Vor bekymring for andre gør forsvar for vo~
Fra : GB

Dato : 29-07-06 01:41

John Podhoretz: Vor bekymring for andre gør forsvar for vor civilisation
umulig
Fra New York Post, en tankevækkende artikel af John Podhoretz. Her lidt
fra Too nice to win? Israel’s dilemma.

“What if liberal democracies have now evolved to a point where they can
no longer wage war effectively because they have achieved a level of
humanitarian concern for others that dwarfs any really cold-eyed pursuit
of their own national interests?

[…]

If Lebanon’s 300-plus civilian casualties are already rocking the world,
what if it would take 10,000 civilian casualties to finish off Hezbollah?
Could Israel inflict that kind of damage on Lebanon - not because of
world opinion, but because of its own modern sensibilities and its
understanding of the value of every human life?

Where do these questions lead us?

What if Israel’s caution about casualties among its own soldiers and
Lebanese civilians has demonstrated to Hezbollah and Hamas that as long
as they can duck and cover when the missiles fly and the bombs fall, they
can survive and possibly even thrive?

What if Israel has every capability of achieving its aim, but cannot
unleash itself against a foe more dangerous, more unscrupulous, more
unprincipled and more barbaric than even the monstrous leaders of the
Intifada it managed to quell after years of suicide attacks?

And as for the United States, what if we have every tool at our disposal
to win a war - every weapons system we could want manned by the most
superbly trained military in history - except the ability to match or
exceed our antagonists in ruthlessness?

Is this the horrifying paradox of 21st century warfare? If Israel and the
United States cannot be defeated militarily in any conventional sense,
have our foes discovered a new way to win? Are they seeking victory
through demoralization alone - by daring us to match them in barbarity
and knowing we will fail?

Are we becoming unwitting participants in their victory and our defeat?
Can it be that the moral greatness of our civilization - its astonishing
focus on the value of the individual above all - is endangering the
future of our civilization as well?“

GB

Fra : John

Dato : 29-07-06 03:04

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> If Lebanon's 300-plus civilian casualties are already rocking
> the world,
> what if it would take 10,000 civilian casualties to finish off
> Hezbollah?

Interessant og relevant artikel.

It takes evil to fight evil. Det krævede 40 mio ofre (så vidt jeg
husker) at udslette fascismen og nazismen.

Jeg så for nogen tid siden en menings-måling fra Mellemøsten,
hvor omkring 80% af muslimerne og 80% af jøderne gav udtryk for,
at de ønskede fredelig sam-eksistens. Sammenhold det med, at
Hamas, Hezbollah samt Iran ønsker at udslette Israel. Hvordan
forhandler man fred med parter, der ønsker at slå én ihjel?

Israel har givet udtryk for at ville bruge 'whatever it takes to
disinfect Lebanon from Hezbollah', og det er svært at få øje på
nogen anden løsning. Det handler ganske enkelt om at neutralisere
de ovennævnte 20% militante. Denne proces er Israel åbenbart i
gang med, og ulykkeligvis rammer det mange uskyldige, ligesom i
Anden Verdenskrig.

Vi har vel ikke glemt terror angrebene på World Trade Center?
Nogle kalder det starten på Tredje Verdenskrig. 'America is at
war' sagde Bush. 'Whatever it takes' siger Israel. Yderst
skræmmende! Venstre-fløjen med sine 'nyttige idioter' hyler
selvfølgelig op ganske som de plejer, mens vi andre holder
vejret. Militante muslimer ønsker ikke demokrati. Spørgsmålet er
så, om vi er parate til at forsvare vort demokrati med 'whatever
it takes'?

Krig er modbydelig, men har Israel noget valg? Hezbollah valgte
konfrontation ved at angribe Israel og bortføre to soldater. Har
vi noget valg? It takes evil to fight evil.

Mvh John

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-07-06 09:54

GB wrote:
> John Podhoretz: Vor bekymring for andre gør forsvar for vor civilisation
> umulig.

Nu skal man udryde mange mennesker hvis man vil have et totalt forsvar.
Og udrydelsen vil blive gradvist svære, da dem som det er sværest at slå
ihjel bliver gradvist svære at slå ihjel.

Man kan også spørge om vi har nogen civilisation at forsvare hvis vi
udryder mange mennesker for at ramme nogen få.

Der går en dag fra at Hizbollah affyre en raket fra en mobil affyrings
rampe til at Israel bomber stedet. Det vil sige at en invasion er en
nødvendighed, hvilket er prøvet før med meget dårligt resutat.

Det vil sige at Israelerne må vende sig til at blive bombet.

Både Hizbollah og Saudie Arabien har tilbudt Israel fred,
men det har man ikke ønsket, da det så betød afståelser af 'bibelsk jord' !

Hvormeget jord er der dog i den bog?

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 10:06

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Både Hizbollah og Saudie Arabien har tilbudt Israel fred,
> men det har man ikke ønsket, da det så betød afståelser af 'bibelsk jord' !

En hel del og zionisterne vil gerne have det alt sammen.. Prøv at
forestille dig Italien gøre krav på al den jord Romerriget sad på da det
havde sin største udbredelse. Fuldstændigt gak. Ligeledes med
zionisterne og deres jordkrav.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Kim2000

Dato : 29-07-06 10:43

> [...]
> forestille dig Italien gøre krav på al den jord Romerriget sad på da det
> havde sin største udbredelse. Fuldstændigt gak. Ligeledes med

Libanon angreb, hvad med bare at holde fast i det.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 11:35

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Libanon angreb, hvad med bare at holde fast i det.

Israel holdt libanesisk jord ulovligt besat.

Fra : @

Dato : 29-07-06 12:40

On Sat, 29 Jul 2006 12:35:06 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Israel holdt libanesisk jord ulovligt besat.

ja for 4 år siden

en FN resolution fik Israel til at trække sig tilbage,
Israel efterlevede resolutionen

Libanon blev pålagt at sende hærstyrker til det sydlige Libanon for at
søge for ro langs grænsen til Israel

hvordan er det nu lige det er gået med den del af resolutionen?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Kim2000

Dato : 29-07-06 10:40

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rampe til at Israel bomber stedet. Det vil sige at en invasion er en
> nødvendighed, hvilket er prøvet før med meget dårligt resutat.

Der blev ikke smidt nok. Israel må ind og lave en sikkerhedszone,
naturligvis på Libanons jord, de vil da ikke ødelægge deres egen, hvorfor
skulle de. Israel blev angrebet og er fuldt ud berettiget til at forsvare
sig.

> [...]
>
> Både Hizbollah og Saudie Arabien har tilbudt Israel fred,
> men det har man ikke ønsket, da det så betød afståelser af 'bibelsk jord'

Så du mener Israel kan acceptere fred med en nabo der har et erklæret mål om
Israels ødelæggelse?? De ønsker fred fordi de vil flytte deres våben til nye
steder.

Den eneste måde krigen kan stoppes på er betingelsesløs overgivelse.

> Hvormeget jord er der dog i den bog?

Du kan tage et blik på Mellemøsten, det eneste sted der er civilization er
Israel, for min skyld kan de fint tage både Libanon, Saudi Arabien, Syrien
og hvad de nu ellers har lyst. Befolkningen kan passende sendes til Iran, de
er jo så glade for Hizbolla at de ligefrem støtter dem med våben og penge,
det er meget nemmere når de står i landet.

mvh
Kim