?

Virksomhederne "skriger" ikke på folk som er funktionelle analfabeter, - som
jo 50% af 2g indvandrerne er, og en stor procentdel af resten er ikke rigtig
gode til dansk, mange kender ikke ret mange abstrakte begreber. Og vi har
IKKE mere brug for "manden med kosten", det er helt andre typer arbejdskraft
man "skriger" efter.

Jeg mener også man kunne gøre mere for at ansætte danske arbejdsløse, det er
da klart, - og mange bliver da også ansat i flexjobs, som betyder at
virksomhederne får folk til halv pris.

Utroligt at der stadig findes benægtere af virkeligheden som dig, jeg troede
efterhånden I var kommet til snøvsen alle sammen.

Iøvrigt har jeg intet med repatrieringsfolkene at gøre, vi HAR selv rodet os
ind i problemerne, og vi har kun den chance at forsøge at gøre - også
muslimerne, selv om de er vanskelige at integrere - til danskere med anden
religion. Hvis DE ikke bliver en del af det danske folk inden for et par
generationer, så bliver VI en del af den muslimske umma, og det tror jeg
desværre er mest sandsynligt, som tingene ser ud lige nu. Som bekendt mener
også flere islamforskere, at Europa er blevet muslimsk inden for to - tre
generationer, og det selv om alle landene har "indvandringsstop". Så du kan
godt begynde at studere Koranen, det vil komme dig til gavn før eller siden

Jeg har forresten et billede af præsident G.W. Bush, hvor han ser i en
kikkert hvor klapperne stadig er på objektiverne, - du minder mig om ham.

N.B. Det norske statslige statistikbureau har beregnet at Norge
sandsynligvis får muslimsk flertal efter 2060, - de har også indvandrerstop

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-08-06 10:41

> [...]
>
> Jeg synes at det er sundt med dette modspil. Og det gør det også en del
> lettere at skulle vælge når man står i bageren søndag morgen.

Ganske enig. På mange områder har partiet bidraget med at starte et
debatklima, hvor vi er blevet selvbevidste og stolte over vores kultur, samt
levevis. Det kan vi kun takke dem for.

Men de har en kedelig tendens til at tro at verdenen bliver bedre, hvis alle
sidespring straffes med enten bøde eller fængsel. Og det er derfor at vi er
en anden fløj, som på ungdomskriminalitetsområdet ønsker en anden, men
stadig konsekvent tilgang til problemet.

Generelt er det dyrt at gøre borgere uproduktive. Folk skal straffes for
lovovertrædelse, men afstraffelsesmetoder, hvor de kan passe deres arbejde
og fortsætte med at betale skat, er klart at foretrække.

Derfor burde pressen være kritiske og ikke falde i næsegrus beundring over
fortidens bedrifter.

Mvh
JensenDenmark.
http://www.center-validering.dk/files/ungdom.pdf (Overgaard nyeste version
af udspillet omkring ungdomskriminalitet)

Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 11:03

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse

> Ganske enig. På mange områder har partiet bidraget med at starte et
> debatklima, hvor vi er blevet selvbevidste og stolte over vores kultur,
> samt levevis. Det kan vi kun takke dem for.

Er mange danskere da virkelig blevet så uselvstændige i deres tankegang, at
de har behov for DF til at minde dem om at være stolte? Hmm...måske. Det
passer egentlig meget godt med at DF også hele tiden forsøger at minde os om
at vi skal være bange, for så er det lettere at få gennemført lovforslag så
længe der også står "tryghed" på varedeklarationen.

Jeg har et temmeligt anstrengt forhold til DF af mange grunde. Mest af alt
fordi de er populister der appelerer til svinehunden og tit stiller
lovforslag (mere kontrol og styring) som er for ekstreme for det demokrati
jeg ønsker her i landet. Derudover bærer flere af deres medlemmer rundt på
et menneskesyn som jeg finder meget frastødende. Meget sort og hvidt - men
dermed også meget enkelt og forståeligt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-08-06 15:17

> [...]
> os om at vi skal være bange, for så er det lettere at få gennemført
> lovforslag så længe der også står "tryghed" på varedeklarationen.

Sådan er folk flest vel, hvis de hele tiden får at vide, at de ikke har
nogen kultur, at de er leverpostejfarvede og i det hele taget forkerte. Mens
alle udefra blev lobhudlet som vidunderlige mennesker - ja, en som Søvndal
indrømmer selv at det har han og partiet gjort. Dengang det var no-no at
være religiøs, og man latterliggjorde kristne, da stoppede folk da også med
at "reklamere" for at det var de faktisk, osv osv - det betyder da noget for
mange hvad "man" hele tiden fortæller dem er rigtigt eller forkert.

> [...]
> et menneskesyn som jeg finder meget frastødende. Meget sort og hvidt - men
> dermed også meget enkelt og forståeligt.

Der er også mange ting ved DF, som jeg ikke kan lide, de er for vulgære
ofte, og selvfølgelig går de ofte for vidt når de skal høste af deres
indvandringspolitik.
Men de VAR sgu nødvendige, dengang de var de eneste, som turde tale om at
den var helt gal med vores masseindvandring. Havde man ikke lagt roret om,
så havde problemerne nu været mangedoblet.

Mht anerkendelsesrate for asylsøgere så er den nu på 10% - (3% i Tyskland) -
og da Nyrup løj om at vi havde "verdens strengeste flygtningelovgivning" da
var anerkendelsesraten på 70%, og var verdens højeste. Vi var jo oppe på
over 20.000 nye indvandrere pr år, det var ren galimatias.

