Flej
Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-06-01 17:48

Hejsa

Jeg får følgende fejlmeddelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E21)
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status
value, if available. No work was done.

Den linie der generer fejlen ser sådan ud

Body = RS("txBody")

Det er det eneste ntext-felt jeg har i min database (ms sql-server).

Hvorfor får jeg sådan en fejl?

--
Niels Henriksen

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 20-06-01 17:51

Hmmmm, en rigtig træls fejl, men Microsoft skriver at det er "by design".
Problemet ligger i at et ntext felt i princippet kan indeholde "uendelig"
meget tekst og det giver nogle problemer når dette bruges i ASP. Nogle gange
kan det hjælpe at flytte Body = RS("txBody") helt op så dette er den/en af
de første felter du trækker ud af dit recordset, men ellers er der (hvad jeg
ved) ikke meget andet at gøre end at undgå text og ntext felter...Jeg mener
at nChar kan indeholde 8000 tegn...
MS's egen løsning syntes jeg heller ikke er brugbar. De anbefaler nemlig at
du deler dette tekstfelt op i 2 tabeller, en der indeholder din tekst i
stykker af f.eks. 8000 tegn og så en mange til mange relations tabel der
knytter disse tekststykker til din oprindelige database. Ikke en fed løsning
men det kan jo blive nødvendigt (du får især problemer hvis du har brug for
mange felter af typen ntext eller text)
Hvis der er nogen der kender til en holdbar løsning (så som et patch) ville
jeg da også være meget intereseret.
Mvh
Janus

Fra : Niels Henriksen

Dato : 21-06-01 09:26

"Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> wrote in message
> [...]
> de første felter du trækker ud af dit recordset, men ellers er der (hvad

Det virkede... Jeg flyttede den op så det er det første felt jeg trækker ud.
Lækkert.

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 22-06-01 03:20

Jeps, dejlig lige nu og her, men er der ikke nogen der har en "langtids"
løsning ???
Det er da et træls problem....