Fra : Sten Schou

Dato : 03-08-06 12:45

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det er sundt med dette modspil. Og det gør det også en del
> lettere at skulle vælge når man står i bageren søndag morgen.

Længe leve den fri presse.....eller mener du, at BT skulle forbydes, da de
så åbenlyst støtter DF?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 03-08-06 13:05

Sten Schou wrote:
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Længe leve den fri presse.....eller mener du, at BT skulle forbydes,
> da de så åbenlyst støtter DF?

Jeg tror at Zeki mener at EMC lige så godt kunne springe ud af skabet først
som sidst.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 03-08-06 13:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at Zeki mener at EMC lige så godt kunne springe ud af skabet
> først som sidst.

Spændende at se, om Zeki har samme mening, som du tror han har.

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 13:35

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at Zeki mener at EMC lige så godt kunne springe ud af skabet
> først som sidst.

Korrekt.

Jeg husker at han i en direkte debatudsendelse (på DR2 tror jeg det var)
direkte blev anklaget for at være "i lommen på DF." Så vidt vil jeg dog ikke
gå, men ingen tvivl om hvor hans sympatier ligger henne og fred være med
det. Der skal så sandelig også være plads til højrefløjsredaktører der
hårdnakket forsvarer DF, USA og Israel i alt hvad de foretager sig - selv i
pøbelavisen BT.

Mvh
Zeki

Fra : Sten Schou

Dato : 03-08-06 13:53

> Korrekt.

Surprise

> [...]
> hårdnakket forsvarer DF, USA og Israel i alt hvad de foretager sig - selv

Vi har i DK et bredt spektrum af aviser, som støtter diverse holdninger.
Personligt køber jeg så godt som aldrig BT eller Ekstrabladet. Jeg er
abonnent på JP, og har været det i over 20 år. Nordjyske får jeg i
postkassen af min nabo, som er avisbud. Politiken kunne jeg ikke finde på at
røre med et par fnathandsker på, men jeg respekterer da, at der er folk der
køber avisen.
Men jeg er nu heller ikke tilhænger af pressecensur.

Hilsen Sten

Fra : John

Dato : 03-08-06 13:25

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det er sundt med dette modspil

Modspil er ganske almindeligt i vestlige demokratier med en fri
presse

John

Fra : Torben Østrup

Dato : 03-08-06 20:17

Knud Larsen wrote:
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

Klippppp

> [...]
> var anerkendelsesraten på 70%, og var verdens højeste. Vi var jo oppe på
> over 20.000 nye indvandrere pr år, det var ren galimatias.

Vi har aldring haft verdens strammeste indvandringslov i Danmark og det
har vi i øvrigt heller ikke endnu.

I eksempelvis Sveits er man derimod pt. ved at indføre en ny
indvandringslov som mindst er Europas strengeste jævnfør det
nedenstående.

Så der er fortsat masser af inspiration at hente til yderligere
stramninger af vores indvandringlove i Danmark.

Artikel:

Sveits strammer inn
===============
I september skal sveitserne ha folkeavstemning om nye og strengere
lover
for innvandrere og asylsøkere.

Publisert: 30. jul. 2006, 06:00
Oppdatert: 30. jul. 2006, 09:01

Med det nye lovverket på plass vil Sveits ha et av Europas strengeste
regimer for asylsøkere: De som ikke kan vise frem pass ved grensen,
får
ingen ordinær behandling av søknaden.
De som har fått avslag, mister all rett på sosialhjelp. Utlendinger
som
ikke vil reise ut frivillig, kan holdes fengslet i inntil 18 måneder.

Også vanlige innvandrere vil møte et trangere nåløye: Det skal
blant annet
innføres språktester for dem som vil ha opphold.

- Sveits skal ikke være noe innvandringsland.
Alternativet er å avvikle hele sosialsystemet, mener Aliki Panayides,
visegeneralsekretær i Schweizerische Volkspartei (SVP).
De er landets største, ligger godt ute på høyresiden og har to
fanesaker:
Nei til EU og nei til innvandring.
De nye lovene er drevet frem av SVPs omstridte justis- og
politiminister,
Christoph Blocher.

Panayides mener hele den sveitsiske kulturen er truet av alle
utlendingene.

- Sveits er blitt et mer skittent land, vi er ikke lenger så
pliktoppfyllende.
Innvandrerne har noe av skylden, sier visegeneralsekretæren.

Som andre europeiske land har også Sveits fått skoler der
fremmedspråklige
elever dominerer helt.

- Foreldrene kan ikke hjelpe til med leksene, og enkelte av elevene kan

knapt nok knytte skoene.
De kommer fra en helt annen kultur, sier Panayides.

Enkelte ser en viss ironi i at den lille, korpulente damen som gjerne
beklager seg over skadelige, sydlandske impulser selv er datter av en
kypriotisk innvandrer.
Hun likner heller ikke på de høyreiste, blåøyde og blonde som er
avbildet
på partiets kampanjeplakater.

- Det viser bare at vi ikke er noe rasistisk parti, slik enkelte
hevder,
sier Panayides.

De nye lovene har møtt mye kritikk, og motstanderne håper på nei i
folkeavstemningen.

- Asylloven bryter både med menneskerettene, med flyktningkonvensjonen
og
den sveitsiske grunnloven, sier jurist Jürg Schertenleib i Den
sveitsiske
flyktninghjelpen.
Han spår flere, ikke færre, problemer med papirløse innvandrere
dersom
loven går igjennom.

- Flere vil gå under jorden, fordi utsiktene til sosialhjelp eller
oppholdstillatelse blir så små, sier Schertenleib.

link til artikel: http://www.bt.no/utenriks/article285457.ece

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news (snabel a) hotmail.com